5.483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

TeeP
TeeP
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107

Bære store hunde på trapper Bære store hunde på trapper

Hejsa.. Vi har en hund på ca 1 år, lab/rott, vi synes der virker ..træt af at gå op ad trapperne.. Vi har haft ham en 3 ugers tid, så han har hvad vi ved af, ikke gået op af trapper hele sit liv.
Så vi tænker lidt på at bære ham eller helst købe en taske han kan blive båret i..

Og så ville jeg lige høre om der var nogen herinde der gjorde dét samme med en større hund og hvad de evt. brugte der fungerede bedst?.... inden man køber alt i nærheden

Vh TF smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bære store hunde på trapper
  • #1   9. feb 2013 Her ville Meladie hellere ikke rigtig gå på trapper, men det lærte vi hende, for puha hvad vil i så gøre når den bliver stor?

Mit bedste råd vil klart være at lære hunden det .

• #2   9. feb 2013 Køb en sele med håndtag i ryggen, så kan i støtte ham op ad trappen.

Der kan være flere årsager til, at han ikke kan lide at gå på trappen. Den bedste er hvis hans muskler bare ikke er trænet til det, for så vil det komme hen ad vejen. Den værste er, hvis han har problemer med hofter og/eller albuer, ryg etc., det er straks meget værre.

Hvor tit går han på trapper?

• #3   9. feb 2013 Tjoeh. Han har ikke noget imod det som sådan. Det var mere fordi vi så hans træthed på trapperne, måske havde noget at gøre med hans hofter... Også trække den lidt med at han skulle gå på dem hver dag til han blev lidt ældre...

• #4   9. feb 2013 Altså de seler man også går tur med hunde i ? eller er det noget der er beregnet til hunde på trapper?

Ja, det må vi håbe på, at det er pga. hans muskler..

3 gange om dagen.

• #5   9. feb 2013 Hvad etage bor i på siden han når at blive træt?

• #6   9. feb 2013 2 sal..

• #7   9. feb 2013 Shit!! Hvor meget vejer han?? Forestiller mig sådan en kæmpe taske på størrelse med en etværelses lejlighed, og den bliver da svær at bære op ad trapper smiley ej jeg ved det ikke! Synes bare det lyder vildt at bære rundt på en lab/rottweiler..

• #8   9. feb 2013 hehe ja han er en basse at skulle bære, så håber også der var noget fikst man kan bruge.. tænkte vi ikke var de eneste, der havde tænkt det samme

• #9   9. feb 2013 Forhåbentlig drejer det sig bare om at han ikke er i træning til at bruge sine muskler så meget, for reelt burde han da kunne klare det.. Du skriver ca et år, hvor gammel er han ?
    Problemet med HD og AD er ikke opad trappen, men nedad.. Det var her jeg ville forbygge ..

• #10   9. feb 2013 Så hvis det bare er musklerne skal vi bare give det tid? eller.. bære/løfte ham nogle af gangene?

Vi ved ikke hans præcise alder, da internattet vi hentede ham på, ikke vidste det. Men dyrlægen skød ham til 1 år.

• #11   9. feb 2013 Det klinger altså lidt forkert i mine ører.

Er hans hofteproblemer noget, der er blevet diagnosticeret?

Er han overvægtig?

En hund på et år skulle da helst ikke gerne blive træt af at gå på en trappe.

• #12   9. feb 2013 Nej, der er ikke diagnosticeret noget.. Og nej, han er nærmere undervægtig..

Nej, virker også lidt underligt.. Men på vejen op, stopper han op nogle gange.. Og går langsommere end han plejer..
    Men det kunne da godt være han bare ikke er i træning til det...

• #13   9. feb 2013 Jeg ville få ham tjekket. Det er slet slet ikke normalt.

Hvis altså det ikke bare er fordi han skal tænke over koordination. Men det ser jo lidt anderledes ud, en træthed, der er hunden mere koncentreret og måske frustreret.

• #14   9. feb 2013 Hvad når han skal ned ?

• #15   9. feb 2013 *CH* - Okay, tak. Det kan være det bliver udfaldet smiley

Marianne - Der er der ikke noget smiley

• #16   9. feb 2013 Nu har jeg ikke læst alt det andet. Men her bar vi Maggie op og ned af trapperne da vi fik hende. En dag, thank god, opdagede vi at hun slet ikke turde gå på trapperne(hun havde jo aldrig prøvet det), og det tog ret lang tid at få hende til at lære at gå op og ned. I starten tog hun 1-2 trin og stoppede, gik meget langsomt osv. Er godt nok glad for at vi opdagede det da hun vejede 7 og ikk 17kg smiley

Tror ikke i kan få en taske som på sigt kan holde en rotteblanding. Den taske jeg har set der kan tage mest er en taske til max 22kg. HVis det ikke er usikkerhed lyder det lidt mærkeligt hvis han ikke fysisk skulle kunne tage trappen. Måske manglende muskelmasse, meeen..
    Hvis det ikke er noget fysisk(få det evt. tjekket, for en HD hund skal tages hensyn til) så husk at ros og beløn hver gang der bliver taget nogle trin smiley

• #17   9. feb 2013 Helt generelt - uanset status på hofterne - vil det nok være en god ide at træne bagpartskontrol og generel koordinering.
    Og også få tilført muskelmasse på bagparten. Det kan aldrig skade, det er kun godt for den.

Selvfølgelig uden belastning i det tilfælde, at hoften ikke er helt god smiley

• #18   9. feb 2013 Jeg ville få tjekket de bagben for at være på den sikre side. Indtil da så bær ham. Hvad vejer han nu ?

• #19   9. feb 2013 prøv at lokke med godbidder hele tiden.
    Pas virkelig på det,med at bære en hund på trapper.
    Jeg bar Verner i 2 år i træk,3.gange dagligt.
    Og,nu har jeg så pådraget mig en "erhvervsskade".Nerver i klemme,og af og til har jeg så mange smerter,KUN i det højre ben,at jeg må tage et par smertestillende piller til om natten.Jeg bor også på 2.sal,kog Verner er kun en mops.
    Mit råd er,tage et håndklæde under hans mave og halv bær og lad ham halvt selv gå.
    OG,skift side hver gang i skal have ham op og ned af trappen.
    Jeg brugte kun højre side,til at bære på.Synes ikke jeg havde samme krontrol i venstre side.
    Så,husk,skift side.

Held og lykke
    hilsen vibeke

• #21   9. feb 2013 Han vejer 25 kg.

1000 tak for svar!

• #22   9. feb 2013 Få tjekket hans hofter mm. hos dyrlægen, så i ved hvad i har at arbejde med. Og har han brug for støtte, så kan i anskaffe jer noget i denne stil

profilbillede
Kommentér på:
Bære store hunde på trapper

Annonce