746 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

2 hunde - jalousi? 2 hunde - jalousi?

Jer med to hunde (eller flere)...

Oplevede I jalousi da I gik fra en hund til to???

Jeghar jo længe gået med store overvejelser omkring at få hund nr to, men Zaco er jo "min baby" (misforstå mig nu ikke), og ligger i sofa og seng, samt er med mig alle steder hvor det er muligt.
Kan jeg risikere at han slet ikke vil acceptere en ny hund (hvalp), som han jo så skal deles med om opmærksomheden?
Jeg vil jo at det skal lykkes... Kan ikke bære tanken om at få en hund mere, for at skulle af med den igen...

Hvad er Jeres erfaringer???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 hunde - jalousi?
  • #1   25. jan 2007 Jalousi er en menneskelig karakter, og findes så vidt jeg ved ikke hos hunden. Da er det et spørgsmål om rangorden.

• #2   25. jan 2007 doggymom-men hvad betyder det sånår man sidder med en hund, og den anden kommerog møver sig ind? Er det også rangorden?

• #3   25. jan 2007 Smil.. for os var det bare så dejligt at Bjørn kom.. Vito var en nervøs hun, som lige skulle se tingene an.. bla. når her kommer gæster..

Og Bjørn drøner hen logrende og snakke syg.. "det smitter Vito".. og nu er hun en endnu gladere vovse..

De to elsker hinanden.. og putter sammen!

Når vi nusser med den ene kommer den anden og vil være med.. he he.. men derfor er det jo godt man har TO ARME.. og kan nusse med begge..

• #4   25. jan 2007 tine- takker:-)
    Gør ik noget......det er min søsters hund der skubber min væk. Min kylling tør ik prøve på noget, tænk hvis der blev skubbet igen:-)

• #5   25. jan 2007 Vi har altid haft to hunde og har selv to nu det er efter min mening bare at tage den ene hund og gå en tur med den evt og så den anden på et andet tidspunkt og så self også fælles og ligesådan i leg og træning begge vores ligger under dyne og ja noah prøver at tage hectors plads somtider men det er bare og vise at der er plads til begge sådan gør jeg. og det har altid fungeret.

• #6   25. jan 2007 Hej
    Vi har kun glæder ved at have 2 hunde(franske bulldogs) Og det samme har hundene. De elsker hinanden over alt på jorden.
    Der er aldrig nogen former for jalouxsi. De kæmper aldrig om maden, men står ved siden af hinanden og spiser.
    Bedst af alt, de har hinanden når de er alene hjemme. Vi synes klart, at det er lettere at have 2 hunde end 1

• #7   25. jan 2007 det er letter at have to hunde de lær af hinanden og hygger sig på en anden måde og er meget bedere til at lege. men ja som hanne siger det er rart og have en til nå r hunden skal være alene..

• #8   25. jan 2007 Tusind tak for alle jeres svar!

Lige et tillægsspørgsmål...

Hvad så når de er alene hjemme, gi'r det ingen ballade de to hunde imellem? Jeg tænker på at en hvalp/unghund jo ofte "kan blive ved" med at lege, mens den ældre hund måske hurtigere vil have ro?!

• #9   26. jan 2007 Vores hunde er begge voksne 3½ og snart 5 år, men de er så vidt forskellige af sind. Gordon er meget hvalpeagtig og vil gerne lege hele tiden.Dafne gider ikke alt det sjov, og det respekterer han helt og aldeles, så når der skal leges er det med os, for hun gider ikke. Når de er alene hygger de sig sammen, ligger klinet op ad hinanden i samme stor, og er bare trygge ved at have hinanden.

• #10   26. jan 2007 Vi har erfaret at det er nemmest hvis man anskaffer sig en hvalp, så har vi ikke oplevet den samme form for jalouxsi som hvis det er en unghund man anskaffer sig.
    Selv Freja som er øverst i herakiet her i hundeflokkenog meget dominerende, vil til enhver tid acceptere en hvalp og har gjort det en del gange efterhånden ( 4 gange).
    Hun har altid gået med hvalpene fra de kom ind i hjemmet her og det har aldrig givet nogen problemer.
    Men husk at give den første hund lidt mere opmærksomhed hvis der kommer en ny, så den pludselig ikke føler sig udenfor, det er vores erfaring.

• #11   26. jan 2007 Da jeg fik min tæve var min han død jaloux, men efter ca. 14 dage var det over. jeg oplever det samme nu, hvor vi lige har haft et kuld hvalpe. Vi skal have en hvalp indtil 1 ferbruar, da købere først overtager deres nye hus nu. Han er død jaloux på hvalpen, brummer af den, den må ikke låne hans legetøj, han går når den kommer hen og vil lege,. Ja og så har han pisset territorium af inde i går. Så ja man kan godt opleve at ens hund bliver jaloux, for det er klar der automatisk går noget tid fra den anden hund

• #12   26. jan 2007 Vi har 3 og der er absolut ingen jalousi mellem dem.

Kommentér på:
2 hunde - jalousi?

Annonce