{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

2 Hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig Golden Retriever dreng . Jeg kunne godt tænke mig at få en hund mere, så han har selvskab når jeg er på arbejde og generalt vil jeg gerne have en hund mere. Men er itvivl hvilken race jeg skal vælge. Jeg har altid godt kunne lide en mops eller dværg pincher, men nu min Golden remlig stor og er bange for det bliver for voldsomt, når de leger. Hvilke erfaringer har i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 Hunde
  • #1   14. nov 2012 Jeg ville i hvert fald vente med at anskaffe mig hund nr 2 til den du har i forvejen er i hvert fald 2 år..

  • #2   14. nov 2012 Hvorfor ikke en af samme race?

  • #3   14. nov 2012 Hvor gammel er din Golden ?
    Ellers en Labrador.
    En Cavalie King Charles
    En Coker
    Smart hvis racerne passer sammen, energimæssigt og psykemæssigt


  • #4   14. nov 2012 Vi har en stor og lille hund, ja det kan da være voldsomt. Men de kan ikke undvære hinanden! Bella bliver helt trist hvis Shirley skal noget uden hende, og omvendt.

  • #6   14. nov 2012 Racerne skal passe sammen fysisk og psykisk, ellers bliver legen aldrig ligeværdig.
    Du bør vente til hund nr 1 er udvokset, opdraget og trænet, for at minimere problemer.


  • #7   14. nov 2012 min Golden er 6 mdr. Men mine forældre har to west highland terrier. Det er ligesom han forstår godt de er små, så han leger ikke så voldsomt med dem og hvis det sker så går vi ind og stopper dem.

    tak for jeres svar , jeg vil tænke over det mere


  • #9   14. nov 2012 Jeg ville ikke anskaffe en hund mere, når den du har nu, kun er en bette vaps på 6 mdr.
    Vent hellere et år eller to før du finder den næste hund.

    Du skal huske at den lille ofte tager ved lære af den ældre, og hvis den ikke opfører sig ordenligt og er trænet osv. så står du med 2 der laver de samme ulykker osv.


  • #10   14. nov 2012 Jeg tænker gøre hvad du føler er rigtigt. hvorfor skal en HG,er bestemme hvad du skal :D. små og store hunde har som andre os har skrevet, virkeligt svært ved at undvære hinanden. Jeg kender nogen som har en Lab og Schipperke og det går fantastisk. Og lover dig den store hund finder hurtigt ud af at passe på de små puds :).

  • #11   14. nov 2012 Naturligvis skal man gøre som man synes, men det er nu klogt at lytte til erfarne hundeejeres gode råd. Vi rådgiver af god mening - ikke for at være bedrevidende.
    Mange af de skarpe racer kan give problemer hvis der er for kort tid mellem hunde i samme flok. De får svært ved at finde et naturligt hieraki.
    Mange af de tunge racer, eller vilde racer, kan lande så uheldigt på en lille hund, at den brækker ryggen eller benene.
    Derfor er mine råd som de er.


  • #12   14. nov 2012 Jeg ville nu også vente, til den første er lidt ældre. Som sagt - de lærer jo af hinanden

  • #13   14. nov 2012 det har du da ret i men herinde vil mange folk bare gerne have det sidste ord og at det er det eneste rigtigt og hvad F..... ved folk om det når de enten kun har store hunde eller kun har små. Lab kan nærmest med alle det hvad jeg har set og hørt. Jeg bliver kun bitter når folk vil bestemme over andre hvad man skal gøre. jeg siger på ingen måde at i ikke har ret. men mener at folk ikke skal bestemme hvad folk skal gøre eller ikke gøre. smiley har levet med lille/stor hun Combi og det går fantastisk smiley

  • #14   14. nov 2012 Steven, nu har TS jo en golden retriver.
    Og nej vi kender ikke TS´s hund, men mange mener jo at det er bedst at anskaffe sig hund nr. 2 når den første er fyldt 2 år, fordi så er det hvalpede væk, ingen ulykker, er renlig og opdraget osv.

    Men hvad har det med at gøre at "vi" vil have det sidste ord?

    TS spørger jo, og vi svare?


  • #15   14. nov 2012 vi har ingen problemer i at have en hund på 22 kilo og en på 4 kilo og en på 8 kilo.. de leger fint sammen. Dog har vi "skamme 10 minutter" , hvis de bliver for vilde.
    Så kalder vi på dem, siger sit eller lig, og så slapper de lige af før de får lov at rende ud og lege igen. De leger fantastisk sammen til der er så stor forksel på dem.. de ligger sig også i en klump og sover sammen, de har stor glæde af hinanden alle tre.
    vi har en på 4 år , en på 3 år og en på 1½ år, vi har ingen problemr haft med dem smiley to hanner og en tæve..


  • #16   14. nov 2012 Det kan gå godt - det kan gå skidt. Hvorfor ikke give sig selv de bedste odds for succes? smiley
    Trådstarters hund har ikke noget lømmelalderen endnu. Vent med en ny hvalp..


  • #17   14. nov 2012 Jeg ville klart vente med en ny hund.
    Jeg har en dober og en dværgpinscher og en lille blanding.
    Når de er alene hjemme er de ikke sammen, jeg er bange for at hvis Tazz lægger op til leg ved et uheld knækker ryggen på de små.
    Han er mere voldsom når han leger også selvom han er vant til at lege med de små.

    Jeg ville vente til jeres hund er ovre lømmelalderen også fordi hvis han pålægger sig nogle unoder nu kan det smitte af på den lille ny.


  • #19   15. nov 2012 Det er ikke optimalt at få en ny hvalp så længen hund nr. 1 stadig er hvalp! Lad den ældste blive omkring 2 år først, så han er færdigudviklet og moden. Risikoen for at det går galt med 2 hunde er størst, hvis de er for jævnalderne.

    Mht. forskel i størrelse - jeg har en Broholmer unghund på 15 mdr, en kæmpe basse på 65 kg og 78 i stang sammen med 2 Petit'er på 13-19 kg, det går fint. Der har aldrig været problemer i forhold til størrelsesforskellen.De små er ældst - og de bestemmer.

    Humle kan sagtens regulere sin leg, når han leger med de små. Han smider sig ned - og så tumler de.Han leger helt anderledes med hunde på hans egen størrelse.

    Vi skal have en Broholmertæve indenfor de næste par uger - det glæder vi os meget til.


  • #20   17. nov 2012 Min hvalp er renlig og er meget velopdraget. Han er rolig af sind.
    Bare nogle som skrev , vent til din hund er renlig. men har han været i meget lang tid.


Kommentér på:
2 Hunde

Annonce