{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

2 hunde {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer ved, tager vi til sjælland på søndag for at hilse på gadehunden Melanie!

Men.. men men men.
Jeg ved ikke hvad jeg kan forvente?

Baby har været alene hund siden jeg fik ham, så hvordan introducere jeg bedst, den evt. Nye hund, til "hans" hjem?

Hvor stor forskel er der på, at have en og to hunde? Både på godt og ondt?

Hvis der er kemi mellem hende og Baby, kommer Melanie med hjem på søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde
  • #1   7. dec 2016 Jeg ville være mest bekymret for at overtage en gadehund... synes godt nok dem jeg har mødt har døjet med en masse.... ved ankomst var de alle helt "problemfrie"... det blev de ikke ved med.. og så ville jeg holde den i snor 24/7 med alle de efterlyste gadehunde der er hele tiden.

  • #2   7. dec 2016 Hun skal selvfølgelig være i snor, til hun lære et sikkert indkald ligesom Baby smiley

  • #3   7. dec 2016 Ud over de øgede udgifter, evt problem med pasning, og balladen HVIS hundene ikke fungerer sammen, så synes jeg at det er fantastisk at have flere hunde.

    Det er vidunderligt med et par hunde der bare fungerer sammen, det giver så meget smiley

    Det er modigt af dig, men jeg kan godt forstå du er solgt, hun er simpelthen bedårende smiley
    Lad os håbe hun er lige så god som hun er yndig smiley


  • #4   7. dec 2016 Yay! Så lykkedes det jo alligevel smiley

  • #5   7. dec 2016 Har også selv fået indtryk af, at der er meget mere positivt, end negativt, ved at have to smiley

  • #6   7. dec 2016 Jeg kender kun én tidligere gadehund, og hende er der intet bøvl med overhovedet.
    Bare for ikke at tage modet fra dig. smiley


  • #7   7. dec 2016 Modet er bestemt ikke taget fra mig smiley slet ikke faktisk smiley
    Selvom jeg er tavlesnob... men man har jo et standpunkt til en lille hund, kommer og giver en et nyt.. ikk? smiley


  • #8   7. dec 2016 Synes at det har fungeret bedst, hvis den nye hund, hilser på den/de gamle hunde udenfor matriklen. Hvor vi går en tur. Så er alle afslappede, og så tager jeg bare den nye hund med ind i huset, og lader den snuse rundt på egen pote smiley
    Skridtet fra 1 hund, til 2, er mega stort, men hvis ellers de bliver glade for hinanden, så får I sikkert svært ved at forestille jer, nogensinde "kun" at have 1 hund igen smiley
    Mine hunde her enormt meget glæde af hinanden (leger sammen, sover sammen, driller hinanden osv smiley ), og jeg har ikke nær så dårlig samvittighed over at tage på job, som jeg havde dengang jeg "kun" havde 1 hund. Så jeg kommer aldrig til kun at have 1 hund igen.
    Synes egentligt ikke at der er voldsomt meget ekstra arbejde i at have mere end 1 hund, gåturene er jo de samme. Selvfølgelig sviner det jo lidt ekstra, men det må man jo tage med.
    Jeg har jo flere gadehunde (fra Spanien), samt overtaget danske genbrugshunde flere gange. Synes egentligt at det er gået ret nemt. Selvfølgelig har der været ting at arbejde med. Men når din kommende hund ikke er ældre, og virker ret ukompliceret, så tænker jeg ikke at det vil være den store udfordring.
    Er spændt på at høre hvordan det går på søndag !! smiley


  • #10   7. dec 2016 det er skønt at have mere end 1 hund! det er også dyrere meeen det går nok! smiley
    de har så meget glæde af hinanden, og herhjemme leger de sammen hvis den ene ikke lige gider er der de andre, jamen tror ikke de kunne leve uden hinanden, gå ture bliver sjovere og de er langt mere aktive, tror de synes det er skægt altid at have en lege kammerart når deres menneske ikke lige har tid smiley


  • #11   7. dec 2016 Turbo er gadehund. Vi har to års dag i dag. -det er to år siden han kom til Danmark, og jeg skrev under på hans adoptionspapire. Jeg har altid haft alarm klokker når jeg hører ordet gadehund. Men for mit vedkommende blev de gjort til skamme. Jeg havde hund i forvejen, og hun tog bare SÅ godt imod ham smiley jeg håber din hund gør det samme, og du får verdens dejligste hundeflok smiley

    profilbillede
  • #14   8. dec 2016 Hold da op, hun er sød!!! smiley
    Ligner utrolig meget min moster's blandings hund smiley


    profilbillede
  • #22   8. dec 2016 Jeg syntes at du får mange super gode råd, bl.a. at mødes på neural grund og så gå en tur, men der ud over bør du ikke tage en hund med hjem "uanset hvor godt de har de på gåturen" hvis den nye hund er mere "selvsikker/modigere, har mere gå på mod" end din egen, jeg har i mine yngre dage selv måtte omplacere et par "nye" hunde pga.de "overtog" hjemmet på en måde der gjorde at mine ældre hunde pludselig ikke følte sig "sikre eller hjemme" i Deres eget hjem. Jeg lærte heldigvis "hurtigt" den lektie, og har siden kun taget imod hunde som var lige så rolige, "underdanige om du vil" eller roligere "hvis der eksistere hunde som er roligere end dem jeg har pt. smiley " De fleste hunde kan sammen på neutralt område, men det betyder ikke at det holder når man kommer hjem. Jeg vil ikke skræmme dig, men bare be dig om at være opmærksom på hvilken af hundene der tager intiativet når i mødes og under gåturen og self. den nyes reaktioner, det bør imo være din egen for at være helt sikker på at den nye kan flytte ind "gnidningsløst" Den er vildt kær at se på, så jeg håber at alt går som du håber. Held og lykke smiley

  • #25   8. dec 2016 Altså.. jeg tænker umiddelbart st begge hunde er meget trætte, når vi kommer hjem. Vi køre herfra klokken 06.00 og så går den lange tur til sjælland.
    Vi mødes så med Melanies plejefamilie, hvor jeg regner med, at Baby bliver i bilen, mens vi hilser på Melanie.. Når der er kommet lidt ro på igen, kommer Baby så ud af bilen, for at hilse på Melanie..
    Melanie har kun boet ved plejefamilien i 14 dage, så ved ikke om det kan betegnes som neutral grund. Men hun er trods alt kun en hvalp smiley
    Hundene får lov at mødes og vi skal selvfølgelig snakke og hygge lidt med plejefamilien.
    Så går den lange tur tilbage til nordjylland.

    Vi skal aflever bilen hos min veninde når vi kommer hjem, så måske vi skal gå hjem derfra, istedet for at få et lift?


  • #26   8. dec 2016 Hvor ser hun dog sød ud. Hende kan jeg godt forstå du er faldet for. Det med at have to har masser af fordele og et par ulemper her. Fordelene her hjemme er at hundene virkelig er glade for hinanden og altid har "ligesindede" inden for rækkevidde. Det med at give hunden mulighed for en rigtig hundeven ser jeg stor værdi i, der er altid nogle der vil.lege, ekstra hunde til mig at klappe og træne osv. Ulempere er ekstra udgifter (selv om jeg dog ikke oplever de fordobles med endnu en hund), mere bøvlet med offentlig transport og ja så har de det med at blive inspireret af hinandens vaner gode som mindre gode.

    Jeg har sev Noah (en græsk gadehund). Og historierne om at det er dårlige hunde med en masse fejl osv kan jeg slet ikke nikke genkendende til! Ham og Salik er de eneste af mine hunde som ALDRIG har fejlet noge som helst ikke engang beklædning på tænderne. Og så er hn simpelthen den est charmerende og søde lille hund. Jeg har endnu ikke oplevet af nogle der har mødt ham.ikke er faldet for ham


  • #27   8. dec 2016 Når vi har fået ny hund (og når vi skal passe andres hunde) har vi altid ladet dem hilse på neutral grund som fx i en skov. Et sted, hvor vi kan bevæge os rundt, hvor det er naturligt for hundene at mødes. smiley

    Vi lavede en fejl 1 gang, hvor vi bare tog en lille hvalp med hjem og troede at alt var godt - dét var det så ikke.
    Har skrevet lidt om det her http://tossetmedhund.weebly.com/hundetraeligning--adfaeligrd/category/ny-hund-i-flokken


  • #28   8. dec 2016 Line - er baby ikke vand til, at der kommer fremmede hunde interesse hjem?
    Og generelt vand til at omgår forskellig hunde af alder og race ?


  • #30   8. dec 2016 Jo Kathrine! Det er han smiley

  • #31   8. dec 2016 Så ville jeg ikke være så nervøs for mødet smiley

  • #33   8. dec 2016 Ulemperne er som mange nok er inde på, de ekstra udgifter og plads i bilen! Men vi tog også skridtet og tilføjede en labrador til flokken, og sådan en spiser og fylder en del mere end 5 kg Saga smiley
    Ulempen er også, at hvis du først begynder at nusse den ene, så kommer nr. 2 straks styrtende for at få endnu mere nus end den anden, og så bliver du hurtigt begravet i opmærksomhedskrævende hunde smiley

    Dumle og Saga mødte hinanden for første gang i skoven. Saga var MEGET skeptisk i starten, Dumle var jo ikke så gammel, og ville enormt gerne lege, og det ville Saga på ingen måder, da det jo var alt for voldsom leg til hende.

    Jeg var faktisk meget bekymret for, om det overhovedet ville gå, og havde lavet alle mulige planer for, hvordan vi skulle få det til at lykkes. Men allerede kort tid efter fandt de en rytme, hvor de holdt pæn afstand fra hinanden. Ingen sure miner, men heller ingen decideret kontakt.

    En måned senere var de dog uadskillelige smiley Dumle fandt ud af, at hvis man skal lege med den lille, så skal man gøre det forsigtigt, og Saga har til gengæld fået kæmpe selvtillid boost af at bo med sådan en stor hund.
    Nu kaster hun sig gerne frygtløs ind i leg med større hunde, før ville hun havde skreget op, så snart de nærmede sig.

    Alt i alt giver enormt meget glæde, både for mennesker og hunde! Jeg kan slet ikke forestille mig kun at have én hund mere - kan til gengæld sagtens forestille mig at have tre i stedet for to smiley


Kommentér på:
2 hunde

Annonce