{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

2 hunde {{forumTopicSubject}}

Hvordan er jeres erfaringer med at have en stor samt lille hund i hjemmet?

Sagen er den at jeg har en pomeranian han på 1 år og nogle måneder. Vi har snakket meget om at få hund nr. 2 (først når hunden vi har nu er over 2 år). Jeg har igennem hele mit liv været meget betaget af schæferen og vi har snakket frem og tilbage om det ville være for stor en risiko at have disse 2 racer sammen. Vil jo også gerne have at de 2 skulle kunne få noget ud af hinanden smiley

Vi har snakket om at valget står enten mellem endnu en pomeranian eller en schæfer. Ved godt at der er utrolig stor forskel på disse racer men har ofte savnet en større hund og en som kræver noget mere smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde
  • #1   13. nov 2014 Ja jeg har jo en stor og en lille sammen
    Jeg tror bare, der er den forskel, at nu var det Linka den store, jeg havde først, og var voksen ,da jeg fik Misja Linka var ovre hendes hvalpe lege, og var så ikke så voldsom over for den lille
    Jeg tror at en schæferhvalp, måske vil være for voldsom, over for din lille hund smiley


  • #6   13. nov 2014 Jeg har haft engelsk bulldog sammen med chihuahua
    Min far har schæfer og gravhund
    Min bror har lige fået dogue de bordeaux og havde i forvejen en chihuahua
    Alle dele har fungeret fint


  • #7   13. nov 2014 Tak For jeres svar! smiley Jeg er dog også noget bekymret for bare ved rolig leg at schæferen let ville kunne skade den lille, han vejer jo ikke mere end 3,9 smiley
    Line P: Har været meget tæt på min moster i min barndom som altid har haft schæferhunde. Og syntes de er SÅ skønne. Da vi bor i lejlighed nu og har gjort det i de sidste mange år syntes, syntes jeg ærlig talt at det ville være synd med en schæfer på så lidt plads. Så der blev grundet læst op på noget mindre racer og her forelskede vi os så i vores pomeranian. smiley


  • #9   13. nov 2014 Min venindes gravhund går fint med hendes onkels grand danois.
    Derhjemme er det den store vi er bekymret for, for hold da op hvor kan en bitchy gravhund skabe sig når Mini begynder på sit hvalpepjat smiley
    Dog har de også været sammen fra Mini var helt lille. (Ja, Mini er grand Danoisen)


  • #10   13. nov 2014 Rikke Jeg ville vælge en pomeranier mere, også som jeg forstår det .at i bor i en lejlighed Jeg er også flyttet i noget meget mindre ,en da jeg boede på gården Da føler jeg også som tid ,at Linka er for stor med så lidt plads smiley

  • #11   13. nov 2014 Line P: Har haft heste siden jeg var lille og skulle stå for al pasning af dem selv. Hestene er desværre solgt videre for nogle år siden da jeg skulle begynde på studie og ikke havde råd til dette. Hestene brugte jeg mange timer på HVER DAG - langt hen af vejen er det derfor jeg gerne vil have en hund som kræver noget og kan få mig ud og være aktiv nogle timer om dagen. smiley men du har da ret, en pomeranian og en schæfer er meget forskellige, på trods af at en pomeranian er en lille men aktiv hund smiley

  • #12   13. nov 2014 Inger N: Vi flytter i hus med stor have til i slutningen af denne måned, så det er ikke pladsen der er et problem smiley men ja tror også vi må indse at en schæfer og pomeranian vil være for stor en risiko at have sammen - især når det er den lille vi har først. De 2 små vil sikkert også få mere gavn af hinanden smiley

  • #13   13. nov 2014 Mine små hunde har taclet to irske ulvehunde uden problemer overhovedet. De store ved hvor skabet skal stå smiley

    profilbillede
  • #16   13. nov 2014 Små racer som kræver meget findes helt sikkert også smiley Men må indrømme at jeg generelt bare har en kærlighed for schæferen - både sind som udseende. Men er også generelt bare nysgerring på området. For nogle, som det også er bevist her i tråden, går det jo fint med stor og lille hund. Men når alt kommer til alt er det nok også en chance jeg ikke tør at tage - for vil absolut ikke gøre noget som bevidst kan skade min hund smiley

  • #18   13. nov 2014 Jeg tænker at du skal spørge dig selv hvad du vil kunne tilbyde en schæfer eller enhver anden hund før du erhverver dig en ny hund. Racerne er jo forskellige med forskellige behov.

    En schæfer kræver træning... meget træning og bliver den ikke aktiveret skal den nok finde på at aktivere sig selv... ikke altid i den boldgade som ejeren bliver glad for.

    Jeg tænker at du kan tage ud og tale med folk der har de racer du er interesseret i og høre hvilke behov racerne har. Tag gerne på udstillinger og tal med folk. De fleste vil meget gerne tale om deres racer.

    Brugsracerne er ( altså brugsvarianterne inden for racerne - mange af racerne er opdelt efter udstilling og arbejdshunde) ofte ikke på udstillinger.. så er det ud i specialklubberne hvor de træner dem. Der vil du også kunne sludre med folk og møde hundene.

    Held og lykke med at finde en egnet race til dig smiley


  • #20   13. nov 2014 Line Der er altså forskeld på om man har en stor hund først, og som er voksen,
    men du kunne jo købe en voksen schæfer ,der er ovre hvalpealderen


  • #22   13. nov 2014 Jeg har en pomeranian på 1,9 kg og 3,5 år, jeg fik så min schæfer tæve hvalp sidste år, og tiltros for at schæferen er voldsom har det aldrig rigtig været et problem for os. Vi har altid været opmærksom på den bette, og har måske en eller to gange stoppet schæferen i en voldsom leg, men ellers aldrig haft problmer!
    Vi har så efterfølge også fået en 10mdr gammel schæfer han(han er idag 1,5 år) som heller ikke har problmer med at være sammen med hende, han er så bare ikke alene med hende i have, for han er lidt stor og klodset, men her inde er der ingen problemer!
    Maggi(den bette) er en hys lille dame der siger fra lige så snart hun ikke gider, og det er et most at den lille kan det, ellers kan det blive træls for den bette.

    - Maggi har ingen glæde af de store, de leger aldrig sammen, om det er fordi de to schæfere har hinanden og maggi har katten, det ved jeg ikke smiley

    Så her hjemme er det gået rigtig godt, og vi har en godt lille hunde flok, men vi har også brugt rigtig meget tid på at alle fik en god start smiley


  • #23   13. nov 2014 Vil nu også mene at der er forskel på at have den store hund først. Vi har selv tænkt tanken med en voksen schæfer - ulempen er dog at vi gerne selv vil sætte vores præg på egen hund. Vi er nok også en anelse nervøse ved tanken om at anskaffer vi os en voksen hund, så aner vi ikke hvad den tidligere har været igennem som måske har præget hunden på længere sigt smiley Vi ville nok også ærge os lidt ved ikke at opleve hvalpe stadiet endnu engang - men helt sikkert et godt råd at tage op til overvejelse smiley

  • #24   13. nov 2014 Christina: Hvor spændende at høre fra en som med succes har opnået det vi drømmer om! smiley Hvad med når i er hjemmefra? Har i så ladet dem alle været sammen eller har i adskildt dem på den ene eller den anden facon? smiley

  • #25   13. nov 2014 Når vi er hjemme er de alle sammen med os, de er ikke adskilt på noget tidspunkt smiley
    Ingen af hundene er dog sammen når vi ikke er hjemme, maggi er i huset og schæferne er i hver deres hundegård smiley
    Men så snart vi er der er alle sammen og det glæder alle 3 hunde og vores 2 katte :-))


  • #26   13. nov 2014 Vi har desværre ikke mulighed for hundegård så hundende skulle være sammen i huset også når vi var væk. Syntes også jeg hører fra langt de fleste at de der har lille og stor hund sammen oftest holder dem adskildt når de skal være alene smiley

  • #27   13. nov 2014 Mine forældre har et blandings-skrummel på 43 kg (han) og en Lhasa Apso på lige godt 7 kg (tæve)..

    Der er absolut ingen problemer.. smiley
    Det er den lille frøken der bestemmer.. smiley


    Der er heller ingen problemer med mine forældres hanhund og min Afrodithe..
    Hun nedlægger ham i leg, og det er selvom at hun kun vejer 5,8 kg.. smiley


  • #28   13. nov 2014 Det må jeg nok ærlig indrømme at jeg ikke ville ture. Sådan en schæfer hvalp for altså sine flip smiley som minium ville jeg holde dem adskilt med et børnegitter, så er hvalpen heller ikke "alene" smiley
    Men overvej godt, schæfer hunden er en helt igennem fantastisk hund, der virkelig vil sine mennesker og som virkelig vil arbejde, så man skal ha tiden og pladsen til den smiley


  • #29   13. nov 2014 Aldrig stor hvalp sammen med miniature voksen hund. Den lille hund kan brække ryggen på eet sekund når hvalpen får et flip.
    Vi sælger ikke hvalp til folk med bittesmå hunde af samme årsag,samt pga at to så forskellige racer aldrig vil kunne aktiveres sammen eller nyde hinandens selskab uden konstant overvågning. Og det vil være synd.


  • #30   13. nov 2014 God idé med et gitter hvis det skulle komme til valget med en schæferhvalp smiley Hvis vi overhovedet skal have hund nummer 2 så bliver det tidligst om 1 år. Men vi må hellere vente og se hvordan tingene er til den tid - kan jo sagtens være der pludseligt sker noget uforudset der gør man ikke skal have endnu en hund smiley Nu har jeg ihvertfald fået en masse at tænke over i mellemtiden smiley

  • #31   13. nov 2014 Malene: Det er præcist det vi er bange for smiley ville også syntes det ville være en skam hvis de fik absolut intet ud af hinanden smiley

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #32   13. nov 2014 Vi har en 40 kg 6 års American Staffordshire Terrier, samt en 3 kg 4 mrd Miniature Bullterrier, og der er ingen problemer med dem. Vi har bare taget forholdsregler ved fodring hver for sig (da den lille er meget madglad og stjæler med arme og ben) for at han ikke skal komme til at bide hende i takt med at forsvare sin mad.

    profilbillede
  • #33   13. nov 2014 Der er som regel færre problemer ved at tilføre en miniaturehund til en flok med en voksen og rolig stor hund. Det er noget helt andet.

Kommentér på:
2 hunde

Annonce