{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Nyt foder, har svært ved at tåle det. {{forumTopicSubject}}

Nu forsøger vi IGEN med at skifte over på et foder med et højt indhold af kød nemlig til Nutrivet, hvor han før fik kingsmoore pure.
Vi har før forsøgt med orijen, wulf blut, Acana og taste of wild. Hver gang med stille og rolig opstart. Problemet er bare at han fiser helt vildt, opkast og diare. Jeg har forsøgt med wolle mavero men kan ikke helt finde ud af om det reelt virker.

Hvor længe skal jeg forvente det tager før hans mave har vendet sig til det? Har i andre der fodre med de forskellige mærker oplevet det samme ved foder overgang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt foder, har svært ved at tåle det.
  • #1   19. feb 2013 Hvorfor blive ved?

Noget tyder på at hunden ikke trives på den type foder.

• #2   19. feb 2013 Hvordan gör du når du skifter over? Hvis din hund er så fölsom, så vil jeg starte med at blande det almindelige fodret med meeeeget lidt af det nye, en lille sked måske (hvis hunden er stor) og så efter en uge eller to, blande i 2 skede osv. Du skal have så lidt i at hundens mave slet ikke reagerer på det. Det kan tage lang tid, men det skal nog gå, hvis det ikke er andet der dreller. Det tog vores kat va 3 månader för vi helt havde skiftet over fra royal canin til orijen.

• #3   19. feb 2013 der er hunde hvis maver ikke reagerer godt på foder med for meget protein, så har I et han trives på hvorfor så skifte..

• #4   19. feb 2013 ville også holde op med at give kornfrit foder hvis min hund ikke trives på, det er jo lidt det det hele handler om i sidste ende. hvad med lukullus eller Markus Mühle.

• #5   19. feb 2013 Han tåler ikke foder med korn han får kløe og øreproblemer så det skal være kornfrit - og han fungere OK på kingsmoore men han er så mat i pelsen og har tabt sig en del da han ikke har lysten til at spise det. Han får 1/3 af det nye og 2/3 af kingsmoore.

• #6   19. feb 2013 Pröv så at gå helt over på det gamle, og vente en uge, og start forfra igen, med meget mindre end 1/3 del. Men hvis han stadig reagerar hvis du kun putter en lille sked i, så er det nog någet andet der er galet...

• #7   19. feb 2013 Er det da alt slags korn, han ikke tåler?

Olivers - og det nye essentials har nogle fornuftige produkter, hvor der er en kulhydratkilde i (kartofler, ærter og andet).

De kører i øvrigt kun med havre i de produkter de har korn i, måske din hund ikke har problemer med det?

• #8   19. feb 2013 barf

• #9   19. feb 2013 Han har før fået Barf men han fungerede overhovedt ikke med kallun og blev bange for at fejl ernære ham eftersom nogle sagde kallun var et must og andre sagde det ikke var.

Ved ikke hvilken former for korn - ris tåler han ok, og hvede tåler han ikke. Mit ønske er bare at finde et foder han virkelig trives på, men det er bare en jungle.

• #11   19. feb 2013 Har tidligere fodret med kingsmoor, men de var ikke super glade for det...synes jeg har fundet et super godt korn frit foder, det findes i 4 varianter og dufter faktisk af noget, det gider det og trives godt på det: der er desværre også forskel på pille str og synes de små piller er meget små... her er den ene variant:

(link fjernet)

og her resten:

http://www.farmina.com/?q=en/content/line/nd-grain-free-canine

• #12   19. feb 2013 Man kan forøvrigt købe en boks med en lille pose af alle 4 varianter så man kan finde ud af om hunden har en favorit uden man behøver at købe en større eller mindre sæk

• #13   19. feb 2013 wolfsblut wild duck, den er med kartoffel i stedet for korn og ikke voldsom i protein og fedt som de fleste andre kornfri fodertyper.

Kommentér på:
Nyt foder, har svært ved at tåle det.

Annonce