Skånekost {{forumTopicSubject}}
Hej håber i kan hjælpe mig
Var til dyrlægen i dag med Qato som virkelig har dårlig mave. Hun er ret sikker på at det er hans bugspytkirtel som ikke helt virker som den skal. Han har fået taget en masse prøver som vi får svar på i næste uge.
Hun anbefaler så at vi skal give ham skåne kost fra hill's Prescription Diet™ i/d™ Canine Low Fat:
(link fjernet)
Men dette foder har ikke set skyggen af kød der er alt muligt andet i.
Mine hunde skal ikke spise foder med en masse korn produkter i. Det skal være rene råvare.
Men han skal have noget foder som skåner maven og samtidig har et meget lavt fedtindhold(under 8%).
Mit spørgsmål er så om der findes et produkt som kunne erstatte det fra hill's så han kan skåne sin sarte mave.
Håber i forstår hvad jeg mener og det ikke er helt sort
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 479
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 52 Svar: 313
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 49
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 49
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Kunne forestille mig at Hill´s Precription Diet I/D er et foder, hvor næringsstofferne allerede til dels er spaltet, så hundens fordøjelsessystem ikke skal gøre det, men kan ikke finde en udførlig deklaration på foderet (andet end en kort gennemgang af indholdet), så det er kun et gæt... - Hvis jeg har ret i mit gæt, tror jeg det er smartest at følge dyrlægens råd, da almindelig mad og tørfoder jo ikke er kemisk processeret, og derfor - uanset - ville fucke op i vovsens mave (hvis det altså er bugspytkirtlen, den er gal med)
Skånekost