{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Skånekost {{forumTopicSubject}}

Hej håber i kan hjælpe mig smiley

Var til dyrlægen i dag med Qato som virkelig har dårlig mave. Hun er ret sikker på at det er hans bugspytkirtel som ikke helt virker som den skal. Han har fået taget en masse prøver som vi får svar på i næste uge.

Hun anbefaler så at vi skal give ham skåne kost fra hill's Prescription Diet™ i/d™ Canine Low Fat:

(link fjernet)

Men dette foder har ikke set skyggen af kød der er alt muligt andet i.

Mine hunde skal ikke spise foder med en masse korn produkter i. Det skal være rene råvare.

Men han skal have noget foder som skåner maven og samtidig har et meget lavt fedtindhold(under 8%).

Mit spørgsmål er så om der findes et produkt som kunne erstatte det fra hill's så han kan skåne sin sarte mave.

Håber i forstår hvad jeg mener og det ikke er helt sort smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skånekost
  • #1   21. feb 2013 Hvis han er vant til lidt menneske-mad en gang imellem er kylling det mest skånsomme for hans mave. Hmm, men ved ikke lige hvilket produkt/foder det skulle være ellers smiley

• #2   21. feb 2013 Vi får altid af vide at kylling og ris er det mest skånsomme når hunden har dårlig mave, men har ingen erfaringer med bugspytkirtlen...

• #3   21. feb 2013 Ja det ved og og han elsker det. Det var mere et permanent foder jeg leder efter altså tørfoder. ??

• #4   21. feb 2013 Hvis prøverne viser det dyrlægen frygter skal han have skånekost foder resten af han liv da hans bugspytkirtel ikke virker.

• #5   21. feb 2013 Just a guess, men hvis det handler om bugspytkirtlen, så er den jo enorm vigtig i fordøjelsen af maden, og enzymerne der udskilles der, er i høj grad med til at nedbryde maden. Hvis den ikke fungerer korrekt bliver maden ikke ordentligt nedbrudt, hvilket kan resultere i dårlig mave, (sådan som vi mennesker ville have det, hvis vi have levet af majs et par dage - vi kan ikke fordøje det ordentligt) - og man kan også efter længere tid komme til at mangle vigtige næringsstoffer.

Kunne forestille mig at Hill´s Precription Diet I/D er et foder, hvor næringsstofferne allerede til dels er spaltet, så hundens fordøjelsessystem ikke skal gøre det, men kan ikke finde en udførlig deklaration på foderet (andet end en kort gennemgang af indholdet), så det er kun et gæt... - Hvis jeg har ret i mit gæt, tror jeg det er smartest at følge dyrlægens råd, da almindelig mad og tørfoder jo ikke er kemisk processeret, og derfor - uanset - ville fucke op i vovsens mave (hvis det altså er bugspytkirtlen, den er gal med)

Kommentér på:
Skånekost

Annonce