{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Tilmeldt:
8. feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137

Skånekost {{forumTopicSubject}}

Vores hund har haft en gang dårlig mave med diarre. Han har fastet et døgn og fået zoolac. Igår startede vi så op med udkogt ris og kylling, som gled ned morgen og aften. Her til morgen nægter han at spise det. Vil gerne have kyllingestykkerne hvis jeg piller dem fra, men risene - NIX.

Hvad kan jeg ellers give ham, som stadig er skånsomt for maven?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skånekost
  • #2   9. apr 2015 Prøv at blande torskerogn eller tun i risene Kylling smager ikke af meget

  • #4   9. apr 2015 Jeg ville også sige skånekost fra dyrlægen.
    Vi har selv herhjemme haft en med meget dårlig mave, og risene blev sorteret fra når vi lavede ris og kylling.
    Så fik vi hende på skånekost, og nu er der sjældent problemet med maven, og så koger vi kylling til hende når vi selv skal have, så får hun det en gang i mellem. Og det fungerer rigtig godt smiley


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #6   9. apr 2015 DUMME HUND
    Efter at have sovet en times tid stod hunden op og tømte skålen smiley
    Det er jo selvfølgelig positivt, men grrr altså.

    Ris og kylling er kogt sammen, men nej der er ikke meget smag. Må købe torskerogn og tun, så vi har lidt at veksle med.

    Han skal blive meget dårlig før jeg køber skånekost hos dyrlægen, for det tror jeg simpelthen ikke er SÅ meget bedre.






  • #7   9. apr 2015 Altså det virkede for os. Men vi har også en rigtig kræsen hund der ikke gider spise så meget forskelligt

  • #9   9. apr 2015 fiskeboller. og husk vandet bør være kogt og kuldslået.

  • #10   9. apr 2015 Dyrlægen har noget med roetrævler i. Det er rent faktisk rigtig godt. Men selvfølgelig er det fint, hvis "man selv kan" i nogle enkelte dage...

  • #11   9. apr 2015 Jeg bruger altid ris og fiskboller. Og risene koger jeg 1 time iblandet vandet fra fiskebollerne (dåse).

  • #12   10. apr 2015 Jeg havde en periode, hvor alle mine (på daværende tidspunkt 3) hunde havde dårlig mave. Intet hjalp af det hjemmelavede, ej heller zoolack eller den sprøjte dyrlægen havde (jeg kan ikke huske hvad det hedder). Efter nogle dage, var jeg altså "mør" og ville gøre hvad som helst, for at få deres maver i orden. Dyrlægens tørfoder (af mærket Hills) med roetrævler hjalp øjeblikkeligt. Det var bare super skønt. Men selvfølgelig er det dyrt - og kunne i dette tilfælde kun købes i 12 kilos sæk. Men foderet blev benyttet ved andre lejligheder senere og lidt af det "lånt ud". Jeg vil aldrig tøve med at købe en sådan sæk igen. Når den ikke er hjemme på lager, bliver det kylling m/ris eller fisk, og i de fleste tilfælde er det nok. Men andre gange skal der altså bare mere til...

Kommentér på:
Skånekost

Annonce