Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skånekost
  • #1   21. okt 2016 Det bør være hvide ris........ Fuldkornris skal maven arbejde alt for meget med..... Og risene skal koge i 1 times tid.....

• #2   21. okt 2016 Og mængden kommer helt an på størrelse og alder på hunden.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #3   21. okt 2016 okay det må jeg købe i morgen. hun vejer omkring 12 kg

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#4   21. okt 2016 hvor meget vil du mene hun skal have med den vægt?

• #5   21. okt 2016 Det er svært. Giv hende et par skefulde hver 2. time........ Og kyllingen skal også koge HELT ud (Jeg bruger altid fiskeboller, for en af mine får dårlig mave af kylling) smiley

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#6   21. okt 2016 super. tak . kyllingen kogte i 50 min, og var nem at skille ad, men ikke udkogt som sådan

• #7   21. okt 2016 Det er sikkert helt fint smiley

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#8   21. okt 2016 super smiley

• #10   22. okt 2016 Når jeg køber J/D hjem fra England, sørger jeg altid for at købe en I/D med hjem, så jeg har når tøserne har snasket i noget snavs smiley

• #11   22. okt 2016 Hej .
    Vores hund har også for et godt stykke tid siden været på skånekost , og vi havde kogt alm hvide ris , og kogt kyllingebryst . Men du skal være opmærksom på at der er mange proteiner i kylling . Det sagde vores dyrlæge , så vi købte nogle af de dåser de har ved dyrlægen , til at hjælpe hunden så det ikke er så hårdt ved maven , og så gik vi stille og roligt over ved at komme lidt af hans tørkost i maden . Og så fik han kun sin tørkost . Og er dejlig frisk og fræk igen . God bedring til din hund smiley

• #16   22. okt 2016 Jeg har også altid brugt udkogt ris, hvid fisk, kylling osv - men efter at min opdrætter fra Tjekkiet gav mig noget RC gastrointestinal med da jeg købte min hvalp, er jeg helt gået væk fra det kogte.
    Jeg har aldrig brugt noget, der så effektivt stopper en tynd mave - min hvalp havde racermave om eftermiddagen og fik istedet for sin normale mad, noget af det foder.
    Dagen efter var maven normal - han fortsatte 3 dage på foderet og har ingen problemer haft siden.

Det er så ikke gratis, men .. ja, det virker altså.

• #17   22. okt 2016 Jeg skifter så ikke foder over et par dage til diætfoder. Men når de har fået I/D et par dage, blander jeg langsomt J/D i over et par dage for at se om maven kan klare det. De ret mange gange hvor jeg har skiftet fodermærke, er det fra den ene dag til den anden.

• #18   22. okt 2016 Og igen, så sørger jeg for altid at have I/D eller RC "mavediæt" i huset.

• #19   22. okt 2016 Jeg købte 12 kg - tror jeg - og har det også stående in case of emergency smiley

• #21   22. okt 2016 Nu har mine godt nok yderst sjældent maveproblemer, nok som tak for deres meget varierede foder.
    Men skulle det endelig være, har bl.a. også brugt det ved et par plejehunde, så 1 dags faste og så koger jeg ris med enten kylling eller fisk og lidt havregryn og så får de det en dags tid eller to, så deres maver lige får lidt ro. Det har virket fint.

• #22   22. okt 2016 Jinx -

Fuldstændigt ligegyldigt ja - jeg delte bare min sparsomme erfaring fordi det virker helt enormt effektivt.

• #23   22. okt 2016 Nu har mine godt nok yderst sjældent maveproblemer, nok som tak for deres meget varierede foder.

Vores 5 har heller stort set heller aldrig problemer med maverne - det er yderst sjældent - og de får RC .. utroligt at det kan lade sig gøre, ik smiley

• #25   22. okt 2016 Jinx - nejnej, sådan opfattede jeg det heller ikke. Jeg var bare WAUW over hvor effektivt det var til min hvalp, også fordi jeg ikke behøvede at faste ham først, men bare kunne give ham det foder med det samme - og det virkede bare.

Derfor deler jeg det - retfærdighedsvis skal siges, at det kun er ham jeg har prøvet det på af to omgange, da vi som sagt ikke har problemer med dårlig mave på vores hunde normalt.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#27   22. okt 2016 Mange tak for alle jeres indput. Vi har fået købt hvide ris i dag, og hun har indtil videre ikke kastet op i dag. Vil i mene det er et par dage, hvor hun slet ikke får sine piller, eller hvornår skal jeg begynde at give hende lidt igen?

• #28   22. okt 2016 Min kan ikke lide ris og slet ikke udkogte smiley Han kan pille hvert et riskorn af kylling, fisk what ever.... Sidst han var på skånekost fandt jeg dog ud af han kunne lide cous cous (staves?). Der gik kun et døgns tid så var maven i orden igen smiley
    Derefter kører jeg et par dage med skånekost i blandet hans normale tørfoder, hvor mængden langsom øges.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#29   22. okt 2016 Jeg er ved at koge det nu, og er spændt på om hun vil spise risen smiley . Nu prøver vi. Okay hun har ikke fået sin tørkost siden i går formiddag. Hvis hun ikke har kastet op ved sengetid, prøver jeg at give en lille smule sammen med ris og kylling

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#31   22. okt 2016 Hun spiste udkogt ris med fornøjelse smiley Hun er 11 år og det er også første gang her

• #32   22. okt 2016 Så lad hende blive på skånekosten et par dage og så begynd at blande foder i, langsomt. Så kan du nå at stoppe foderet, hvis maven ikke er helt i orden endnu.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#33   23. okt 2016 Tak for det. Hun var været på skånekost siden fredag formiddag nu

• #34   23. okt 2016 Giv hende et par dage endnu.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#35   23. okt 2016 Det vil jeg gøre

Kommentér på:
Skånekost

Annonce