Hund spiser IKKE.. Hund spiser IKKE..
Nu må det simpelthen være nok..
Har tidligere oprettet emner med at min hun ikke vil spise sit foder efter han har været opereret i begge skuldre i efteråret.
det her gået nogenlunde her efter jul.. men bare ikke godt nok.
Det eneste han nogenlunde har ville spise er foder fra pedigree.. men det er jo ikke noget at råbe hurra for. Og når han er en border collie og er meget aktiv er han nød til at få noget med noget mere guf i da han ikke kan holde vægten helt ellers- og da han ikke er god til at spise meget på en dag skal det også passe.
Nu fik vi noget foder hjem fra Olivers som er lavet til aktive hunde og han skal have mindre af det end det fra pedigree.
Han virker en lille bitte smule mere begejstret for det.. men ikke meget og spiser ikke som sædvanligt..
Han er undersøgt i hoved og røv for at sige det...og vi aner ikke hvorfor hunden ingen appetit har..Han er ofte et måltid bag ud. Og han spiser aldrig noget før tidligst ved 14-tiden om dagen.
Dog vil han ALTID gerne have hans leverpostej mad og kylling fra aftensmaden hvis der er noget engang i mellem..
Men ellers er han ikke glad for noget andet.
Så vi har haft troen til han bare var/er kræsen.. men vi har prøvet SÅ meget foder nu, da der snart ikke findes mere..
what to do?
Hunden er altid glad for frisk og fyldt med energi..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
okt 2009
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.872
Fra dag 1 jeg overgik til råfodring har der ikke været problemer, og siden har jeg fundet et tørfoder som faktisk selv jeg kan dufte dufter af noget... N&D hedder det, så nu kombi fodrer jeg, tørt morgen råt aften...
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
Han får ikke mad fra aftensmaden normalt- kun kylling da han jo somsagt ikke spiser noget - det er max en gang om ugen vi får kylling, der kan sagtens gå et par uger i mellem,det var bare for at påpege at han godt kunne lide det.
Problemet er at haner tynd, så det går ikke at tage maden fra ham ( det har vi prøvet )
Han får endda smør under leverpostejmaden( vi har snakket med dr. dyr ) da han bare skal tage på.
jul 2009
jul 2009
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
Måske kunne man koge en omgang kyllingesuppe, og bruge det i stedet? for at gøre det lidt mere fristende, men uden at påvirke hans mave for meget?
jul 2009
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Hvis ikke det hjælper, så ville jeg stille chihuahua/hvalpemad frem og håbe på at den spiste nok til at holde sig kørende...
God bedring med vovse
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
Hmm. lægger hovedet lidt i blød, og ser om der dukker nogle ideer op
jul 2009
jul 2009
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Jeg beklager at jeg ikke kan være til mere hjælp, men håber i knækker koden
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Hjælper det ikke, så rør en klat leverpostej ud i varmt vand og hæld det over hans tørfoder.
jul 2009
Vi gør ikke maden spændende mere ( putter kylling osv i ) det holdte vi op med for lang tid siden.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 254
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 235
Har der været et kemare nede i hans mave for at tjecke hvordan der ser ud? ..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
jul 2009
jul 2009
og ja
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.195
Nogle hunde er og bliver altså bare kræsne.....
Og ellers bibehold ham på Pedigree, selvom det er skodfoder og giv ham så tilskud af pemmikan og laksekrønch (fra Henne), eller noget hvalpefoder, det kan også nogen gange lokkes i en svagtspisende hund.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
jul 2009
Tanja. Vi har prøvet at fjerne det og vente 1 dag og han har fået det sidst på aftenen og det har stået fremme en hel dag osv osv, alt det prøvet.
dec 2012
dec 2012
maj 2007
Jeg ville give det 10 dage, hvor i stiller maden frem om morgenen, lader det stå 20 min. og så fjerne det igen. Tilbyde det igen til aften, og så fjerne det igen osv.
Og i den periode er det INTET guf eller andet.
Spiser hunden stadig ikke efter 10 dage, så er der et eller andet galt med den, da en sund, rask og naturlig hund ikke sulter sig selv fordi den er kræsen. En sund og rask hund har et overlevelsesinstink som gerne skulle tage over inden for en uges tid.
jul 2009
Han spiser ingen form for dåsemad, heller ikke det dyrelægen tilbyder.
Tanja - det er prøvet, og han spiser kun meget lidt af det.
Somsagt tror vi også han måske fejler noget, men dyrlægen ved ikke hvad han ellers skal kigge efter..
dec 2011
Men har du prøvet at skifte dyrlæge ?
Så der kom et par nye øjne på hunden...
maj 2007
Vi var dyrlægen med kærestens hund for at få en vaccination, og da han så lyttede på hjertet så han noget mærkelig ud i hovedet.
Hjertet hamrede løs, og han havde en AL for høj puls.
Han lave så en scanning af hjertet, og det viste sig, at det kun trak sig 13 % sammen (På en meget dårlig hund trækker det sig 30 % sammen).
Han er nu på hjertemedicin og skal være det resten af livet, men grunden til at jeg spørger er fordi, at dyrlægen spurgte om vi slet ikke havde mærket noget på ham? Enten at han blev meget forpustet eller havde nedsat appetit?
Jeg ved ikke lige hvordan det kan have noget med appetitten at gøre, men dyrlægen spurgte ihvertfakd om det...
Og nej, selvfølgelig er det nok ikke det der er med jeres, men jeg tænkte bare lige på det...
jul 2009
Tanja - ja det er selvfølgelig lyttet på . Og puls og rytme er som det skal
dec 2012
jul 2009
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Men ja det lyder godt nok som om I har prøvet det meste!
jul 2009
dec 2011
maj 2007
For de kan godt have normal puls/hjerterytme selvom det ikke trækker sig nok sammen.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.015
Min ene tæve spiser kun, når hun er i drift.
Hun kan snildt gå en uge uden at røre hverken tørfoder eller lækkerier, hvis det bare bliver serveret for hende.
Jeg har hendes foder med på tur til nærmeste grønne område, her leges med frisbee og kaninskind 10-15 minutter, hvorefter hun fodres.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Energitab, ekstrem undervægt, "humørsvingninger" eller lignende?
aug 2006
Altså selve det, at han er småtspisende.
Hvor meget vejer han?
Der ER jo altså nogle hunde - har selv haft en af dem - der er rigtig gode til at regulere deres foderindtag, og de holder sig ofte ret slanke. Også lidt mere slanke end vi normalt synes er ok.
Det er ikke så kønt, men det er heller ikke usundt - så længe hunden er frisk og fuld af spunk
aug 2006
En bruger herinde har erfaring med, at lade hunden komme i byttedrift inden spisning - altså sætte hunden i samme gear, som den ville være fra naturens side, hvis den først skulle jage sit bytte, fange det og bære det hjem.
En bordercollie er en temmelig driftstærk hund, måske du kunne udnytte det - at sætte hele mekanismen i spise-mode inden fodertid?
jul 2009
Det eneste der kan få ham til at spise er vores kat. Da han godt kan lide de små piller i hans foder - og når katten er gået skynder han sig at spise fordi han er lidt jaloux
Han vejer ligenu 22 kg - og ligger normale omkring 26kg. det er nemt at se hans vægt tab da han jo er en slank hun i forvejen. Så hans hofteben og ribben er meget tydelige.
aug 2006
Han lyder til at være meget slank, men ikke radmager og spørgsmålet er, om han ikke ganske enkelt er mæt og derfor ikke har behov for mere mad?
Jeg tænker, når hans energi og hans humør er på toppen, så er han jo i trivsel trods sin lidt beskedne vægt.
Jeg ved godt det er virkelig svært - jeg husker det selv tydeligt - men prøv at se om I ikke kan vænne Jer til tanken om, at han er en slank hund, der bare holder sig selv rigtig rigtig godt.
Hvis han spiser hver dag og ikke yderligere har problemer med sin tendens til at være småtspisende, så er problemet nok ikke større end den der, du ved, med at man føler man skal forklare sig overfor fremmede, der synes ens hund er for tynd.
jul 2009
Han er bare ret tynd - han er jo en stor border collie forhold til andre. Det er nemt at se når han taber sig 1 kg. Man føler sig lidt flov når man går turer med ham..
Men tja, vi må vel bare se hvad der sker
jul 2009
Men han spiser jo bare ikke nok.
aug 2006
Min første schæfer vejede 5-6 kilo under hans normalvægt, så det er ret genkendeligt, det du skriver.
Man bliver lidt pinligt berørt, for man ved jo godt at folk tænker, at man ikke passer ordentligt på hunden.
Men trøst dig - hunden er undersøgt på kryds og tværs, den fungerer, er glad, har energi og lever et godt liv. Bare slank og ikke småfed, som hr. og fru Danmark helst ser hunde.
Man vænner sig til det.
mar 2008
Måske det hjælper, når han bliver lidt ældre.
Vores gamle schæfertæve havde det lige sådan, meget aktiv, energisk og tynd - men da hun blev omkring de 1½ - 2 år år, så hjalp det. Og hun var ikke steriliseret eller noget andet, aktivitetsniveauet var også stadig højt, men der sker meget med deres kroppe i kønsmodningsprocessen.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Jeg gider ikke bøvle med en antagelse om magt, kernen er at min hund til tider på ingen måde vil spise - og det ville være ok hvis det ikke resulterede i rumlende mave, kasten op og "trist humør" (jeg tror det er ubehag og kvalme)..
Jeg gør hvad der skal til... Og de perioder han gerne spiser, der tager jeg ofte hans mad med på aftenturen og lader ham søge efter det på standengen, i skoven, små grønne områder eller midt på en parkeringsplads..
- Kaster jeg det hele på en gang vil han ikke, men lidt af gangen synes han er sjovt - og før vi har set os om er der ikke flere små håndfulde at tage af
Min hund er sær med mad, jeg gør bare hvad der virker og det fungerer fint for os
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Jeg gik ud og købte en pose Ziwipeak og 3 dåser af deres vådfoder. Mit problem var løst. Jeg blandede en lille smule vådfoder i hans normale foder, og det røg ned så let som aldrig før. Ziwipeak tørfoderet brugte vi som godbidder, og familien fik en lille ration af det også, så de havde lidt at forkæle ham med, når han kom på besøg, så de ikke bukkede under og gav rugbrød og rester.
Ziwipeak er møg dyrt, men her har det virket for os. Måske i kunne forsøge at fremkalde hans appetit med lidt vådfoder?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Vi har fundet en løsning, hver dag kommer fodret i sådan en her http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/intelligenslegetoej/aktivitet/248896 og hun sidder pænt og venter på jeg er færdig med at putte dem i og er over den med det samme den kommer ned til hende :o)
okt 2009
jul 2009
Prøver lige at svare alle så godt kan jeg kan i én besked:-)
Han kan ikke lide noget som helst vådfoder/paté - heller ikke som mindre.
Søren.- Kan ikke se han er atypisk, han ligner mange andre rundt omkring og herinde - der er intet i hans linjer som skulle have noget at sige - og ingen andre hvalpe fra kuldet som vi ved, har nogle problemer.
Lotte D - Han skal ikke have mere hjemmelavet foder, har vi bestemt. Han tåler ikke rigtigt andet end ris og kylling - og han bliver meget hurtigt træt at risen.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Nogle i vores familie har en kræsen Hovawart, som primært bliver fodret med rester. Hun gik fuldstændig i selvsving, da jeg havde noget Wolfsblut Blue Mountain med til hende...
jul 2009
Han har taget på og er super lækker at se på, samt han spiser normalt nu.
mar 2008
Hund spiser IKKE..