{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

DKK træning - kan det være rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Har har henvendt mig til DKK angående opstart på unghundehold, men trods det først starter om over 2 måneder, så mener repræsentanten ikke at der er plads til os. Ikke fordi der som sådan er nogle tilmeldte, men fordi de tager de hunde der var på hvalpeskolen før andre..

Ligeledes tager de åbenbart hunde fra unghundeholdet før andre på grundlydighed.

Er det kotymen at man gør sådan, så de der ikke starter på hvalpehold hos DKK altid vil komme bagerst i køen uanset hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK træning - kan det være rigtigt?
  • #1   7. mar 2013 Tror det er meget forskelligt fra kreds til kreds...Jeg har personligt oplevet, at min kreds har startet et ekstra hold op , selv om det ikke var planlagt...

• #3   7. mar 2013 Ej, det er en eller anden gimpe der har fis i kasketten, du har talt med.

• #5   7. mar 2013 Jeg har udelukkende oplevet først til mølle princippet

• #6   7. mar 2013 Jeg synes egentlig det lyder som et ret logisk princip.
    Det ville da vere ret "nederen" at gå på et hold, og så ikke kunne fortsætte på næste hold i klubben, fordi der kommer nye til.

Men så kunne man f.eks. sige, at dem som allerede går til træning, skal tilmælde sig næste hold inden en bestemt frist. Ellers overgår pladserne til "først til mølle" princippet. Det kunne du jo evt. foreslå dem.

• #7   7. mar 2013 Da jeg gik til lydighed hos DKK fik vi sidste gang en tilmelding og så ku vi melde os til før der blev lukket nye ind...

• #8   7. mar 2013 Ja hos vores træner foregår det ligesom Anne-Lise beskriver, og det er ikke under DKK.

• #9   7. mar 2013 Vi havde ingen problemer med at komme på unghundehold selvom vi ikke havde deltaget på hvalpekursus. Det burde jo være lige for alle medlemmer af Dansk kennel klub.

• #10   7. mar 2013 Linda: Nu er jeg et betalende medlem af DKK smiley Jeg har bare tilfældigvis ikke været på deres hvalpehold, da vi nåede at købe en plads på et andet hvalpehold smiley

Nå, det er åbenbart forskelligt hvordan det fungerer. Jeg synes bare det er mærkeligt at det ikke er lige for alle. På hende lyder det somom vi kan "vente forevigt", da holdene altid vil være for-reserveret til dem der har været der før. Men bliver lidt irriteret over at vi tilsyneladende ikke kan komme ind bare fordi vi tilfældigvis købte et hvalpehold et andet sted smiley
    Synes egentlig det burde være efter "først" til mølle, og de der er på hold så bare må være hurtige. Det er da lidt træls vi nu er frosset ude for det vil vi jo nok også være på lydighedsholdet..

• #11   7. mar 2013 Helt ærligt, hvis der kun er få pladser ville det da være meget urimeligt at "udefrakommende" fik pladserne på bekostning af dem som er i klubben nu:), du må jo prøve at komme ind et andet sted!

• #12   7. mar 2013 Jeg syns det er fair at dem der går til træning, kan forsætte næste sæson. Sådan er det da osse i den agilityklub vi går i. Der står folk på venteliste i årevis inden de kommer ind.

• #13   7. mar 2013 Jeg ville godt nok blive træt af, hvis jeg ikke kunne gå videre på de næste hold pga. "udefrakommende"... At der så måske burde oprettes flere hold er så en anden sag...

• #14   7. mar 2013 Bodil: Hvad mener du med er i klubben nu smiley ? Og et andet sted?

Jeg synes så tilgengæld det er meget frustrerende at jeg som "udefrakommende" ikke kan deltage i den træning, jeg håbede at kunne være en del af, da jeg meldte mig ind. Særligt hvis det betyder vi bliver ved med ikke at kunne træne, fordi vi tilfældigvis ikke var på hvalpeholdet

• #15   7. mar 2013 Hvad gør folk, der flytter ?

• #16   7. mar 2013 Ved os er der også førsteret til dem der er på hvalpeholdet, hvis der så er nogen der af den ene eller anden grund ikke kan/vil fortsætte bliver der åbnet for nye.
    Men vi er jo et vis antal trænere og n ikke have t uendeligt antal på holdet for så får ingen noget ud af det. Så har du fx et hvalpehold hvor de alle gerne vil fortsætte, jammen så er der jo bare ikke plads til nye.
    Jeg er også af den mening at dem som er i den givende klub (dermed mener jeg fx dkk kreds 6 sabro, randers osv) har førsteret til at fortsætte i den givende klub

• #17   7. mar 2013 Man finder vel en afdeling hvor der er plads, er der ikke plads hos DKK i Haderslev er der måske i åbenrå:) fx

• #18   7. mar 2013 Bodil: Ja, jeg prøver at høre andre afdelinger. Nu har vi ikke bil, så havde håbet at det kunne være under 1½time med det offentlige - men nu må vi se :o)
    Spørgsmålet er om de andre afdelinger er ligeså lukkede. Føler nærmest at dér hvor jeg har henvendt mig bliver der sagt "Vi har ikke plads, og det får vi heller aldrig. Drop det". Det synes jeg ærligtalt er noget træls. Kunne jeg så ikke få lov at stå på venteliste - men det lader det ikke til.. hmmm

Inge: Ja, det ved jeg så ikke. Havde tilfældet være at vi havde startet i en afdeling og var flyttet havde vi da ikke kunnet komme til at træne det nye sted..

• #19   8. mar 2013 har du undersøgt om DTK har træning i nærheden. desværre er kreds 5 hvor jeg træner nok lidt langt væk fra dig, min erfaringer med træning har været at sammenhold og hjælpsomheden er væsentlig større hos den lokale DTK end hos DKK, men det er min personlige oplevelse, ved jo ikke hvodan det er i resten af landet, men prøv at se på www.dansk-terrier-klub.dk om der er træning i nærheden af dig

• #20   8. mar 2013 Jeg har da åbenbart en helt urimelig forventning...Den går ud på at når jeg er medlem af dkk, så skal der dælme være plads til mine hunde ....Det har der da også været hvert eneste år, selv om jeg kommer med ny hund eller hvalp og jeg evnt. skifter til anden kreds...Som tidligere skrevet, så laver de et hold mere..

• #21   11. mar 2013 Dorthe: Vi har ikke meldt os ind i DKT endnu, men det er nok primært kreds 3+4 der er "for os" - men ud fra hjemmesiderne er disse to ret passive hvor den du nævner, kreds 5, er der virkelig gang i den smiley
    Jeg vil prøve og finde ud af om der skulle være et unghundehold i nærheden. Vi har heldigvis et godt træningssted i Valby, hvor de tager min race. Mange privatklubber vil ikke have hende nemlig..
    Men det er noget pebret. Næsten dobbelt pris af et DKK kursus, og så kun med 6 træningsgange, så ville gerne kunne træne i DKK - nu når jeg er medlem smiley

Snow: Ja åbenbart. Kunne da godt forstå hvis jeg skulle stå på noget venteliste, men at både unghundehold og lydighedshold virker permanent lukkede fordi vi ikke var på hvalpehold hos dem - det synes jeg er rigtig træls!

Kommentér på:
DKK træning - kan det være rigtigt?

Annonce