Hund har ændret sig {{forumTopicSubject}}
Min søster har en chi blanding på ca 4-5 år(kan ik huske det) som er begyndt at strinte i hendes seng og andre steder. Hunden Sover selv i sengen men går op og strinter på hendes hovedpude. Han er også agressiv overfor andre hunde og er nu også begyndt at gø af mennesker. Dette ligner ikke ham da han normalt elsker ALLE mennesker, børn osv. Han har længe ikke kunne li han hunde. Han knitrede af hende forleden dag da hun ville flytte ham fra sofaen og forleden da han sov og vågnede bed han ud efter hende som om han fik et chok.. Hun syns han virker helt "gal" og mærkelig.
Eller virker han rask nok og spiser og leger uden problemer...
Hvad ville i tænke/ gøre? Og har i nogle gode råd.. Hunden er ikke kastreret, ej heller "hysterisk" men mere "dominerende" hvis man må bruge det ord
Hjælp!!!!
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.023
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.210
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.948
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
At han har bidt ud efter hende lyder på mig som at han fik et chok, gentager det sig i vågen tilstand ville jeg nok undre mig og får tjekket op på om han skulle havde smerter.
Øv og ad at han tisser på hovedpuden, det er skisme hamrende klamt ;oP
Jeg tænker om han har gjort det før, altså markeret indenfor, er der sket noget anderledes i hans liv fornylig, er der evt. tæver i løbetid i nærheden, det med tæver i løbetid har jeg lagt mærke til at det kan få selv vores Tobi der er renlig til at synes han gerne liiiige vil havde lov til at lave en enkelt markering indenfor ;oP
jan 2007
Min egen teori er at han er understimuleret og forkælet, og ikke kender sin plads i huset ell hvad man kan sige. Han er lidt hendes baby men det har altid været sådan i alle de år hun har haft ham, så ved ik hvorfor han pludselig har ændret sig så meget
jul 2010
Jeg tænker lidt om han kan være stresset? hvilket muligvis kunne være grunden til hans pludselige ændret adfærd overfor andre?
Laver hun nogen ting med ham, eller er han bare "til pynt", selvom han er lille har han stadigvæk godt af at bruge sit hoved ;o)
Isabelle, synes tit man herinde kan læse de skulle være svære at gøre renlige :o/
jul 2010
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 608
jan 2007
Jeg har altid sagt til hende at hun burde ha haft kastreret ham, hvilket hun aldrig har fået gjort. Han er MEGET hanhund, som i overdrevet meget hanhund, og han er ikke hysterisk ell bange for noget. Han farer rundt og brummer og skraber i jorden osv- ville det være helt dumt at prøve at kemisk kastrere ham??
Hun er så "træt" af ham at hun rent faktisk snakkede om at aflive ham, hvilket jeg blev rigtig ked af. Jeg kan godt li hendes hund, men han er fx ikke en jeg selv vil passe fordi an strinter alle steder(har prøvet) og ingen andre gider heller at passe ham fordi han gør det.
Jeg tror han må være rigtig "slem" nu når hun rent faktisk overvejer at aflive hendes baby???
jan 2007
Hun har ikke så mange penge så havde tilbudt hende at betale en kemisk istedet for at hun afliver.. Men måske jeg skulle betale for et alm. Dyrlægebesøg i stedet for? For at udelukke noget? Jeg tror bare ikke han fejler noget..jeg tror han er understimuleret..
jul 2010
Jeg kommer altså til at tænke om du ikke spilder dine penge, tror du skal stikke fingere længere ned i jorden og mærke efter om hun ikke "bare" er så træt af ham, at hun ønsker en aflivningen.... desværre ses det jo at de der "babyer" går hen og bliver belastende fordi der begynder at blive problemer med dem, for det meste ikke hundens egen skyld, men ejerens :o(
Håber virkelig ikke hvis hun afliver ham, at hun så får sig en ny hund..... og håber slet ikke du kommer til at spilde dine penge.
jan 2007
jul 2010
Jow jow, koster den ingen ting så kan man godt finde et hjem til hunden, så spare hun aflivningen ;oP men man bør være helt ærlig med hvordan han er så folk ved hvad de går ind til og hunden får en ordentlig chance i nyt hjem, for at undgå han bliver kastebold kunne man vel skrive kontrakt på at den skal tilbage hvis de opgiver den?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
Hund har ændret sig