{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Hund har ændret sig {{forumTopicSubject}}

Min søster har en chi blanding på ca 4-5 år(kan ik huske det) som er begyndt at strinte i hendes seng og andre steder. Hunden Sover selv i sengen men går op og strinter på hendes hovedpude. Han er også agressiv overfor andre hunde og er nu også begyndt at gø af mennesker. Dette ligner ikke ham da han normalt elsker ALLE mennesker, børn osv. Han har længe ikke kunne li han hunde. Han knitrede af hende forleden dag da hun ville flytte ham fra sofaen og forleden da han sov og vågnede bed han ud efter hende som om han fik et chok.. Hun syns han virker helt "gal" og mærkelig.

Eller virker han rask nok og spiser og leger uden problemer...

Hvad ville i tænke/ gøre? Og har i nogle gode råd.. Hunden er ikke kastreret, ej heller "hysterisk" men mere "dominerende" hvis man må bruge det ord smiley

Hjælp!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund har ændret sig
  • #1   10. mar 2013 Der skulle stå KNURREDE og ikke knitrede smiley

• #2   10. mar 2013 Jeg ville få hunden undersøgt hos dyrlægen. Han kan have smerter.

• #3   10. mar 2013 Jeg tænker også smerter... Ofte synes jeg at når en hund ændre adfærd til det aggressive pludseligt er det pga smerter

• #4   10. mar 2013 Blis finder sig heller ikke i hvis vi vil flytte på hende når hun f.eks. ligger på sengen, så kommer der også en knurren hvis hun ligger lige så godt, men beder man hende gå lidt væk, så flytter hun på sig, eller man beder hende gå ned, så går hun ned.... men vi skal dæleme ikke bare flytte på hende hehe
    At han har bidt ud efter hende lyder på mig som at han fik et chok, gentager det sig i vågen tilstand ville jeg nok undre mig og får tjekket op på om han skulle havde smerter.
    Øv og ad at han tisser på hovedpuden, det er skisme hamrende klamt ;oP
    Jeg tænker om han har gjort det før, altså markeret indenfor, er der sket noget anderledes i hans liv fornylig, er der evt. tæver i løbetid i nærheden, det med tæver i løbetid har jeg lagt mærke til at det kan få selv vores Tobi der er renlig til at synes han gerne liiiige vil havde lov til at lave en enkelt markering indenfor ;oP

• #5   10. mar 2013 Det eneste anderledes i hans liv er at hendes kæreste er flyttet og blevet til en X kæreste. Hun har været ked af det men er ovenpå nu. Men han har altid været hendes hund og havde ikke meget med X at gøre. Han har altid godt kunne lide at strinte indenfor- men nu gør han det hele tiden, og det er hun altså ved at blive sindssyg af..især når det nu gør ud over sengen stort set hver dag plus resten af huset. Og det at han gøer pludselig af alt og alle.

Min egen teori er at han er understimuleret og forkælet, og ikke kender sin plads i huset ell hvad man kan sige. Han er lidt hendes baby men det har altid været sådan i alle de år hun har haft ham, så ved ik hvorfor han pludselig har ændret sig så meget

• #8   10. mar 2013 Hvis det ikke kan hjælpe med f.eks. oftere gåture og ros, så tror jeg at jeg ville forsøge med et mavebælte for en periode og se om det hjælper på han så ikke vil strinte indenfor.
    Jeg tænker lidt om han kan være stresset? hvilket muligvis kunne være grunden til hans pludselige ændret adfærd overfor andre?
    Laver hun nogen ting med ham, eller er han bare "til pynt", selvom han er lille har han stadigvæk godt af at bruge sit hoved ;o)

Isabelle, synes tit man herinde kan læse de skulle være svære at gøre renlige :o/

• #9   10. mar 2013 Lykke, min tanke er mere der er brug for en adfærdsbehandler end en dyrlæge.... men selvfølgelig kun et gæt ud fra hvad der er fortalt her i tråden ;o)

• #10   10. mar 2013 Hvis han ikke har smerte og der ikke er noget fysisk galt, synes jeg din søster skulle starte op til noget hundetræning, det ville være godt for at skabe tillid og glæde ved at være sammen. Samtidig kunne det være en ide at indlære kommandoen nej,, og så i en periode have ham i snor indendørs og hver gang han prøver at lette ben skal der falde et nej.

• #12   10. mar 2013 Jeg har selv foreslået hundetræning, men hun har ikke lyst fordi han er agressiv. Så har jeg sagt hun kan tage ham med når jeg svømmetræner min hund. Dette ville hun godt. Hendes hund er meget udfarende overfor andre hunde, på sådan en farlig måde. Min hund kommer ikke i nærheden af ham. Hun bruger tisse bælte og det virkede en gang men nu tisser han bare med det på alligevel?!?!

Jeg har altid sagt til hende at hun burde ha haft kastreret ham, hvilket hun aldrig har fået gjort. Han er MEGET hanhund, som i overdrevet meget hanhund, og han er ikke hysterisk ell bange for noget. Han farer rundt og brummer og skraber i jorden osv- ville det være helt dumt at prøve at kemisk kastrere ham??

Hun er så "træt" af ham at hun rent faktisk snakkede om at aflive ham, hvilket jeg blev rigtig ked af. Jeg kan godt li hendes hund, men han er fx ikke en jeg selv vil passe fordi an strinter alle steder(har prøvet) og ingen andre gider heller at passe ham fordi han gør det.

Jeg tror han må være rigtig "slem" nu når hun rent faktisk overvejer at aflive hendes baby??? smiley :(

• #14   10. mar 2013 Lykke : ja er meget enig, jeg selv går til træning hver lørdag og svømmetræner også en gang ugentligt, og jeg har også en "lille" hund.. Men min søster har vitterligt behandlet den som en lille baby.. Hmm jeg har bare altid syns hendes hund var en testosteron bombe, modsat min angste hund, som jeg aldrig kunne finde på at kasterere.

Hun har ikke så mange penge så havde tilbudt hende at betale en kemisk istedet for at hun afliver.. Men måske jeg skulle betale for et alm. Dyrlægebesøg i stedet for? For at udelukke noget? Jeg tror bare ikke han fejler noget..jeg tror han er understimuleret.. smiley

• #15   10. mar 2013 Julie, hm ja dette er lige ud af "posen", men det er der nok også plads til ;o)....
    Jeg kommer altså til at tænke om du ikke spilder dine penge, tror du skal stikke fingere længere ned i jorden og mærke efter om hun ikke "bare" er så træt af ham, at hun ønsker en aflivningen.... desværre ses det jo at de der "babyer" går hen og bliver belastende fordi der begynder at blive problemer med dem, for det meste ikke hundens egen skyld, men ejerens :o(
    Håber virkelig ikke hvis hun afliver ham, at hun så får sig en ny hund..... og håber slet ikke du kommer til at spilde dine penge.

• #16   10. mar 2013 Aino: jeg er sikker på at du har helt ret, jeg ville bare gerne hjælpe dem begge to så han ik behøvede at blive aflivet. Hun vil ikke give ham et nyt hjem for hun kan ikke klare tanken om at der skulle ske ham noget evt dårligt engang. (Når hun ikke engang kan finde nogen der gider passe ham så er det måske heller ikke så nemt at finde ham et nyt hjem. Jeg syns bare det er sørgeligt hvis han skal aflives, kan slet ikke klare tanken. Men jeg er bare heller ikke sikker på at hun har overskuelig til ham mere... åh det er ikke nemt smiley

• #17   10. mar 2013 Julie :o( kan godt følge dig, men tror jeg ville forsøge at være "hård" og sige til mig selv "Hendes hund, hendes problem" med mindre jeg holdte rigtig meget af hunden og jeg selv ville tage mig af den og fik lov til det.
    Jow jow, koster den ingen ting så kan man godt finde et hjem til hunden, så spare hun aflivningen ;oP men man bør være helt ærlig med hvordan han er så folk ved hvad de går ind til og hunden får en ordentlig chance i nyt hjem, for at undgå han bliver kastebold kunne man vel skrive kontrakt på at den skal tilbage hvis de opgiver den?

• #18   10. mar 2013 ud af sengen med ham,til hun har fået styr på ham,ud og gå med ham,og lær ham at gå på plads ved hendes side,og hver gang han knurrer eller andet over for hende eller kæresten,ned på gulvet med ham...

Kommentér på:
Hund har ændret sig

Annonce