997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Løs hund på aften gåtur!? Løs hund på aften gåtur!?

Hej sagen er den at jeg de sidste to aftener har mødt et ældre ægtepar gå tur med deres hund, løs.

Problemet er at de har ikke styr på denne hund, det er en mellem stor blanding.

Den første aften kan jeg høre den gå til angreb på en anden lille hund der bliver luftet ca. 300 meter foran os, de kalder den hen efter flere forsøg, hvorefter den angriber fodgængere i haserne. Den er stadig ikke i snor og jeg må stille mig imellem hundene da vi nærmer os dem.

I går er den så igen løs og den flyver lige i flæsket af min hund, heldigvis har han dækken på så det har taget bidmærkerne. De påstod at de ikke så mig komme. Min hun har dækken på med reflekser + kraftig blikende diode lygte.

Ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig eller hvad jeg kan gøre ud over at gentagne gange sige til dem at de skal holde den i snor nu når den er agressiv og i til at tilbage kalde.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løs hund på aften gåtur!?
  • #1   12. mar 2013 sig at hvis ikke de tager deres krapyl i snor, så må du kontakte politiet? jeg var blevet stik tosset!

• #2   12. mar 2013 enig med michelle!

• #3   12. mar 2013 Det gjorde jeg allerede søndag aften og i går aftes var den stadig løs...Problemet er at politiet ikke vil gøre noget så længe den ikke har smakbidt nogen eller noget

• #4   12. mar 2013 Ja det ville jeg også gøre - sig at hvis du ser dem uden snor en gang til aå melder du dem smiley
    og tag evt. et billedet så du har hold i din påstand om at den løber løs og er sur

• #5   12. mar 2013 film den, tag billeder HVIS det er muligt, først og fremmest skal du selvfølgelig sørge for din hun ikke kommer til skade. se, politiet fejler satme smiley hvorfor kun rykke ud når skaden ER sket. det er slet ikke iorden at folk og hunde ikke kan gå i fred på gaden fordi hr og fru danmark mener at deres hund skal løbe frit og angribe gud og hver mand. politiet burde hjælpe! det er sørgeligt !

• #6   12. mar 2013 Jeg tror at jeg vil filme og tage billeder af dem næste gang jeg møder dem, hvilket nok bliver i aften.

Jeg syntes at en ting er at gå med en løs hund. Men man skal aldrig gå med løs hund der er sur overfor andre hunde og mennesker og da slet ikke når man ikke kan kalde den tilbage.

Jeg bor i et område med rigtig mange cykelister og fodgængere, så det der er jo bare for farligt

• #7   12. mar 2013 ellers er der denne her metode, som virker på ret mange tumper.

Man deklamerer meget højt at enten så fjerner de deres hund NU, eller osse fjerner du den... og at de IKKE vil bryde sig om at du gør det.

I en lignende situation, så glemmer jeg altså alt om pædagogik, for min primære funktion er at beskytte min hund - og så benytter jeg whatever metode som er effektiv.

• #9   12. mar 2013 enig med Ejer af danmarks mest... glem alt om sød snak, det er bare at gøre klart for dem at det finder du dig F*NDME ikke i, så enten tager de dyret i snor, eller også fjerner du hunden fra din hvis den bare nærmer sig.

• #10   12. mar 2013 Det er simpelhen utroligt. At nogle mennesker ikke vil se at deres hund har et problem.. Har selv en hund, der ikke er særlig glad for andre hanhunde. Den er altid i snor, så jeg kan kontrollere situationen.

Er enig med de andre, meld det, dokumentere det.

Kan godt lide Birgittas ide, det har de sgu nok ikke oplevet før smiley

• #11   12. mar 2013 Ked af at indrømme det, men den fik altså os bare sparket! Den skulle bare væk fra min hund og det skulle være nu..ejernes måde at reagere på var at manden råber "find mor, kan du finde mor"..ja tak tror den er pænt lige glad med mor lige nu.

Hunden er en blanding og en gadehund fra enten polen eller grækenland..kan ikke lige huske det præcist

• #13   12. mar 2013 Birgitta L kan på en måde godt forstå dit forslag, men hvis hun er ude og lufte hund og de gamles hund er agressiv overfor andre hunde og mennesker, så ville jeg delme ikke tage den i snor imens jeg stod med min egen heller ikke hvis jeg var alene.. men forstår godt meningen med det! smiley

• #15   12. mar 2013 Jeg vil helt klart filme og tage billeder samt give dem en pæn verbal påtale, måske en anelse så de andre hunde luftere os kan høre det.

Det med den ekstra snor er ikke en mulighed, da jeg pt. kun har den flexline jeg lufter min hund i.

Hehe Morten R jeg er ikke lige typen der gemmer mig og hopper frem eller kaster med æg for den sags skyld, men ellers gode forslag

• #18   12. mar 2013 Meld dem til politiet. Hvis ikke man har styr på sin hånd, må den ikke rende løs.

• #19   12. mar 2013 enig med Birgitta L i det med myndighed og overherredømme. vis den anden hund at den IKKE bør nærme sig dig og din hund, uden SKRIG og SKRÅL, men træd bestemt ind foran din hund. du kan evt sige NEJ, med en hævet stemme eller sige noget andet, hvad der lige falder dig ind. du kalder på ejerne og forklare at de har ligenøjagtig 2 sek til at få hunden i snor, ellers er du nødt til at fjerne den fra din hund med evt spark hvis den viser tegn på at ville gøre jer ondt. jeg er sikker på at du vil takle det rigtigt i aften hvis det skulle ske igen. og ellers må du jo kontakte politi igen og spørge dem hvad DE har tænkt sig at du skal stille op?

• #20   12. mar 2013 Birgitta, jeg forstår godt hvad hensigten med det er, men hvis hunden angriber og bider, vil jeg IKKE stå med den i snor ved siden af min hund. så fik den bare et los i hovedet!

• #21   12. mar 2013 Til nogle af jer der har svaret, skal man jo lige huske på at det ikke er hundens skyld, KUN ejerne.. Der er ingen grund til at være voldelig, men i mine øjne meget gerne skælde ejerne ud.

• #22   12. mar 2013 Husker jeg forkert, eller kan det passe du bor i Viborg?

• #24   12. mar 2013 Birgitta - der skal man så passe på igen - for det er jo egenlig ikke hundens skyld men de forbandede ejer.

• #26   12. mar 2013 okay, men hvordan ved du det er en bedre og mere forståelig tilværelse? og hunden ved ikke den skal dø, men hvorfor er det os som mennesker der skal bestemme at den skal dø fordi ejerne ikke kan træne den ordenlig?

• #28   12. mar 2013 Birgitta, igen jeg forstår godt hvad du ønsker med den handling, men jeg ved at med min hund kan det ikke lade sig gøre. jeg kan ikke gå hen og tage en anden hund i snor samtidig med jeg har min i snor (flexline) og så forsøge at skille begge hunde ad, hvis den skulle angribe og jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne holde en lab i den ene hånd og en fransk i den anden.. igen det er bare mig der ikke kan det. hvis TS kan og det vil virke, fint. men jeg synes det lyder meget uoverskueligt.. det kan ikke passe det er personen som ikke gøre noget forkert der skal stå med ansvaret for sin egen og den anden hund.. hvis ikke man kan passe sin hund, så må den væk derfra, behøver ikke nødvendigvis være en aflivning i min bog. men jeg skal ikke skambides og risikere at min hund bliver skambidt fordi jeg skal have begge hunde i snor. en anden ting, muligvis er det ikke hundens skyld, men skal jeg gå hen og sparke ejeren i hovedet imens hans hund angriber min? eller skal jeg tage ham i snor? det er hunden der er problemet lige i det den angriber og der er man nødt til at kunne beskytte sig selv og hunden. ingen burde ligge arm til at blive skambidt og ingen burde se sin hund blive skambidt. hvis ikke politiet vil hjælpe når man spørger om hjælp og ejerne er røv ligeglade, så må man gøre hvad man ellers kan.

• #29   12. mar 2013 Birgitta L du siger også selv det ikke er hundens skyld, hvorfor skulle man ikke kunne ompladsere sådan en hund? hvis den er den dejligste hund derhjemme eller i snor, osv hvorfor skal den så bare aflives fordi at ejeren ikke kan finde ud af at have hund?

• #30   12. mar 2013 Michelle: jeg er dybt uenig i din holdning om at det er hunden der er problemet i det den angriber. Det er og bliver altid ejerens ansvar. Jeg ville aldrig skade en andens hund selvmål de kom løbende, men ville da skubbe den væk og forsøge a komme væk selv med min hund.

Når det så er sagt, synes jeg at TS skal prøve at tage fat i ejerne og fortælle dem, at de bliver nødt til at have deres hund i snor indtil de kan styre den - ellers ringer d til politiet og opfordre alle andre der har oplevet hunden på den måde, om også at kontakte politiet.

• #36   12. mar 2013 du behøver ikke forklare mig mere hvad du mener, for har skrevet rigtig mange gange at jeg forstår udemærket godt hvad du mener med det! smiley og kunne jeg gøre sådan så ville det da sikkert være det bedste! men jeg har ikke en hund der vil stikke af i sådan en situation, det er jeg ret overbevist om og jeg føler at jeg er nødt til at gøre hvad jeg kan gøre for at beskytte min hund. det er til en hvis grænse muligt at klare tingene pædagogisk og bedste muligt. nogen gange må man handle hurtigere og nogen gange er det måske bare ikke en mulighed at få den angribende hund i snor. en hund der jagter din hund rundt og bider efter den hvordan skal du få den i snor? hvad skal du så gøre? jage den væk på den mest effektive måde eller løfte din hund op og risikere at blive væltet og bidt i ansigtet som du selv skriver? jeg er enig i, at kan det andet lade sig gøre, så gør man da det. men kan det ikke skal man da ikke have røven på komedie for at gøre det man finder mest effektiv for at beskytte sig selv og sin hund.

men det jeg mener er at lige i det hunden angriber dig og din hund, er det vel hunden der er problemet LIGE i det sekund. det nytter jo ikke noget at snakke til ejeren hvis du er ved at få bidt fjæset af samtidig? vi er enige i at det er ejerens ansvar at tage sig af sin hund, og det er dem der måske er skyld i at hunden er ødelagt. men det er jo ikke lige det første man tænker når man bliver angrebet. det er det i hvert fald ikke hos mig.

• #37   12. mar 2013 Stine D. det er også helt okay er du er uenig. men jeg kan ikke tage mig af at ejeren ikke tager sit ansvar for sin hund alvorlig, hvis jeg bliver angrebet. så er det hunden der kommer styrtende mod mig og min hund jeg skal tage mig af først.

• #38   12. mar 2013 Karina - Nej jeg bor ikke i Viborg, men i Aalborg. Dog er jeg rigtig tit i Viborg.

Min tanke er at filme i aften og tage en mindre pædagogisk snak med ejerne. Derefter vil jeg kontakte politiet. Folk i området er godt træt af dem, da de er sådan nogle mennesker som fejl opdrager deres hunde og de bliver gang på gang aflivet grundet aggression overfor andre..har jeg ladet mig fortælle..men de køber jo bare en ny.

• #39   12. mar 2013 mathilde

så huskede jeg forkert, for var jo sådan noget med en løs hund der var rart at vide, hvis det var her i byen smiley

• #40   12. mar 2013 Nej jeg har ikke lige oplevet det i Viborg

• #41   12. mar 2013 Det har jeg heldigvis heller ikke smiley

• #42   12. mar 2013 Mathilde K har det samme par haft flere agressive hunde, som bare er blevet aflivet og så har de købt nye?

• #44   14. mar 2013 Michelle B - Ja det samme ægtepar har haft flere aggressive hunde som de efter noget tid afliver, for derefter at adoptere en ny fra et hunde internat eller via et gadehunde projekt.

Morten R - Nej det er ikke i Hasseris, jeg har kun mødt flinke hunde ude i mulighedernes park

• #45   14. mar 2013 wow! forfærdeligt! så synes jeg da slet ikke, hunden skal aflives, hvis den kan hjælpes! fuck det er synd smiley mødte du dem igen?

• #46   14. mar 2013 Nej jeg har faktisk ikke mødt dem siden

• #47   14. mar 2013 æv. okay...

• #49   14. mar 2013 Karin - Det er dælme en af de bedste ideer jeg har hørt længe!

• #50   14. mar 2013 god ide, karin smiley

• #52   14. mar 2013 Hehe go idé Karin smiley

• #54   14. mar 2013 hahahah smiley god idé smiley

Kommentér på:
Løs hund på aften gåtur!?

Annonce