344 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

adfærd adfærd

Hej jeg har en dvegpincher/papilion blandning er det normalt at de er for at gå alene og ikke særlige legesyge med andre hunde jeg syns jeg høre alle sige dvegpincher er en race der holder sig til ejeren det er ikke en alleshund men det er kun ude der ikk noget der hjemme der bor jeg med 3 hunde og dem leger han fint med og hele tiden da men så ligeså snart vi tager til hvalpe legestue så gemmer han sig bag mig og snapper ud efter de andre og jeg skiller ud . men så går der en halv time så begynder han og løbe rundt med de andre men kigger efter hvor jeg er hele tiden. Og han løber rundt men de skal ikke komme for tæt på så bliver der sagt fra hva skal jeg gøre kan jeg gøre noget ..

Og er det normalt en hvalp ikk ville hilse på andre som en hvalp plager..

Og min hund kan ikke lide min søn på 2 er nomalt de ser så osse hinanden en gang om ugen . Fordi han er i plage ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adfærd
  • #1   15. mar 2013 Han lyder til at være ret usikker på andre hunde, og så er en legestue nok ikke det bedste valg. Det kan være ret overvældende, så hellere gå tur sammen med en enkelt anden hvalp som passer til ham i størrelse og niveau.
    Det er nu også ret almindeligt, at hunde, der får deres legebehov opfyldt derhjemme i deres egen flok, har mindre behov for at lege med alle mulige fremmede hunde.

Men hvis han, som det lyder, er bange/usikker, ville jeg forsøge at vænne ham stille og roligt til enkelte andre hunde, som ikke er alt for pågående. Ikke så meget for at han skal lege, for det gør han som sagt derhjemme, men fordi, det er synd, hvis han skal gå gennem livet og være bange for andre hunde, han møder.

Mht. til din søn skal han selvfølgelig ikke have lov at plage hunden. Når man bare er en lille hvalp kan et 2 års barn være meget voldsomt. Det er dit ansvar at sørge for at han ikke får dårlige oplevelser med sønnen.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #2   15. mar 2013 Undskyld, men skal lige forstå det rigtigt: Der hjemme har du/i tre hunde som din hvalp gerne vil lege med, men når i tager til hvalpestue vil han ikke lege med de andre hvalpe. Din hund snapper efter de andre hvalpe og så skælder du den ud, men så efter noget tid, begynder den at lege men stadig med et øje på dig.
    Er han vokset op med de tre hunde i har der hjemme? Og Hvordan viser den at den ikke kan lide din søn? Hvis jeg har misforstået noget må du endelig sige til.

De beskrivelser der er af racer er kun vejledende, alle hunde er forskellige.
    I forhold til leg eksempelvis vil nogle tumle rundt, andre vil heller løbe og lege "ta fat".
    Vores hunde leger også meget forskelligt. Vores Olivia leger lidt på den måde med fremmede hunde som du beskriver. Hun har også 2 hunde hun voksede op med og dem leger hun anderledes med.

Jeg tror at grunden til din hund snapper i hvalpestue er fordi den er usikker og måske lidt overvældet af de mange hunde? Jeg ville ikke skælde yderligere ud på den, men prøve at berolige den og så rose den meget når den sagde hej og sådan. De andre hvalpe skal jo også lære at gå væk når den fortæller dem det : ) hilser du på de hvalpe den afviser? Det har virket for mig nemlig.

• #3   15. mar 2013 Du må aldrig skælde din hvalp ud! Den er utryg og bange for de andre og det skal dunetop vise ham ikke er nødvendigt ved at sætte dig ned til ham og give ham lækre godbidder når hannøjes med at kigge på dem, istedet for at skælde ud, når han snapper efter dem. Alle hunde er forskellige uanset dens race og din er åbenbart forsigtig og lidt utryg. Det vr min ogsåog vi stoppede med fri leg med andre og legede kun med få udvalgte hunde istedet. Ikke alle hunde gider lege ogtumle og detcskaldu respektere....hjælp din hund til at blive tryg ved altid at være dens sikre base istedet for at skælde ud

Kommentér på:
adfærd

Annonce