843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

hund med klokke :-/ hund med klokke :-/

Jeg har tilbragt dagen med fotograferinger i Søndermarken. og massere skønne hunde passerede forbi. men det som virkelig fangede min opmærksomhed var at 2 gange gik en mand forbi mig med et barn i klapvogn og sin chihuahua i snor.. den var ikke særlig gammel havde forsat dun.

Men det som fangede min opmærksomhed var at der var en klokke i dens halsbånd som dinglede hver gang den rørte sig og så er det jeg tænker at jeg ville blive SINDSYG hvis jeg skulle høre på den hele tiden og så så tæt på mit øre...

men er det det samme´med hunde? kan man sammenligne? Bliver de også "sindsyge" med klokke?

- ville I bruge klokke i jeres hundehaldsbånd?

Jeg skal tilbage i morgen og tænker at hvis jeg ser ham igen bør jeg måske nævne noget? Hvis det altså er forkert? Jeg var så tæt på at sige noget i dag, men turde ikke, da jeg var i tvivl om det rent faktisk ER synd for hunden eller om vi menneskeliggøre den for meget i denne situation..

Heeelp smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund med klokke :-/
  • #1   5. aug 2006 Jeg gad heller ikke selv høre på en klokken hvergang jeg tog et skridt.

Jeg ville heller ikke give Nemo halsbånd med klokke på..

• #2   5. aug 2006 Ej, lidt synd må man sige..
    - Jeg har hørt at katte bliver en slags skøre, eller sindsyge a det, så hvorfor ikke hunde ? smiley

• #3   5. aug 2006 Mange små halsbånd er med klokke- især kattehalsbånd som mange bruger til deres små hunde som hvalpe. Hvorfor aaaaaner jeg ikk- ville oss blive åndssvag af at ha en klokke om halsen- eller ha en hund med klokke.

• #4   5. aug 2006 Nej, kunne ikke drømme om at belemre mine hunde med sådan en irriterende lyd.

Jeg synes godt du pænt kan nævne og ejeren nogensinde har tænkt over om lyden generer hunden. Husk på - den kan jo ikke selv sige det. Det eneste du risikerer er at ejeren ikke forstår budskabet, og måske bliver sur - men er den risiko ikke værd at løbe, hvis han hun ikke har tænkt over det.

Håber klokken "må lade livet".

Hilsen Gitte

• #5   5. aug 2006 Reese: talt som en rigtig kæmpehund ejer hva? smiley

• #6   5. aug 2006 *LOL* reese :
    Lige min tanke................

• #7   5. aug 2006 ville selv bilve sur hvis jeg havde en klokke rundt om halsen
    Du kan godt spørge dem på en pæn måde hvorfor den har det på og så sige hvad du mener magefter

• #8   5. aug 2006 reese, ja for det var også min tanke at grunden til de har klokken på er fordi de er bange for den bliver væk fra dem smiley

Jeg tror jeg nævner noget i morgen hvis han er der igen.
    Men ville bare gerne have straight facts, så jeg har noget at have det i, hvis han stiler sig på tværs, kender I det smiley

• #9   5. aug 2006 Jeg bruger absolut kun klokke i halsbåndet, når mine hunde en gang imellem er inviteret med på jagt.

Så kan man høre hvor hundene er og det giver en ekstra sikkerhed for hunden, selvom ingen fornuftig jæger skyder inden han er 100% sikker på hvad han skyder efter.

Men til hverdag kan jeg da slet ikke se formålet, og jo, jeg ville da også mene at det måtte være træls at høre på.

• #10   5. aug 2006 *MGP *
    *LOL* hvor er det bare pudsigt, jeg var netop inde og kigge på hende og tænker juhuuu endelig nye billeder, kommer så tilbage til tråden og ser så du linker til hende
    ;-P kanån... jeg må være synsk *G*

Godt at se hun trives, men det var jeg nu heller ikke i tvivl om smiley

• #11   5. aug 2006 Der er også tilfælde hvor folk sætter klokke på for at eventuelle bytte-dyr skal høre den og stikke af inden hunden, eller normalt katten, kommer for nær, således at fugle o.lign. er væk inden hunden når at tage jagten op...
    Men så bør man nok overveje at træne hunden i stedet. Er enig i at det umiddelbart ikke må være særlig rart for hunden, men ved desværre heller ikke om det påvirker den.

• #12   5. aug 2006 sjov idé *mgp* held og lykke.

Vi ses i morgen Ann Mai, så kan det være vi ser ham sammen, så må du hjælpe mig med at være efter ham smiley

• #13   5. aug 2006 Med glæde! : )

• #14   5. aug 2006 Ville aldrig sætte en klokke på min hund...

Men vores kat har det, vores kat er godt nok døv så den bliver ikke sindsyg men til gengæld kan vi høre hvor den er henne i huset, for vi kan jo ikke kalde på den smiley

• #15   6. aug 2006 Klokke må være frygteligt for en hund, der hører meget bedre end vi gør. Kan forstå i jagtsituationer, døve dyr mm, men ikke til daglig brug - kan lige se Battie for mig med en kobjælde om halsen GG

Kommentér på:
hund med klokke :-/

Annonce