{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Årh... Kendskab til ulovlig hund?? {{forumTopicSubject}}

Hvordan ville i forholde jer, hvis en i kendte havde købt en hvalp, vedkommende har fået oplyst at hvalpen er schæfer/boxer - ingen listehund skulle der være i..

Men da jeg ser et billede af hvalpen, er jeg slet ikk i tvivl om at der er amstaff i den... De vælger så at konfrontere sælger, som først forsøger at snakke udenom, men til sidst indrømmer at moren til hvalpene er ren amstaff.. Den ligner heller ikk på nogen som helst måde en boxer!!

Sælger tilbyder så at tage hvalpen retur og aflive den i henhold til lovgivningen, men den løsning er køber ikk glad for, da de jo ikke mener at det skal gå ud over hvalpen..

Jeg har forsøgt at forklare at i samme øjeblik at de får kendskab til at det er en ulovlig blanding, der er de lige så skyldige som sælger/avler...

Men samtidig er køber bange for at hvis de så vælger at aflevere denne hvalp retur, som de jo har knyttet sig til, at sælger så måske bare lyver og sælger hvalpen til anden side...

Hvad i alverden stiller man op i sådan en situation...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årh... Kendskab til ulovlig hund??
  • #1   20. mar 2013 Jeg synes dælme at alle parter er lige dumme! Strengt taget burde køber selv køre hvalpe til dr. dyr og få den aflivet.
    Men de kan også "bare" iføre den 2 m. snor og mundkurv når den bliver ældre, og så håbe at ingen melder dem...

• #2   20. mar 2013 De levere tilbage og melder sælger

• #3   20. mar 2013 får pengene igen og AFLIVER HUNDEN...det er da helt sikkert det bedste.....

• #4   20. mar 2013 Og ja, så er det nok en god ide at melde sælger.

• #5   20. mar 2013 Først må jeg sige at jeg absolute ikke er tilhænger af vores" liste-lov",.

Men mht denne sag, så er hvalpen uanset hvor sød den end er forbudt og står til aflivning. Det er hårdt nu, men hvordan vil det ikke være om et år, når de bliver stoppet på gaden med den og den der bliver inddraget?

Rigtig trist situation, men lovgivningen siger tydligt aflivning, hvis der er tvivl om evt liste hund. Se sagen Fido som eksempel.

Så syntes du på bedst mulig måde skal rådgive til at levere tilbage. Derefter kan de jo blot melde vedkommen til politiet, så kommer hvalpene ikke videre.

Det næster er den blanding er vist heller ikke særlig hensigtsmæssig?

• #6   20. mar 2013 Jeg synes det er deres egen sag, og nu bliver der pisket en kæmpe stemning op herinde.. Selvfølgelig "burde" man melde det, men det er jo sådan noget som ens egen samvittighed må finde ud af.

Virkelig dumt af sælger og virkelig dumt af køber

• #7   20. mar 2013 Jeg ved godt man bliver frygteligt glad for hunden, men reelt burde de jo evere retur og melde sælger (så sikrer de jo ose at hvalpen ikke ryger videre)

Vil de ikke det, jamen så er der jo ikke andet for end at lade være at sige noget til nogen og håbe ingen melder dem. Jeg kan godt forstå hvis det er den løsning man vælger, men desværre er det jo ikke usandsynligt at sælger blot vil lave flere af den slags hvalpe, så det havde været godt om han blev meldt.

Nå ja -til sidst kan de så osse håbe og bede til at loven bliver lavet om og forbuddet ophævet når loven evalueres inden længe... så vil kræet jo ikke længere være ulovligt. Men må indrømme at jeg har mine tvivl om at DET kommer til at ske

• #8   20. mar 2013 Jeg ville blande mig uden om og lade det være op til købers egen samvittighed.

• #9   20. mar 2013 Jeg forstår det ikke..

Altså en amstaff er ulovlig ikke ?
    Men forleden var der en fyr herinde som søgte steder der snart havde hvalpe, og der sendte i link til alle mulige steder ?

Så den er ikke ulovlig hvis de har tavle eller ??

Måske har jeg bare taget fejl, men er skrup forvirret smiley

• #11   20. mar 2013 Den er ulovlig smiley man må ikke sælge, købe, give væk eller avle.

• #12   20. mar 2013 Heller ikke selvom den er med tavle ?

For er altså helt 100% Sikker på, der var en fyr for kort tid siden, hvor i "hjalp" med steder han kunne få sådan en smiley

• #13   20. mar 2013 Lærke Liv O - Du tænker nok på en staffordshire bull terrier, som er lovlig.

• #14   20. mar 2013 Jeg har rådet dem til at aflevere hvalpen retur og især fordi jeg VED at ingen af de to som har købt hvalpen, har den erfaring til hundehold som sådan en hvalp vil kunne kræve... Schæfer og amstaff, ville jeg ALDRIG nogensinde blande, men der er jo idioter overalt, desværre...

Jeg var ikke i tvivl om at der var muskelhund i hvalpen da jeg så billedet, den minder så meget om amstaff i hovedet, suk...

Forstår selvfølgelig godt de er kede af at ha' fundet ud af det, men de har ikk haft ham så længe, så håber virkelig på de afleverer ham retur og så anmelder sælger... Jeg ved desværre ikk hvem sælger er, men syntes det er noget svineri at avle på listehunde smiley

• #15   20. mar 2013 Hvis jeg havde dummet mig ville jeg trods alt tage det ansvar at sørge for at hvalpen blev aflivet, så den ikke blev kastebold, eller endte i hænder på uforstandige mennesker ... og så ville jeg helt hundrede % melde sælger ...

• #16   20. mar 2013 J S : ja , troede se to racer var den samme smiley

• #17   20. mar 2013 amstaff og staffordshire bull terrier er langt fra samme race smiley

• #18   20. mar 2013 kender en som også lige har købt hvalp uden tavle. som jeg dog fra rådet ham
    først er den blandet af dogo canaria og staffordshire bull terrier.
    derefter er den ren staffordshire bull terrier.

øh så uden tavle med korperet øre.
    hentet i bosnien
    tror dog selv der også er amstaff i og ikke sbt

jeg vælger at infomere ham om hunde loven som han ikke kender, og siger at det ikke er godt at købe denne hund uden tavle
    gør han så alligevel

• #19   20. mar 2013 anja og tommas - Tja, som et gammelt ordsprog siger

"Mod tåber, kæmper selv Guderne forgæves"

• #20   20. mar 2013 Eller "Der findes to ting, som er uendelige: Universet og den menneskelige dumhed. Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker. smiley

• #22   21. mar 2013 Jeg ville råde dem til at få den ud af landet. Der skal helt sikkert nok være nogen der får ondt i røven og melder den. At give den tilbage til sælger og risikere den bliver solgt videre og evt. ende sit liv med mundkurv eller en aflivning synes jeg, er en trist løsning

• #24   21. mar 2013 Jeg ville gøre præcis som Allergisk - forudsat hunden ikke skabte skræk og rædsel omkring sig.

• #25   21. mar 2013 Det er måske meget godt det >allergisk< skriver, men når jeg VED at disse personer ikke engang vil være i stand til at aktivere en aktiv hund, så ved jeg også bare at det går galt...

• #27   22. mar 2013 Jeg vil nok indrømme at jeg ikke ville kunne aflive en lille hvalp som jeg har knyttet mig til, om den så er ulovlig eller ej. Det er levende væsner som vi mennesker "leger gud" overfor. Det kan jeg ikke. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville gøre i sådan en sitration. Det er meget sørgeligt både for hund og ejer... smiley

Synes sælger skal stoppes. Det er synd for hundende.

• #28   22. mar 2013 morten r

I dit indlæg er der to ord der går igen:
    håbe:

udseende
    sind.

Altså vi har en hundelov,lide den eller ej,som siger at "listehunde" er ulovlige.

Og,så kan de "dummernikkler",der aligevel køber en sådan hund,ikke bare håbe på at udseendet ændret sig
    eller sindet ændre sig.

Man kan ikke lave love på den baggrund at man håber på at,det skal nok gå altsammen.

Vi lever jo ikke i Frode fredsgods tid.En gang imellem har jeg lyst til at sige,desværre.

hilsen
    vibeke

Kommentér på:
Årh... Kendskab til ulovlig hund??

Annonce