3.473 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hund i fly. Beroligende? Hund i fly. Beroligende?

Hej.
De er jer der har hentet en hund hjem med fly fra udlandet, har hunden fået noget beroligende inden turen?
Og ordner man det til sidste dyrlægetjek inden man rejser hjem med hunden? Altså får man noget med fra dyrlægen eller får man en recept?

Det er jo alligevel en del timer den skal være i lufthavn og på flyet.
Men kender ikke lige til proceduren inden for det.

Hilsen katrine

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i fly. Beroligende?
  • #1   21. mar 2013 Med min ene har jeg gjort det, jeg gjorde det ikke med min hvalp.

Hvad for en hund, hvor lang en flyvetur, skal den være i kabine/lastrum og hvor gammel er den når I skal flyve?

• #2   21. mar 2013 min hund har ikke fået noget de ganger vi taget flyg, ikke heller når jeg hentede hende som hvalp, og hun var glad og frisk når jeg fik hende tilbage smiley

• #3   21. mar 2013 Det er en dogo canario, så jo en både fysisk og mentalt robust hund. Det er fra Polen, så selve flyveturen er jo ikke så lang.
    Tror hun er de 8-9-10 uger når vi henter hende hjem.
    Er bare sådan lidt tilbageholdende ang at fylde hende med beroligende og ved jo heller ikke om det hun kan få bare gør hendes krop slap, men stadig er bange indeni og så bliver hun måske endnu mere bange fordi hun ikke er vant til at kroppen føles sådan?

• #4   21. mar 2013 En så ung hvalp ville jeg aldrig medicinere med beroligende.
    Du kan i Matas købe noget der hedder "Bachs rescue remedy". Det er blomsterdråber, og ikke skadeligt. Dryp en masse af det i vandet som hunden har med under flybeturen. Det er ikke skadeligt og i værste tilfælde har det ingen effekt.
    Derudover, så prøv at finde en vandskål hvor vandet ikke så let kan vælte ud over det hele, hvis hun skal have vand.
    Hvor lang en flyvetur er det?

• #5   21. mar 2013 Er rigtig glad for dit svar... Kender godt de dråber:) bruger dem til min hest, havde bare ikke lige tænkt at jeg kunne bruge dem her.
    Det er ca halvanden time i luften.

Blev bare meget i tvivl da min veninde som er veterinærsygeplejerske, siger at hunden skal ha noget beroligende ellers er det nærmest dyrplageri?
    Har aldrig hentet en hund hjem før.

• #6   21. mar 2013 Uha - er en Dogo ikke på listen over forbudte racer ?

• #7   21. mar 2013 Nej det er den ikke. Tror du tænker på dogo argentino?
    Ville da ikke importere en ulovlig hund

• #8   21. mar 2013 Sorry - min fejl smiley
    Jeg flyver ofte med mine hunde og de får heller ingenting smiley

• #9   21. mar 2013 Tænker også lidt at det vel ikke er en speciel dårlig oplevelse for hunden at flyve?

• #10   21. mar 2013 Mine har glemt det, når de er ude af flyvemaskinen smiley

• #11   21. mar 2013 Det lyder godt:) man kan bare så nemt komme til at tvivle på det, når man ikke har haft hund med på fly før

• #12   21. mar 2013 Vi skal flyve på mandag og begge mine hunde ligger allerede parat i kufferterne smiley og går også frivilligt ind i lufthavnen hver gang.
    Så jeg tror ikke, at du skal være så bekymret smiley

• #13   21. mar 2013 Eddie er fra Rusland, det var godt nok ikke mig der der hentede ham, men opdrætter som jeg senere købte ham af, hun sagde at han ingen problemer havde haft med flyveturen overhovedet.. Jeg tror så også han har været med hende i flyveren, det gør nok lidt forskel, men som de andre siger, så tror jeg hunden har glemt det kort tid efter (:

• #14   21. mar 2013 du skal ikke bekymre dig, jeg har fløjet flere gange med hunde, både hvalpe og voksne og de tager det helt roligt og sover som regel.
    jeg ville aldrig give noget beroligende, bare vær opmærksom på at hvapen skal være i kassen/tasken hele tiden hvis du har den med i kabinen.

• #15   21. mar 2013 Med min gamle hund gav jeg beroligende, men er blevet klogere siden.
    Da jeg hentede hvalp for en måned siden, nøjedes jeg med dråberne.
    Hun var i kassen i 22 timer (alt for lang tid, men det var fra Sydamerika), og havde det fint lige så snart hun var ude. Derudover går hun frivilligt i kassen stadig, så helt skrækkeligt kan det ikke have været smiley

Kommentér på:
Hund i fly. Beroligende?

Annonce