Coton de tulear - pels der klør? Coton de tulear - pels der klør?
Hej HG
Min 3 mdr. gammel coton har jeg begyndt at observere er irriteret når noget rør hendes pels...
Lagde først mærke til dette, da hun fik sit halsbånd. Det syntes at irritere hende voldsomt, og hun kløede på livets lyst, og gør det stadig ret ofte. Men tænkte at dette nok var normalt... men ikke efter 2 ugers tid, da vil jeg da mene hun burde have vennet sig til den.
Det med irriteret pels gik for alvor op for mig, da hun elsker at ligge i mine arme når jeg flader ud på sofaen. Har som regel den ene arm rundt om hende ved ryg og hende lille yndige po po' så hun ikke falder når hun ligger der.
MEN - hvis jeg så kommer til at røre armen lidt eller min hånd/fingre, så giver hun sådan et spjæt fra sig og vender sig om for at klø sig (lidt som når en hund har lopper og pludseligt bliver bidt, hvor den så vil klø sig)
Der er flere situationer efterhånden, hvor jeg oplever, at hun virker irriteret hvis man nusser for meget i hendes pels..
Er lidt på herrens mark hvad dette angår.. ved simpelthen ikke hvorfor eller hvad der gør dette. Men et er sikkert, og det er, at hun syntes det kilder/klør eller er irriteret i hende pels hvis man røre eller nusser der.
PS, hun har ikke lopper. Så det kan ikke være det - troede også først det muligvis kunne være derfor, men det var det jo så ikke. Håber der er nogle med Coton'er derude, som kan rådgive mig eller fortælle hvorfor hun virker så irriteret ved kontakt med pelsen.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
Vidste godt det med halsbåndet var normalt - ville bare mene, at hun efter 14 dages tid burde have vænnet sig lidt mere til den end hun har... hun klør jo ret ofte i den, og især når hun går i snor udenfor.
jan 2023
Følger: 1 Svar: 2
Jeg kunne have skrevet det samme, min lille cotton er også kun 3 mdr gl
Og har ingen lopper, og ingen problemer med længere..
Mine tanker går på om jeg skal bade ham, jeg har noget dejligt hunde shampo, men det vil jo være
Coton de tulear - pels der klør?