937 visninger
|
Oprettet:
Beagle fordomme {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne ha luftet nogle fordomme jeg har om Beagler, og høre fra nogen af jer der rent faktisk har en Beagle og har en reel viden om denne race.´
En Beagle gør meget og gerne af ingenting.
En Beagle er sin egen og ser ingen grund til at please sin ejer.
En Beagle er lidt tungnem.
En Beagle er umulig at lære et sikkert indkald, hvis først den får fært af noget spændende så skrider den, så altså en Beagle er en hund der må leve sit liv i snor eller løs i indhegning.
Skyd venligst hul i eller cementér disse fordomme, jeg venter i spænding.
Mvh
Winnie
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
tilgengæld har jeg gået til træning med en beagle der aldrig gik i snor og lystrede sin ejers mindste vink. Hun var meget meget velopdragen og lå altid i topti i konkurrencerne de stillede i. (lydighed)
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
kender en som har været med til dm i DCH - det kunne godt komme når man kaldte. Dem jeg har trænet med har også kunne gå fri. MEN det har krævet mere træning end med fx en Lab.
De kan lære meget men er ikke pelasende på samme måde som nogle andre racer.
Beagler er ofte meget glade for mad og bliver derfor let fede og ja så bliver de jo dovne, men ud over dette synes jeg bestemt ikke de er dvaske. Har gået til agility med et par stykker
de kan godt gå, men med ordentlig træning synes jeg ikke det er så slemt. - andre rader er jo også mere gøeende end andre.
Så jeg vil sige at jo der er noget om at Beagler kræver mere fokus i træningen af indkald og nogle kan nok være noget af en udfordring, men bestemt ikke alle
At de ikke kan lære noget - det vil jeg sige det kommer man på træneren og ikke på hunden
Desuden vil jeg sige om de erfaringer jeg har med Beaglen at de ofte er meget glade og imødekommende hunde som har krævet lidt ekstra fokus i alene hjemme træningen
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Og er desuden fortrinlig som støvsuger
apr 2006
Følger: 75 Følgere: 112 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 354
En Beagle gør meget og gerne af ingenting.
SVAR: ikke Bob, kun når Hjem is kommer.
En Beagle er sin egen og ser ingen grund til at please sin ejer.
SVAR: Bob er sin egen, men vil gerne please sin ejer.
En Beagle er lidt tungnem.
SVAR: Ja
En Beagle er umulig at lære et sikkert indkald, hvis først den får fært af noget spændende så skrider den, så altså en Beagle er en hund der må leve sit liv i snor eller løs i indhegning.
SVAR: Bob kan ikke gå uden snor. Ud til postkassen og tilbage igen kan han godt gå uden snor.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
Hun vil meget gerne styre huset.
Desværre har hun heller ikk fået optimal opdragelse som hvalp.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Og hvis den ikke vil gå mere tur. Så går den ikke mere og må bæres hjem. Den bliver ligeså stædig som et æsel
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
Beagle fordomme