{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Hun tisser på min dyne, når vi er 'ude'. {{forumTopicSubject}}

Ja, nu får jeg altså snart grå hår af Lady.

Jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvad der sker oven i hovedet på hende.

Sagen er, at jeg ikke kan bo i vores eget hus pt. da der er skimmelsvamp og muren skal rives helt ned, hvilket de ikke kan før det bliver lidt varmere i vejret.
Derfor bor jeg hos mine forældre og Lady er med mig her.
Lady er en ret sensitiv hund, (læs evt. hendes profil) men virker overhovedet ikke vildt stresset eller noget her. Vi har boet her i ca. 1 år, før jeg fik mit eget, så hun kender alle i huset og omgivelserne.

Hun kommer ud og tisse i haven her, og så går vi ture med hende i løbet af dagen.

I går havde jeg været hjemme hos min kæreste, sammen med Lady og vi gik hjem ca. kl. 21.30. Der tissede hun en ordentlig tår.
Da jeg gjorde mig klar til at gå i seng ca. kl. 22.30 fik hun endnu et tilbud om at komme i haven, men ville ikke. Så gik jeg op på værelset og hun faldt i søvn i sin kurv ved siden af. Efter at have set lidt tv skulle jeg tisse og gik ned, Lady gik med. Hun fik endnu et tilbud, men afslog og løb derefter meget målrettet ovenpå (hun løber normalt ikke i forvejen) og da jeg kom op efter hende, havde hun tisset på min dyne.

Det samme skete dagen før.

Hvorfor gør hun det? Hun gør det ikke derhjemme.

Skal siges at min mor har en hanhund, cocker spaniel - men de to har ingen problemer, de fungere kanon sammen.

Min kæreste og jeg har snakket meget om det, men ingen af os har et godt forslag til hvorfor pokker hun gør det. Det er jo ikke engang fordi hun virkelig skal tisse og bare ikke kan holde sig.

Når hun har gjort det, tager jeg dynen og viser hende den og inden jeg overhovedet når at sige noget, så krymper hun sig og kigger væk. Nogle gange stikker hun ovenikøbet af, løber nedenunder osv. Hun ved godt at den er gal, også selvom jeg ikke når at skælde hende ud.
Det virker næsten som om hun bare venter på at jeg opdager det og så er hun skredet.

Det skal siges at jeg aldrig skælder voldsomt ud, fordi hun er så sensitiv. Jeg nøjes bare med at sige "hvad er det? Fyy, hvor er du grim.." hvis jeg da når at sige noget, inden hun smutter.

Nogle gode ideer til denne her trælse adfærd? Og råd til at stoppe det? Det er en helt ny dyne, så jeg er rigtig ked af at hun gør det her..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun tisser på min dyne, når vi er 'ude'.
  • #1   25. mar 2013 Jeg sidder og venter på folk svarer, for vi har samme problem med vores chihuahua.
    Når den bliver passer hjemme ved mine forældre, så tisser den også på deres dyne.
    Men når han er hjemme, så gør han ikke, og har ALDRIG gjort det.

Det er rigtig mærkeligt, så jeg kan sagtens følge dine frustrationer.

• #2   25. mar 2013 Det er bare i orden, så håber jeg at nogle har nogle gode input. smiley

• #3   25. mar 2013 Jeg tænker stress. Ved det ikke men det er et bud. Selvom hun kender omgivelserne kan der være noget der stresser hende. Jeg ville starte forfra med renlighedstræning

• #4   25. mar 2013 Amanda - Men hun virker ikke stresset i situationen, hun løber meget målrettet op og tisser på den. Om aftenen når det er ved at være tid til at gå i seng, så rejser hun sig og løber derop. Og så gælder det bare om at stoppe hende og kalde hende tilbage.

Hvordan starte forfra med renlighed træningen? Præcis hvordan mener du?
    Resten af dagen går hun jo fint udenfor. Og siger til i tide.

• #5   25. mar 2013 Derfor kan det jo godt være stress. Jamen hvordan ville du takle en hvalp der skulle lære det? Hver gang hun har sover, spist eller leget og gerne der imellem skal den ud. Og den skal blive ude til den har lavet NOGET om det så bare er 2 dråber. Det gælder Også de tilbud hun får om aftenen så bliver man ude indtil der er sket noget og så selvfølgelig en masse masse ros når hun gør det rigtige

• #7   25. mar 2013 Måske prøv at fjerne dynen. Gør den det så et andet sted eller på sengen eller slet ikke.

Kommentér på:
Hun tisser på min dyne, når vi er 'ude'.

Annonce