FORBANDET chihuahua {{forumTopicSubject}}
Hold da helt op hvor jeg bare hader de små mutant rotter.
Var ude og gå morgentru med mosegrisen og ud af en hæk kommer denne lille klamme chihuahua flyvende og flyver lige i snuden af Nala
ejeren en und pige 18-20 år vil jeg tro står bare og råber
" cleo kom her, cleo nej du må ikke kom nu her"
FÅ dog din møg rotte i snor og med mundkurv tak. den skal ikke angribe min store bamse der pænt er i snor og ALDRIG gør en flue fortræd. Nu har stakkels Nala et grimt sår lige over snuden.
den unge ejer sagde ikke en gang undskyld og spurgte om Nala var ok. Næ hun kom først hen efter sit møg kræ efter næsten 10 min. Jeg var virkelig ved at losse til den da den ikke fattede en hentydning
ved det er ledt men sådan en møgkøter burde altså aflives og ejer burde nok tage kørekort til hund.
undskyld men måtte bare lige af med mit anfald. det er ikke første gang Nala er angrebet af en mutant rotte.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 874
hunhar en meget blød psyke.
men ejeren fattede da hun blev nød til at fjerne sin køter.
aug 2008
blev heller ikke stående dyret fulgte efter os. men DENS ejer blev stående 10 min før hun gad hente sit kræ.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
Stakkels Nala, og sikke en uforskammet ejer.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
aug 2008
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Sådan en 'trussel' plejer faktisk at få båtnakker i omdrejninger.
aug 2008
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
mar 2011
aug 2008
hun viste at Nala og jeg boede her. hun er kommet med en stor flot blomst, chokolade og en masse guffer til Nala. og ville lige høre om hun var om og hvis der bliver noget med dyrlæge skulle jeg bare kontakte hende fik navn og nr. hun har også ringet til sin veninde som ejer hunden og fortalt om episoden og det vister sig at det lille kræ er blevet sådan pga, den selv har været angrebet af stor hund.
men det er jo alligevel ingen undskyldning. og pigen er oprindeligt ked af episoden. men Nala har det fint hun ligger og snorker i sofaen med bunden i vejret
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Nu ligner det jo ikke skambidning (som = syning)
Så nok lidt langt ude at begynde at råbe op om aflivning
Man kan o vælge at tage kontakt til ejer og sige an man anmelder episoden, tager til dyrlægen og få kigget på såret og derefter kommer med regningen...
nov 2006
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.794
Har selv små hunde, som elsker alle mennesker og dyr, jeg hader hunde der ikke kan opføre sig ordentligt, uanset størrelsen.
God bedring med Nala.
jul 2007
Desuden ved jeg godt at mindre hunde nok ikke kan bide nær så voldsomt som store hunde, men jeg synes at der burde være en eller anden form for regel med de små hunde også - for der er altså en del af dem der er aggressive.
mar 2011
nov 2006
Ansvarsforsikringen (som er lovpligtig) betaler regningen...
og hvorfor havde du ikke betalt hvis det var din chi?
nov 2006
Er det schæferen Thor du sammenligner med?
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
jul 2007
nov 2006
(link fjernet)
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
Vi havde Luna i "gruppeterapi" efter hun var blevet angrebet af en stor hund for år tilbage. Vi mødtes med en stor dejlig mørk schæfer (lignende temperament/sind som du beskriver nala), der var blevet angrebet af en Chi, første gang jeg have hørt at en Chi havde gjort skade på en stor hu d, så jeg var meget overrasket. Schæferen havde næsten fået flået struben over. Luna og Olivia elskede ham, pev når vi sagde hans navn : )
Det er mærkeligt at folk med små hunde ikke forstår at selv om den er lille så kan de stadig godt gøre skade. Vi putter altid vores lille kujon snor, selvom hun aldrig ville turde at angribe noget, larmer hun jo og jeg mener derfor ikke at jeg kan forsvare det hvis hun hopper rundt og gør, for jeg ved jo ikke om en anden hund ser det provokation og derfor angriber.
Men man skal sgu passe på med de små, de kan være lige så onde/farlige som alle andre hunde.
Ligegyldigt hvad for en hund man har, skal man passe på med "den kunne aldrig finde på at gøre noget!"-holdningen, både i forhold til egne hunde, med så sandelig også i forhold til hundeejere man møder... for sætningen "Ej, det har den altså aldrig gjort før?!" Skal nok komme efterfølgende, en eller anden dag..
jul 2007
mar 2011
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
TS, dejlige du har hørt fra hende der passede hunden :o) pøj pøj med Nala's næse :o)
jan 2013
- Jeg mener bare at man altid skal være påpasselig, for man kan have en hund der ingenting gør og så en dag møder den en hund den simpelthen ikke kan med. Da vi lige var flyttet der til hvor vi bor nu, gik vi forbi en hundeflok som begge hunde tidligere havde haft (og stadig har) det fint med. Der var en ny hund i flokken (på størrelse med en hønsehund) og den og Olivia fløj lige i totterne på hinanden uden advarsel. Har aldrig set noget lignende. De var lige meget ude om det, og der skete heldigvis ingenting bortset fra der røg lidt hår totter fra dem begge... Olivia har aldrig før eller siden bidt nogen som helst - bortset fra da samme hund sneg sig ind på hende et par uger senere - derefter har den altid været i snor. Det er kun denne hund der ikke kan med Olivia og omvendt. Alle ser forbavsede på os, når vi siger at de ikke kan sammen for "Den anden" er jo så rolig og venlig mod alle hunde, så de kan slet ikke forestille sig det.
jan 2013
- Da Luna var blevet syet i maven skulle jeg give hende bodystocking på, og kom til at prikke på såret; og inden jeg nåede mere sad hun låst fast i min hånd. Fåååårk det gjorde nas. Det var tydeligt at hun var så ked af det bagefter og "ikke vidste" hvad der var sket : /
aug 2008
aug 2008
der er sikkert også mange der siger grimme øgenavne om store hunde og om berner sennen. men var det JERES hund der var udsat for angreb var det heller ikke sikkert i havde talt pænt om dem.
jan 2013
<i>"ÅHR hvis jeg skulle angribes sku det helt sikket være af sådan en mutant Panda!"</i>
- Så hvis nu sån nogle store lodne hunde som jeres er (i forhold til mine), spiste min lille muterede langhårede jordrotte, hva sku jeg så kalde jeres som et "skældsord" der ikke bare gjorde den lidt sejere?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Men må sige at man efterhånden har hørt at chihuahua ejerne ikke gider høre mere om at de har rotter, og i det her tilfælde ligefrem mutant rotter.
Synes du har din ret til at være sur og træt af det, men synes nu også du får det til at lyde som om alle chihuahuaer bare er små agressive rotter.
Det er jo kun fordi det er en chihuahua at du kalder den en rotte. Du var blevet sur uanset, men det er ikke alle hunde der har et ligeså stort øgenavn som chihuahuaen har med rotte.
Jeg tror faktisk det at kalde en chihuahua en rotte, er lidt det samme som at kalde en amstaff for kamphund. Ihvertfald følelsen man får når man høre det.
Jeg har selv en chihuahua og det rør mig egentligt ikke at du er sur på den der bed. Men kan godt forstå andre chihuahua ejere for at være trætte af det. Synes også det er træls at den er så misforstået som den er.
jan 2013
nov 2012
Tror det kommer meget anden på i hvilken sammenhæng og hvordan det bliver sagt.
er lidt som når de siger de lever i tasker og altid har tøj på. Ja det er der nogen der gør. Men bare fordi man lige ser dem i en taske betyder det ikke at de ikke lige har gået selv eller der ikke er en grund. min ser mange da i sin taske, men han er altså også kun 4 mdr, han bliver hurtig træt og kold. Og når vi er med bussen skal han jo i en taske.
Har heldigvis kun mødt venlige mennesker indtil videre.
aug 2008
jeg har selv haft en berner som angreb hvis den kunne. og da jeg bad opdrætter hente den igen. kaldte jeg den for en forbandet lorte køter som fanden havd e skabt. det er da mindst lige så grimt.
jeg følger mig sgu ikke trådt på når folk snakker grimt om min sund som store savlende køter osv. jeg lader d et gå ind af det ene øre og ud af det andet.
folk har lov til at ha deres mening.
aug 2008
den gang havde jeg det fint med små hunde. men synges bare små hun er mere hidsige og ustyrlige end store. og nu er mit store skrummel blevet angrebet flere gange og derfor er mit syn på dem ændret til had.
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Jeg giver dig helt ret. Jeg har også oplevet mange trælse møder med små hunde. Og min den store hund har et sind som minder rigtig meget om det din Nala har
Vi har en lille Yorkshire terrier, og jeg vil da gerne indrømme at jeg kalder hende for en rotte. Nogle gange siger jeg "Hvad så din lille søde rotte" Med baby stemme. Hvis så hun for nogle af hendes flip, hvor den store hund skal trynes, bliver jeg vred. (Vi sørger for at siger nej til hende hver gang,)
Og der går jeg da også og snakker til mig selv, og siger ting som "lille møg rotte, forbandet hidsige prop" osv.
Det er den første rigtige lille hund jeg har haft, ellers har vi altid haft, store blandingshunde. Så det var noget helt nyt. Betsy som hun hedder den lille, er fin nok ved fremme hunde, der er hun nevøs, og ellers ligeglad. Men hun er en lille skrapsak der hjemme. Udover det kan begge hunde self. også godt hygge sig, og ligge tæt sammen, som på profil billedet
Og selvom Betsy er en lille mutant rotte, og nogle hvor jeg bare forbander hende langt væk, så elsker jeg hende self. også meget højt, og hun er blevet en rigtig god hund...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Selvom det så var en lille chihusáhua, så ville jeg tage den i nakkeskindet og sende den på sin længste flyvetur nogensinde i retning mod ejer.
Har selv prøvet at en lille jack russel terrier sad i øret på vores staff, som er meget skrøbelig psykisk. Da han smed sig på jorden og underkastede sig, så grinte ejeren bare og sage stolt " uha du kan nok klare en farlig kamphund"
Ejeren var så dum og tror aldrig han tænkte på, at havde det været en "normal" staff, så vill hans hund måske ikke overleve det angreb den lavede.
Vores minibuller kan med de fleste, men vil ikke acceptere at nogen flyver op i hovedet på ham, og jeg gider ikke stå med en sag, hvor min hund har bidt en anden, og kan risikere aflivning, så vil jeg hellere selv tage affære, og evt modtage en bøde, hvis det skulle komme så langt.
Jeg kan godt forstå ejere af små hunde er træt af rotte kommentaren osv, men ligesom feks. "kamphunde" tiltrækker mange uansvarlige ejere, så er det også det samme for små racer. Rigtig mange køber en lille hund og især chihuahua, og mener at hundeloven ikke gælder dem. Mange træner ikke indkald, og mener de kan lufte deres hunde alle steder uden at have styr på dem, eller haven ikke skal hegnes ind osv. Der er masser af uansvarlige hunde ejere blandt små racer, men da udfaldet sjældent er "fysisk" alvorligt, så er der ikke så meget fokus på det.
nov 2012
Man skal virkelig tænke sig om inden man anskaffer sig en chihuahua, for det er ikke bare en puttenutte hund som kan leve livet i en taske og som ikke skal opdrages osv. en skam folk ser dem sådan. Det ødelægger det alt for meget for de seriøse ejere.
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Jeg giver også ejeren tid til selv at komme, men det er bare ikke så tit det sker. Feks. min den store hund, hun er så sød og godmodig, og små hunde ved og elsker at tryne hende. Jeg griber altid ind nu, for jeg vil ikke kunne leve med at hun så endelig en dag sagde fra, og der så skete noget alvorligt.
Solvej N- Jeg er også enig med dig
Min den lillle Betsy komme fra en dame, som troede Betsy var en pyntegenstand... Betsy have aldrig lært at man skulle tisse og pølle udenfor, hun troede man måtte sidde med ved bordet til aftensmaden. Hun troede at man skulle nappe efter den anden hund som også boede i huset/familien, hvis den snakkede med damen.
Så det har været noget af et arbejde, og det har og er det da stadig væk noget hårdt.... Men det er det værd
FORBANDET chihuahua