{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

FORBANDET chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hold da helt op hvor jeg bare hader de små mutant rotter.

Var ude og gå morgentru med mosegrisen og ud af en hæk kommer denne lille klamme chihuahua flyvende og flyver lige i snuden af Nala

ejeren en und pige 18-20 år vil jeg tro står bare og råber

" cleo kom her, cleo nej du må ikke kom nu her"

FÅ dog din møg rotte i snor og med mundkurv tak. den skal ikke angribe min store bamse der pænt er i snor og ALDRIG gør en flue fortræd. Nu har stakkels Nala et grimt sår lige over snuden.

den unge ejer sagde ikke en gang undskyld og spurgte om Nala var ok. Næ hun kom først hen efter sit møg kræ efter næsten 10 min. Jeg var virkelig ved at losse til den da den ikke fattede en hentydning

ved det er ledt men sådan en møgkøter burde altså aflives og ejer burde nok tage kørekort til hund.

undskyld men måtte bare lige af med mit anfald. det er ikke første gang Nala er angrebet af en mutant rotte.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FORBANDET chihuahua
  • #2   1. apr 2013 jeg forsøgte men det hidsige kræ bed ud efter mig. og Nala var panisk.
    hunhar en meget blød psyke.

men ejeren fattede da hun blev nød til at fjerne sin køter.

• #6   1. apr 2013 hun gik med snuden i jo jorden og fulgte en duft. men om en chi kan hoppe højt eller ej giver den ved ikke ret til at bide?

blev heller ikke stående dyret fulgte efter os. men DENS ejer blev stående 10 min før hun gad hente sit kræ.

• #8   1. apr 2013 Hold da op, det var noget af en modig Chi..
    Stakkels Nala, og sikke en uforskammet ejer.

• #9   1. apr 2013 Jeg havde taget hunden i nakkeskindet, bid eller ej, og tilbudt ejer at tage den med til dyrlægen og få den aflivet. Du skal vel alligevel rundt om sådan en med din hunds snude og det skal chi ejer naturligvis betale

• #10   1. apr 2013 Har renset såret og det er ikke noget slemt. men det er sgu synd for Nala, der aldrig gør en flue fortræd. kunne da forstå hvis hun havde generet den nu går hun bare rundt og klynker lidt. men holder øje med såret og bliver der noget må vi en tur uden om bygholm dyrehospital.

• #11   1. apr 2013 Tja der er jeg nok lidt dum. men jeg havde insisteret på dyrlægen så såret. Om ikke andet for at Chi ejer fik en lærestreg i kr og øre

• #12   1. apr 2013 En anden gang deklamerer du meget højt at hvis ikke hun fjerner sin hund NU, så fjerner DU den - og at hun vil foretrække første mulighed.

Sådan en 'trussel' plejer faktisk at få båtnakker i omdrejninger.

• #13   1. apr 2013 jeg ville bare væk med hende. tænkte ikke lige så langt. men ja burde nok have forlangt det. men såret er heldigvis kun overfladisk.

• #14   1. apr 2013 Forstår ikke at du ikke bare fik losset den hund væk, men bare lod stå til i 10 min.

• #15   1. apr 2013 Ifølge hundeloven så står den chihuahua jo egentlig til aflivning, for der er jo hul på næsen.

• #16   1. apr 2013 Jeg forstår sgu godt du er sur! Regler er regler og de burde gælde for ALLE hunde. Selvom det er en lille chihuahua, giver det den ikke ret til at bide andre hunde. Muligt at nogen mener at det ''bare er en lille bitte hund'' som jo ikke er farlig. Men der er sguda ingen der vil bides eller havde deres hund bidt! Ja, jeg havde nok også taget det bid og fået lorten væk, men man kan ikke komme udenom at man reagere forskelligt og du ved nu til en anden gang (håber ikke der kommer en anden gang) hvad du kan prøve og gøre og håbe på det virker. Jeg var stjernet af uanet hvilken race der havde bidt min hund! Det kan ikke passe at det er dem der overholder loven og har en rolig hund, der ikke gør noget der skal have skraldet for at blive kede af og sure over at deres hund er blevet bidt af en arrig køter, med en nar til ejer, og det er uanset race og str.

• #17   1. apr 2013 Og som du selv skriver har du en hund med et måske skrøbeligt sind. Og det skal sådan en arrig fanden da ikke knække, bare fordi ejer ikke har styr på hvad hun har for enden af snoren. Det kunne jo være at den store hund bliver pist, frustrereret, sur, WHAT EVER, på den lille hund og bed den? Hvad var der så sket. Og så var det den store der stod til aflivning. NEJ, det er bare ikke iorden!

• #18   1. apr 2013 Ejeren har lige været her og hun var virkelig ked af det. det viste sig det ikke engang er hendes hund, men en hun er barnepige for her i påsken.

hun viste at Nala og jeg boede her. hun er kommet med en stor flot blomst, chokolade og en masse guffer til Nala. og ville lige høre om hun var om og hvis der bliver noget med dyrlæge skulle jeg bare kontakte hende fik navn og nr. hun har også ringet til sin veninde som ejer hunden og fortalt om episoden og det vister sig at det lille kræ er blevet sådan pga, den selv har været angrebet af stor hund.

men det er jo alligevel ingen undskyldning. og pigen er oprindeligt ked af episoden. men Nala har det fint hun ligger og snorker i sofaen med bunden i vejret

• #20   1. apr 2013 Anne:

Nu ligner det jo ikke skambidning (som = syning) smiley

Så nok lidt langt ude at begynde at råbe op om aflivning smiley

Man kan o vælge at tage kontakt til ejer og sige an man anmelder episoden, tager til dyrlægen og få kigget på såret og derefter kommer med regningen... smiley

• #21   1. apr 2013 Ok, har lige set dit indlæg og det var da godt at pigen kom :=)

• #22   1. apr 2013 Nala - du blive nødt til at lære Nala at hun skal daske rotter en ordentlig en med en lige højre:-)
    Har selv små hunde, som elsker alle mennesker og dyr, jeg hader hunde der ikke kan opføre sig ordentligt, uanset størrelsen.
    God bedring med Nala.

• #23   1. apr 2013 Lise: Nej men.... tager vi f.eks. Thor sagen, så var det vidst kun et lille bid Thor lavede i den anden hund.
    Desuden ved jeg godt at mindre hunde nok ikke kan bide nær så voldsomt som store hunde, men jeg synes at der burde være en eller anden form for regel med de små hunde også - for der er altså en del af dem der er aggressive.

• #24   1. apr 2013 Dejligt hun kom og sagde undskyld!

• #25   1. apr 2013 Gokke:

Ansvarsforsikringen (som er lovpligtig) betaler regningen...
    og hvorfor havde du ikke betalt hvis det var din chi?

• #26   1. apr 2013 Anne:

Er det schæferen Thor du sammenligner med?

• #27   1. apr 2013 Nala - Flot hun kom og sagde undskyld med blomster smiley

• #28   1. apr 2013 Lise, ja.... smiley Det er schæferen jeg sammenligner med.

• #29   1. apr 2013 Så skal du da læse denne:
    (link fjernet)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #30   1. apr 2013 Åh, stakkels nala. Det der pisser mig mest af i sådan nogle situationer, er når ejeren ikke kommer hen bagefter!? Det gir ingen mening? Vores Olivia (pap), blev angrebet af en dsg forleden - den kom spændende ud af det blå, totalt spændt op, med blottede tænder og alt. Fik Olivia op, og efter den havde stået op hoppet lidt efter hende, gik den efter Luna. Og da den opdagede at min kæreste havde taget Luna op, løb den tilbage til ejeren der stod 500 meter derfra og bare råbte dens navn. Da hun havde fået kræet i snor vendte hun om og gik væk fra os. Da min kæreste så gik efter hende for at aftale at hun fra nu af skulle have den i snor, begyndte hun sgu at løbe væk fra ham?? Grrrr...

Vi havde Luna i "gruppeterapi" efter hun var blevet angrebet af en stor hund for år tilbage. Vi mødtes med en stor dejlig mørk schæfer (lignende temperament/sind som du beskriver nala), der var blevet angrebet af en Chi, første gang jeg have hørt at en Chi havde gjort skade på en stor hu d, så jeg var meget overrasket. Schæferen havde næsten fået flået struben over. Luna og Olivia elskede ham, pev når vi sagde hans navn : )

Det er mærkeligt at folk med små hunde ikke forstår at selv om den er lille så kan de stadig godt gøre skade. Vi putter altid vores lille kujon snor, selvom hun aldrig ville turde at angribe noget, larmer hun jo og jeg mener derfor ikke at jeg kan forsvare det hvis hun hopper rundt og gør, for jeg ved jo ikke om en anden hund ser det provokation og derfor angriber.

Men man skal sgu passe på med de små, de kan være lige så onde/farlige som alle andre hunde.

Ligegyldigt hvad for en hund man har, skal man passe på med "den kunne aldrig finde på at gøre noget!"-holdningen, både i forhold til egne hunde, med så sandelig også i forhold til hundeejere man møder... for sætningen "Ej, det har den altså aldrig gjort før?!" Skal nok komme efterfølgende, en eller anden dag..

• #31   1. apr 2013 Lise: Hold da op.... hvorfor er det kommet frem så sent? Hvis det virkelig er så alvorligt som de skriver i den artikel.... ja.... så må jeg erklære mig enig med, at den står til aflivning. smiley

• #34   1. apr 2013 Ja Maj-Britt og så kommer den slemt til skade, og hvad sker der så!?

• #36   1. apr 2013 Så skal Maj-Britt aflives eller nowet hahahaha

TS, dejlige du har hørt fra hende der passede hunden :o) pøj pøj med Nala's næse :o)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#37   1. apr 2013 Gokke >> Baaaah : P Jeg skrev at man <b>skal passe på med</b> "den kunne aldrig finde på at gøre noget"-holdningen. Ikke at der ikke er hunde der ude der går et helt liv uden at gøre noget/nogen fortræd : )

- Jeg mener bare at man altid skal være påpasselig, for man kan have en hund der ingenting gør og så en dag møder den en hund den simpelthen ikke kan med. Da vi lige var flyttet der til hvor vi bor nu, gik vi forbi en hundeflok som begge hunde tidligere havde haft (og stadig har) det fint med. Der var en ny hund i flokken (på størrelse med en hønsehund) og den og Olivia fløj lige i totterne på hinanden uden advarsel. Har aldrig set noget lignende. De var lige meget ude om det, og der skete heldigvis ingenting bortset fra der røg lidt hår totter fra dem begge... Olivia har aldrig før eller siden bidt nogen som helst - bortset fra da samme hund sneg sig ind på hende et par uger senere - derefter har den altid været i snor. Det er kun denne hund der ikke kan med Olivia og omvendt. Alle ser forbavsede på os, når vi siger at de ikke kan sammen for "Den anden" er jo så rolig og venlig mod alle hunde, så de kan slet ikke forestille sig det.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#39   1. apr 2013 Det er det jeg mener Isabelle : ) Man kan aldrig være 100% - derfor skal man være påpasselig både med egne og andres dyr, selvom de aldrig før har gjort noget.

- Da Luna var blevet syet i maven skulle jeg give hende bodystocking på, og kom til at prikke på såret; og inden jeg nåede mere sad hun låst fast i min hånd. Fåååårk det gjorde nas. Det var tydeligt at hun var så ked af det bagefter og "ikke vidste" hvad der var sket : /

• #41   1. maj 2013 der er da ingen der har svinet racen til overhoved. jeg har kun kritiseret DEN ene. var det en berner eller en golden retriver var den hund stadig forbandet.

• #43   1. maj 2013 det er måske mit syn på små hunde. men man siger mange ting når man er sur. og ja ligegyldig hvad race det var ville jeg stadig have fået et anfald og kaldt den grimme ting det er ikke for at træde nogle over træerne.

der er sikkert også mange der siger grimme øgenavne om store hunde og om berner sennen. men var det JERES hund der var udsat for angreb var det heller ikke sikkert i havde talt pænt om dem.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#44   1. maj 2013 Det lyder bare ikke nær så nedladende at sige "mutant løve!" eller "mutant Bjørn!" som mutant rotte/hamster/kat..? Det lyder faktisk bare lidt sejere, så man tænker;
    <i>"ÅHR hvis jeg skulle angribes sku det helt sikket være af sådan en mutant Panda!"</i>
    - Så hvis nu sån nogle store lodne hunde som jeres er (i forhold til mine), spiste min lille muterede langhårede jordrotte, hva sku jeg så kalde jeres som et "skældsord" der ikke bare gjorde den lidt sejere?

• #45   1. maj 2013 er ked af at der var en chihuahua som opførte sig sådan.

Men må sige at man efterhånden har hørt at chihuahua ejerne ikke gider høre mere om at de har rotter, og i det her tilfælde ligefrem mutant rotter.
    Synes du har din ret til at være sur og træt af det, men synes nu også du får det til at lyde som om alle chihuahuaer bare er små agressive rotter.

Det er jo kun fordi det er en chihuahua at du kalder den en rotte. Du var blevet sur uanset, men det er ikke alle hunde der har et ligeså stort øgenavn som chihuahuaen har med rotte.

Jeg tror faktisk det at kalde en chihuahua en rotte, er lidt det samme som at kalde en amstaff for kamphund. Ihvertfald følelsen man får når man høre det.

Jeg har selv en chihuahua og det rør mig egentligt ikke at du er sur på den der bed. Men kan godt forstå andre chihuahua ejere for at være trætte af det. Synes også det er træls at den er så misforstået som den er.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#46   1. maj 2013 Her hjemme er vi skam ganske bevidste om at vi ejer en mutant rotte: Vi kalder hende Splinter og har overvejen at skaffe os et akvarie med nogle skildpadder.... Den anden er en mutant kat da vi kun må have en hund i lejligheden - men gerne må have to katte udover hunden (så de derfor skiftes om at være)... Men ved godt at folk med store hunde bruger ordet på en helt anden måde og når de kalder hende for en rotte så er det et skældsord.. tager jeg ikke så tungt, men ville gerne have noget jeg ku sige igen...

• #47   1. maj 2013 Jeg mødte en mand den anden dag da vi var ude at gå.. og han kaldte ham en stor rotte i snor.. Men fordi han små grinede imens og satte sig på hug for at snakke med ham og sådan, gjorde det mig ikke noget at han kaldte ham rotte.

Tror det kommer meget anden på i hvilken sammenhæng og hvordan det bliver sagt.

er lidt som når de siger de lever i tasker og altid har tøj på. Ja det er der nogen der gør. Men bare fordi man lige ser dem i en taske betyder det ikke at de ikke lige har gået selv eller der ikke er en grund. min ser mange da i sin taske, men han er altså også kun 4 mdr, han bliver hurtig træt og kold. Og når vi er med bussen skal han jo i en taske. smiley han har en sok på når det er rigtig koldt, for ellers vil han ikke ud, så fryser han for meget.

Har heldigvis kun mødt venlige mennesker indtil videre. smiley men der kommer nok en dag hvor jeg får dumme kommentarer.

• #49   2. maj 2013 jeg bryder mig generelt ikke om små hunde. men ja mente kun den her ene. min berner har de flere gange laget med både chi og pappilion (staves) hun hilste da så sent som i mandags på en lille chi som var vældig sød. man ja nogle gange ryger der ting ud i vrede. og undskylder da for i føler jer trådt på. jeg kalder også en stor uopdragen hund for et forbandet møg kræ eller lorte køter.

jeg har selv haft en berner som angreb hvis den kunne. og da jeg bad opdrætter hente den igen. kaldte jeg den for en forbandet lorte køter som fanden havd e skabt. det er da mindst lige så grimt.

jeg følger mig sgu ikke trådt på når folk snakker grimt om min sund som store savlende køter osv. jeg lader d et gå ind af det ene øre og ud af det andet.

folk har lov til at ha deres mening.

• #50   2. maj 2013 Her er Nala med en lille pappilion (staves) fra før hun blevet angrebet første gang. de elskede at lege og Dino var hendes bedste ven.

den gang havde jeg det fint med små hunde. men synges bare små hun er mere hidsige og ustyrlige end store. og nu er mit store skrummel blevet angrebet flere gange og derfor er mit syn på dem ændret til had.

profilbillede
  • #51   2. maj 2013 Nala min eneste ene -

Jeg giver dig helt ret. Jeg har også oplevet mange trælse møder med små hunde. Og min den store hund har et sind som minder rigtig meget om det din Nala har smiley

Vi har en lille Yorkshire terrier, og jeg vil da gerne indrømme at jeg kalder hende for en rotte. Nogle gange siger jeg "Hvad så din lille søde rotte" Med baby stemme. Hvis så hun for nogle af hendes flip, hvor den store hund skal trynes, bliver jeg vred. (Vi sørger for at siger nej til hende hver gang,)
    Og der går jeg da også og snakker til mig selv, og siger ting som "lille møg rotte, forbandet hidsige prop" osv.

Det er den første rigtige lille hund jeg har haft, ellers har vi altid haft, store blandingshunde. Så det var noget helt nyt. Betsy som hun hedder den lille, er fin nok ved fremme hunde, der er hun nevøs, og ellers ligeglad. Men hun er en lille skrapsak der hjemme. Udover det kan begge hunde self. også godt hygge sig, og ligge tæt sammen, som på profil billedet smiley

Og selvom Betsy er en lille mutant rotte, og nogle hvor jeg bare forbander hende langt væk, så elsker jeg hende self. også meget højt, og hun er blevet en rigtig god hund... smiley

• #54   2. maj 2013 Jeg vil altid give en anden hundeejer en chance for at kalde sin hund til sig, og udvise ansvarlighed, men hvís en ejer af en anden hund ikke vil/kan og udviser en ligyldighed, så er jeg ligeglad, og så er det hunden det går ud over.
    Selvom det så var en lille chihusáhua, så ville jeg tage den i nakkeskindet og sende den på sin længste flyvetur nogensinde i retning mod ejer.
    Har selv prøvet at en lille jack russel terrier sad i øret på vores staff, som er meget skrøbelig psykisk. Da han smed sig på jorden og underkastede sig, så grinte ejeren bare og sage stolt " uha du kan nok klare en farlig kamphund"
    Ejeren var så dum og tror aldrig han tænkte på, at havde det været en "normal" staff, så vill hans hund måske ikke overleve det angreb den lavede.
    Vores minibuller kan med de fleste, men vil ikke acceptere at nogen flyver op i hovedet på ham, og jeg gider ikke stå med en sag, hvor min hund har bidt en anden, og kan risikere aflivning, så vil jeg hellere selv tage affære, og evt modtage en bøde, hvis det skulle komme så langt.

Jeg kan godt forstå ejere af små hunde er træt af rotte kommentaren osv, men ligesom feks. "kamphunde" tiltrækker mange uansvarlige ejere, så er det også det samme for små racer. Rigtig mange køber en lille hund og især chihuahua, og mener at hundeloven ikke gælder dem. Mange træner ikke indkald, og mener de kan lufte deres hunde alle steder uden at have styr på dem, eller haven ikke skal hegnes ind osv. Der er masser af uansvarlige hunde ejere blandt små racer, men da udfaldet sjældent er "fysisk" alvorligt, så er der ikke så meget fokus på det.

• #55   2. maj 2013 Jeg vil faktisk sige at de skal have mere.. eller nok ikke i forhold til alle. Men min chihuahua hvalp på 4 mdr har overrasket mig meget selvom jeg har gjort et godt forarbejde. Han er verdens dejligste hund og kan med alt og alle. Men han har tempremant så det batter. hvis noget ikke lige går som HAN synes det skal, så bliver han pisse sur smiley det er noget vi arbejder med, at det ligesom er os der bestemmer. Men kan godt se at hvis man bare forkæler ham og føjer ham, bliver han ligesom en forkælet møgunge.

Man skal virkelig tænke sig om inden man anskaffer sig en chihuahua, for det er ikke bare en puttenutte hund som kan leve livet i en taske og som ikke skal opdrages osv. en skam folk ser dem sådan. Det ødelægger det alt for meget for de seriøse ejere.

• #56   2. maj 2013 Tonny & Maja- Er helt enig. Jeg har selv prøvet hvor det var en DSG som rendte efter mig og mine hunde. Det var lige da vi have fået vores lille yorkshire terrer, og hun var så bange. For virkelig alt, hun vil ikke tisse udenfor eller lave stort. Jeg tror jeg have gået rundt udenfor i godt en time, da hun endelig tisser, jeg blev så glad og så stolt af hende, også kommer denne DSG, også var det hele ødelagt.
    Jeg giver også ejeren tid til selv at komme, men det er bare ikke så tit det sker. Feks. min den store hund, hun er så sød og godmodig, og små hunde ved og elsker at tryne hende. Jeg griber altid ind nu, for jeg vil ikke kunne leve med at hun så endelig en dag sagde fra, og der så skete noget alvorligt.

Solvej N- Jeg er også enig med dig smiley Jeg synes også mange små hunde skal have mere træning og opdragelse ind de store.... Jeg synes også de er sværre at træne ind de store. I hvert fald små terrier smiley Med deres egen mening osv.

Min den lillle Betsy komme fra en dame, som troede Betsy var en pyntegenstand... Betsy have aldrig lært at man skulle tisse og pølle udenfor, hun troede man måtte sidde med ved bordet til aftensmaden. Hun troede at man skulle nappe efter den anden hund som også boede i huset/familien, hvis den snakkede med damen.

Så det har været noget af et arbejde, og det har og er det da stadig væk noget hårdt.... Men det er det værd smiley For selvom jeg i starten var lidt modvillig overfor hende, for var slet ikke van til sådan noget bitte noget. Men i dag elsker jeg hende .) Hun er sådan en sjov, og legesyg hund, og det er dejligt at både have en store til en masse vild lege, og en lille hund, som gerne vil lege med bolde, eller putte og hygge under dynen.... smiley

Kommentér på:
FORBANDET chihuahua

Annonce