{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

str på hund ... folks reaktion på små hunde {{forumTopicSubject}}

kender I nogen på hvem det føles at de tænker om en stor/større hund, det er da ikke en hund, det er en ko, pony, hvad man nu kan forestille sig ..sådan at " foragten" lyser ud af dem .... jeg har aldrig mødt det om store hunde, sådan bare på str alene ....

eller kender i det at når en hundeejer i en større flok udtaler sig, så lytter man, men er det derimod en der ejer en lille hund, en rotte, en "ikke rigtig hund", så ved de ikke noget om hunde....

Synes jeg meget tit møder den der, en lille hund er ikke en hund ... og specielt er der lige nu en i den hundeskov jeg kommer, som går mig på i den retning ....

Vi taler ellers godt sammen alle, og jeg synes ikke rigtig den holdning før er skinnet meget igennem ved andre stor hunde ejere ... ikke helt på samme måde ... vil så dog sige at når jeg føler at nogle har det lidt sådan, så er det 99% af gangene mænd ... pigerne/kvinderne derovre taler med alle hunde ...men en del mænd hilser kun på de store hunde ..

Men denne her ejer med en dejlig Lab, ja i dag var der en der sagde om en Corgi, at sådan en kunne hun godt overveje en gang .... ret nedladende kom det fra den anden " sådan en lille en " ....


Hunden er åbenbart meget kræsen, vi stod nogle stk omkring ejer i går og talte om det ... seriøst jeg er IKKE ekspert, men jeg har dog læst noget, prøvet noget osv ... følte bare at jeg blev totalt overhørt/ignoreret ... jeg har jo ikke hund ... derimod kom der nogle med de større hunde med nogle i mine øren forslag der ikke var nogen ændring, og ikke noget specielt nyt at prøve, det gav dem en laang samtale og han lyttede ...

Fortalte ejer om et sted jeg har fundet i området hvor der forhandles fx essentials og hvor forhandler selv har 3 Labs og virkelig har forstand på racen, foder osv ... Jamen han vendte totalt det døve øre til, ville hellere stikke den en leverpostej mad når han ikke mener den spiser nok, end tage mod råd fra en små hunds ejer, det viste hele hans kropssprog .... var info kommet fra en anden stor hunde ejer, så er jeg sikker på der var blevet lyttet ...

Kunne bare mærke det lige skulle ned på skrift, for det nager ...
Jeg elsker hunde... og selvfølge synes jeg mine er seje ... de kan sagtens klare den samme omgang leg som de store, og en lang gå tur efter, Ipsen er oftest i front ved de store og hurtige hunde ...

Der kommer en med en Chi derovre ... den er så sej, er på ingen måde bange for de andre, render mellem store og små, leger og sætter gerne andre hunde på plads ..... den er lige så meget hund i mine øjne, som de retrievere der kommer der, border, rottweiler, schæfere og alle andre ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  str på hund ... folks reaktion på små hunde
  • #1   3. apr 2013 Kan det evt. være, at han kan mærke på dig, at du ikke bryder dig om ham og så tager afstand?

  • #2   3. apr 2013 jeg bryder mig faktisk godt om ham ... sådan generelt ... han er kommet der et års tid, har ikke talt meget med ham, vi er som regel ret mange ... så det er kun her på det sidste jeg har stået sådan der hvor han også står og snakket med i de snakke, og det er først her jeg har mærket det, og lagt mærke til det ... så nej det er jeg ret sikker på slet ikke er i billedet ...

  • #3   3. apr 2013 hehe tror det har noget med at mange mænd gerne vil virke seje og det går ikke helt så godt med en lille chi smiley skal dog siges jeg personlig sys de små racer er vildt søde osv, men de passer bare ikke til mig, så passer rotten en del bedre ang træning aktivering osv. plus jeg elsker rottens sind.


  • #4   3. apr 2013 Nu er der jo mange andre mindre hunde end chi ... også racer der er gode til jagt, forskellig træning osv ... men tror du har ret, det er under deres mandighed ...

    derudover giver jeg dig ret ... det gælder om at finde den hund man trives med, og den race hvis behov man kan /gider opfylde for at det bliver en gensidig glæde ....

    syne bare man hører mange der fraskriver de små/mindre racer alene på størrelsen uden at vide hvad de egentlig også kan ....


  • #5   3. apr 2013 Her hvor jeg bor, er kongen af skoven en mand med en broholmer. Skovens største hund. Han går altid med den løs på trods af, at den ikke kan lide andre hanhunde, for han har jo styr på den. Han går også med snoren, som en skrårem rundt om kroppen. Når han taler, så har folk bare at tie, for nu taler kongen. Små hunde er ikke hunde, de skal bare sparkes, hvis de kommer for tæt på hans herlighed. Han ynder at give råd og øse ud af sine uanede mængder af klogskab. Fx er hunde, der holder halen højt dominante. Fx norsk buhund, pomeranian und so weider. Og når hans hund ikke mager ret, så løfter han den i kindflæsket og råber den ind i hovedet, så savlen sprøjter fra både ham og hund. Og hvor elsker han at fortælle alle, at små hunde er ragelse, som kun er til for at træne store hundes kæbemuskler, siger han med en stor bralrende latter.
    Åh...


  • #6   3. apr 2013 Mænd der har brug for store hunde, er ligesom mænd, der har brug for store biler. Kompensation...

  • #7   3. apr 2013 Rikke: jeg tror helt ærligt ikke, at han ville høre det, hvis nogen gjorde det. Den med halen har vi grint meget af. Den mest socialt kompetente hund i den skov er en buhund, som idioten kalder 'dominant' og den skal bare holde sig for sig selv

  • #9   3. apr 2013 Kunne det mon tænkes at han heller lytter til dem med store hunde, fordi de ligner hans. Det jeg mener er, at en chi og en lab, skal jo ikke have samme mængde motion eller mad. Så måske synes han at rådet fra dem med de større hunde er mere relevante?
    Iøvrigt, her hvor jeg kommer fra, har man en tendens til at betragte dem med de store hunde, som samfundets tabere.... Så er det da heldigt, at jeg har lagt mig lige midt imellem med en mellemstor hund smiley


  • #10   3. apr 2013 Har ikke tal på hvor mange gange jeg har hørt:
    "En rigtig hund er minimum 50cm. høj!"
    "En rigtig hund fælder!"

    Jeg har åbenbart aldrig haft en rigtig hund, men dejlige har de været allligevel smiley


  • #11   3. apr 2013 "En rigtig hund kan man klappe uden den vælter"

    Rikke: jo måske. Jeg ved bare ikke, hvem der skulle gide at tage kampen op. Men jeg har hørt at konen er ret skrap, så man kan jo næsten gætte, hvorfor han er så tøff, når han er ude med sin kæmpehund


  • #12   3. apr 2013 Vores nabo er også en nød -.-'
    Min mor's Puddel kalder han for en tot tvist. Noget man åbentbart renser rør med.. Og han mener ikke de er rigtige hunde. De eneste rigtige hunde er SCHÆFERE! Bum..


    Før jeg fik Alvin mødte jeg en mand der lige havde fået en tervurnen hvalp.
    Vi snakkede lidt frem og tilbage. Men da jeg nævnte at jeg ønskede mig en Grand danois, svarede han bare. "Du skal ha' dig en rigtig hund som min! En Grand danois er dum som en dør."
    Han mente ikke at man kunne træne og arbejde med en grand danois, for den ville ikke fatte en bjælle..

    Der er mange fordomme i vores hundeverden smiley


  • #13   3. apr 2013 Altså, jeg er en af dem, som sagtens kan komme til at sige: "Hvad så din lille rotte?" eller andet til de helt små hunde. Men der er da absolut ikke noget ondt ment i det... Snarere lidt kærligt drilleri... Tror altså ikke, at I skal tage det så tungt.

    Herhjemme har vi også 2 små hunde og jeg har absolut ingen problemer med, at andre kalder den lille franske for en lille rullepølse eller rotte eller shih tzuen for en vatrondel. Det er jo bare kærligt ment...


  • #14   4. apr 2013 @anna ved ikke hvor han har det fra. . Nu er mine jo skotter, og da det ikke er mængden af mad vi talte om, men det at hans er MEGA kræsen, så kan jeg ikke se det skulle betyde noget. Min ældste var nemlig også MEGA kræsen da jeg overtog hende, har været nok mindst 10 produkter igennem af tørkost, og kører glædeligt rundt for at hente et nyt produkt. Hun endte med at spise da jeg begyndte på råfodring, og har siden også fundet noget tørt hun er ok med, så har masser af erfaring jeg kunne dele ud af. Råt anede så faktisk ingen af de store hundes ejere noget om. . Men ok lytte ville han ikke sådan var det bare

  • #15   4. apr 2013 Julie p . . Nøj et fjols

  • #16   4. apr 2013 Hunde fås i mange størrelser, afskygninger, og med mange forskellige tempramenter.
    Men der må aldrig herske tvivl om at de ALLE er hunde, ....intet mere, intet mindre.
    Jeg er selv ejer af en "lille" hunderace, .... jeg er fransk bulldog fan.
    De er som en stor hund i en lille pakke, og er på en gang både vildt kælne og legesyge, samtidigt med at de også er enormt modige og vagtsomme.

    Jeg har også mødt den med at små hunde ikke er "rigtige" hunde.

    Jeg syntes jo så bare det er både grinagtigt og trist, at nogle mennesker vælger hund ud fra størrelsen, når det burde komme an på forholdene, såsom hvad man søger i en hund, hvad man kan tilbyde en hund, og hvilket hjem hunden skal leve i.

    Desværre er der nogen der tror at en hund kan bruges som portensforlænger, meget trist, sørgeligt, og ynkeligt.

    Og nej jeg siger IKKE at dette gælder alle, har også selv haft en schæfer, men sku ikke for at være sej, farlig, eller på anden måde for at fremhæve mig selv som cool? LOL

    Husk folkens, det er ikke en ret at have hund, det er et privilegie.


  • #17   4. apr 2013 Og hvis kun store hunde er rigtige hunde, så er der jo ikke mange "rigtige" hunderacer at vælge imellem, ....vel?

    For hvis kun STORE hunde er RIGTIGE hunde, så er hverken schæfer, rottweiler, eller retrievere rigtige hunde, ...sæt dem ved siden af en irsk ulvehund, så ser man hurtigt hvad jeg mener. LOL


  • #18   4. apr 2013 Altså jeg skal da blankt erkende beg synes at en chihuahua minder mere om end rotte i mine øjne, men det altså ikke fordi jeg mener at den ER mindre hund end alle de andre. Synes ej heller at hundeejere af små hunde er mere uviden end andre smiley faktisk er nogle af de bedste råd jeg har fået kommet fra ejere af små vapsere smiley

    Jeg synes også at alle de mega store hunderacer minder mere ponyer i størrelsen men de er da også ligeså meget hunde smiley


  • #19   4. apr 2013 Jeg er enig med Anna P.
    Når jeg møder andre hundefolk, end schæferfolk, så lytter jeg gerne og virker interreseret. Men meget af det føler jeg ikke jeg kan bruge, pelspleje, foder, godbidder, træningsmetoder osv er jo somregel forskelligt fra en lille hund til en stor hund. (for slet ikke at tale om at det oftest også er forskelligt bare fra race til race)

    For mig handler det ikke om at en stor hund er en rigtig hund, det er bare i langt de fleste tilfælde det rigtige for MIG..

    ... og egentlig synes jeg den går begge veje, småhunde- folk er også tilbøjelige til at lukke af for hvad storehunde-folk siger ... Ligesom forskellige grene af hundetræning heller ikke lytter til hinanden. Se bare udstilling - brugsarbejde...
    jeg tænker at det er meget naturligt at man sortere i hvad man kan bruge?

    Man kan selvfølgelig godt have respekt for andres hundehold osv, men i min verden ville det være idioti at ligge lige meget energi i hver eneste hundesamtale.


  • #20   4. apr 2013 Jeg er så en af dem, der ikke ville vælge en lille hund, ikke fordi de ikke er søde, men de siger mig ikke så meget.
    I mit barndomshjem, var der en Sankt Bernhard og en dværgpincher, og allerede som 4 årig, nægtede jeg at gå med den lille, når vi skulle på tur, for den store var jo ham jeg kunne tumle og lege med, den anden var der bare.
    Han var heldigvis god til at gå i snor, men det har alligevel været et sjovt syn, når den lille knægt, kom trækkende med en kæmpe hund, og forældrende ved siden af, med den lille Pincher.

    En størrelse Toller ca. og opefter er mere mig, men det er da muligt, at mit syn ændrer sig med tiden, især hvis jeg ikke mener, at jeg kan tilbyde en større hund, det der skal til mere.

    For et par dage siden, mødte vi en GD i skoven, der kom løbende et stykke foran ejeren, så jeg fik snor på kræet, og ja det fløj ud af mig ( nu opfører du dig ordentligt overfor kalven der ), da den kom travende hen til os.
    Det viste sig så, at "kalven" kun var 8 måneder, og de kunne fint lege sammen, da den store bare underkastede sig, hvis det blev for voldsomt.
    Den størrelse hund, er så i overkanten til mig, men imponerende er de nu.



  • #21   4. apr 2013 @ Ronja .. nu er der intet der virker tyndt og skrøbeligt på en skotte ....
    Og det der du skriver har jo som sådan ikke noget med str at gøre, men mere med kropsbygningen ... skal indrømme at jeg tænker på den Chi derovre at mon der skal meget til hvis nu den tumles forkert af en af de større hunde, dens ben er så tynde ... men stadig er dens opførsel helt som andre hunde ....

    Jeg synes meget ord som "rotte" kan siges på mange måde, det kan siges kærligt og sjovt ... men her bliver det sagt med foragtelig attitude ...

    @ Thomas H, bestemt ikke fordi jeg mener alle skulle ville vælge en lille hund ... slet slet ikke, bare at de blev respekteret som hunde ... og vi som hunde ejere ...

    Og nu skrives der meget om chi og pincher, som da er små, men som så også ser mere skrøbelige ud , men der er jo så skotter, westier, corgi, dansk/svensk, cairn. sealy, gravhunde, bulldogs og ja uendeligt mange der også er små hunde.....


  • #23   4. apr 2013 Det er meget sjovt med det her emne... Jeg har jo Jacks, som pr definition er en lille hund( under 10 kg) men jeg har ALDRIG hørt et pip om at jeg har " små" hunde...

    Tværtimod, plejer dem med de store hunde at sige at hvis man sammenligner ego, så er mine nok de største smiley

    Jeg tænker at fordommen om små hunde må hænge sammen med de " manglende " brugsegenskaber hos fx selskabsracerne...



  • #24   4. apr 2013 Som terrierejer har jeg godt nok oplevet mange gange at man li'som ikke rigtigt bliver taget seriøst og at ens hunde blive lidt opfattet som en joke. Særligt fra jægere og ejere af brugshundracer og border collies har jeg oplevet den slags fordomme. Og hold op hvor har jeg hørt mange nedladende kommentare om mine hunde, når jeg er stillet til konkurrencer med dem. Heldigvis har vi da rigtig ofte kunnet gøre deres fordomme til skamme.
    Nu er jeg så også Dobermannejer og vupti så oplever jeg at folk åbenbart pludselig synes at jeg er meget seriøs og min hund bliver taget yderst alvorligt....


  • #27   4. apr 2013 @ allergisk .... jamen hunde ejere der er andrehunds-aggressive er forfærdelige ...

    @ Turbovovserne : der er bare rigtig mange mindre racer som har mange brugsegenskaber og som ikke trives "kun " som sofa/selskabshunde ....

    @ Mette Marie ... ja netop, fedt med en der har prøvet begge dele ... lige netop sådan jeg oplever det ...

    @ Sofie, som jeg skriver, kan sagtens se og høre det når det er "kærligt" ment ... pgl jeg refererer til har tydelig ikke noget tilovers for små hunde ...

    @ Ulven ... igen er det hunde-ejerene det er galt med... Mine hunde er ikke pivede, og specielt den mindste leger helst med "Jo større jo bedre" og jeg står ikke og er bange for hund bliver vippet over ende ... og skulle der komme mislyde mellem hundene så står jeg lige så meget til regnskab som enhver anden med HUND .... er overhovedet ikke bange for store hunde, og ser dem på ingen måde som trussel mod mine ....helt generelt tror jeg ikke små hunde ejere der har det sådan vil opsøge og bruge en hundeskov i myldre tiden .... hvilket er det vi gør, og hvor den hunde ejer der går mig lidt på er på samme tid ...

    Mht foder råd, så var det jo faktisk ikke et råd, men en fortælling om bl.a. en der har samme race som ham havde forhandling af foder som hendes hunde var meget glade for og trivedes godt med ... så det er ikke fordi jeg sammenligner mine hunde med hans og mener at hans skal/kan bruge det samme som mine ...

    @ Ronja, er helt med på at der er fordomme overfor store hunde, men det er bare ikke så tit, og specielt så er det meget sjældent fordomme der vises med nedladende attitude ....


  • #29   4. apr 2013 synes ikke det er iorden at kommentere nedladende uanset hvilken str/race ... har man ikke noget positivt fornuftigt at sige så klap i ...

    er forøvrigt vild med Irske Ulvehunde ...


  • #31   4. apr 2013 @ Ulven ... enig ... men så er det "møgkøtere" selvom jeg egentlig har det med hunde som med uopdragne unger .... det er ejerne/forældrene der er de skyldige med hundene/børnene der dømmes ....

Kommentér på:
str på hund ... folks reaktion på små hunde

Annonce