Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Str. hund
  • #1   17. okt 2012 har kigget på en samojede

• #2   17. okt 2012 Hvor meget tid har i til gåture og hvad regner i med den skal bruges til af træning?
    Hvor meget pelspleje? (:
    Og hvad temperament ville passe til jer, smid gerne lidt mere info.

• #3   17. okt 2012 Samojeden og andre slædehunde vil jeg kraftigt fraråde til lejlighed. De vil foretrække udelivet og kølige områder, og det kan I ikke tilbyde. Desuden gør samojeden ofte rigtigt meget, og det vil ikke være let med over- og underboer.
    Jeg vil mene at en selskabshund passer bedre.

Hvilken træning vil I gå til?

• #4   17. okt 2012 pt leder vi stadig. har tid til at gå meget til eftermiddag og aften. pelspleje er irrelevant. gerne roligt temperament. det gør ikke noget at det er en hyggehund som gerne vil være aktiv. Har også kigget på basset hound, labrador, finsk lapphund og malamute

• #5   17. okt 2012 Puddel. Yorkshire Terrier. Alle små selskabshunde.

• #6   17. okt 2012 Igen som malene også skriver så er mutten også en "udendørs hund" så en lejlighed ville være synd.

• #7   17. okt 2012 Tina J - Hun skrive hun vil have en mellem størrelse hund, så tror yorkshiren bliver for lille (:

• #8   17. okt 2012 Tror at Basset er en dårlig ide. Da de jo er bygget nogenlunde som en Gravhund. Og de tåler meget dårligt at færdes dagligt på trapper med deres lange skrøblige rygge. Malemutten ville jeg aldrig byde et liv i en lejlighed. Faktisk ville en puddel af en art nok være ideel. Selvom de desværre er i lav kurs efterhånden. For det er jo en super nem og kærlig og livlig familiehund. Og den er jo ekstrem lærevillig.

• #9   17. okt 2012 Hvad er det i søger i jeres kommende hund?
    Og hvad kan i tilbyde i dagligdagen?

Jeg spørg fordi de racer i lister er himmelflyvende forskellige....

• #10   17. okt 2012 Her er lidt om Temperamentet.

"Pudlen er en af de hunderacer der har højest intelligens. Hvis en sådan hunderace ikke stimuleres mentalt kan den få problemer med at tilpasse sig.

Pudlen er utrolig let at træne. Dette er derfor en god hund for uerfarne hundeejere. Pudlen hører til de hunderacer som er mindst følsom. Det er en temmelig energisk race og de har ingen problemer med at tilslutte sig lange og krævende vandreture. Racen kræver normal fysisk træning.

Hundene er forsigtige overfor ikke-familiemedlemmer. De er aldrig aggressive overfor andre hunde. Hunden er god sammen med børn. Dette dyr kan have rovdyr opførsel.

Dette er en meget legesyg hund. De har ikke nogen særlig lyst til at tage ud på lange ture og vandre langt væk fra familien. Hunde af denne hunderace kan have vanskeligheder med at opholde sig flere timer alene hjemme."

• #11   17. okt 2012 Griffon? smiley

• #14   17. okt 2012 det skal gerne være en hund man kan ´´nøjes´´ med at gå ture med, men også en som kan holde til lidt længere løbeture. ja ved godt at de hunde vi kigger på er meget forskellige også derfor vi spørger herinde for at få folks meninger og erfaringer ang hund. hva med en japansk spids?

• #15   17. okt 2012 Japansk spids er ikke et helt dårligt bud.. Der er dog noget pelspleje og i må forhører jer hos et par opdrættere til tendens til gøen. En gøende hund er ikke smart i en lejlighed.
    En opdrætter - gerne en som ikke har hvalpe pt. - vil også kunne vurdere om i passer til racen. Og i kan se racen an uden at falde for en hvalp.

• #16   17. okt 2012 Hvis den skal kunne nøjes med gåture og lidt løbeture er en malamute en rigtig dårlig ide. De er et fuldtidsarbejde og kræver rigtig meget.
    De færreste af dem trives heller i en lejlighed.

• #17   17. okt 2012 Tænkte det ville være en ide først at se på:

Hvad kan i tilbyde en hund
    Hvilke krav har i til racen ex. Motion, mental aktivering, sind etc.

Og så derfra finde ud af størrelse og udseende/race

• #21   18. okt 2012 Man kan sagtens have hund i lejlighed. Men hvilken en der passer til jer, ja det ved jeg ikke smiley

• #22   18. okt 2012 Ja og jeg havde min Schæfer i lejlighed de første 2 år.

• #24   18. okt 2012 som andre har skrevet så er malamuten samt samojeden et meget dårligt valg til lejlihed og bestemt når du siger i skal have en hund der kan "nøjes" med en gåtur og en evt løbetur her og der. for slædehundene er som sagt fuldtids arbejde og kræver timers motion hver dag..
    og min egne personlige meninger er at det ville være synd at holde en så aktiv hund i lejlighed.

men mine forslag til jer ville nok også være evt en Labrador ( ikke en formel 1 ) måske en Golden retriever, Dalmatiner, Corgi, dansk svensk gårdhund ?

• #27   18. okt 2012 Har ingen idé om hvilken race der passer til jer..

Men jeg vil, for jeres naboers skyld råde jer MEGET kraftigt til at lade være med at vælge en race som gøer meget..

Har selv en nabo hvis hund (blanding) gøer konstant, og det driver mig så meget til vanvid at jeg faktisk kigger efter et andet sted at bo..

Kommentér på:
Str. hund

Annonce