{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

SS89
SS89
Tilmeldt:
6. feb 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Tynd mave cavalier hvalp :( {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

Jeg har lille Bella på 10 uger, dvs har haft hende i 2 uger. Hun er begyndt at få tynd mave, og har haft det de sidste dage,.
Førhen gav jeg hende Royal Cannon, til cavalier hvalpe.
Ringede til dyrelægen tirsdag, og købte derefter Hill skønekost og Colifax til maven, mener jeg nok det hedder.. (Kosttilskud)

Hvor længe vil i mene der skal gå før der er bedring?
Og hvornår skal jeg tage hende til tjek hvis det fortsætter smiley
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave cavalier hvalp :(
  • #1   4. apr 2013 Foruden det minion foreslår kan du koge drikkevandet og server det afkølet.

    Er der ikke bedringer at spore efter 3 dage vil jeg kontakte dyrlægen igen.


  • #2   4. apr 2013 jeg er helt enig i det Minion skriver; et foderskift lige nu vil nok ikke være den bedste ide.

    Jeg ville også give hende skånekost, altså overkogte ris og med kogt kylling til.

    Du kan købe både Zoolac og Prokolin i håndkøb, og det ville jeg helt bestemt give også.
    (Jeg har altid en tube liggende af begge dele.)

    Og netop også koge drikkevandet og have dette i vandskålene når det er afkølet.

    Som der bliver skrevet: hvis det ikke er blevet bedre efter et par dage, så skal du igen en tur forbi dyrlægen og han vil sikkert give noget antibiotika.


  • #4   4. apr 2013 Er helt enig med de andre....
    Skånekost (udkogt ris og kogt kylling) og evt. zoolac er veje frem smiley

    God bedring med det lille pus smiley


  • #5   4. apr 2013 Jeg vil nok foruden rådene med ris og kogt vand også give hende en lun trøje på ude .
    mvh merete


  • SS89
    SS89 Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #6   4. apr 2013 Hej Alle..

    Tak for alle de gode råd, har faktisk prøvet det med kogt kylling & ris.
    Men synes ikke det hvalp desværre..

    Mvh smiley


  • #7   4. apr 2013 Det skal jo være mere end bare en dag han får det... Nogen gange skal der 2-4 dage til smiley

  • #8   4. apr 2013 Hvis hun virker sløv og uoplagt skal du kontakte dyrlægen, men er hun frisk og ved godt mod, ville jeg lige se de næste dage an, om skånemaden ikke virker.

  • #9   4. apr 2013 Som de andre siger, kogt ris/kylling + evt. lidt A38, dog vil jeg ikke mene risene skal koges i smadder, de skal kunne optage væde. Jeg er også enig i, at et foderskift på dårlig mave, ikke fordrer hvalpen på nogen måde.
    Men du skal også være realistisk ..... Du har oprettet tråden her kl. 8 i morges og for 40 minutter siden, har du skrevet det ikke virker ! Maden skal jo lige igennem fordøjelsessystemet - så der kan godt gå et ½-1 døgn, før du vil se en lille bedring.

    Du skriver ikke noget om, hvalpen skider mere end normalt, eller om den har "bare" har tynd mave, når den alligevel skal af med det.
    Du skriver heller ikke noget om, hvor længe den har haft tynd mave.
    Det kan også have indflydelse, om den har været våd eller meget kold (afkøling er ikke godt for hvalpemaver) eller den har spist et eller andet på en gåtur.

    Så du skal observere den de næste dage, hvis den er frisk og glad, søger leg og ellers spiser og drikker, så vil jeg mene du ikke behøver at være bekymret. Det er almindeligt at hvalpe af og til får tyndskid smiley


  • SS89
    SS89 Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #10   5. apr 2013 Smydi:

    Tak for svarene , skrev det ikke virkede efter jeg havde givet hende kogt ris & kylling i 2 dage..
    Men har taget hende til dyrelægen og hun er nu i bedring smiley


  • #11   5. apr 2013 SS89: godt den er i bedring, fik du noget antibiotika for det?

Kommentér på:
Tynd mave cavalier hvalp :(

Annonce