23. feb 2009 Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
Hvalpekuller Hvalpekuller
På DR 1 sender i øjeblikket en udsendelse om hvalpekuller. Det er den værste gang ævl, som vores licenspenge er brugt til.
Udsendelsen handler bla. om to veninder, som har fået 4 hvalpe med deres hunde uden stamtavle , og efterfølgende holdes der dåb på en meget usmagelig måde over disse hvalpe. Det værste, synes jeg var iaftes, hvor den ene hvalp skulle sælges ved en julefrokost, hvor alle var plakat fulde. Damen, der ejede hvalpen dansede rundt med den på brystet, og lignede en prostitueret.
En anden familie får en ny hvalp, som ikke er vænnet fra moderen. Meget useriøs opdrætter. Dette par får en Shiba ind i deres lejlighed, hvor de ikke på forhånd aner en pind om hvalpe. De er meget overrasket over en hvalp tisser om natten!!
Den anden familie har købt en hundehvalp, fordi konen ikke må få flere børn for manden. Hun har ikke nogen som helst indsigt i en hvalps opdragelse, og det ender da også med at hunden bider i alting og gør hele tiden.
Den eneste, som jeg synes havde lidt begreb om hund, var den sidste, som ville løbe agility med sin hund. Hun valgt den rigtige race, men jeg kan ikke lide at så aktiv en race skal være i bur i dagtimerne i en frisørforretning. Det er direkte dyreplageri
Når jeg kritiserer DR´s udsendelser, er det fordi disse udsendelser giver et helt forkert billede af handel med hundehvalpe og de nye ejeres manglende viden, som vil bevirke at disse ( og desværre mange andre hunde bliver aflivet) hunde får adfærdsvanskeligheder senere. Det havde været meget bedre, hvis DR havde lavet en seriøs beskrivelse af at få en ny hundehvalp i hjemmet, og at lovgivningen var opridset på området.
En sådan udsendelse skal være oplysende og vejledende for dem, som gerne vil have en hundehvalp på ordentlige betingelser. Efter at have set de to første udsendelser, mener jeg der burde være krav om et kørekort til hunde, og ligeldes et krav til alle, som vil opdrætte, at de gennemgår hundeholderuddannelsen.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Der er mange måder at have hund på, og i programmet ser vi 4 forskellige måder, som man enten kan harcelere varieret over eller nikke anerkendende i forhold til ens egen overbevisning. Klipningen af programmet har garanteret heller ikke været nådig.
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.349
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.929
De to damer der har jeg simpelthen slet ikke ord for.. Det er virkelig frygteligt at se på... MEN det afspejler jo rigtig godt tv generelt: at det i programmet er dem, som dominerer skærmen er fordi de leverer 'godt tv'. Man forarges, men som ikke hundemenneske morer man sig sikkert over hvor tumpede de er.
Det unge par og familie.. Er de ikke bare typiske hvalpekøbere, som ikke har sat sig helt ind i hvad det vil sige at have hvalp...
Men er enig med de fleste af jer; det kunne bestemt gøres bedre med programmet. Tror desværre bare at den anden halvdel af befolkningen (anti-hunde delen) ikke ville finde den samme underholdningsværdi i det, og det vil jo lede til lave seertal og det er DR jo ikke intra i...
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
jan 2012
Følger: 1 Svar: 3
http://www.dr.dk/tv/se/hvalpekuller/hvalpekuller-1-6#!/
jul 2010
mar 2013
Følger: 1 Svar: 35
Det er udelukkende forbrugerne der bestemmer hvad der kan betale sig at sende og sådan noget med dumme mennesker er jo altid et hit. Ligesom dette tydeligvis er det. God fornøjelse med udsendelsen, se&hør og hvad i ellers kan finde at brokke jer over mens i bidrager til højere seertal..
jul 2010
mar 2013
jul 2010
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.877
jeg er enig i ønsket om et mere seriøst og reelt oplysende program ...
derudover vil jeg sige at den ene af damerne deltog i en af trådene, og hun virker både sød og fornuftig ..... og kunne oplyse , som vi SÅ tit har erfaret, at meget af det vi ser, måden det fremstår på er 99 % klipning, og 1 % reelt det der sker ... altså at det slet ikke skete som det fremstod i programmet ...
Er ikke et øjeblik i tvivl om at de elsker deres hunde .... og vi må acceptere at der der flere måder at have hund på .... så længe hundene har det godt, behandles godt og elskes, så kan den ene måde være lige så god som den anden ....
Da ihvertfald en af damerne er herinde, synes jeg man skal tænke over hvorledes man udtrykker sig...
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Og så er jeg lidt ligeglad med om de er brugere herinde også og om det er klippet - for DR kan ikke have smidt de hvalpe ned mellem babserne på den dame mens hun danser rundt og modtager knuser fra mænd.
Er også enig med dig Balto - det er hunden før sporten. Er hunden ikke egnet, så kan man sikkert finde andre ting at lave sammen.
jul 2010
feb 2009
feb 2011
Og jeg er bestemt ikke fortaler for at man ikke må kritisere, jeg er for konstruktive kritik der baseres på ordentlig kommunikation, og er ikke så meget til bare at bruge "nedladende" ord som at man hader, og tumper osv ......
@ Pomtoy ... man kan ikke vide hvordan de har udleveret sig, for tv drejer og klipper og sætter sammen, så man måske slet ikke kan genkende sig selv ...
Jeg er noget mere kilde kritisk end som så ....
feb 2011
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/541717-hvalpekuller_tv_program_idag
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Størstedelen af os der har hunde, kan ikke nikke genkendende til meget af det der bliver vist, det kan være måden det er klippet på eller valget at familier man følger er mere underholdende, end gennemsnittet er.
Det giver bare et forkert billede af det at have hund efter min opfattelse.
apr 2005
Jeg holder da fødselsdag for mine hunde, men det er da på hundens præmisser hele vejen igennem. Men at smide 4 hvalpe op i en trang kurv på et bord med virvar omkring dem og smide dem i BH'en for at danse rundt med dem mens man krammer andre - det er slet slet ikke på hundens præmisser. De hvalpe ville helt sikker meget hellere ligge hos deres mor stille og roligt i hvalpegården. Og morhund ville sikker også meget hellere at de lå der. Specielt i den alder.
jul 2010
Hvalpene lignede de lå og sov i kurven, så tror så'men ikke de tog skade af det, dog tænker jeg også morhunden heller ville havde haft dem så hun kunne se dem, men så godt lige et kort klip i første del, at de var i bh'en i den næste del, tænkte skisme også mit...... det er jo små levende væsner ikke tøjdyr man har imellem hænderne.
De 2 kvinder virker til at havde et herligt venskab, men uha med de hunde hvalpe.....
feb 2011
@ Ginger, jamen jeg er heller ikke uenig i den generelle holdning af programmet og dets mest manglende indhold .... synes blot ordene her og dommen over damerne er ret hård ... efter min smag ....
Linket var blot en service ...
apr 2005
Jeg er dog ikke enig med dem, for de 2 hvalpekuld jeg har haft var heller ikke færdig med at drikke mælk hos min tæve da de flyttede - de fik lige en "farvel-tår" før de rejste hjemmefra. Da vi mødtes med en af hvalpene en uge efter den var flyttet ville den snuppe sig en tår igen, men der blev skarpt sagt nej fra morhund.
Som jeg i en tidligere tråd har skrevet, så er jeg sikre på at I nok klare den med Balou og I er faktisk de eneste i programmet som jeg ser en smule fornuft i. Sådan tror jeg mange føler det. Men selve programmet er noget hø. Det er skruet helt forkert sammen og der er ingen reel indhold i det.
feb 2011
Det er jo efterhånden en tilbagevendende problematik med TV programmer, og jeg for min del forstår snart ikke at medierne ikke har en højere etik og moral i deres arbejde, og en større ansvarlighed overfor de personer der medvirker....
Jeg er bestemt heller ikke enig med mange af de ting man ser i programmet, kan også tænke "sådan ville jeg aldrig gøre " "eller hvorfor gør de ikke sådan" ... men man kan jo ikke se om de medvirkende gør de ting og noget er klippet fra ....
Igen så er der mange måder at have hund på... vi gør det jo alle på den måde vi føler rigtigst .... så længe hundene trives, er glade, ikke vanrøgtes, misrøgtes osv så kan jeg vel ikke være dommer over andre ... de skal heller ikke være dommer over mig ...
Jeg synes det er fint at programmet debatteres, og ting fra det kan danne grundlag for debat, men igen i en respekt for vores personligheder ...
Som jeg skrev i den anden tråd, så det eneste som virkeligt bekymrede mig, og det igen ud fra hvad jeg jo som alle andre blev præsenteret for, var det med hvalpe og berusede mennesker ... og ja vi kan jo desværre kun bedømme ud fra hvad vi kan se i programmet ... men tage det med en gran salt ..
mar 2013
feb 2009
Jeg kritiserer udsendelsen og de medvirkende, fordi disse er med til at give et totalt forkert billede af hvalpe.Ingen af de medvirkende har et tilstrækkeligt godt kendskab til at få en hvalp - sådan opfattes udsendelsen. Jeg kan ikke forstå at Maria og Simon og alle de andre i udsendelsen ikke står frem og fortæller deres historie. I vil jo være stemplet for jeres medvirken fremover.
feb 2011
@ Isabelle ...
feb 2011
feb 2011
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Jeg synes du/i skulle tage at trække vejret engang.. I medvirker i et tv program pg har valgt at blive offentlige, hvis ikke i kan tåle lidt kritik så skulle i ikke have valgt at komme i tv..
Jeg synes i klarer det flot. Hundeverdenen er en underlig verden hvor det er sjældent at 2 er enige.. Man kan tydeligt se hvor meget i holder af den hund, og kun vil den det bedste.. Vi laver sgu alle fejl, vores andres bliver bare ikke eksponeret i samme omfang ;-).
Jeg synes i skal være bedre end de som kritisere, det er så dumt at lade sig gå på af det - og endnu dummere at begynde at sende svinere den anden vej.
apr 2005
feb 2009
Jeg ville gå til retten med en sådan udlægning, som I påstår DR har foretaget, men det er lettere at gå i forsvar ikke ?????
Angående Pomeranian er der ingen, mig bekendt, der lider af luftvejskollaps . ihvertfald ikke på grund af størrelsen, fordi denne lidelse ikke opstår på grund af en races størrelse. Så Simon, din uvidenhed er større end min, som du påstår. Det er jeg rigtig glad for.
apr 2013
Følger: 1 Svar: 2
Du spørger hvorfor en jurastuderende og en jurist ikke har taget det i retten, jo så er det nok fordi det ikke er muligt. Det er muligt at træde ud af kontrakten, da der tydeligt er blevet begået kontraktbrud. Hernæst skal man forhindre at udsendelse bliver vist, det kræver et forbud fra fogedretten, betingelserne herfor er ikke opfyldt. Så må du jo forklare hvordan man så "går i retten"...
Vi er med på at vi har været naive, ved at stole på Strix og DR, men synes ikke vi skal hagles ned fordi vi har stolet på disse, og medvirket i programmet
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Jeg var forberedt på noget værre makværk og hvalpe der slet ikke havde et godt liv, efter at have læst diverse indlæg på Facebook, her på HG og andre steder.
Men jeg blev da godt nok positivt overrasket.
Nej, jeg ville aldrig selv døbe de hvalpe jeg opdrætter.
Og nej, jeg tror ikke kontakt med hunden lige inden den skal sove viser hvem der er leder i flokken.
Men det er da hvalpe der, i første afsnit, har et godt liv. Der har nogle ejere der gør deres bedste og har hjertet på rette sted.
Bestemt ikke min måde at opdrætte på, det med at finde naboens hanhund og lade dem parre til en old boys fodboldkamp, men hvalpene virker til at have det godt. Når jeg kommer i dialog med nogen der snakker om at få hvalpe på deres hund, så gør jeg alt hvad jeg kan for at guide og gøre opmærksom på nogle ting, men jeg er ikke i dialog med de kvinder og manden der får hvalpe på deres tæve, og ud fra deres viden, gør de det så godt de kan. Jeg har i hvert fald set værre.
Jeg brydder mig så ikke om klippet med hvalpene der bliver danset rundt med mellem brysterne i næste afsnit.
Og i forhold til det unge par, så ville det i hvert fald værre et par jeg gerne ville sælge hund til.
Jeg synes de gør sig nogle rigtige gode overvejelser. Og de har forberedt sig, de har gjort hvad de kan for at sætte sig ind i tingene, det er et velovervejet køb (hvilket er ét af de vigtigste kriterier for mig når jeg vælger købere, det er at jeg føler køberne har overvejet det godt nok) og lige så vigtigt: de er opmærksomme på at de altid kan lære, at de ikke ved alt. For det er med en bevidsthed om at man kan blive klogere og ikke ved alt, at man bliver en god hundeejer i min verden.
Og så er der familien med de to børn. Jeg brydder mig ikke om at hunden skal gå ind og dække et behov for et barn, for en hund er ikke et barn, og når hunden så bliver ældre, og ikke dækker det behov mere, hvad så?
Så det synes jeg er lidt uheldigt at det bliver beskrevet så meget hvordan hunden skal være i stedet for en baby.
Men når jeg så ser hvordan de trods alt behandler hunden som en hund, træner med den, de ting de siger om at hunden skal lære at gøre hvad de siger og sådan, så giver det lidt mere mening for mig.
Ja, så alt i alt kan jeg faktisk ikke forstå forargelsen.
Jeg har min måde at opdrætte og holde hund på, og skulle det blive optaget, klippet og redigeret i, så skulle det bestemt ikke undrer mig at nogle klapper i hænderne og siger "DET er da den rigtige måde at gøre tingene på" og andre "ej, det er jo bare for dårligt med det og det og det" eller "det gider jeg ikke se på, hvad tænker hun dog på"..
Og til det med at skulle sige ja til indholdet i et program:
Det blev tydeligt fremlagt engang jeg var med i et TV3 dokumentar program, at jeg IKKE ville få mulighed for at godkende det inden det blev sendt.
At jeg ved deltagelse accepterede at det der blev filmet blev brugt i den udsendelse om de redigerer.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Og tænkte,om dr 1 havde lavet den udsendelse,som skulle opfattes som :
fra dr.side:
Som en ironisk og latterliggørelse af div.købere og sælgere (de fulde damer) udsendelse.Og,på den baggrund,måske score et seer antal.For vi bliver jo flere og fler hundemennesker herhjemme.
ELLER fra dr.1 side,lave en gedin udsendelse,der med en "løftet pegefinger" signalerer at
første gangs hvalpe købere,ikke har sat sig nok ind i,hvad en hvalp kræver af div.ting.
Og div.hundesælger,de fulde hundedamer,eller andre "hvalpeopdrættere",er bedøvende ligeglad med,hvad de sælger af div.hvalpe,bare de sælger.
Ved ikke om jeg har ret,men det var bare lige min øjeblikkelige tanke
pomtyo
En af damerne med hundehvalpen på barmen,beskriver du som en prostitueret,
Hvordan ser sådan en ud ??altså i dine øjne.
hilsen vibeke
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Men kigger man forbi de, til tider, meget karikeret og lidt ekstreme udtalelser og handlinger, så ser jeg stadig nogle hundeejere med hjertet på rette sted, og nogle hvalpe der lever et godt hundeliv.
Stadig ikke på den måde jeg ville gøre.
Men sådan er verden jo, ikke alle gør det præcis om jeg vil have det.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Så,har jeg fandme ondt af de 2 damer.
Her på h.g.,siges det at
de ligner prostitueret
fulderigger ect..
hundeavl uden samvittighed
salg af hundehvalp til julefrokost
Jeg fatter ikke,at dr.l1 ikke havde spurgt,"de fulde damer",og hvalpeejerne,om det var o.k.,at sende programmet EFTER,de medvirkende havde accepteret det.
Og,så tror jeg ikke de "fulde damer",nogensinde ville mishandle deres hunde/hvalpe.De ville højst give hundene lyserødt tøj på.
And soo what"
Og jeg håber at de efter udsendelsen vil gå ned og købe 2 stærke guldbajere,med
deres hund på barmen,iklædt lyserød tøj,vil slappe af.
hilsen
vibeke
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 145
Men altså, hunden ved jo ikke at "Babserne" er et "Forkert" sted at sidde.. Selvfølgelig er det fuldstændig vanvittigt men for en hund tror jeg ikke at det var det som var mest traumatiserende, den er jo derved tæt på hendes ansigt
Men jeg forstår jeg SLET ikke at man holder en fest/ tager hvalpen med til en fest hvor alle er stangstive! Det er da virkelig uansvarligt!
Vi er førstegangshundeejere og vi laver da også fejl, så er jeg da sikker på at DR også ville klippe alt det rigtige ud og sætte de øjeblikke hvor hunden gør alt andet end at lystre - nar man kalder og han rejser sig og lister væk, når man leger og det måske kommer til at virke uansvarligt og når hunden bider og ikke reagerer ved et nej.. jeg tror ikke at det er svært at få dem til at virke som større skurke end de egentlig er, alle kan jo begå fejl og det er svært at være den perfekte hundeejer hele tiden
dec 2012
Men jeg mener bestemt heller ikke at det er noget man burde gøre, har set det nu og det er da helt sygt! troede de sad "På" eller lå ved brysterne, sådan bare lidt ved kavalergangen, Hunden er jo Fastklemt! O.O
Det virker sygt! Altså, jeg har ikke så meget imod det unge par og heller ikke rigtigt med familien, de er førstegangshundeejere og alle begår fejl, det betyder jo ikke at de ikke elsker hunden og vil den det bedste. jeg synes hende moren i familien var liiiiidt for meget, alt for pylret og når hunden sover skal man jo heller ikke tage den, kæresteparret som ikke vidste den skulle tisse - det må man jo bære over med fordi det er deres første hund, man ved jo ikke alt fra start, at blive ekspert på hunde sker jo ikke bare over en nat, uanset hvor mange bøger man læser kræver viden jo erfaring, synes ikke programmet er godt - overhovedet, især ikke med de 2 skøre kvinder men jeg vil heller ikke sige at de kæresteparret og familien er onde ved hunden, man kan tydeligt se at de elsker deres hvalp
feb 2009
dec 2012
Jeg er sikker på at alle hundeejere en gang imellem træder ved siden af, i en tv-udsendelse klipper man bare det rigtige fra
Vi har da i hvert fald også lavet mange fejl med Tyson og gør heller ikke altid alt det "Profferne" anbefaler
Så kan alle have deres egen mening men jeg synes det er lige groft nok noget af det som bliver sagt om dem, jeg personligt ville da gå helt ned med flaget
apr 2013
Følger: 1 Svar: 2
Vi tager gerne imod saglig kritik og faktisk kritik, da det er et tv-program. Den kritik vi får er baseret på ufaktiske omstændigheder, og det er vi trætte af...
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
dec 2012
Jeg troede at jeg havde læst hele tråden, men det havde jeg så åbenbart ikke..
jeg udgiver mig ikke som ekspert, jeg synes faktisk overhovedet ikke at der er noget at kritisere ved jer, så at du skriver sådan støder mig da faktisk lidt.
Det eneste jeg har sagt er at jeg laver fejl, og at jeg ikke kan se at i laver nogle fejl - og især ikke burde kritiseres.
jeg troede jeg at jeres hund tissede selvom jeg godt nok synes at det virkede som ekstremt kort tid at han sad sådan..
Jeg ved ikke hvordan du kan få mine kommentarer til at sætte jer i et dårligt lys, eller i det hele taget kan blive sur på mig over at forsvare jer.
Vores hund er ikke engang renlig, og han er snart ½ år - så at jeg skulle kritisere andre mennesker omkring deres hvalps renlighed ville det da være helt til grin!
Jeg tror ikke at du har læst min kommentar ordentligt, og hvis det lyder som om jeg kritiserer jeg er jeg sikker på at det er en stavefejl.
For jeg blev positivt overrasket over jer efter at have læst denne tråd.
dec 2012
Tror det er lige hårdt nok at rykke den i nakken
apr 2005
Og så er jeg enig i at det er utrolig dårlig debatstil du fører Simon. Prøv at tage Ja-hatten på i stedet for straks at tro hele verden er imod dig.
dec 2012
feb 2011
Tror ingen af hundene i det pgl program er udsat for omsorgssvigt, eller bliver behandlet dårligt ...
Så trænger man noget at hidse sig op over på dyrvelfærdens vegne, så vil jeg da anbefale tråden om jagthunde træning fra tirsdag aften .... der kan man tale om stupide hundeejere .... og hunde der behandles skidt ... der kaster jeg gerne sten ...
feb 2009
feb 2011
At det skulle have været et helt andet program koncept med megen større seriøsitet, det er de fleste af os jo allerede enige om .....
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 312
feb 2011
feb 2010
feb 2011
feb 2009
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 346
dec 2008
mar 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 5
Til dem, der vil se det
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
(Dermed ikke sagt at alt er OK)
feb 2009
Det er ingen undskyldning at nogle af de medvirkende er førstegangs ejere, fordi disse mennesker jo heller ikke har sat sig nok ind i situationen inden de købte hvalpene. Jeg har mange hvalpekøbere, som alle havde sat sig godt ind i at få en ny hvalp hjem. Resten har jeg vejledt dem i både skriftligt og mundtligt. DR viser jo netop ikke sådan nogle ting i dette ret uduelige program, som burde være taget af programmet for længe siden.
feb 2011
feb 2010
feb 2009
Synes du også det er fint at denne hund skal stå i bur en hel dag i baglokalet til en frisør salon??
feb 2010
feb 2010
feb 2009
feb 2010
feb 2010
apr 2007
Jeg har set alle afsnit, men synes ikke jeg har set det?
feb 2009
jul 2010
apr 2007
feb 2010
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 8
man kan sige meget om hvalpekuller det positive er den debat der er kommet ud af det.
jeg giver simon ret i at dr1 ikke har spillet med åben kort vi så heller ikke udsendelsen før jer og de har klippet det dårlig sammen.
vores 4 tøser har det godt det er kun gi-gi der er lille men så fræk de er alle meget kærlige og frække ellers håber jeg i alle får en god dag mvh lone
apr 2005
dec 2008
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 8
apr 2005
Hvalpekuller