5.404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 81 Svar

Hvalpekuller Hvalpekuller

På DR 1 sender i øjeblikket en udsendelse om hvalpekuller. Det er den værste gang ævl, som vores licenspenge er brugt til.
Udsendelsen handler bla. om to veninder, som har fået 4 hvalpe med deres hunde uden stamtavle , og efterfølgende holdes der dåb på en meget usmagelig måde over disse hvalpe. Det værste, synes jeg var iaftes, hvor den ene hvalp skulle sælges ved en julefrokost, hvor alle var plakat fulde. Damen, der ejede hvalpen dansede rundt med den på brystet, og lignede en prostitueret.
En anden familie får en ny hvalp, som ikke er vænnet fra moderen. Meget useriøs opdrætter. Dette par får en Shiba ind i deres lejlighed, hvor de ikke på forhånd aner en pind om hvalpe. De er meget overrasket over en hvalp tisser om natten!!
Den anden familie har købt en hundehvalp, fordi konen ikke må få flere børn for manden. Hun har ikke nogen som helst indsigt i en hvalps opdragelse, og det ender da også med at hunden bider i alting og gør hele tiden.
Den eneste, som jeg synes havde lidt begreb om hund, var den sidste, som ville løbe agility med sin hund. Hun valgt den rigtige race, men jeg kan ikke lide at så aktiv en race skal være i bur i dagtimerne i en frisørforretning. Det er direkte dyreplageri
Når jeg kritiserer DR´s udsendelser, er det fordi disse udsendelser giver et helt forkert billede af handel med hundehvalpe og de nye ejeres manglende viden, som vil bevirke at disse ( og desværre mange andre hunde bliver aflivet) hunde får adfærdsvanskeligheder senere. Det havde været meget bedre, hvis DR havde lavet en seriøs beskrivelse af at få en ny hundehvalp i hjemmet, og at lovgivningen var opridset på området.
En sådan udsendelse skal være oplysende og vejledende for dem, som gerne vil have en hundehvalp på ordentlige betingelser. Efter at have set de to første udsendelser, mener jeg der burde være krav om et kørekort til hunde, og ligeldes et krav til alle, som vil opdrætte, at de gennemgår hundeholderuddannelsen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpekuller
  • #1   5. apr 2013 Jeg mangler stadig en synes godt om knap til indlægget - kunne ikke være mere enig med dig. Har selv været lidt skuffet over programmet, troede der ville være mere i det......

• #3   5. apr 2013 Jeg ærger mig også over, at programmet ikke er mere seriøst, for jeg tror at hunde-Danmark kunne have godt af et program, der kom ind på racevalg, træning og adfærd.
    Der er mange måder at have hund på, og i programmet ser vi 4 forskellige måder, som man enten kan harcelere varieret over eller nikke anerkendende i forhold til ens egen overbevisning. Klipningen af programmet har garanteret heller ikke været nådig.

• #4   5. apr 2013 Måske et dumt spørgsmål, men hvordan fravænner man hvalpe, uden at skulle dem fra tæven, når nu hun lader dem die. Er det normalt ikke hende der siger fra over for hvalpene ?

• #6   5. apr 2013 Når man har et hvalpekuld, vil moderen normalt tage afstand til hvalpene ved 6- 8 ugers alderen, og her skal man hjælpe hende som opdrætter ved at lukke hende væk fra hvalpene i nogen tid, eller indtil hun selv vil ind til dem igen. Jeg sælger aldrig mine hvalpe før de er modne til det, og moderen skal også være med i det. Dette sker som regel fra hvalpene er 8- 12 uger.

• #7   5. apr 2013 Ja det var da gyseligt som de små hvalpe blev behandlet. Det nærmede sig mishandling synes jeg smiley De andre tre tilfælde synes jeg ikke var så slemme.

• #8   5. apr 2013 ok og selvfølgelig skal hvalpene ikke hjemme fra for de klar.

• #11   5. apr 2013 Altså kan nu godt forstå hende med border collien, hvis man køber en brugshund og den viser sig uegnet, må man jo finde en anden. Det er et holdningsspørgsmål og det syntes jeg ikke der er så meget at sige til. Men tilgengæld syntes jeg ikke om det at den skal være i kælderen i et bur imens hun arbejder.. Det sidste klip i afsnittet piver den meget (selv jeg er enig med Betina (Saga) at det helt sikkert er klipningen som også gør det)

De to damer der har jeg simpelthen slet ikke ord for.. Det er virkelig frygteligt at se på... MEN det afspejler jo rigtig godt tv generelt: at det i programmet er dem, som dominerer skærmen er fordi de leverer 'godt tv'. Man forarges, men som ikke hundemenneske morer man sig sikkert over hvor tumpede de er.

Det unge par og familie.. Er de ikke bare typiske hvalpekøbere, som ikke har sat sig helt ind i hvad det vil sige at have hvalp...

Men er enig med de fleste af jer; det kunne bestemt gøres bedre med programmet. Tror desværre bare at den anden halvdel af befolkningen (anti-hunde delen) ikke ville finde den samme underholdningsværdi i det, og det vil jo lede til lave seertal og det er DR jo ikke intra i...

• #12   5. apr 2013 En der har et link til hvor man kan se det på nettet?

• Sabina B
    Sabina B Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #13   5. apr 2013 Aino K: Ja, her er de to første afsnit
    http://www.dr.dk/tv/se/hvalpekuller/hvalpekuller-1-6#!/
    smiley

• #14   5. apr 2013 Sabrina, Takker :o) har set det første, men så kan man jo også se det andet når man lige pludselig har tiden til det ;o)

• Yojo
    Yojo Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 35
    #15   5. apr 2013 Der er jo ingen der gider se reality tv, hvis folk ikke udstiller sig selv. Nu spørger folk efter linket og det virker altså. Folk vil se det smiley

Det er udelukkende forbrugerne der bestemmer hvad der kan betale sig at sende og sådan noget med dumme mennesker er jo altid et hit. Ligesom dette tydeligvis er det. God fornøjelse med udsendelsen, se&hør og hvad i ellers kan finde at brokke jer over mens i bidrager til højere seertal..

• #16   5. apr 2013 a A, jamen du har da ret, men nu så jeg det første og ville egentlig gerne se det til slut, så man ser hvad det ender med.... hader halve historier.... men at se det betyder ikke at man ikke har en mening om det man ser....

• Yojo
    Yojo Tilmeldt:
    mar 2013

#17   5. apr 2013 Aino, du gør da bare som du vil smiley

• #18   5. apr 2013 a A, jow jow gør jeg ;o)

• #20   5. apr 2013 programmet har været debatteret i flere tråde herinde ....

jeg er enig i ønsket om et mere seriøst og reelt oplysende program ...

derudover vil jeg sige at den ene af damerne deltog i en af trådene, og hun virker både sød og fornuftig ..... og kunne oplyse , som vi SÅ tit har erfaret, at meget af det vi ser, måden det fremstår på er 99 % klipning, og 1 % reelt det der sker ... altså at det slet ikke skete som det fremstod i programmet ...

Er ikke et øjeblik i tvivl om at de elsker deres hunde .... og vi må acceptere at der der flere måder at have hund på .... så længe hundene har det godt, behandles godt og elskes, så kan den ene måde være lige så god som den anden ....

Da ihvertfald en af damerne er herinde, synes jeg man skal tænke over hvorledes man udtrykker sig...

• #22   5. apr 2013 Jeg bryder mig heller ikke om det program. De Shih Tzu hvalpe bliver kastet alt for meget rundt med til min smag. Øj, det gør helt ondt inden i når man ser det.
    Og så er jeg lidt ligeglad med om de er brugere herinde også og om det er klippet - for DR kan ikke have smidt de hvalpe ned mellem babserne på den dame mens hun danser rundt og modtager knuser fra mænd.

Er også enig med dig Balto - det er hunden før sporten. Er hunden ikke egnet, så kan man sikkert finde andre ting at lave sammen.

• #23   5. apr 2013 *Klik* Ginger

• #24   5. apr 2013 Uanset om en eller flere af de medvirkende er på HG, må de acceptere at blive kritiseret. De udlevere jo sig selv på en meget negativ måde. DR behøver ikke klipning, for at fremstille, dem som de er. Det har de desværre selv sørget for. De burde måske tænke sig om, næste gang de vil fremstille sig selv så dumt. De er heldigvis ikke nogen generel repræsentant for hundeverdenen.

• #25   5. apr 2013 @ Chr Poulsen ... nej det har da intet at gøre med at hun er herinde ... men hun var selv ked af det tog sig ud som det gjorde , og at det slet ikke var sådan .... og jeg synes så efterhånden man /jeg efterhånden tror mere på at medier manipulerer for at få en ting til at fremstå på en bestemt måde, end at folk altid opfører sig så åndsvagt .....

Og jeg er bestemt ikke fortaler for at man ikke må kritisere, jeg er for konstruktive kritik der baseres på ordentlig kommunikation, og er ikke så meget til bare at bruge "nedladende" ord som at man hader, og tumper osv ......

@ Pomtoy ... man kan ikke vide hvordan de har udleveret sig, for tv drejer og klipper og sætter sammen, så man måske slet ikke kan genkende sig selv ...

Jeg er noget mere kilde kritisk end som så ....

• #26   5. apr 2013 Her er den anden tråd ... hvis nogen er interessede i en anden udlægning :

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/541717-hvalpekuller_tv_program_idag

• #27   5. apr 2013 Jeg havde også håbet på at få et dybere indblik i det at anskaffe sig hund/have hund.

Størstedelen af os der har hunde, kan ikke nikke genkendende til meget af det der bliver vist, det kan være måden det er klippet på eller valget at familier man følger er mere underholdende, end gennemsnittet er.
    Det giver bare et forkert billede af det at have hund efter min opfattelse.

• #30   5. apr 2013 Nej den tråd gør heller ingen forskel for mig og jeg står ved alt hvad jeg skrev i den tråd også. Synes stadig de handler utrolig uansvarligt når de kaster sådan rundt med hvalpene.

Jeg holder da fødselsdag for mine hunde, men det er da på hundens præmisser hele vejen igennem. Men at smide 4 hvalpe op i en trang kurv på et bord med virvar omkring dem og smide dem i BH'en for at danse rundt med dem mens man krammer andre - det er slet slet ikke på hundens præmisser. De hvalpe ville helt sikker meget hellere ligge hos deres mor stille og roligt i hvalpegården. Og morhund ville sikker også meget hellere at de lå der. Specielt i den alder.

• #31   5. apr 2013 Hvad dælen Ginger, ingen fødselsdag uden de har været en tur i tivoli og prøvet alle tingene, du tager bare regntøj på så du kan skylle opkaste bort bagefter, og jow jow det er ren begejstring indholdet kommer retur, det er vel meget normalt eller nowet ;oP

Hvalpene lignede de lå og sov i kurven, så tror så'men ikke de tog skade af det, dog tænker jeg også morhunden heller ville havde haft dem så hun kunne se dem, men så godt lige et kort klip i første del, at de var i bh'en i den næste del, tænkte skisme også mit...... det er jo små levende væsner ikke tøjdyr man har imellem hænderne.
    De 2 kvinder virker til at havde et herligt venskab, men uha med de hunde hvalpe.....

• #32   5. apr 2013 @ christian P ... nixen men det er der andre i denne tråd der har gjort ...

@ Ginger, jamen jeg er heller ikke uenig i den generelle holdning af programmet og dets mest manglende indhold .... synes blot ordene her og dommen over damerne er ret hård ... efter min smag ....

Linket var blot en service ...

• #34   5. apr 2013 Simon: Jeg tror ikke du læser det de skriver helt korrekt. De skriver ikke at hvalpen var for ung, men at den ikke var fravænnet. Altså ikke stoppet med at drikke mælk.

Jeg er dog ikke enig med dem, for de 2 hvalpekuld jeg har haft var heller ikke færdig med at drikke mælk hos min tæve da de flyttede - de fik lige en "farvel-tår" før de rejste hjemmefra. Da vi mødtes med en af hvalpene en uge efter den var flyttet ville den snuppe sig en tår igen, men der blev skarpt sagt nej fra morhund.

Som jeg i en tidligere tråd har skrevet, så er jeg sikre på at I nok klare den med Balou og I er faktisk de eneste i programmet som jeg ser en smule fornuft i. Sådan tror jeg mange føler det. Men selve programmet er noget hø. Det er skruet helt forkert sammen og der er ingen reel indhold i det.

• #35   5. apr 2013 @ Simon og Maria ... jeg forstår godt jeres reaktion ... og som jeg skrev havde jeg hurtigt fået forståelsen fra den anden tråd at den endelige version af programmet ikke stemte meget overens med den virkelighed som deltagerne oplevede ...

Det er jo efterhånden en tilbagevendende problematik med TV programmer, og jeg for min del forstår snart ikke at medierne ikke har en højere etik og moral i deres arbejde, og en større ansvarlighed overfor de personer der medvirker....

Jeg er bestemt heller ikke enig med mange af de ting man ser i programmet, kan også tænke "sådan ville jeg aldrig gøre " "eller hvorfor gør de ikke sådan" ... men man kan jo ikke se om de medvirkende gør de ting og noget er klippet fra ....

Igen så er der mange måder at have hund på... vi gør det jo alle på den måde vi føler rigtigst .... så længe hundene trives, er glade, ikke vanrøgtes, misrøgtes osv så kan jeg vel ikke være dommer over andre ... de skal heller ikke være dommer over mig ...

Jeg synes det er fint at programmet debatteres, og ting fra det kan danne grundlag for debat, men igen i en respekt for vores personligheder ...

Som jeg skrev i den anden tråd, så det eneste som virkeligt bekymrede mig, og det igen ud fra hvad jeg jo som alle andre blev præsenteret for, var det med hvalpe og berusede mennesker ... og ja vi kan jo desværre kun bedømme ud fra hvad vi kan se i programmet ... men tage det med en gran salt ..

• Yojo
    Yojo Tilmeldt:
    mar 2013

#36   6. apr 2013 Simon, hvorfor ville i gerne i tv?

• #37   6. apr 2013 Når man medvirker i et TV program, som dette, er det vel normalt, at man skal godkende det, der handler om ens optræden, så der er ingen undskyldning for det bagefter.
    Jeg kritiserer udsendelsen og de medvirkende, fordi disse er med til at give et totalt forkert billede af hvalpe.Ingen af de medvirkende har et tilstrækkeligt godt kendskab til at få en hvalp - sådan opfattes udsendelsen. Jeg kan ikke forstå at Maria og Simon og alle de andre i udsendelsen ikke står frem og fortæller deres historie. I vil jo være stemplet for jeres medvirken fremover.

• #40   6. apr 2013 @ Pomtoy ... jeg TROR man giver en form for forhåndsgodkendelse, men tror bestemt ikke man har nogen som helst indflydelse på ... så ville der nok ikke være så mange af de historier om at folk nærmest ikke kan genkende sig selv ...

@ Isabelle ... smiley

• #42   6. apr 2013 @ Isabelle ... er helt enig ... ikke engang de "faktuelle" nyheder serveres uden vinkling ....

• #45   6. apr 2013 @ Jytte det har du ret i,men man kan så måske efterhpnden have øvet sig i ikke at tro på alt hvad man ser ... og i at være lidt kritisk i forhold til at virkeligheden og det den fremstilles som værende ikke altid stemmer overens ... for det har vi efterhånden set og hørt mange eksempler af.....

• #46   6. apr 2013 Simon
    Jeg synes du/i skulle tage at trække vejret engang.. I medvirker i et tv program pg har valgt at blive offentlige, hvis ikke i kan tåle lidt kritik så skulle i ikke have valgt at komme i tv..

Jeg synes i klarer det flot. Hundeverdenen er en underlig verden hvor det er sjældent at 2 er enige.. Man kan tydeligt se hvor meget i holder af den hund, og kun vil den det bedste.. Vi laver sgu alle fejl, vores andres bliver bare ikke eksponeret i samme omfang ;-).

Jeg synes i skal være bedre end de som kritisere, det er så dumt at lade sig gå på af det - og endnu dummere at begynde at sende svinere den anden vej.

• #48   6. apr 2013 Monica: Enig, synes også det er under lavmålet at begynde at kritisere en hel race, fordi man ikke er enig med hvad Pomtoy siger.

• #50   6. apr 2013 Hvis man gerne vil stå frem i et dokumentar programer, er det vel rimeligt at man også godkender indholdet inden det bliver offentligt udsendt.
    Jeg ville gå til retten med en sådan udlægning, som I påstår DR har foretaget, men det er lettere at gå i forsvar ikke ?????
    Angående Pomeranian er der ingen, mig bekendt, der lider af luftvejskollaps . ihvertfald ikke på grund af størrelsen, fordi denne lidelse ikke opstår på grund af en races størrelse. Så Simon, din uvidenhed er større end min, som du påstår. Det er jeg rigtig glad for.

• Simon U
    Simon U Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #51   6. apr 2013 http://www.xn--netdyrlge-m3a.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=137&Itemid=166, ifølge dyrlægen er dette ikke sandheden, men du ved jo nok bedre.
    Du spørger hvorfor en jurastuderende og en jurist ikke har taget det i retten, jo så er det nok fordi det ikke er muligt. Det er muligt at træde ud af kontrakten, da der tydeligt er blevet begået kontraktbrud. Hernæst skal man forhindre at udsendelse bliver vist, det kræver et forbud fra fogedretten, betingelserne herfor er ikke opfyldt. Så må du jo forklare hvordan man så "går i retten"...

Vi er med på at vi har været naive, ved at stole på Strix og DR, men synes ikke vi skal hagles ned fordi vi har stolet på disse, og medvirket i programmet

• #52   6. apr 2013 Så fik jeg endelig set første afsnit af det omtalte program "hvalpekuller".
    Jeg var forberedt på noget værre makværk og hvalpe der slet ikke havde et godt liv, efter at have læst diverse indlæg på Facebook, her på HG og andre steder.
    Men jeg blev da godt nok positivt overrasket.
    Nej, jeg ville aldrig selv døbe de hvalpe jeg opdrætter.
    Og nej, jeg tror ikke kontakt med hunden lige inden den skal sove viser hvem der er leder i flokken.
    Men det er da hvalpe der, i første afsnit, har et godt liv. Der har nogle ejere der gør deres bedste og har hjertet på rette sted.

Bestemt ikke min måde at opdrætte på, det med at finde naboens hanhund og lade dem parre til en old boys fodboldkamp, men hvalpene virker til at have det godt. Når jeg kommer i dialog med nogen der snakker om at få hvalpe på deres hund, så gør jeg alt hvad jeg kan for at guide og gøre opmærksom på nogle ting, men jeg er ikke i dialog med de kvinder og manden der får hvalpe på deres tæve, og ud fra deres viden, gør de det så godt de kan. Jeg har i hvert fald set værre.
    Jeg brydder mig så ikke om klippet med hvalpene der bliver danset rundt med mellem brysterne i næste afsnit.

Og i forhold til det unge par, så ville det i hvert fald værre et par jeg gerne ville sælge hund til.
    Jeg synes de gør sig nogle rigtige gode overvejelser. Og de har forberedt sig, de har gjort hvad de kan for at sætte sig ind i tingene, det er et velovervejet køb (hvilket er ét af de vigtigste kriterier for mig når jeg vælger købere, det er at jeg føler køberne har overvejet det godt nok) og lige så vigtigt: de er opmærksomme på at de altid kan lære, at de ikke ved alt. For det er med en bevidsthed om at man kan blive klogere og ikke ved alt, at man bliver en god hundeejer i min verden.

Og så er der familien med de to børn. Jeg brydder mig ikke om at hunden skal gå ind og dække et behov for et barn, for en hund er ikke et barn, og når hunden så bliver ældre, og ikke dækker det behov mere, hvad så?
    Så det synes jeg er lidt uheldigt at det bliver beskrevet så meget hvordan hunden skal være i stedet for en baby.
    Men når jeg så ser hvordan de trods alt behandler hunden som en hund, træner med den, de ting de siger om at hunden skal lære at gøre hvad de siger og sådan, så giver det lidt mere mening for mig.

Ja, så alt i alt kan jeg faktisk ikke forstå forargelsen.

Jeg har min måde at opdrætte og holde hund på, og skulle det blive optaget, klippet og redigeret i, så skulle det bestemt ikke undrer mig at nogle klapper i hænderne og siger "DET er da den rigtige måde at gøre tingene på" og andre "ej, det er jo bare for dårligt med det og det og det" eller "det gider jeg ikke se på, hvad tænker hun dog på"..

Og til det med at skulle sige ja til indholdet i et program:
    Det blev tydeligt fremlagt engang jeg var med i et TV3 dokumentar program, at jeg IKKE ville få mulighed for at godkende det inden det blev sendt.
    At jeg ved deltagelse accepterede at det der blev filmet blev brugt i den udsendelse om de redigerer.

• #54   6. apr 2013 jeg så også udsendelse
    Og tænkte,om dr 1 havde lavet den udsendelse,som skulle opfattes som :
    fra dr.side:

Som en ironisk og latterliggørelse af div.købere og sælgere (de fulde damer) udsendelse.Og,på den baggrund,måske score et seer antal.For vi bliver jo flere og fler hundemennesker herhjemme.

ELLER fra dr.1 side,lave en gedin udsendelse,der med en "løftet pegefinger" signalerer at
    første gangs hvalpe købere,ikke har sat sig nok ind i,hvad en hvalp kræver af div.ting.
    Og div.hundesælger,de fulde hundedamer,eller andre "hvalpeopdrættere",er bedøvende ligeglad med,hvad de sælger af div.hvalpe,bare de sælger.

Ved ikke om jeg har ret,men det var bare lige min øjeblikkelige tanke

pomtyo

En af damerne med hundehvalpen på barmen,beskriver du som en prostitueret,
    Hvordan ser sådan en ud ??altså i dine øjne.

hilsen vibeke

• #55   6. apr 2013 jeg synes det skinner tydeligt igennem at DR1 prøver at gøre tingene mere farverige og ekstreme end de måske i virkeligheden er.

Men kigger man forbi de, til tider, meget karikeret og lidt ekstreme udtalelser og handlinger, så ser jeg stadig nogle hundeejere med hjertet på rette sted, og nogle hvalpe der lever et godt hundeliv.

Stadig ikke på den måde jeg ville gøre.

Men sådan er verden jo, ikke alle gør det præcis om jeg vil have det. smiley

• #56   6. apr 2013 men for at sige det som jeg føler det:

Så,har jeg fandme ondt af de 2 damer.

Her på h.g.,siges det at
    de ligner prostitueret
    fulderigger ect..
    hundeavl uden samvittighed
    salg af hundehvalp til julefrokost

Jeg fatter ikke,at dr.l1 ikke havde spurgt,"de fulde damer",og hvalpeejerne,om det var o.k.,at sende programmet EFTER,de medvirkende havde accepteret det.

Og,så tror jeg ikke de "fulde damer",nogensinde ville mishandle deres hunde/hvalpe.De ville højst give hundene lyserødt tøj på.
    And soo what"

Og jeg håber at de efter udsendelsen vil gå ned og købe 2 stærke guldbajere,med
    deres hund på barmen,iklædt lyserød tøj,vil slappe af.

hilsen
    vibeke

• #57   9. apr 2013 Jeg har ikke selv set programmet, men udfra hvad jeg har hørt er det forfærdeligt smiley
    Men altså, hunden ved jo ikke at "Babserne" er et "Forkert" sted at sidde.. Selvfølgelig er det fuldstændig vanvittigt men for en hund tror jeg ikke at det var det som var mest traumatiserende, den er jo derved tæt på hendes ansigt
    Men jeg forstår jeg SLET ikke at man holder en fest/ tager hvalpen med til en fest hvor alle er stangstive! Det er da virkelig uansvarligt!

Vi er førstegangshundeejere og vi laver da også fejl, så er jeg da sikker på at DR også ville klippe alt det rigtige ud og sætte de øjeblikke hvor hunden gør alt andet end at lystre - nar man kalder og han rejser sig og lister væk, når man leger og det måske kommer til at virke uansvarligt og når hunden bider og ikke reagerer ved et nej.. jeg tror ikke at det er svært at få dem til at virke som større skurke end de egentlig er, alle kan jo begå fejl og det er svært at være den perfekte hundeejer hele tiden smiley

• #60   10. apr 2013 Ved ikke om den er henvendt til mig "Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid"
    Men jeg mener bestemt heller ikke at det er noget man burde gøre, har set det nu og det er da helt sygt! troede de sad "På" eller lå ved brysterne, sådan bare lidt ved kavalergangen, Hunden er jo Fastklemt! O.O
    Det virker sygt! Altså, jeg har ikke så meget imod det unge par og heller ikke rigtigt med familien, de er førstegangshundeejere og alle begår fejl, det betyder jo ikke at de ikke elsker hunden og vil den det bedste. jeg synes hende moren i familien var liiiiidt for meget, alt for pylret og når hunden sover skal man jo heller ikke tage den, kæresteparret som ikke vidste den skulle tisse - det må man jo bære over med fordi det er deres første hund, man ved jo ikke alt fra start, at blive ekspert på hunde sker jo ikke bare over en nat, uanset hvor mange bøger man læser kræver viden jo erfaring, synes ikke programmet er godt - overhovedet, især ikke med de 2 skøre kvinder men jeg vil heller ikke sige at de kæresteparret og familien er onde ved hunden, man kan tydeligt se at de elsker deres hvalp smiley

• #61   10. apr 2013 Det er gjort

• #63   10. apr 2013 Jeg føler faktisk også lidt med dem, altså kæresteparret og familien, mest kæresteparret. Af hvad jeg kan mærke ved de udmærket godt hvad en hund kræver og at den ikke er et lille spædbarn, at de ikke kunne se at den skulle tisse er jo klart, ved ikke hvor mange videoer med hunde som søger efter at tisse i så før i fik hund.. men jeg så i hvert fald ikke nogen videoer med den slags information eller oplysning. hvor meget forventer i af nybagte hundeforældre? jeg er sikker på at de godt ved hvad man BURDE gøre når hunden gør som den gør. Synes faktisk at der er en smule meget kritik i forhold til hvad de har gjort - købt en hundehvalp og prøver sig frem med den baggrundsviden de nu har, de er jo ikke ude på at gøre hunden fortræd, de elsker den jo tydeligvis. I sidste ende er det jo også det eneste man kan gøre for at skabe sin egen viden- prøve sig frem, Det er jo sygt at forlange at en førstegangshundeejer med det samme bliver hundetræner.
    Jeg er sikker på at alle hundeejere en gang imellem træder ved siden af, i en tv-udsendelse klipper man bare det rigtige fra smiley
    Vi har da i hvert fald også lavet mange fejl med Tyson og gør heller ikke altid alt det "Profferne" anbefaler

Så kan alle have deres egen mening men jeg synes det er lige groft nok noget af det som bliver sagt om dem, jeg personligt ville da gå helt ned med flaget smiley

• Simon U
    Simon U Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #64   10. apr 2013 @ Malene H: læs tråden før du udtaler dig, som det mindste. Hvordan vil du vide at en hund skal tisse når du sover, hvis den ikke siger noget. Balou var renlig fra kennelen, det samme var hans søskende, som sagde når de skulle ud og tisse. Balou kunne ikke finde udgangen, da vi bor i lejlighed. Derfor sagde han ikke noget og derfor undrede vi os, da hans søskende gav lyd fra sig. JEG UNDERSTREGER IGEN BALOU TISSER IKKE, DA DER BLIVER SAT EN TISSELYD IND OVER KLIPPET. I eksperter burde da vide, at en hvalp sætter sig ned når den skal tisse?

Vi tager gerne imod saglig kritik og faktisk kritik, da det er et tv-program. Den kritik vi får er baseret på ufaktiske omstændigheder, og det er vi trætte af...

• #66   10. apr 2013 Simon, tror mere det er dig der skal læse det Malene H skriver... Hun holder jo faktisk med dig... Og så overfuser du hende bare...

• #67   10. apr 2013 Simon: Det er der er virkelig dårlig debatstil. Først så sviner du en hel race (og kommer med forkerte oplysninger) Derefter overfuser du Malene, som faktisk er på din side.

• #68   10. apr 2013 Jeg har aldrig sagt at jeg har noget imod jer? Jeg har faktisk gjort alt andet end at give kritik. jeg synes det er forkert at i får så meget kritik, og at det er fuldstændig urimeligt i forhold til at i (Af hvad jeg som førstegangs ejer kan se) gør alt rigtigt, hvis ikke det er tilfældet er fejlene meget små.
    Jeg troede at jeg havde læst hele tråden, men det havde jeg så åbenbart ikke..
    jeg udgiver mig ikke som ekspert, jeg synes faktisk overhovedet ikke at der er noget at kritisere ved jer, så at du skriver sådan støder mig da faktisk lidt.
    Det eneste jeg har sagt er at jeg laver fejl, og at jeg ikke kan se at i laver nogle fejl - og især ikke burde kritiseres.
    jeg troede jeg at jeres hund tissede selvom jeg godt nok synes at det virkede som ekstremt kort tid at han sad sådan..
    Jeg ved ikke hvordan du kan få mine kommentarer til at sætte jer i et dårligt lys, eller i det hele taget kan blive sur på mig over at forsvare jer.
    Vores hund er ikke engang renlig, og han er snart ½ år - så at jeg skulle kritisere andre mennesker omkring deres hvalps renlighed ville det da være helt til grin!
    Jeg tror ikke at du har læst min kommentar ordentligt, og hvis det lyder som om jeg kritiserer jeg er jeg sikker på at det er en stavefejl.
    For jeg blev positivt overrasket over jer efter at have læst denne tråd.

• #71   10. apr 2013 Vi har bare prøvet at løfte Tyson ud hver gang han lagde an til noget og han var også blevet renlig, så væltede han en kajak ned udenfor, turde ikke at gå ud og alt det arbejde var spildt.. Roser ham og giver ham godbidder når han tisser udenfor, men uheldene hører til sjældenhederne nu smiley

Tror det er lige hårdt nok at rykke den i nakken smiley

• #72   10. apr 2013 Næh ikke alle hvalpe sætter sig ned for at tisse. Lilly lettede ben i en alder af 10 uger og Silas i en alder af 13.

Og så er jeg enig i at det er utrolig dårlig debatstil du fører Simon. Prøv at tage Ja-hatten på i stedet for straks at tro hele verden er imod dig.

• #74   10. apr 2013 Nej, dem har jeg heller ikke meget til overs for efter at have set klippene.

• #75   10. apr 2013 Selvfølgelig kunne vi "seere" ikke se andet end udseendelsen som sådan, og ikke vide at og hvordan der var klippet og klistret ... men når vi så bliver gjort opmærksomme på det ... så kunne vi måske tone lidt ned for retorikken og kritikken ... Eftersom man har forskellige måder at holde hundpå, og de alle på hver sin måde kan være gode for hunden, og gøre at den har et godt liv med os, så vil jeg nu ikke kaste med sten ... kunne være mit eget glashus der blev ramt en dag ...

Tror ingen af hundene i det pgl program er udsat for omsorgssvigt, eller bliver behandlet dårligt ...

Så trænger man noget at hidse sig op over på dyrvelfærdens vegne, så vil jeg da anbefale tråden om jagthunde træning fra tirsdag aften .... der kan man tale om stupide hundeejere .... og hunde der behandles skidt ... der kaster jeg gerne sten ...

• #76   10. apr 2013 Denne tråd handler jo ikke om hundene har det skidt eller godt, men om DR´s udlægning af hvalpe, og deres ejere, som efter min mening giver et forkert billede af denne situation med nogle forkerte medvirkende.

• #77   10. apr 2013 Næe, det gør den måske ikke .. men hvis det handler helt og aldeles om DR´s udlægning, så synes jeg stadig angrebene på de medvirkende er ude af proportioner, og at man skal stole på når de fortæller at sammenklipningen er helt hen i vejret ...... "forkerte medvirkende" kan jo være svært at sige, hvem er de rigtige medvirkende, og hvorledes ville de have taget sig ud efter en klipning de ikke har indflydelse på....

At det skulle have været et helt andet program koncept med megen større seriøsitet, det er de fleste af os jo allerede enige om .....

• #78   18. apr 2013 Er de holdt op med at sende det??

• #79   18. apr 2013 2 Mia... har også undret mig ... mente der var om torsdagen, men det var der heller ikke sidste torsdag, og jeg synes der skulle komme 4 udsendelser

• #81   18. apr 2013 Har lige kigget på drs hjemmeside og der står de sender det imorgen kl 18.00-18.30. For ja undrede mig os lige over det.

• #82   18. apr 2013 ok ... så de har taget det af Prime Time tv tid ... hmm

• #83   19. apr 2013 Den 3. udsendelse var lige så dårlig som de første 2. For mig kunne DR sende denne elendige udsendelse kl 3 om natten, så var der da færre, som blev udsat for den.

• #84   26. apr 2013 Hvorfor har de lavet en hunde program om folk der ikke kan finde ud af at have hvalp(e)?? Hvorfor lavede de ikke et program om folk der kunne finde ud af at have hvalpe + en Border collie skal ikke være alene nede i en gammel kælder i et bur nede i en frisørsalon!!!

• #85   27. apr 2013 Kommer det ikke fast mere, synes ikke jeg kan se hvornår det bliver sendt?

• #86   4. maj 2013 http://www.dr.dk/tv/se/hvalpekuller/hvalpekuller-4-6/
    Til dem, der vil se det smiley

• #87   6. maj 2013 Nogle af deltagerne er førstegangshundeejere, så begår man nu engang fejl i større eller mindre grad. smiley
    (Dermed ikke sagt at alt er OK)

• #88   6. maj 2013 Jeg mener også opdrætterne har fejlet ret meget. Derfor synes jeg DR burde have vist nogle seriøse opdrættere, som gør et kæmpe stykke arbejde for at vejlede de nye hundejere. Det mener jeg ikke udsendelsen viste noget om.
    Det er ingen undskyldning at nogle af de medvirkende er førstegangs ejere, fordi disse mennesker jo heller ikke har sat sig nok ind i situationen inden de købte hvalpene. Jeg har mange hvalpekøbere, som alle havde sat sig godt ind i at få en ny hvalp hjem. Resten har jeg vejledt dem i både skriftligt og mundtligt. DR viser jo netop ikke sådan nogle ting i dette ret uduelige program, som burde være taget af programmet for længe siden.

• #90   7. maj 2013 Har ikke set andet end de første 2 udsendelser. Hvad sker der med de 2 ?

• #91   7. maj 2013 I det sidste nye afsnit syntes jeg da det går rigtig fint med border collien!?

• #92   7. maj 2013 Til Mia S!
    Synes du også det er fint at denne hund skal stå i bur en hel dag i baglokalet til en frisør salon??

• #93   7. maj 2013 På ingen måde, men dette fik man indtryk af i afsnit 3 eller 4 at den ikke gjorde mere...den lå oppe i salonen.

• #95   7. maj 2013 Helt enig og hun havde en underlig holdning i starten...men i de efterfølgende afsnit kommer den op i salonen og slapper af der, og man ser hvor fint hun træner med den osv. Hun er glad for sin hund ingen tvivl i det....ikke for at være flabet over for nogle syntes bare ik man skal gøre det til en sport at nedgøre alt omkring det program. .. men se da de andre smiley

• #96   7. maj 2013 Jeg synes det er forkert at bringe en udsendelse, hvor den ene af hvalpekøberne kun har en tanke i hovedet - nemlig at blive verdensmester i agillity. Hvis hunden ikke egnede sig til det, ville den blive aflivet.

• #97   7. maj 2013 Os det jeg mener med hun havde en dum holdning i starten. ..men i de senere afsnit kan man se hun er glad for hunden.

• #99   8. maj 2013 Det siger jeg heller ik noget om.

• #100   8. maj 2013 I hvilket afsnit ser man at hunden kommer med op i salonen?
    Jeg har set alle afsnit, men synes ikke jeg har set det?

• #101   8. maj 2013 I det første afsnit, fortæller frisøren ( og ejer), at hunden skal med på salonen og man ser buret i baglokalet.

• #102   8. maj 2013 Carina, i afsnit 4

• #103   8. maj 2013 Hmm.. Det vil jeg lige se igen så - tak :o)

• #105   8. maj 2013 Det jo noget jeg ikke syntes man burde...jeg må jo havde en mening lige så meget som du må smiley

• #106   20. maj 2013 hej alle sammen

man kan sige meget om hvalpekuller det positive er den debat der er kommet ud af det.

jeg giver simon ret i at dr1 ikke har spillet med åben kort vi så heller ikke udsendelsen før jer og de har klippet det dårlig sammen.
    vores 4 tøser har det godt det er kun gi-gi der er lille men så fræk de er alle meget kærlige og frække ellers håber jeg i alle får en god dag mvh lone

profilbillede
  • #107   20. maj 2013 Eneste jeg kan sige om det program efter jeg har set alle 6 afsnit er at det er godt det er slut. Kan godt forstå at DR valgte at forvirre os alle og sende det på alle mulige og umulige tidspunkter. De er sikkert utrolig flove over det.

• #108   21. maj 2013 Lone L: dejligt med en Update på hundene, hvad endte prøverne på lille gi-gi at vise?

• #109   3. jun 2013 gigi er ikke dværg hun er bare meget lille men hun opføre sig som en stor hund hun er ikke bange for nået og er så kær lone

• #111   3. jun 2013 Jo da, skal da have noget for mine penge smiley

Kommentér på:
Hvalpekuller

Annonce