{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Hyldest til himmelhundene. {{forumTopicSubject}}

Ganske kort, jeg synes vi skal hylde og huske vores himmelhunde i denne tråd.

Min 1. Egen himmelhund er buddy, en fransk bulldog som måtte lade livet da han var 8 mdr gammel, der var noget med hans ryg som gjorde han kunne blive lam ved en forkert bevægelse, han sad op og sov fordi hans gane var så blød og dermed ikke kunne få vejret - for bare at nævne lidt af hvad han fejlede :(. Jeg var desværre uvidende om dårlig avl og anskaffede mig den første og bedste..
Buddy lærte mig hvor stor en kærlighed man kan have til sin hund, og hvor meget livsglæde det giver at kunne gøre livet godt for et andet væsen. Han var meget syg, så det er desværre det jeg husker ham bedst for, jeg er bare glad for det var mig som hjalp ham over på den anden side, fordi jeg følte vi havde noget helt specielt..

Denne tråd ønsker jeg ikke skal være sørgelig. Jeg ønsker vi mindes vores skønne himmelhunde med et smil på læben :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyldest til himmelhundene.
  • #1   5. apr 2013 Det er svært at bringe minderne frem... Tanken om min elskede Credo trækker stadig tårer frem.
    Hun blev 7 år og 3 måneder og måtte desværre herfra alt for tidligt da gigten for alvor satte ind og slukkede gnisten i hende


    profilbillede
  • #2   5. apr 2013 Ronja døde for 8 år siden - hun var en fantastisk gammel hund, som jeg overtog da hun var 9 år gammel. Hun var min første hund og selvom hun aldrig blev min på papirerne var hun min af hjerte.
    Jeg havde Ronja i 2 år før hendes hjerte sagde stop og hun skreg og gik i kramper og døde på min søsters stuegulv - jeg husker det stadig som var det i går at jeg lå der på gulvet og kæmpede for at få liv i hende igen.

    Det var hårdt, men heldigvis havde jeg Lilly at trøst mig ved og vi kom igennem det sammen. Jeg tror også det er derfor jeg i dag har så stærkt et bånd til Lilly. Hun var der for mig dengang Ronja døde og vi havde begge mistet vores bedste ven.



    profilbillede
  • #3   5. apr 2013 Jeg har min gamle Bamse som knap nåede at fylde 15 år. Han havde et langt og godt liv og blev aflivet pga sygdom til sidst.
    Ham kan jeg mindes med glæde


    profilbillede
  • #4   5. apr 2013 Min højtelskede og meget savnede Roxy som jeg mistede 1.11.12..

    En lille hyldest
    http://youtu.be/eFre7Ira0_U


  • #5   5. apr 2013 Og så har jeg min gamle Fumbo som stadig trækker tårer frem når jeg tænker på ham. Han var min første egen hund, mit hjertebarn.
    Han måtte akut aflives da han løb ud foran en bil og fik det ene ben revet af (det hang fast i huden) og brækkede det andet.
    Det skete samme dag vi flyttede i vores nye hus og en af dem der hjalp tænkte ikke lige over ikke at havedøren ikke bare lige skulle åbnes. Så Fumbo smuttede ud og ned på vejen hvor der tilfældig kom en bil.
    Han nåede kun at blive 8 år.
    Det er tre år siden til maj


    profilbillede
  • #6   5. apr 2013 Hvor er de smukke jeres himmelhunde..

  • #7   5. apr 2013 Åh jeg har 4 på "den anden side"...

    Jessie : glathåret fox død næsten 13 år gammel af mavecancer. Redningshund, agilitykonkurrencehund og et livstykke. (billedet herunder)Min første hund.

    Luxus: alaskan Husky død 9 år gammel af op til flere hjerneblødninger. han kom til mig som 8 årig. Mit hjerte kunne ikke leve med han ikke skulle få sit otium.. Obduktion viste op til flere blødninger i hjernen.

    Cæsar: Rottweiler/riesenschnauzer mix ,død 2 år gammel ligeledes af en hjerneblødning. Han kom til mig som problemhund og stærkt mishandlet. Obduktion viste massiv hjerneblødning.

    Hunter: DkK schæfer...død som 13 mdrs. Han havde haft en fin dag og skulle til træning. Han blev lagt ud i bilen og 10 mn senere var han død. Han lå rullet sammen som om han sov. Obduktion viste ingenting og dyrlægen fastslog at det måtte være "vuggedøden" hvilket vi efterfølgende har opdaget rigtig mange mennesker oplever med unghunde. smiley

    Savner dem alle på hver deres måde.


    profilbillede
  • #8   5. apr 2013 Jeg har 2, måske snart 3 på den anden side smiley

    Buller: Familiens allerførste vaps. Mine forældre reddede ham fra aflivning inde i København da ejer ikke gad ham mere. Han var et stort gadekryds, dog er vi ret sikre på der har været noget belgisk hyrdehund i ham af en art. Han blev desværre syg og måtte aflives.

    Mickey: Min allerførste vapsemand, og min allerbedste ven. Han var familiens første sheltie, og havde det skønneste sind i hele verdenen. Altid var han der for mig, uanset mit humør havde jeg en tro følgesvend. Han tabte desværre kampen mod blodinfektion og akutbueskytskirtel betændelse smiley Savner dig skat smiley

    Zimba: Mine forældres nummer 2 sheltie. Han er en skøn hund, med ægte sheltie sind, dog fik han også samme sygdom som Mickey, men det blev opdaget i tide og han blev reddet ved en opereration, som desværre gjorde andre fejl ved ham meget synlige. Skrøbelige knogler og muskelforandringer. Han har indtil nu levet fint på smertestillende, men min mor fortalte mig desværre idag at han har fået ondt igen, og hvis det fortsætter henover weekenden, så får han fred, da det ikke er retfærdigt han skal lide for vores skyld. smiley

    (Billedet er Mickey & Zimba sammen)


    profilbillede
  • #10   5. apr 2013 Mine minder går til Jana. 16 år før kroppen sagde stop.
    Ord kan alligevel ikke beskrive mine minder.. Det er for tæt på...


    profilbillede
  • #11   5. apr 2013 her er vores unge Keno - vi mistede ham, han var kun 6 mdr gammel. Ham har vi tændt lys for hver dag. smiley

    profilbillede
  • #12   5. apr 2013 har ikke noget billede men vis vaks havde levet idag havde han nok været over 20 år.... savner ham min klæd ud kammerat men også svært at tænke på at dexter er 13 år nu....

  • #13   5. apr 2013 Jeg er vokset op i et hjem, hvor vi altid havde 1-2 store jaghunde (setter-pointer), 3-4 gravhunde og på et tidspunkt overtog vi og¨så min gamle tantes 2 uopdragne whippets, så jeg har mange.

    Den seneste Lotus, aflivet 4 år gammel grundet følgeskader efter 2 benbrud (1 under løb som hvalp + 1 hos dyrlægen)

    Min til alle tider smukkeste hund, ikke af skind, men af sind.
    Blid som en sommervind, stærk som en okse, intet kunne vælte hende.
    Den eneste af mine hunde som jeg vil kalde en alfa, hun stoppede alle optræk til konflikter blandt andre hunde blot med et blik og sin tilstedeværelse.

    En fødselsdagsgave fra min mand, da jeg stod midt i mit livs værste krise og lægerne mente jeg ville blive blind indenfor få år, de tog heldigvis fejl.
    Han vidste hvor højt jeg elskede racen, farven hvid valgt, så jeg ville kunne se hende længst muligt.

    Hun vil altid have en særlig plads i mit hjerte.


    profilbillede
  • #14   5. apr 2013 Hemingway, som kun blev otte måneder, og som vi mistede så uventet og tragisk.

    Han var en meget speciel hund - tangerende til sær på nogle punkter, men hold k*ft, hvor jeg knuselskede ham. Han var ulidelig at være i nærheden af for fremmede mennesker fordi han var så ekstrem og klæbende, men han var min helt egen bananhund, og lige meget hvad han fandt på af narrestreger, var han bare fantastisk.


    profilbillede
  • #16   5. apr 2013 Basse og Buller.

    Basse var min helt egen hund. Han var en blanding mellem Flat-Coated Retriever, Tysk-Ruhåret Hønsehund og Collie. Vi fik ham efter, at familiens første hund blev syg med kræft og måtte aflives. Basse var 1,5 år gammel da vi hentede ham fra Tingskov Dyreinternat. Det var mig der stod for træning, gåture osv. med ham, og vi fik et rigtig tæt bånd. Han var min bedste ven i mange år, og er stadigvæk meget savnet. Han blev 13 år. Han blev til en rigtig dejlig mild hund, og kunne med mange problem hunde pga. hans rolige sind. Vi havde rigtig mange gode oplevelser sammen, og sammen med ham vandt jeg mine første pokaler til hundetræning smiley To 2. pladser og en 3. plads. smiley Billedet er fra en uge før hvor han blev aflivet pga. hans indre system kollapsede lige pludseligt.


    profilbillede
  • #17   5. apr 2013 Vores smukke Tumle, savner at høre den lille pølse komme trippende hen af gulvet smiley
    Hun var min Mor's bedste ven og det bedste selskab for hende.


    profilbillede
  • #18   5. apr 2013 Det her er Buller. Jeg overtog ham da han var 8 år gammel. Ca. 4 måneder efter at Basse måtte til himmels. Jeg kunne ikke overskue en hvalp på det tidspunkt, og fik tilbudt Buller. Han var en blanding mellem Border Collie og Labrador Retriever. Billedet...... hehehehe..... er fra da han var i sit es. Han ELSKEDE at bade i bækken og grave i siderne af bækken, hvilket er resultatet som I kan se smiley Inden da havde han løbet rundt i hundeskoven og fået alle de der grønne frø i sin pels.
    Buller var en fantastisk hund, og jeg har altid set ham som min guide hund. Helt af sig selv begyndte han at hjælpe mig med at finde ting jeg ikke lige kunne finde når vi f.eks. skulle ud at gå tur. Han gav mig min første rigtige bedste veninde, fordi, han kom godt ud af det med hendes hund (Gandalf). Buller blev 11 år, og selvom jeg kun havde ham i 3 år, så formået vi at knytte et utrolig tæt bånd, og han er meget savnet.


    profilbillede
  • #19   5. apr 2013 Elskede Mille smiley Hun blev næsten 12 år.

    profilbillede
  • #20   5. apr 2013 Enzo, som vi desværre måtte sige farvel til da han kun var omkring 2½ år smiley
    Min datter savner han voldsomt ind imellem. De havde et helt specielt forhold til hinanden, en forståelse og samspisthed jeg ikke har set hverken før eller siden.


    profilbillede
  • #21   5. apr 2013 Felix - Han var min første hund for mig selv. Han var virkelig følsom overfor hvordan jeg havde det, men vi var også kun ham og mig i størstedelen af hans liv. Vi havde vores indbyrdes skærmydsler og han kunne da godt have brugt lidt mere opdragelse. Men han var skøn, voldsomt charmerende og imodståelig. Han blev desværre taget fra os på en rigtig trist måde.

    Begge mine himmelhunde er meget savnet, men jeg/vi tænker også tilbage på den dejlige tid vi fik sammen med dem - hver for sig smiley

    He he - 2 meget forskellige hunde, dog af samme race hvilket nok ikke er så tydeligt ?? Hvis det ikke lige var for tungen ud af munden smiley


    profilbillede
  • #22   5. apr 2013 Emma, min lille australske terrier, som har den største plads i mit hjerte.Jeg overtog hende da hun var 5 år, da hendes tidligere familie ikke måtte ha hende med i deres nye lejlighed. Hun kom ind ad døren og følte sig hjemme med det samme. Hun var en bestemt lille dame, der ikke var bange for noget (typisk for racen). Engang kom en Skt Bernhardshund på over 100 kg for nær på hende, så han blev da lige sat på plads... hvilket undrede ham meget...
    Hun havde haft sukkersyge i 1½ år, hun var født med epilepsi og var blevet opereret for kræft som 10-årig. Alligevel var hun en glad lille hund, indtil den regnvejrsmorgen i juni 2006 hvor hun var blevet totalt blind om natten og mistet livsmodet.... Himlen græd, jeg græd, mine døtre græd, da vi sagde farvel til Emma....


    profilbillede
  • #23   6. apr 2013 Loke nåde desværre kun at blive 5½ år gammel. Han måtte sove ind pga meget svære HD. Han er savnet meget.

    profilbillede
  • #24   6. apr 2013 Jeg har flere himmelhunde, men min seneste, ja, han sidder stadig hver dag i mit hjerte og i mine tanker. Benn, en lille lækker pekingeserdreng, som kun blev 11 måneder, så uretfærdigt! Han startede 4 måneder gammel med at få nogle grimme krampeanfald, vi troede det var epilepsi, men efter mange undersøgelser, kunne dyrlægerne ikke finde spor afden sygdom. Kramperne tog til, og den sidste tid havde han op til 6-7 anfald om dagen, han led virkelig, og til sidst måtte vi give op. Men han vil aldrig blive glemt..................

    profilbillede
Kommentér på:
Hyldest til himmelhundene.

Annonce