{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Min tæve lugter for godt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lidt irriterende problem med min kun 5½ mrd tævehvalp.

Når hun er sammen med hanhunde vil 90% prøve at parre sig med hende. Det sker selvfølgelig ikke da hun altid er i snor når der kommer fremmede hunde, men det er dødirriterende i længden at hun ikke kan være i fred. Både hunde i snor og løse hunde stormer hen for at "undersøge hende".
Når hun hilser på andre hunde ligger hun sig normalt ned, lader dem snuse sig bagtil mens hun ligger ned, rejser sig så og begynder og logre og lege. Ved ikke om det at hun lader dem snuse sig forneden kan gøre at de prøver?

Det lader ikke til at hun helt forstår hvad der sker, hun underkaster sig og ser noget betuttet/skræmt ud, og jeg synes ærligtalt det er synd hun skal jagtes sådan. Kan jeg gøre noget for at hun lugter mindre tiltrækkende? Har læst nogle bruger klorofyl UNDER løbetiderne, men det her lader til at være hele tiden hun bare dufter.

Det skal lige siges hun aldrig har været i løbetid, ikke bløder, pudser sig ikke mere end vanligt og er ikke hævet bagtil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min tæve lugter for godt?
  • #1   8. apr 2013 Min tæve dufter også ekstra godt altid, uanset om hun er i løbetid eller ej.. Vi har prøvet med klorofyl, og det tog lidt at lugten.. Men hun begyndte at klø sig en del, så stoppede for at se om det var pillerne...

    Vi stopper hanhundene selv, da Zita aldrig siger fra.. Men i dit tilfælde tænker jeg at hun enten snart skal i løbetid, eller at hun lærer og sige fra når hun bliver kønsmoden (hvis altså det fortsætter)


  • #2   8. apr 2013 Jeg ved ikke om der er noget du kan give din tæve. Men jeg synes bestemt du skal skubbe hanhundene væk når de prøver på noget. Det er ikke rimeligt overfor din tæve at de skal have lov til at opføre sig sådan. Og så skal du bede hanhunde-ejerne om at stoppe deres hunde. Og hvis ikke de kan det så må de tage dem i snor.

  • #3   8. apr 2013 Hun kan meget vel være på vej i løb eller have lidt skedekatar. Det lugter nemlig lidt på samme måde.
    Vores Nanna lugter godt hele året. Vi må give klofylpiller forud for leg med hanhunde.


  • #4   8. apr 2013 Ja udover evt. at være på vej i løb.. det er dog tidligt, kan det være skedekatar eller lidt blærebetændelse. Sidstnævnte reagerer mange hanhunde nemlig også på smiley

  • #5   8. apr 2013 Der er tæver, der dufter super godt hele livet igennem,vores gamle tæve startede som 4 mdr med at "kyndige" DcH trænere mente at hun var i løb og det var derfor at hanhundene var så vilde med hende( hun kom først i løb som 7,5 mdr !) hun fik fjernet livmoderen tilsidst,da hun var 9,5 år og der var hormonproducerende cyster over det hele,det var så årsagen for hende,om det har været problemet hele tiden ved jeg ikke,men detr er mange tæver der dufter supergodt, også udenfor løbetiden

  • #6   8. apr 2013 Margit: Jeg skubber dem da selvfølgelig væk ligeså snart de prøver på noget som helst, men så længe de er i snor lader jeg dem dog hilse - for der er nogle der ikke prøver - ved ikke om nogle racer er mere "lystne" end andre, særligt franske bulldogs kan slet ikke lade hende være - men de har jo også næsen lige i hendes højde.
    Vi har en hanhund i familien der aldrig har prøvet, heller ikke hendes faste legevenner der har kendt hende fra hun var 9-10 uger prøver.

    Mht blærebetændelse og skedekatar, så har hun i hvert fald ikke blærebetændelse, det har vi prøvet en gang smiley Vi vasker hende engang imellem med klorhexidin(kan ikke lige huske hvilken en af dem det er) for at undgå skedekatar, da hun var så plaget af blærebetændelser som helt lille. Der er dog mange andre hunde der utroligt gerne vil "pudse" hende forneden, og det lader hun ikke til at have noget imod - ved ikke om det er det der kan give bakterier? Det har hun "opfordret" dem til siden hun var helt lille..

    Jeg synes nemlig også det virker lidt tidligt med løbetid. Nu er det min første tæve, så jeg er ikke helt prof i løbetider, men har ladet mig fortælle at man burde kunne se at hun pudser sig mere og hæver let bagtil, men hun ser helt normal ud smiley

    Åh gud, håber da ikke hun er sådan en der bare dufter godt hele livet, det ville da være lidt træls for både os og hende..


  • #7   8. apr 2013 TS jeg regner da bestemt også med at du skubber de lystne hanhunde væk. Måske kunne det godt misforstås i mit indlæg smiley Det var mere for at sige at JEG som ejer af en hanhund der også kan finde på den slags en gang i mellem synes det er OK hvis tæveejer skubber ham væk smiley (Selvfølgelig tager jeg ham også selv væk men hvis det er i hundeskoven feks. så kan det jo godt hænde at jeg ikke er den der er tættest på ham.)

  • #8   8. apr 2013 Jeg kender problemet. Jeg har selv en Fie på 1,5 år hvor problemet også er der - hanhunde kan ikke lade hende være. Hun blev steriliseret som 10 måneders (af anden årsag), men hanhundene er stadig MEGET interesseret i hende. Står min anden tæve ved siden af i løbetid, er det stadig Fie de er interesseret i. Hun siger desværre heller ikke fra og underkaster sig. Så det er også en evig overvågning når hun er sammen med hanhunde.
    Så jeg kigger lige med her, om der er nogle muligemåder man kan "få lugten ud af tæven"


  • #9   8. apr 2013 Margit: Nårh haha, ja - det burde man også synes, men det er desværre langt fra altid tilfældet. Når jeg render rundt og skubber løse hanhunde væk - og ejeren er langpokker i vold og bare lunter mod os mens jeg råber "Hallo, tag lige fat i din hund!". Det tester lige min tålmodighed..
    Frygter lidt for når hun reelt begynder sin løbetid og de løse hunde stadig render rundt, har det ikke særlig godt med at være nødt til at sparke en hund fordi ejeren er en klovn..

    Kathrine: Det var da vildt at det bliver ved selvom hun er blevet steriliseret! Stakkels Fie smiley Kan godt få ondt af sådan en betuttet tæve der bare står og finder sig i sådan noget. Håber at min begynder at sige fra efter første løbetid. Racen plejer egentlig være dominerende og ikke acceptere provokationer fra andre hunde, men lille Maggie underkaster sig bare og acceptere både hvis de andre humper, driller eller provokere hende..


Kommentér på:
Min tæve lugter for godt?

Annonce