{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Jeg hørte noget jeg aldrig har hørt før.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået til hundetræning med en jæger. Han fortalte at hans hanhunde, ikke måtte gå og strinte, eller sjat tisse når den er på tur.. Fik aldrig en forklaring på hvorfor..

Nu skal jeg snart være hanhunde ejer, så kunne godt tænke mig at vide om der er en god grund, eller om det bare er en fiks ide han har??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg hørte noget jeg aldrig har hørt før..
  • #1   8. apr 2013 Jeg gætter på for ikke at skræmme vildtet væk. Hundetis er jo tegn på rovdyr i nærheden...

Jeg kan spørge min kæreste. Han er jæger og har da somme tider vores Tjalfe med på tur...

Hvis det bare er gåtur, ved jeg det ikke.

• #2   8. apr 2013 Minion.. Vi er så heldige at vi skal overtage en dejlig boxer på 2 år smiley Han er kastreret, men han er stadig en dreng *GG*

Maria, det var sådan generelt.. Kan godt se det fornuftige i, at den ikke må gøre det på jagt.

• #3   8. apr 2013 Kunne også forestille mig at det er for at hunden skal have fokus på jagten ... og hvis den har "normal" opførsel så er den jo mere obs på at gå og dufte efter hvor næste små markering skal sættes, end den er på opgaven ....

at den så ikke må ellers er måske for at den så ikke kan skelne hvornår man må og ikke må .. og for at træne den ...

• #4   8. apr 2013 Kan så sige at det er pisse belastende at have en hanhund, der tror den skal pisse på alt, der er lodret, så jeg kan godt følge ham..

• #5   8. apr 2013 Hmm .. Altså når vi går tur, har så intet med jagt at gøre, men der ved Watson også at han ikke må lette ben op af alting, medmindre jeg giver ham tid kommando.

Synes det er træls, at han skal lette ben op af alting, så det har jeg bare valgt smiley

• #6   8. apr 2013 Tis kommando, selvfølgelig.

• #7   8. apr 2013 Jeg har hørt den flere gange nu både på jagt og til træning. Det er simpelthen fordi de ikke gider dominans (ja det tror folk stadig på) og/eller fokus på hvad der laves lige nu. Én af mine gamle træners Golden Retriever måtte kun tisse når han sagde til og så skulle det hele ud på en gang - så var det overstået. Han troede på dominans

• #8   8. apr 2013 Kennel HiJacks - Det er også den med dominans, som jeg har hørt for år tilbage, tænk at nogle stadig tror på det

• #9   8. apr 2013 Altså, jeg tror ikke på dominans, men synes bare det er vildt upraktisk når man går med to hunde, at de skal lette ben på kryds og tværs.

• #10   8. apr 2013 Det er da fuldstændig naturlig adfærd for hunde, hanner som tæver at afsætte duftspor og det skal de da have lov til. Vi har fjernet så meget naturligt fra deres hverdag i forvejen altså....

• #11   8. apr 2013 Tak minion smiley Vi glæder os rigtig meget, vi får ham hjem d. 19. smiley

Kennel HiJacks.. Nu du nævner dominans, mener jeg at kunne huske at det netop var det han forklarede en anden på holdet - jeg hørte dog kun efter med et halvt øre..
    Troede ikke jeg skulle have en hanhund smiley

• #12   8. apr 2013 Altså Emmi er også her de sidste par månede begyndt, at tisse rigtig mange gange når vi er på tur. Kunne aldrig drømme om at lave om på.

• #14   8. apr 2013 Jeg gider ikke have min hund pisser op ad mine blomsterkrukker.. Blomsterne dør af det.
    Jeg gider heller ikke at han pisser på folks trapper, krukker, postkasser mm.

Når vi går i skoven, kan han lette ben alt det han gider..
    Når han er i feltsøg / rundering så arbejder han, og så skal der IKKE lettes ben ( han er naturligvis luftet af inden øvelsen )

• #15   8. apr 2013 Ib . Lige mine ord smiley Sådan har jeg det også.

• #16   8. apr 2013 Ib.. det giver god mening.

• #17   8. apr 2013 nemlig Tine smiley
    Der behøver ikke ligge andet bag end at det er altså bare mere praktisk hvis hunden ikke skal stå på 3 ben for hver 2. meter

• #18   8. apr 2013 Vil da også nødigt at Ace, det hedder vores kommende hund, tisser over alt i haven. Vi har børn, og de skal kunne røre ved de forskellige ting i haven. Har hidtil kun haft tæver, så det er ikke noget jeg før har tænkt over smiley

• #19   8. apr 2013 Præcis Tine smiley

• #20   8. apr 2013 Mine må da heller ikke tisse under træningen og på jagt har de ikke tid til det pjat. Der er da visse ting de ikke må tisse på, men når vi er ude for at lufte må de da pisse på temmelig mange ting. Selv tæven pisser alle steder

• #21   8. apr 2013 På tur kan jeg heller ikke se et problem, men synes det vil være træls hvis han tisser på alt i haven, især hvis det er trampolinen og andre af børnenes ting.

• #22   8. apr 2013 den har jeg hørt en del gange før -typisk i forbindelse med snak om dominans, at hunden skal kende sin plads osv.

At man ikke lader hunden overpisse hele træningspladsen er jo noget HELT andet og er af praktiske årsager -det må mine naturligvis heller ikke, ligesom de heller ikke får lov at tisse op af biler og den slags.

Men på gåture får mine lov at tisse (næsten) hvor de har lyst -jeg mener bestemt ikke der er sammenhæng mellem adfærdsproblemer og at hunden strinter på gåturene

• #23   9. apr 2013 Min venindes træner siger også at de ikke skal rende og tisse, når de går og har fået besked på at gå på plads. Grunden kender jeg ikke, men det er vel for at holde hunden fokuseret?

• #24   9. apr 2013 Når hunden er under kommando, skal den self ikke rende og lette ben op af alt muligt. Det synes jeg ligesom giver sig selv -hvis hunden stopper for at snuse og tisse, er den jo ikke længere på plads og med kontakt til fører.

Jeg synes det er ret meget noget andet end at sige at hunden generelt ikke må strinte

• #25   9. apr 2013 Altså når man har bedt hunden om at gå på plads så er der jo ikke tale om luftetur, men om at den er igang med at træne og så vil jeg da ikke mene at den overhovedet kunne finde på at strinte. I min verden har man bedt hunden om at koncentrer sig om at holde kontakt til sin fører og følge denne og så tisser den selvfølgelig ikke.
    Jeg har selv hanhund (ret selvsikker avlshund) og han får lov at være hanhund, men han får altså ikke lov at sjatpisse hele tiden fx vil jeg ikke have at han tisser op ad postkasser, bildæk, mustensvægge og andre steder hvor det er ulækkert. Har har stille og roligt lært at strinteri foregår primært op af græstotter, træer og buske og så er det forøvrigt ikke fordi han render og strinter hele tiden. Han tisser max 10 gange på en tur nærmest uanset om den er 3 eller 10 km. I haven har han et par bestemte steder hvor han tisser. Min tæve på 12 mdr. tisser en gang (en ordentlig pyt) på en gåtur og det er det.

• #26   9. apr 2013 Ja ja, bevares... Jeg går ikke til træning, og når min hund går på plads, gør vi det ikke længe ad gangen. Men jeg møder folk der går og træner plads uanset hvor jeg møder dem og undrer mig over hvornår deres hunde går gjort noget af det de skal ha klaret indimellem.

• #27   9. apr 2013 Maria -mon ikke de osse får fri indimellem. Jeg lægger det meste af min træning på lufteture. Dvs at en del af turen er afsat til "hunetid" hvor de kan snuse, strinte og alt hvad de nu ellers synes de skal, og en del er afsat til træning, hvor der altså skal være fokus på mig/opgaven og hvor der derfor absolut ikke skal strintes eller snuses. Folk der møder mig kunne måske godt tro at jeg har hunden på plads (eller på anden vis under kommando) altid, for det er jo både i skoven, langs vejen o.l. vi træner. Men de FÅR altså osse masser af tid til at hygge og være hunde

• #28   11. apr 2013 Michelle, det lyder godt og jo, det er sikkert det folk gør. Som sagt går jeg ikke selv til træning, men vi træner lydighed - både på tur og rundt omkring. Men kun kort tid ad gangen (er lige startet).

Kommentér på:
Jeg hørte noget jeg aldrig har hørt før..

Annonce