{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.377 visninger | Oprettet:

Og så hørte man mig SKRIGE !!! sjov {{forumTopicSubject}}

manden og jeg sidder i stuen, jeg er jo på computeren som I kan regne ud, stille og koncentreret .... til for 1 minut siden .... hviiin, terrasse døren står åben, og pludselig uden jeg har hørt noget som helst fornemmer jeg en bevægelse ud af min venstre øjenkrog ... en MEGA skrubtudse er kommet nok en 3-4 meter ind i stuen ...og spankulerer nu rundt .... ja det vil sige, op røg benene i samme højde som skriget Heeenrik .... nu er den eskorteret ud på den anden siden af hækken via en skovl ...... de dumme hunde var i haven, så de var ikke til megen gavn !

Bvaadr .....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Og så hørte man mig SKRIGE !!! sjov
  • #1   6. aug 2013 Elendige vagthunde. smiley

• #2   6. aug 2013 Jeg kom til at klemme en fed skrubtudse i døren den anden aften... AD!

• #3   6. aug 2013 Føøøøj da smiley Vi har en million tudser og frøer i haven.. Frøerne kan jeg klare, men tudserne, nej de er altså ulækre smiley

• #4   6. aug 2013 Jeg hader dem. Føj for fanden smiley

• #5   6. aug 2013 @ Nu som .... bare klemme, eller sådan helt mase ....

Jeg er glad for naturen, men foretrækker den bliver udenfor !!

• #6   6. aug 2013 Nu som:
    Det behøver du ikke, at smide et billede op af.

• #7   6. aug 2013 Her sidder tudserne og gemmer sig bag krukkerne lige uden for døren, de har skræmt livet af mig mere end en gang, når de stikker deres grimme fjæs frem..

Jeg elsker også naturen Hanne, men skal indrømme at der er nogen dyr jeg er mere begejstret for end andre smiley

• #8   6. aug 2013 Ej, tudser er da mega søde og sjove smiley Jeg var ved at falde over en oppe hos min mor, i sidste uge. Men jeg hvinede bare af fryd over at se den smiley

Dog er edderkopperne en anden sag.....

• #9   6. aug 2013 Af hvad Thomas?

• #10   6. aug 2013 Aaaaaarh hvor ulækkert"!!! Det kan jeg godt forstå, at du skriger over - det ville jeg bestemt også gøre, hvis jeg var dig! Tudser er så klamme,. De er fede og ulækre!

Jeg har også skreget i dag (eller hvinede nærmere) da der gik en mand ind i mit omklædningsrum, mens jeg prøvede badedragt og havde den halvt siddende, så der var frit syn til babs og nutte.

• #11   6. aug 2013 @ Ida K ...., hvad er det dog for snigere vi udsættes for smiley

• #12   6. aug 2013 He he, ja jeg ved ikke lige hvad der sker for ninjaerne i dag smiley det er lige før jeg havde foretrukket en tudse, men den havde jeg nok heller ikke lige frem været glad for.

• #13   6. aug 2013 Nu som:
    Et billede af en tudse, mast i en dør, kan jeg godt være foruden.

• #14   6. aug 2013 Nå okay, men nu tog jeg intet billede og den døde ikke smiley

• #15   6. aug 2013 Sig ikke, at den overlevede ved kunstigt åndedræt. smiley
    Kys frøen/tudsen.

• #16   6. aug 2013 Hahaha NEJ smiley Jeg havde lige været i haven med hundene ved midnat og ville så gå ind igen, hundene forrest. Jeg vil så lukke døren, men kan ikke, tænker hvad fanden der er galt, åbner døren og ser tudsen sidde på dørtrinnet, i bare forskrækkelse fik jeg klemt den igen smiley

Måtte så finde kosten og jage den ud, for den ville hellere ind i huset. Dumme dyr smiley Hundene stod BAG mig og kiggede og lignede nogle der heppede på mig smiley

• #17   6. aug 2013 Stakkels dyr, først mast, så mast igen, og så kommer mutter med kosten, så man ikke kan komme ind og få en slapper.

• #18   6. aug 2013 Haha som du dog kan sige det... Ja det er hårde tider. Men tænker os, den blev klemt to gange og alligevel ville den stadig gerne ind i huset? smiley

• #20   6. aug 2013 Ej frøer kan jeg leve med... Men store fede skrubtudser? Neeej! smiley

• #21   6. aug 2013 Herhjemme var der også skrig og "skaaat!! Der er en mus!!!!" Men det var så Kenneth der sad på nakken af sofaen og mig der måtte fange musen og sætte den ud i skoven igen. smiley

• #22   6. aug 2013 Haha ham Kenneth er jeg fan af så smiley Lyder til vi reagere ens smiley

• #23   6. aug 2013 Sig ikke du rører ved dem Kathrine? Føj får helt kuldegysninger smiley

• #24   6. aug 2013 Slår bestemt ingen dyr ihjel og var ikke med vilje jeg kom til at klemme den i døren. Den blev hjulpet ud i haven igen smiley

• #25   6. aug 2013 Ej ad smiley Og tanken om bare tæer et sted hvor der er tudser smiley Åh gud!

Tror Zenta forskrækkede en tudse en dag for 2 måneder siden eller noget, for hun gik hen og snuste til den, jeg kaldte på hende, men i det samme begyndte hun at nyse og gik så væk fra den.

• #26   7. aug 2013 Og hun skulle IKKE hen til den igen, det var hun færdig med... Så tænker lidt den fik ram på hende smiley Så længe hun begyndte at nyse lige som hun snuste til den.

Ej bare tanken om bare tæer og en stor fed tudse, ad! smiley

• #27   7. aug 2013 Ej tag jer sammen...
    De er sgu da kære... Og de er fredede. Og det er nyttedyr.
    Vi skal skal passe på vores padder, kryb og andet godt folk.

• #28   7. aug 2013 Hahaha, jeg har det nøjagtigt som Kathrine! smiley
    Alle de dyr er søde og kære og jeg bærer gladeligt rundt på både tudser, mus, mosegrise, pindsvin, hugorme osv. smiley
    Men jeg trækker også grænsen skarpt ved edderkopper, hvepse, fluer og ørentvist :s

• #29   7. aug 2013 (Desuden så æder tudsen vel alle de klamme fluer, insekter og andet kryb??)

• #30   7. aug 2013 Tina, det handler jo ikke om at tage sig sammen hvis man ikke bryder sig om dem.

Jeg er så til gengæld ligeglad med edderkopper f.eks..

• #31   7. aug 2013 Hehe... jeg var engang på vej ned i vaskekælderen en sen mørk aften i mine klip klapper, jeg magter at få trådt på sådan en måde, at der var en frø der kom i klemme mellem min fod og min klip-klap.. der skal jeg lige love for at mit hjerte hoppede et ekstra slag over, fik dog ikke trådt på den da jeg med mine ninja-skils fik lagt vægten over på det andet ben igen inden jeg fik trådt helt ned.. til at starte med anede jeg ikke hva der lige var sket så fandt min tlf frem og lyste op.. så sad der 4 frøer i bunden af trappen og dem samlede jeg så op med en fejebakke og satte dem i haven igen... gik ikke den vej uden lys igen smiley

• #32   7. aug 2013 Patricia jeg ville være død af et hjertestop så smiley

• #34   7. aug 2013 Jeg synes de er søde
    Har godt nok båret en million over vejen som barn

• #35   7. aug 2013 De er klamme smiley mit hus er også fredet ... de må være i haven , færdig .. jeg har 2 sofadyr i forvejen, der er ikke plads til forklædte prinser også ....

• #37   7. aug 2013 Vi er faktisk rigtig privilegeret herhjemme.
    For næsten 9 år siden, da jeg var i Australien fik jeg mig noget af et chok. Vi var lige ankommet til en campingplads hvor vi skulle slå lejer for natten. Min veninde kommer så farende ud af toiletbygningen og siger at der er frøer i toilettet.

"Arr" siger jeg det passer ikke.
    "Jo jo den er god nok" fastholder hun, den blinkede til hende.
    "Ja ja, selvfølgelig gjorde den det"

Jeg går så med hende derud og hun viser mig straks toilettet og ganske rigtig der sidder en frø, men men men det er da bare en plastik frø, den er jo helt lysegrøn og plastik artig at kigge på.

"Nej nej" veninden fastholder at den ikke er af plastik for den blinkede jo til hende.
    Vi står så og observerer denne plastik frø i en rum tid, men nej den blinker ikke.

Så rør ved den udfordre min veninde mig.

"Hmm okay, men jeg stikker altså ikke hånden ned i toilettet". Jeg griber toiletbørsten og pærer til plastikfrøen, mens min veninde plus en mere nærmest hænger på ryggen af mig, og fandme om denne plastik frø ikke gør et ikke hop. Dette samme gør jeg og mine observatører, det var den rene domino effekt. Toiletbørsten flyver op i luften og lander ved siden af toilettet. Og da der er faldet ro over gemytterne inkl jeg selv, ser vi til vores skræk at der faktisk har siddet en anden frø på hylden og observeret os og været klar på et bagholdsangreb.

Denne oplevede blev ligesom vendepunktet for min naive dansker holdning til hvor der er frøer og hvor der ikke er.

I den periode vi var på campingpladsen, var det et større cirkus hver gang man skulle på toilettet, hele rummet(vægge, indersiden af døren, bag ved toilettet mv.) blev eftersøgt for frøer og der blev skyllet ud inden man satte sig, så man ikke risikerede at der var en der "bankede på" og ville ud mens man sad og lavede bummelum.

Vi blev så klar over at det ikke var et helt unormalt fænomen og at der i sjældne tilfælde også kunne findes små slager og krokodiller. Jeg kan oplyse jer at man får et helt specielt forhold til toiletter og kryb for den sags skyld efter sådan en oplevelse.

Og der følger selvfølgelig lige et stemningsbillede smiley

profilbillede
  • #38   7. aug 2013 Nåe ja og grunden til min hårdnakket påstand om en plastik frø, er jo at vi alle kender hundelorten af plastik smiley Og andre spøg og skæmt ting smiley

• #39   7. aug 2013 Nøj hvor er den flot smiley mn måske ikke når man sidder på den;)

• #40   7. aug 2013 Tante Gurli...tsk tsk en stålorm er slet ikke en slange.. det er en øgle uden ben smiley smiley ;) Men det gør dem ikke mindre fine.

About.. Neeeej du skyllede dem da ikke ud smiley

Hvorfor bruger i ikke en pøllepose og samler dem op med. Hvis i synes de er ulækre at røre ved... Det er da noget enhver hundefreak med respekt for sig selv har inden for 20 meters radius altid.. Og så kan man bære frøen/tudsen ud uden at skulle røre ved den smiley

Nu som kongelig medløber..
    Jo det synes jeg lidt det handler om.. Holder selv snoge og diverse andre kryb og har gjort det i 10 år nu. Og er altid blevet mødt af en slags overdrevent hysteri omkring mine hobbydyr..
    Uvidne folk skal altid blæse op om hvor slimede og dødeligt farlige de her dyr de er... det er intet farligt over en frø eller en tudse.. ikke i Danmark.. og nej den er ikke slimet som en snegl.. den er fugtig, det skal den være..

• #41   7. aug 2013 Jow det gjorde vi da, men eftersom de levede i kloak systemerne gjorde vi ikke skade på dem(eller drukkende dem) ved at udfører den handling, det gav os bare tilstrækkelig med tid til at få gjort det vi nu skulle gøre inden de eroderede toilettet igen smiley

• #42   7. aug 2013 Snuden: Den skarpsindige øje vil se at bag den røde spand sidder den frø der var klar på et bagholdsangreb. smiley

• #43   7. aug 2013 Øh nej Tina og der er heller intet farligt i en edderkop, men det syntes halvdelen af DK´s befolkning jo der er.
    Og til dem nytter det jo hellere ikke at jeg bare siger, tag jer dog sammen, det er en lille edderkop. Hvis folk ikke bryder sig om dem, så kan jeg da sige lige hvad jeg vil, de vil stadig løbe skrigende bort.

Jeg er ikke bange for tudser, men bryder mig ikke om dem.

• #44   7. aug 2013 Tina - Det er da helt op til folk selv hvad de vil synes?? Det er en individuel holdning. Jeg synes alle sådan nogle kryb er klamme og ulækre, og det er MIN holdning, og den har jeg faktisk ret til.

Ligesom andre har ret til deres og du har ret til at holde dem i hjemmet, bare hold dem hos dig selv så smiley

• #45   7. aug 2013 Tina.. jeg har nærmest fobi for krybdyr, ihvertfald næsten, så det er ikke en mulighed for mig at tage mig sammen !!! Nyttedyr eller ej så synes jeg de er ulækre..

Har du ikke noget du er bange for eller hader, for så skulle du måske bare tage dig sammen..

• #46   7. aug 2013 Tudser er bare så ulækre! Sidste sommer sad vi i stuen og snakkede løs, døren står åben så zika kan gå ud når hun har lyst. Pludselig står kræet helt stille og stirre under sofaen, vil lige se hva hun har fået øje på.. Forventer en gennemgnasket tennisbold, men nej 2 store fede tudser! Aldrig er jeg stormet så hurtigt ud og zika fløj efter og valgte at plante sig bag mig. Så ikke meget beskyttelse man fik der;-) kæresten måtte flytte begge sofaer, jage tudserne ud og kravle lejligheden igennem før li at tjekke om der var flere, inden hunden og mig ville ind igen;-)

• #47   7. aug 2013 Synes frøer og tudser er noget så kære. Her havde jeg bare grabbet den med mine bare hænder og sat den ud i hækken smiley

• #48   7. aug 2013 Jo, jeg har også dyr jeg er ræd for eller ikke bryder mig om.
    Hvepse, vandklæger, myg, flåter og dræbersnegle bryder jeg mig bestemt ikke om. Dog er det kun hvepsen jeg er desideret ræd for og har desværre ikke kunne overvinde min forbi for hvepse helt endnu.. Men kommer et pissemyreskridt længere hvert år med at tage mig sammen. Panikken sætter sine klamme fingre i mig, hvis hvepsen flyver efter mig. Men det irriterer mig grænseløst, fordi min angst for dyrene er ulogisk og overdrevet sammenlignet med situationen.
    Hvepsen er faktisk ganske smuk, men kan ikke med deres aggressive natur. Og er bange for at blive stukket.

Frygt og afsky bunder som oftest i uvidenhed omkring dyrene. Folk skal være så hjertens velkomne til ikke at bryde sig om dem. Men jeg bliver stødt når jeg får afvide at de alle er slimede og giftige.. Hvilket er usandt. Og at man som privat slet ikke burde ha lov til at holde dyrene i terrarier. Og argumentet derfor er føromtalte usandhed.
    Det synes jeg ikke er fair..

Derfor taler jeg også for at hysteriet omkring kryb bliver droslet ned. De er en del af vores natur. Og den skal vi værne om, så godt vi kan.
    Kommer den er en slange, frø, fugl, bi eller pindsvin ind, så lukker man den bare stille og roligt ud igen.

• #49   7. aug 2013 Kathrine..

Nej, du er ikke den eneste.. Den er mega kær. Smuk smuk og meget atypisk øgle. Langt de fleste øgler har ben. Så det gør stålormen meget speciel...

Finder ind i mellem tudser og salamder på min ejendom. Hvis de har forvildet sig ind, finder jeg et passende sted i haven, hvor de bliver sat ud.

Jeg har engang været ræd for edderkopper. Købte mig et par fugleedderkopper. Det har hjulpet. Men store og hurtige edderkopper holder jeg snitterne fra, og så er jeg bare glad for at vi ikke har farlige edderkopper herhjemme.

• #50   8. aug 2013 Kathrine - du er ikke den eneste der synes den er sød! smiley Er endda vildt misundelig på dig nu. Har aldrig fået den ære at se en stålorm "in real life". Jeg har set hugorme, men ikke stålorme.

Og er i øvrigt helt enig. Jeg lider selv af slem araknofobi, virkelig slem. Altså sådan noget med, at jeg kan begynde at tude hysterisk hvis jeg finder en edderkop smiley Det er skide træls, for jeg kan ikke "bare tage mig sammen", og folk kan tit tro, at jeg "overdramatiserer for opmærksomhed", but I don't smiley Ville da selv ønske at jeg "bare kunne tage mig sammen", men så let er det ikke. Efter araknofobi igennem hele mit 22-årige liv, er jeg dog kommet så langt, at jeg selv kan støvsuge edderkopper op i min lejlighed. Det er "ingenting" for mange andre, men stort for mig.

• #51   8. aug 2013 Jeg synes også stålormen er sød
    Men nu er jeg også ret pjattet med slanger og
    Øgler så sådan en lille fætter er jo ingenting

• #52   8. aug 2013 Jeg hader kryb og kravl, synes de er klamme og ulækre .... har en gang rørt ved en slange, det gør jeg aldrig mere ....

De er luskede og ej ..... det kan jeg bare slet ikke ....

• #53   8. aug 2013 Skrubtudsen blev igår aftes sendt uden for havelågen da den IGEN ville ind af døren efter at have sprunget rundt mellem benene på hundene. NU kan det sku være nok. Hehe. Håber ikke den bare kommer tilbage igen.

• #54   8. aug 2013 Nu som kongelig.. den ville da bare ha et lille kys smiley

• #55   8. aug 2013 Hanne
    Ha ha luskede ligefrem
    Tror ikke dyr lige frem er luskede

Men kan ikke forstå atdu synes de er klamme når du har rørt en, jeg synes jo slanger er lækre og direkte afstressende at røre ved

• #56   8. aug 2013 Addd Tina! Håber altså ikke den bare kommer igen... Hmm smiley

• #57   8. aug 2013 @ditte ... jo luskede, læste forleden om en pyton der havde kvalt 2 drenge i usa, brudt ud af sit bur, var faldet ned i stuen hvor drengene sov via en rist i loftet der ikke kunne bære dens vægt og havde så kvalt de 2 drenge... kan bare ikke med den slags dyr, de skræmmer mig ....

• #58   8. aug 2013 Hvis den gør.. Så give den en møzzer og sig til den at nu må det være nok med det pjat... Den må besidde bare lidt deciplin...

Hanne, tror du på alt de skriver i medierne?

• #59   8. aug 2013 @ tina .... nej, men den der artikel var der opfølgning på over flere dage i sidste uge ... så ja den tror jeg på ....

• #60   8. aug 2013 Har læst de to artikler jeg kunne finde. Men synes som den slags artikler ofte er, populistisk og mangelfuld.
    Kunne faktisk godt tænke mig at læse hvad obduktionen siger.

Men i første omgang er det frygteligt at den er sluppet ud. Hvis dyrhandleren havde været sit ansvar bevidst havde det ikke kunne lade sig gøre for slangen at bryde ud. En fuldvoksen klippepython er ikke noget man spøger med.

• #61   8. aug 2013 Hanne, vil du være venlig at give mig et link. Vil meget gerne læse den.

Og bare rolig, den slags store kvælerslanger er forbudte at holde for private i Danmark smiley . Så sådan en fætter skal du ikke være ræd for at støde ind i herhjemme.

• #63   8. aug 2013 he he hanne, det handlede nok mere om instinkt end luskeri.
    og så skal det altså godt nok være en python med noget størrelse hvis den har dræbt hele to mennesker på en gang, en net python eller lign (og de er ulovlige herhjemme)

min søns lille plettede python kvæler ikke andet end mus (og det gør den ikke engang for den fodres med dødt foder)

• #64   8. aug 2013 Ved godt de ikke findes herhjemme ... men stadig nix krybdyr er ikke mig ....

• #65   8. aug 2013 Hanne, bt artiklen havde jeg ikke læst før nu, men jeg synes ikke ligefrem at jeg blev klogere af den grund. De formår ikke engang af afbilde den rigtige art i bt. det er sgu trist.

Ditte. Der står slanger ca. 5 meter og at det var en klippepython. Så det er ikke umuligt at den kan have gjort det.

• #66   8. aug 2013 @ Tina, nej ikke klogere, men det er sket, og det er sket før, godt nok måske specielt i uudviklede lande, med dårlige boliger o.lign ... stadig kan jeg som sådan ikke forstå de skal kvæle sovende børn , kan forstå dyr der føler sig truede går til angreb, men ikke det der "luskede/snigende"

• #67   8. aug 2013 Vil mene det er forkert at kalde reptiler og padder for luskede.. Hvis man da skal forstå ordet som det er beskrevet i ordbogen. Den slags dyr har slet ikke hjernekapacitet til at være luskede. De agerer på primitive instinkter. Mad, formering og flugt eller forsvar. Den slags ur instinkter.

Det eneste der virker logisk er at slangen har været meget sulten, og derfor ha slået børnene ihjel, hvorefter den har opgivet at sluge dem, de har måske været for store at sluge.

Det er min oplevelse at slanger aldrig kvæler i forsvar. De bider hvis de ikke har mulighed for at stikke af eller har held med at drive fredsforstyreren på flugt.

Men det gør det ikke mindre tragisk. Bestemt ikke.

• #68   11. aug 2013 Tina
    Jeg har da ikke skrevet at den ikke kunne have gjort det?

• #69   11. aug 2013 @hanne
    Det var nu kun netpythonen jeg skrev at man ikke måtte holde herhjemme
    Ved faktisk ikke med klippepythonen
    Men der er bestemt slanger i fangenskab i den størrelsesorden
    Her er min ældste søn med en kongeboa på 18 kg

profilbillede
  • #70   11. aug 2013 Ditte.. nej nej, det var heller meningen at antyde det.

Læste i en artikkel at klippepythonen vejede 45 kg og målte en 4 meter. Det er dælme også en stor slange. Lidt større end de fleste kongeboaer.

Service meddelse, den er ulovlig at holde herhjemme. Hvilket jeg synes er fornuftigt nok. Kvælerslanger i den størrelses orden kan være farlige.

Generelt set så synes jeg vi har en rigtigt god lovgivning angående kryb herhjemme. De meget store og de meget gifte er ulovlige. Men der er stadig utroligt mange spændende arter man kan holde ganske lovligt.

Skildpadder (Testudinata)
    Havskildpadder (Cheloniidae, Dermochelyidae) : Alle arter.
    Krokodiller (Crocodylia)
    Krokodiller (Crocodylidae)
    alligatorer (Alligatoridae)og gavialer (Gavialidae) : Alle arter, undtagen Ostaeolaemus spp., Paleosuchus spp. og Alligator sinensis.
    Slanger (Serpentes)
    Snoge (Colubridae) : Liansnog (Thelotornis spp.), boomslange (Dispholidus spp.) samt arter af snogeslægten (Rhabdophis).
    Giftsnoge (Elaphidae) : Alle arter.
    Havslanger (Hydrophiidae) : Alle arter.
    Hugorme (Viperidae) : Alle arter.
    Grubeorme (Crotalidae) : Alle arter.
    Jordhugorme (Aparallactinae) : Atractaspis spp. og Macrelaps spp.
    Kvælerslanger (Pythonidae, Boidae) : Tigerpython (Python molurus), klippepython (Python sebae), netpython (Python reticulatus) samt grøn anakonda (Eunectes murinus).
    Øgler (Sauria)
    Varaner (Varanidae) : Komodovaran (Varanus komodoensis), båndvaran (Varanus salvator), papuavaran (Varanus salvadoiri), nilvaran (Varanus niloticus) samt centralafrikansk nilvaran ( Varanus ornatus).

• #71   11. aug 2013 Tina
    Ja hvis den vejede 45 kg var den noget større men så har den godt nok også været tyk med kun 4 meter
    Den min søn holder er ca 5 m lang

• #72   11. aug 2013 Det er også lige fundet en pænt stor, men død slange her.
    http://lokalavisen.dk/doed-kaempeslange-fundet-paa-sjaelland-/20130809/artikler/130809509/1265?ref=eblistermest

Kommentér på:
Og så hørte man mig SKRIGE !!! sjov

Annonce