1.567 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
overvægtig chihuahua overvægtig chihuahua
min lille chihuahua er blevet over vægtig ca et kilo for meget han er kastereret er 4 år vi går tre lange ture om dagen på i alt 2 - 2 1/2 time. hvad mere kan jeg gøre ? han har ikke længere fri adgang til sit foder men spiser heller ikke ret meget
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Og han får betydeligt mindre end der står de skal have. Så får han lidt grønt og salat hvis der er noget til overs efter vores mad hvilket der ofte er lidt af.
Han er stadig lidt overvægtig men langt fra så meget som han har været.
Det er en daglig kamp vi aldrig kommer ud af. Han kan simpelthen ikke se på mad før han tager på.!
Så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i mener er at han ikke spiser ret meget?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Overvej at skifte til diæt-foder med en lav fedt% og se på hvilken form for motion den får -er det gåture der kun foregår i snor, kunne man f.eks. skrue lidt op for aktiviteten ved at løbe en lille del af turen, starte hunden til svømning e.l. Der skal self tages hensyn til hundens dårlige form, så start stille ud så i ikke render ind i dumme skader.
Ang fodermængde, hvad går i så udfra er meget og ikke så meget? Hvis i regner med den mængde der står på fodersækken kan i roligt nedsætte fodermængden en hel del. Den mængde er nemlig blot vejledende, og min erfaring er at medmindre man har en særdeles aktiv hund eller en hund der er svær at holde i huld, skal de stort set aldrig have den mængde der står på sækken (i hvert fald ikke ved den håndfuld foder-mærker jeg har prøvet)
overvægtig chihuahua