{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

"Spring hunde" .. av mit hjerte {{forumTopicSubject}}

Hvor gør det ondt i mit hunde-hjerte at se så mange unge piger her inde tror det er en sport i sig selv at få hunden til at hoppe alt alt for højt, langt og over farlige redskaber mv.

Flere gange har jeg set dem omtale springene:

enkelspring
oxer
tripplebarre
2 combination
planke-spring
vandgrav
oxer
tripplebarre
grøft

Uden at skulle gøre mig klog på det, men er det ikke hestespringene der hedder sådan?

Og alt for ofte ser man også pigerne springer med snor, og må stille alt mulig under springene og rundt om så den ikke selv løber forbi.... Og påstår så at hunden aldrig ville løbe under eller forbi ...
En hund vil altid prøve at undgå at springe hvis den føler den ikke kan, ved at løbe uden om eller under.

Jeg dyrker selv agility, og ofte ser jeg at de her unge piger siger (skriver) de dyrker agility, men agility handler slet ikke om at springe tårnhøjt med sin hund, i snor...
Det er så meget andet end at hunden skal springe...

Har så meget lyst til at skrive en lang fin besked til dem om at de skader hunden på sigt med at springe højt, og det kan være farligt at springe over hestebomme, river, skovle mv. ..
Men ofte tager de det jo som et personligt angreb, men jeg tænker bare sådan på hundene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Spring hunde" .. av mit hjerte
Kommentér på:
"Spring hunde" .. av mit hjerte

Annonce