3.616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Halter og ryster Halter og ryster

I går aftes da jeg skulle ud med Eddie var han rigtig glad og der var slet ingen ting, da vi så kommer ud står han helt stille og ryster rigtig meget og ligger sig ned. Min første tanke er at han har lavet en forkert bevægelse og forstrukket noget i ryggen, da det er sket før, men da jeg prøver at trykke og mærke ham forskellige steder, siger han ingenting til det. Jeg løfter ham over på græsset, men han ville heller ikke tisse. Jeg går så ind med ham og undersøger ham overalt, men kan ikke finde noget galt, udover at han ryster og kryber sig sammen. Jeg vælger at vi går i seng og ser hvordan det går i morgen.
I morges lå han stadig og rystede (ikke imens han sov), men stadig piver han ikke eller noget når jeg undersøger ham. Jeg tager ham med ud for at tisse og ligger mærke til at han halter på højre bagben, men det virker stadig ikke til at gøre ondt når jeg undersøger det. Han får dog tisset og lavet. Når han går virker han også "fuld" som om han ikke helt kan holde balancen.. Han har heldigvis lige spist og drukket og min kæreste bliver hjemme og holder øje med ham i dag.. Er der nogle der har idéer til hvad det kan være? Jeg ville heller ikke haste til dyrlægen så længe han spiser og drikker og ikke piver.. Lige nu ryster han heller ikke mere, han ligger bare og slapper af, men han ville ikke gå..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halter og ryster
  • #1   16. apr 2013 Du skal se at komme afsted til dyrlægen og det lige med det samme!!

Du vil da ikke at din hund skal have ondt hele dage?
    Det er IKKE normalt at en hund halter, ryster eller ikke vil gå.

• #2   16. apr 2013 Lise har sagt det, afsted!

• #3   16. apr 2013 en hund er rigtig god til at skjule smerter smiley synes du skal få en tid til et tjek hos dyrlægen, når det har stået på så længe, synes det er synd for ham, hvis der nu er noget galt og du ikke får det ordnet, hellere et tjek for meget end et for lidt smiley god bedring med ham!

• #5   16. apr 2013 Ej ej ej.. Når hunden halter så skal den til dyrlægen, jo længere du venter desto værre kan det blive.. Så kom afsted til dyrlægen, ring og fortæl dem hvad der sker med ham og få ham tilset.. Hellere være på den sikre side.. Vil sige som Lise, det er godt nok ikke normalt at en hund halter og ryster. Selvom han spiser og drikker kan han stadig have rigtig ondt, så det bare om at komme til dyrlægen.

• #6   16. apr 2013 En hund der ikke vil gå, og virker fuld når den går, er altså galt! Den har jo afsindigt ondt et eller andet sted. Det kan f.eks være en en diskusprolaps.
    Den skal til dyrlæge, og den bør nok for en sikkerheds skyld ikke have mere mad!
    En hund har det ikke godt bare fordi den spiser! Man skal se på den almene tilstand!

• #7   16. apr 2013 Øh DYRLÆGE???

• #8   16. apr 2013 Når han slingrer og har balanceproblemer er det højst sandsynligt mere end blot en forstærkning. Alt fra epilepsi til hjerneblødning kan være i spil, så du skal tage til dyrlægen og det skal være idag:-) jeg vil meget gerne høre om hvad h*n siger til det.....

• #9   16. apr 2013 Når en hund ryster og halter, så er rystelserne nu nok et udtryk for smerte ...

Den skal da til dyrlæge, forstår slet ikke der skal gå en dag hvor I ser an.... Du kan da også godt spise og drikke, selvom du fx har en kraftig forstuvning osv....

• #10   16. apr 2013 Han plejer bare at være god til at pive når det gør ondt, hvilket jeg fandt ud af da han havde det med ryggen, der kunne jeg slet ikke røre ham uden han panikkede.. Og prøv lige at slappe af, det er under 30 min siden jeg opdagede at han haltede og der skal ikke ret meget til for at han ryster (skal ikke forståes som om jeg ikke tror der er noget galt)..
    Jeg tænkte at det var godt han spiste, da jeg næsten altid ser spørgsmålet "spiser den?" Hvis der er noget galt med en hund..

• #12   16. apr 2013 Nej Mia, jeg vil ikke prøve at slappe af!
    Du har en utilpas hund der ikke vil gå og ryster, og så siger du i ikke vil gå til dyrlæge idag da den spiser og ikke ryster mere.
    Din hund har brug for hjælp!

• #13   16. apr 2013 Det koster dig intet at spørge dyrlægen om det kan vente smiley

• #14   16. apr 2013 Mia: Jeg havde nok gjort som dig. Lige set tiden an.
    Jeg fiser heller ikke til dyrlægen hver gang min hund halter. For oftes gør den det ikke dagen efter.
    Fortsætter ringer jeg og snakker med dem, og har endnu ikke været ude for de mente det var nødvendigt at komme eftersom de ikke har virket generet og har spist, drukket og alt det der smiley

• #16   16. apr 2013 Heidi: hunden vil ikke gå står der! Og virker fuld når den går, og nu halter den så også!

• #17   16. apr 2013 Måske i har misforstået mig.. Han har ikke rystet siden vi stod op..

• #18   16. apr 2013 Altså han har gået over til sin kurv og hen til maden, men imens jeg sad og skrev stod han bare stille selvom jeg kaldte på ham..

• #20   16. apr 2013 Mia: din hund virkede fuld når den gik igår, idag vil den ikke gå, og går den, så halter den, Sorry to say, men der er ikke noget at misforstå!

• #21   16. apr 2013 Tilsyneladende alligevel: Isabella det var igår den rystede!

• #22   16. apr 2013 Han rystede og ville ikke gå i går aftes?
    I går aftes virkede han fuld?
    Da I vågner i morges ryster han stadig?

Hvis det var din kæreste der pludselig rystede, virkede fuld og ikke kunne/ville gå, hvad havde du så gjort?

• #24   16. apr 2013 Så tag dog afsted til den dyrlæge og det kan kun gå for langsomt!
    Det er IKKE normalt det du beskriver!

• #25   16. apr 2013 DYRLÆGE

• #28   16. apr 2013 Isabelle: Ikke fordi det rystede, men jo hvis den ikke kunne holde balance ville jeg ringe til min dyrlæge.

• #29   16. apr 2013 Jeg ringer heller ikke til dyrlægen hver gang en af mine katte eller min hund halter, men...

Jeg ringer afgjort til dyrlægen hvis den (sakset fra TSs startindlæg) :

- "står helt stille og ryster rigtig meget og ligger sig ned".

- "ryster og kryber sig sammen."

- "I morges lå han stadig og rystede (ikke imens han sov)"

- "Når han går virker han også "fuld" som om han ikke helt kan holde balancen."

- "han ville ikke gå.."

Alt dette er noget som får mine alarmklokker til at bimle - også selvom hunden lader sig undersøge, ikke piver, spiser og drikker som normalt.

Så ja, som så mange andre har sagt. Ring til dyrlægen og få en professionel vurdering på om du skal komme ind med hunden eller ej. Mit gæt er at han/hun mener det er noget som skal kigges på.

• #31   16. apr 2013 For lige at prøve at forklare de mange misforståelser der kan have været..
    Inden jeg gik i seng i går aftes tænkte jeg at han måske var blevet forskrækket over en lyd eller noget udenfor, da det sagtens kan give den reaktion at han ryster og bare gerne ville ind.. Derfor undersøgte jeg ikke om han haltede, fordi det ikke virkede som om han havde ondt og hvis han er blevet forskrækket ville han heller ikke gå..
    Da jeg står op i morges og ser at han stadig virker utilpas, er jeg selvfølgelig klar over at han ikke bare var blevet forskrækket, men da vi kommer ind i stuen ligger han sig ved min kæreste og slapper af, uden at ryste eller virke utilpas, så jeg spiser morgenmad som jeg plejer før jeg går ud med ham.
    Da han får sin sele på, virker han mere frisk og løfter også halen (hvilket han ikke gør så tit som jeg syntes andre hunde gør, det er kun lige når der er noget han er virkelig glad for), derfor bliver jeg endnu mere rolig og tænker at jeg måske bare overreagerede. Da vi så kommer ud ligger jeg mærke til at han går mere langsomt end han plejer, men han laver og tisser. Jeg ligger så mærke til at han halter lidt på højre bagben, jeg skulle virkelig kigge godt efter for at se det, da det kun var meget lidt. Jeg tager ham op, for selvfølgelig skal han ikke gå hjem hvis han har ondt i benet, da jeg skal til at gå møder vi en af Eddies legekammerater, jeg tænker at jeg lige ville få ejerens mening om hun også syntes det ligner at han halter, først dér slingrede han lidt da han gik og hun sagde at han da næsten går som om han er fuld. Jeg prøver igen at mærke på hans ben, men han reagere stadig ikke.. Jeg tager ham med ind og viser det til min kæreste, der siger at han godt kan blive hjemme og holde øje med ham hvis det er.. Jeg siger at jeg lige ville skrive på på hg inden jeg tager i skole for at høre andres mening om hvad det kan være.. Efter jeg har skrevet ringer jeg til min mor for at høre om hun ved hvordan jeg skal komme til dyrlæge hvis det bliver nødvendigt, men hun har ingen mulighed, da deres bil er i stykker, så jeg ringer rundt til venner og bekendte.. Jeg ka. Jo ikke bestille tid ved en dyrlæge før jeg ved hvornår jeg kan være der..
    Jeg kan bestemt ikke se at det her gør mig til en uansvarlig hundeejer, det er jo ikke fordi jeg på noget tidspunkt har sat mig ned og tænkt, "nå, det vel over af sig selv". Jeg har snakket med dyrlægen og har fået en tid i eftermiddag, muligvis til ryngten, da han jo havde noget med ryggen for tre mdr siden. I må meget undskylde hvis i har misforstået mig og troet at jeg ikke tog det alvorligt, det hele går bare så hurtigt når man er bekymret, så jeg har nok ikke fået alle detaljer med omkring hvad der er sket..
    Jeg er selvfølgelig bekymret for at det er hans ryg igen, men eftersom han slet ikke pev som dengang, tænkte jeg at han nok ikke havde så ondt som dengang (ikke at jeg ikke troede han havde ondt).. For at gøre det klart, skulle det ikke forståes sådan at jeg havde udelukket at ringe til dyrlægen, jeg ville bare lige høre jeres mening først, da jeg jo ved at i er så hurtige til at svare, så jeg ville ikke kunne få en senere tid af den grund, da jeg som sagt også skulle finde køremuligheder først. Undskyld det blev lidt langt, men kunne godt se at det jeg havde skrevet kunne misforståes..

• #32   16. apr 2013 det er godt du har fået en tid ved dyrlægen.
    Jeg håber ikke det er noget alvorligt med ham.

Håber på en update når du har været afsted.

• #33   16. apr 2013 Jeg skal nok skrive i eftermiddag (:

• #34   16. apr 2013 Altså vi slapper helt af - det er jo ikke vores hund der måske er syg..
    Men du spørg hvad vi ville gøre - og mange ville gå til dyrlægen... Hvad du gør bestemmer kun du...

• #36   16. apr 2013 Godt at høre, og tak for uddybningen. smiley

• #39   16. apr 2013 Godt du får ham checket .. du skrev også at han ikke kom til dig mens du skrev, selvom du kaldte ... og så det med balancen, det får mig til at tænke på hjernen....

• #40   16. apr 2013 Dejlig med en opdatering - mange tak smiley

Håber han kommer på toppen igen hurtigt og god bedring med ham smiley

• #41   16. apr 2013 Har i været til dyrlæge smiley

• #42   16. apr 2013 Det er detsværre en diskuskolaps (staves?), men hun sagde at det ikke nødvendigvis havde noget at gøre med sidst han havde noget med ryggen.. Hun regner med at han kan undgå operation, så det håber jeg virkelig på.. Og mig der altid har sagt "så snart jeg ikke er på su mere skal han have sygeforsikring"..
    Jeg har fået medicin som han skal have i mindst tre uger, om tre uger skal vi ind og se hvordan det går med ham og tage den derfra.. Så nu må han ingenting de næste mange uger, han må ikke gå tur, han må ikke hoppe op på eller op af noget, han må ikke løbe/ lege o.s.v. Det bliver rigtig svært når medicinen begynder at virke, for han er en hund med krudt i røven. Er der nogen med en magisk idé til at aktivere en hund uden den bliver overbelastet?

• #44   16. apr 2013 Diskosprolaps (:

• #45   16. apr 2013 Gud ja, sådan nogle har han et par stykker af.. Så må jeg jo købe nogle flere hvis det bliver kedeligt i længden med de samme to, hvorfor tænkte jeg ikke på det, tak pia (:

• #46   16. apr 2013 Uh, det var en træls nyhed, men godt at høre at han forhåbentlig kan undgå en operation.

En af de hårde sodavandsflasker i plastisk er også et godt aktiverings legetøj, det er bare at fylde lidt foder i.

• #47   16. apr 2013 øv en træls nyhed....

Kommentér på:
Halter og ryster

Annonce