{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Viden er magt {{forumTopicSubject}}

Ja, det siger man jo. Men jeg synes nu mest at viden er klide til dårlige nerver og hypokondri (på hundenes vejne)...!

Er vapsen en dag lidt tung i måsen, så har den helt sikkert HD.
Ryster den på hovdet har den sikkert ørebtændelse/allergi.
Klør den sig lidt har den sikkert allergi eller demodex.
Halter den på et forben kan det da næsten kun være fordi den har AD eller PL.

Nu har jeg også hunde der har været meget syge, men nogen gange synes jeg altså at hypokondrien tager overhånd.

Er der andre hypokondre på HG eller er jeg helt alene? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Viden er magt
  • #4   22. aug 2011 Jeg synes nu heller ikke jeg er særlig hypokondrisk, men har 7-9-13 heldigvis heller ikke haft anledning til de store bekymringer endnu, andet end en lille rift i poten, lidt udspilet mave, efter at hunden havde stjålet over 1 kg slik o.s.v., så der har ikke været "mistanke om div. alvorlige sygdomme her.
    Faktisk vil jg sige, at jeg kun er glad for den viden omkring hunde, som jeg har fået, og måske af den grund er blevet bedre til at vurdere om der er noget alvorligt galt, eller om det er noget vi kan klare selv. - Sådan lidt ligesom jeg altid har været overfor min søn.

• #5   22. aug 2011 Jeg har det sådan hellere råbe vagt i gevær og så blive glædelig overrasket end overse noget.der er alvorligt.

• #6   22. aug 2011 Puha, jeg går helt amok, hvis min hund har det skidt. Men self også først, NÅR han har det skidt o.o Er du gal, hvor blev jeg sur, da Vaks lå med høj ''feber'' og fik sammentrækninger i maven, sked vand osv, og mine forældre besluttede, at de liiiiige skulle spise, før vi kunne køre til vagtdyrlæge. Han havde så ''bare'' lige fået gadesyge, aka. hundeinfluenza, og havde 40,9 i temperatur.
    Jeg er stadig sygt sur over, at mine forældre reagerede så mildt o.o

Nå, sidespor, men nej, synes ikke, jeg er hypokonder, når det kommer til min hund ^^ Jeg vil helst være sikker på, at han fejler noget, før jeg begynder at gå helt op i sømmene over det ^^

• #7   22. aug 2011 Jeg vil hellere kalde mig for "opmærksom hundeejer" smiley

Syntes dog ikke jeg reagerer på småting men er han lidt tung i rumpen, så holder jeg øje med ham. Jeg smider ham ikke i bilen med det samme.. smiley

• #8   22. aug 2011 Pssst - PL sidder i bagbenet smiley

• #10   22. aug 2011 Som Palle - opmærksom hundeejer.

• #11   22. aug 2011 Jeg er også en MEGET opmærksom hundejer. Samtidig har jeg det sådan at jeg ringer hellere til dyrlægen og lufter mine tanker og eventuelle tvivl 1 gang for meget end 1 gang for lidt.

Jeg har haft samme dyrlæge i 30 år, så de kender mig og VED at når jeg ringer, så er det ikke altid nødvendigt at de skal tilse hundene, men at jeg nok skal sige til hvis jeg vil have dem tjekket.

• #12   22. aug 2011 Jeg vil også mene, at jeg er en opmærksom hundeejer, men nej, vi tilkalder ikke dyrlægen for den mindste lille ting. Jeg synes også godt, man kan blive FOR sippet.

Jeg mener klart, at hunden skal til dyrlæge, hvis hunden klart har smerter, at den opfører sig markant anderledes end normalt osv. Men hvis Buddy hænger lidt med hovedet en enkel dag, har en lille skramme, halter 3 skridt og går normalt videre eller klør sig 5 gange mere end forrige dag, så bliver der altså ikke tilkaldt en dyrlæge smiley

• #13   22. aug 2011 Jeg er også en opmærksom hundejer, men jeg har også en syg hund. Og kender ham så godt, at jeg ikke er i tvivl om, når han har det skidt. Men farer ikke til dyrlæge uden videre. Ringer måske og får en snak om hvad jeg evt. kan gøre

• #14   22. aug 2011 Nogen ting er jeg nok lidt hypokonder med men har også en allergihund.
    Men fordi de lige brækker sig, så suser jeg ikke afsted til dyrlægen.

Lopper derimod er jeg fuldstændig hysterisk over mine katte har pr lopper men de bor ikke inde... men men men havde lige6 kusiner på besøg som rendte mellem kattene (inden jeg opdagede det) og hundene indenfor så ALT er bare blevet gjort rent og kattene har F****** stadig lopperpå trods af behandling adrrrrrr jeg HADER lopper....

• #15   22. aug 2011 En af mine (det er jo så problemet med at have flere) har brækket sig i nat. De fik en politistav hver i aftes og EN af dem har slugt den i hele stykker.

Jeg kører altså ikke til dyrlægen for det. De var friske og raske på vores morgentur og de har spist deres normale mad.

Men jeg kan godt ringe til dyrlægen hvis jeg har en mistanke om et eller andet og hvis vi begge er trygge ved en telesonsamtale, så bliver det ved det.

Hvis jeg er det mindste utryg, så kører jeg!!

• #16   22. aug 2011 Jeg tror jeg tager den meget med ro, på langt de fleste områder.

Opkast, lidt diarre og den slags, er ikke noget der gør mig nervøs.
    Jeg kigger på hunden som helhed, og er hunden stadig glad og frisk - drikker og spiser, jamen så er det noget vi ser an.

Fejler humøret noget, er jeg tilgengæld hurtig til at reagere.

• #17   22. aug 2011 Min indre hypokonder får desværre indimellem ret. F.eks er Sigurt igen blevet ramt af en flåetborn sygdom (sikkert Ehrilisia canis eller TBE), det på trods at Frontline og hyppig gennemgang af pelsen. Han begyndte at få mystiske anfald og er nu på antibiotika igen igen.

• #18   22. aug 2011 winnie. flåter er simpelhen noget fanden har skabt i vrede! Sigurt har det heldigvis fint og er lige så frisk og eksentrisk som han normalt er. Det eneste symtom på sygdom var de mystiske anfald.

• #19   22. aug 2011 Jeg kører ikke for den mindste ting.. Ser tingene an,gir en smertestillende/ro ved halthed.. skånekost ved dårlig mave.. sæbebad,ved knækket negle eller trædepuder der har fået en flænge osv..

Men kan jeg se at det ikke bare lige,er noegt jeg selv kan klare eller hunden ikke bedre sig,ja så ringer jeg,får en snak og en tid smiley

Har haft hund i så mange år og ved hvornår det er tid at køre og hvornår vi ikke behøves smiley

• #20   22. aug 2011 Vi drøner heller ikke til dr. dyr fordi hunden brækker sig, har dårlig mave, begyndene hot spot (for jeg har redmedierne til at ordne det), men det gipper godt nok i mig hvis de ikke opføre sig som de plejer.

Kommentér på:
Viden er magt

Annonce