{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Line A
Line A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Alternativ til Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg er blevet smask forelsket i en fransk bulldog, men jeg kan hurtigt se at jeg ikke har råd til at anskaffe den, da det er et must at den har stambog! Jeg har hørt at prisen er så høj da det er en modehund..

Er der en anden lignenende hund I vil anbefale, som ikke er modehund, så prisen er lidt lavere?

Jeg har generelt ikke noget behov for stambog, det var kun fordi den kan have de skavanker at jeg ville forlange det ved den franske.

Tak for jeres opmærksomhed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ til Fransk Bulldog
  • #1   17. apr 2013 En fransk bulldog er en dejlig hund. Vores er med stamtavle og vi gav 12.000 kr dengang vi købte hende. Jeg ville ikke købe en fransk bulldog uden tavle. Vi brugte næsten to år på at spare op og finde den helt rigtige hund og det har vi ikke fortrudt. Så mit råd er spar op og vent.

• #2   17. apr 2013 Hvad kan du tilbyde hunden :o)

Hvor meget motion/træning vil den få - vil I gerne have en sofahund eller brugshund
    Hvor bor I (lejlighed med trapper, hus med have)
    Størrelse på hunden
    Hvordan har I det med pelspleje - skal den helst være korthåret

Og lige en sidebemærkning, så ville jeg heller aldrig købe en fransk bulldog uden stamtavle (eller en hvilken som helst anden hund for den sags skyld).

• #3   17. apr 2013 En mops

• #4   17. apr 2013 Uanset racen, hvad med at evt spare sammen til du har råd til den race du allerhelst ønsker dig? smiley En stambog er en god ting at have uanset om du vælger en fransk el. ej. For så er du mere sikret at hunden ikke har en masse arvelige lidelser. Det selvfølgelig ingen garanti men du er mere sikret..

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#5   17. apr 2013 Vi bor i hus med stor have til i byen, og hvis jeg skal være realistisk bliver det til en god lang gåtur hver dag efter arbejde og resten af lufteturene bliver i haven. Det skal derfor ikke være en alt for aktiv hund, ikke som sådan en sofahund, men den skal være en god familiehund. Vi er rimelig åbne overfor en større hund end en Fransk bulldog, men ikke mindre. Den skal helst være korthåret, men pelspleje et par gange om måneden vil der realistisk blive tid til.

Det er selvfølgelig en mulighed bare at spare op, men jeg hører lidt til den utålmodige type, så når jeg har fundet den jeg gerne vil have, så skal det helst være inden det næste halve år jeg kan anskaffe den smiley

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#6   17. apr 2013 Min kæreste er desværre ikke tilhænger af mopsen, selvom den også er skøn i mine øjne..

• #7   17. apr 2013 Der er også boston terrier.. Ved ikke hvad prisen ligger på dem, men de har også et lidt robust udseende.

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#10   17. apr 2013 Nåh ja, jeg glemte at nævne at jeg vil gå til hundetræning specielt i hvalpeårene, og så vil jeg vurdere om jeg vil fortsætte selv eller om jeg vil blive ved med at gå ved et hold når den bliver ældre.

Den ser faktisk rigtig fin ud, den boston terrier.. Den må jeg lige undersøge - Tak!

• #11   17. apr 2013 En boston terrier er ikke billig...

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#12   17. apr 2013 Ja okay hmm, nej det kan jeg se.. Andre racer I kan foreslå?

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#14   17. apr 2013 Jo det kan godt være du har ret.. Jeg tænkte bare at der er mange af den slags bulldogs der minder om hinanden, hvor der måske var en som ikke var så dyr. Men jeg må nok bare prøve at spare sammen, men da vi lige er flyttet er der mange ting der kan bruges penge på...

• #15   17. apr 2013 Der er ingen billige bulldogs
    Og da de alle lider af en del racerelaterede sygdomme, kan det ikke betale sig at spare
    Spar op og køb drømmeracen, så har du også chancen for at finde den helt rigtige kennel, der tester for relevante sygdomme
    Og vente på at de får et kuld

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#17   17. apr 2013 Jamen det har i nok ret i.. jeg savner bare at have en hund så meget, da jeg altid har haft det som barn... Men jeg må nok lytte til fornuften bag det..

• #18   17. apr 2013 Kontakt Venges eller Moloss-huset, de er herinde. De går meget op i sundhed. smiley
    Og ja, det kan godt være der ikke er sundhedsrestriktioner på FB, men tavlen er din sikkerhed for at hvalpen ikke er et produkt af meget tæt indavl eller kommer fra en hvalpefabrik i Østeuropa.

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    apr 2013

#19   17. apr 2013 Tak det vil jeg helt sikkert gøre smiley

Kommentér på:
Alternativ til Fransk Bulldog

Annonce