4.997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Tisse efter sterilisation? Tisse efter sterilisation?

Vores Lady blev steriliseret i går, det gik helt fint og dyrlægen sagde, alt alt så fint ud derinde..
Hun kom hjem kl 15 i går, og har bare villet ligge og sove siden.. Hun har spist lidt vådfoder blandet med vand og lidt ost, men ikke meget..
Jeg har haft hende med i haven i går aftes og i morges, men hun sætter sig bare ned, og vil ingenting... Hun har ikke tisset siden i går kl 10.. Så det er snart 24 timer siden... Er det normalt??
Hun har fået hendes smertestillende her kl 8, så jeg vil snart gå ud og prøve igen, måske hun vil gå lidt når den smertestillende virker?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisse efter sterilisation?
  • #1   20. apr 2013 Der gik også noget tid fra Cody blev kastreret til at han tissede. Han blev kastreret om formiddagen og han tissede faktisk først næste morgen. Drikker hun som hun skal? Kan godt være hun er lidt øm, men hold øje med om det ikke kommer i løbet af dagen, hvis det forsætter ville jeg måske ringe til dyrlægen og høre om det er okay eller om der er noget du kan gøre.

• #2   20. apr 2013 Hun gider ikke drikke noget smiley hun har kun fået det vådfoder iblandet ekstra vand.. Det er det der bekymrer mig mest..

Jeg tænker at ringe til dyrlægen hvis ikke det ændrer sig her i løbet af formiddagen..

• #3   20. apr 2013 Jeg synes bestemt, du skal give dyrlægen et kald, det er længe ikke at tisse. Men jo selvfølgelig også længe ikke at drikke. Og der kan jo ikke rigtig komme noget ud, hvis der ikke kommer noget ind. Da Luna blev steriliseret, havde hun allerede tisset, mens hun stadig var hos dyrlægen, og hun tissede med helt normale intervaller efterfølgende.

Du må gerne lige opdatere, hvordan din lille vaps har det. Og god bedring med hende.

• #4   20. apr 2013 Hvis hun heller ikke drikker, så synes jeg også du skal ringe til dyrlægen hvis ikke hun har tisset endnu. Hun skulle jo gerne drikke og tisse optimalt. Nu det jo 24 timer siden hun sidst har tisset, så ring til dyrlægen og hør dem ad. smiley

• #5   20. apr 2013 Jeg har haft ringet til dyrlægen, han mener ikke at vi kan give mere eller andet smertestillende...
    Han tror det er mest psykisk, og vil gerne at vi prøvet at give hende snor på og 'presse' hende til at gå lidt... Så skulle der komme gang i det..

Jeg synes nemlig også det er længe.. Hun får en del vand blandet i det vådfoder, hun har spist lidt mere her i formiddag.. Men hun gider ikke røre vandskålen.. smiley

• #6   20. apr 2013 Ud og gå en lille tur og se om I ikke får hende i gang. Og ikke ynke (selvom det er svært - jeg har selv været der)

• #7   20. apr 2013 Vi er gået i haven, damen har da også gået rundt og snust, men når hun så forsøgte at sætte sig, skreg hun.. smiley
    Prøver virkelig ikke at ynke! Nu sidder vi på hendes store pude ude i haven, så kan hun selv gå ud og prøve igen...

• #8   20. apr 2013 Jeg ville bare forsætte med at give hende vand i maden så hun i det mindste får lidt at drikke.. Cody var virkelig også ynkelig dagen efter, men tog ham ud og gik lidt rundt i snor og det hjalp på det.. Men smertestillende skulle jo gerne virke og der burde ikke være behov for mere end det hun får. Har du kigget på området om det er meget rødt, hævet eller ser mærkeligt ud?
    Håber snart hun tisser, kan godt huske min egen bekymring dengang med Cody.

• #9   20. apr 2013 Åh, stakkels hund smiley Altså, hvis det kommer dertil, så kan det jo være nødvendigt at tømme hende med kateder. Jeg håber og krydser fingre for, at der meget snart kommer gang i tisseriet.

• #10   20. apr 2013 Jeg ville nok gå ud på en tur, ikke bare haven.

Og ellers ringe til dyrlægen igen

• #11   20. apr 2013 Ja, jeg ville også trisse en lille forsigtig tur i snor og håbe på, at det kunne sætte lidt gang i det.

• #12   20. apr 2013 Jeg var lidt nervøs for om hun fik ondt af selen, derfor prøvede vi haven først.. Vi har lige gået en lille bitte tur, og damen fik endelig tisset! smiley puh... Så er der da hul igennem smiley

Nu skal vi bare have vand og mad i hende.. Vi prøver, som du siger, Alexandra at blande en masse vand i det mad, hun vil spise...

• #14   20. apr 2013 Ja, altså der går lige rigeligt hønemor i den for mig smiley men hun er jo min første lille hund, så jeg ser død og pine over alt smiley

Puh, ja nu er det intet problem det med ro smiley jeg håber næsten det bliver, hun er noget slatten at se på smiley

• #16   20. apr 2013 Hvor stor er risikoen egentligt for, at såret springer op? Ja, man føler sig SÅ ond når de ligger der og kigger bebrejdende på en!

Såret ser forresten rigtig fint ud, ingen rødme eller noget..

profilbillede
  • #17   20. apr 2013 Sådan! Dejligt at høre smiley

Luna har yndlingsplads på ryglænet af sofaen, hvor hun både sover og går rundt. Efter to dage måtte jeg opgive at hive hende ned derfra, hun sad der lige så hurtigt, som jeg fik hende pillet ned...

• #18   20. apr 2013 Dejligt at hun tissede! smiley Cody var også frisk omkring 3 dage efter kastrationen, så blev det lige pludselig et mareridt at holde ham i ro, da han godt mente at han kunne hoppe rundt som han plejer.. Først er man urolig pga de ikke tisser/spiser/drikker og så begynder kampen med at holde dem i ro, det er en kamp smiley

• #19   20. apr 2013 Ja, det var godt nok en lettelse.. Havde allerede forestillet mig om dyrlægen havde skåret hendes urinledere over eller sådan smiley

Ja, det er nok meget svært at holde dem tilbage, jeg regner med at vi forsøger at bære hende op ad trapperne og op og ned af sofaen så længe som muligt, men damen har nok egen vilje smiley samt ingen friløb, kun ture i snor..

• #20   20. apr 2013 God ide med ture i snor. Vent med at have hende løs til stingene er taget smiley

Jeg kunne godt have Luna løs, men Luna er vist bare ret speciel i de fleste henseender, så hende skal man nok ikke regne for meget med hehe.

• #22   20. apr 2013 Jeg har ikke spurgt om det var en mulighed, True smiley Så hun er bare blevet syet som dyrlægen nu plejer at gøre derude, tror jeg...
    Jeg fjerner selv stingene på 10'ende dagen.. smiley

Jeanette, ja, hende her kan ikke styre sig hvis hun får muligheden for at tage en spurt smiley

• #23   21. apr 2013 Håber det går bedre nu. Min hund tissede og sk*d helt normalt efterfølgende smiley

• #24   21. apr 2013 Det gør det smiley damen vil dog kun tisse på gåture, og har endnu ikke skidt, men hun har heller ikke spist noget særligt - i dag er der meget mere liv, så vi går en lidt længere tur og ser, om ikke hun får trang smiley

• #26   21. apr 2013 Godt. Håber hun snart sk*der os smiley Så der er gang i hele systemet på hende.

God bedring.

• #27   21. apr 2013 Hun er i hvert fald allerede begyndt at mene at det er ok selv at springe op i sofaen... Så vi er ekstra over hende, og forsøger at stoppe spring og løb i opløbet...

Hun har i eftermiddags kvitteret med lidt, så den er igang - hun har også spist mere i dag, så nu er vi ikke så nervøse smiley

Vi har fast træningsdag i morgen, mandag, til rally - jeg tænker umiddelbart hun ville elske at komme igang, men jeg er lidt i tvivl om det er en god ide? Der er ganske lidt løb i rally som vi jo bare kan springe over, og ellers bare lidt sit, dæk og gå.. Men vil det være for meget?

• #28   21. apr 2013 Jeg ville ikke gøre det.

MEN jeg stod os med en hund der skulle holdes totalt i ro. Man siger jo de skal holdes i ro.

• #29   21. apr 2013 Jeg ville bestemt heller ikke gøre det..

• #30   21. apr 2013 Enig Bente smiley

• #31   21. apr 2013 Vi bliver hjemme smiley tak for hjælpen, det er lidt svært lige at vurdere for mig hvor meget der er for meget smiley

• #32   21. apr 2013 Fornuftigt smiley

• #33   21. apr 2013 Vi går efter devisen 'hellere for lidt', kan jeg fornemme... Så må damen affinde sig med det.. smiley

• #34   21. apr 2013 Ja hunden skal nok overleve de få dage i ro. Uden tvivl smiley

• #35   21. apr 2013 Det er jeg ikke i tvivl om hun gør, bare hun må indtage sofaen og dynen smiley

• #36   21. apr 2013 Hellere passe lidt ekstra på end at starte for tidligt smiley

Kommentér på:
Tisse efter sterilisation?

Annonce