Kornfrit fodder Kornfrit fodder
Hej
Jeg har besluttet at min 9 mdr Mailo skal skifte fodder til noget kornfrit. Han er min første hund så har ikke så meget erfaring med fodder.
Har læst mange indlæg herinde om fodder, men kan ikke finde rundt i de forskellige mærker. Jeg tænker det gerne må være en fiskevariant, da hans pels er lidt mat og fælder en del. Mailo får alt hans fodder som belønning eller i fodderbold, så det er ikke så nemt bare at tilsætte lidt olie.. Han skal stadig fodres med hvalpefodder.
Hans fordøjelse er ikke super, nogle dage hård mave nogle dage tynd - så nu skal vi prøve noget andet end Purina ProPlan.
Overvejer følgende mærker:
Kingsmoor
Taste of the Wild
Wolfsblut
Acana
Har i nogle gode kommentarer til, hvordan jeg lige vælger hvilket vi skal prøve først..
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
http://www.vomoghundemat.dk/
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Jeg har hørt rigtig godt om både kingsmoor og acana, så tror roligt du kan prøve en af dem.
Kender dog ikke så meget til Taste of the wild
Min den store hund har også mat pels, fælder meget, og er en del tør. Det bedste til hende er henne pet, men det er vist ikke corn frit. Så synes du skal prøve en af dem som du sagde, og som du selv siger, en med masser af fisk, og olie .)
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
Han har indtil videre elsket alt fodder og arbejder gerne meget for det, så tror ikke det bliver et problem om han vil spise det
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 202
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.601
Jeg har lige prøvet Wolfsblut, den med hest, de første par dage ville de gerne have det, men så var interessen væk, og de ville hellere have Havfisk:-)
Der er dog ikke 2 hunde, der er ens.
Vær lige obs på, at det kun er Kingsmoors Pure varianter, der er kornfri.
Efter min mening, kan du godt give voksenfoder, når du skifter.
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 41
jun 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 167
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Da Orijen er "lillesøster" til Acana (det firma der lavet foderet), kan jeg derfor godt anbefale dig at fodre med Acana.
Havde også en hund der tit fik tynd mave, og det er blevet meget bedre nu. Kunne hurtigt se en forskel i pels og hud, og stille og roligt kom afføringen også med, sammen med hendes humør.
Jeg vil anbefale dig at fodre med foder lavet på fisk eller kylling, men da du jo ikke mener du kan komme olie i foderet, så vil jeg bedst anbefale varianter med fisk. Grunden til jeg anbefaler de to varianter, er at det er mildt kød og derfor ikke så stærkt for maven som mørkt kød - Hest, ko og vildt f.eks.
Det går noget tid ved et foderskift, før du rigtig kan se forskellen, men der sker hele tiden noget.
Da der var gået ca. 3 måneder døjede vi stadig lidt med tynd mave, men der var hun stadig ikke "renset ud" fra de affaldsstoffer fra det gamle foder, så det kom deraf.
Nu har hun fået foderet i ca. 9 måneder, og jeg er ganske tilfreds, men er nød til at give nogle ben indimellem også, det er også med til at holde maven stabil.
I dag får hun faktisk kun tynd/dårlig mave, når hun spiser noget hun ikke skal.
Jeg håber du finder det foder du syntes bedst om. Dem du har skrevet at du vil bruge, vil jeg råde dig til at læse på, og så vælge den du selv syntes bedst om, og så prøve med den. Det er jo forskelligt fra hund til hund hvad de trives bedst på.
aug 2012
Jeg har også fået læst lidt mere om de forskellige mærker, men kan konstatere at det kun er TotW der har fisk i hvalpefodder..
Lise-Lotte K: du skriver jeg kan gå over på voksenfodder - jeg troede jo jeg skulle vente til han var over 1 år...!???
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 41
aug 2012
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.601
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Den med pelsen og hud, kan løse sig helt af sig selv, hvis han fungerer optimalt på det han kommer over på.
Foderet betyder tit mere end man lige tror.
Kornfrit fodder