953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kornfrit fodder Kornfrit fodder

Hej

Jeg har besluttet at min 9 mdr Mailo skal skifte fodder til noget kornfrit. Han er min første hund så har ikke så meget erfaring med fodder.

Har læst mange indlæg herinde om fodder, men kan ikke finde rundt i de forskellige mærker. Jeg tænker det gerne må være en fiskevariant, da hans pels er lidt mat og fælder en del. Mailo får alt hans fodder som belønning eller i fodderbold, så det er ikke så nemt bare at tilsætte lidt olie.. Han skal stadig fodres med hvalpefodder.

Hans fordøjelse er ikke super, nogle dage hård mave nogle dage tynd - så nu skal vi prøve noget andet end Purina ProPlan.

Overvejer følgende mærker:
Kingsmoor
Taste of the Wild
Wolfsblut
Acana

Har i nogle gode kommentarer til, hvordan jeg lige vælger hvilket vi skal prøve først..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kornfrit fodder
  • #1   21. apr 2013 kender ikke de mærker , men forer selv med vom og hundemat og er meget fornøyd med det og hundene ælsker det ...min hanhund hadde tidligere problemer med maven og afføring da jeg foret på tørrfoder og hvis han fikk en ny type godbidder hadde ham dårlig mave . men nu har ham ikke haft dårlig mave , hans pels har blevet perfekt osv.

http://www.vomoghundemat.dk/

• #3   21. apr 2013 Vil anbefale Wolfsblut

• #4   21. apr 2013 Jeg er lige skiftet til wolfsblut, og tror og håber på det er godt smiley Det lyder lækkert når man læser, og dufter også godt.

Jeg har hørt rigtig godt om både kingsmoor og acana, så tror roligt du kan prøve en af dem.

Kender dog ikke så meget til Taste of the wild smiley

Min den store hund har også mat pels, fælder meget, og er en del tør. Det bedste til hende er henne pet, men det er vist ikke corn frit. Så synes du skal prøve en af dem som du sagde, og som du selv siger, en med masser af fisk, og olie .)

• #5   21. apr 2013 Tak for svar smiley

Han har indtil videre elsket alt fodder og arbejder gerne meget for det, så tror ikke det bliver et problem om han vil spise det smiley

• #7   22. apr 2013 Vi fodre på Kingsmoor pure havfisk, det er lidt dyrt med er rigtigt godt.

• #8   22. apr 2013 Mine maltesere får Havfisk fra Kingsmoor, de elsker det, selvom de har fået det siden det kom frem.
    Jeg har lige prøvet Wolfsblut, den med hest, de første par dage ville de gerne have det, men så var interessen væk, og de ville hellere have Havfisk:-)
    Der er dog ikke 2 hunde, der er ens.

Vær lige obs på, at det kun er Kingsmoors Pure varianter, der er kornfri.
    Efter min mening, kan du godt give voksenfoder, når du skifter.

• #9   22. apr 2013 Jessie får fish4dogs - Hun havde meget dårlig mave da hun var hvalp - sikkert allergi. Efter vi er stoppet med at fodre med foder med korn, har hun en rigtig fin mave. Og pelsen ser blank og fin ud.

• #10   22. apr 2013 Du kunne også prøve Selected Fish fra Olivers.... det er jeg selv og min hund meget tilfredse med... og det er selvf. kornfrit smiley

• #11   22. apr 2013 Sig mig engang det der vom og hundemad kan man finde den nøjagtige sammensætning af det nogen steder og hvad med prisen hvor finder man den? jeg kan ikke bruge salgstalen jeg skal bruge nøjagtig hvilke kødstykker og hvor meget af hver der er i og hvilke vitaminers m.m. Der er tilsat.

• #13   22. apr 2013 Jeg fodrer selv med Orijen.. Det er jeg rigtig glad for.
    Da Orijen er "lillesøster" til Acana (det firma der lavet foderet), kan jeg derfor godt anbefale dig at fodre med Acana.

Havde også en hund der tit fik tynd mave, og det er blevet meget bedre nu. Kunne hurtigt se en forskel i pels og hud, og stille og roligt kom afføringen også med, sammen med hendes humør.

Jeg vil anbefale dig at fodre med foder lavet på fisk eller kylling, men da du jo ikke mener du kan komme olie i foderet, så vil jeg bedst anbefale varianter med fisk. Grunden til jeg anbefaler de to varianter, er at det er mildt kød og derfor ikke så stærkt for maven som mørkt kød - Hest, ko og vildt f.eks.

Det går noget tid ved et foderskift, før du rigtig kan se forskellen, men der sker hele tiden noget.
    Da der var gået ca. 3 måneder døjede vi stadig lidt med tynd mave, men der var hun stadig ikke "renset ud" fra de affaldsstoffer fra det gamle foder, så det kom deraf.
    Nu har hun fået foderet i ca. 9 måneder, og jeg er ganske tilfreds, men er nød til at give nogle ben indimellem også, det er også med til at holde maven stabil.

I dag får hun faktisk kun tynd/dårlig mave, når hun spiser noget hun ikke skal.
    Jeg håber du finder det foder du syntes bedst om. Dem du har skrevet at du vil bruge, vil jeg råde dig til at læse på, og så vælge den du selv syntes bedst om, og så prøve med den. Det er jo forskelligt fra hund til hund hvad de trives bedst på.

• #14   22. apr 2013 Tak for de mange svar..

Jeg har også fået læst lidt mere om de forskellige mærker, men kan konstatere at det kun er TotW der har fisk i hvalpefodder..
    Lise-Lotte K: du skriver jeg kan gå over på voksenfodder - jeg troede jo jeg skulle vente til han var over 1 år...!???

• #15   22. apr 2013 Mine får voksen foder fra 6-7 mdr alderen

• #16   22. apr 2013 Mulle: fish4dogs har også hvalpefoder - og som navnet antyder, så er det med fisk;-)

• #17   22. apr 2013 Jessie: ok - det må jeg lige kigge nærmere på - tak smiley

• #18   22. apr 2013 Med den blanding burde du sagtens kunne gå over på voksenfoder, når den er 9 måneder. Det ser jeg ingen problemer i:-)

• #19   22. apr 2013 Jeg fodrer med Acana. Det er klart noget af det bedste foder vi har prøvet

• #20   22. apr 2013 Og så lige en ekstra ting.. Tror ikke der er nogle der har skrevet det før mig, ellers undskyld jeg gentager.

Den med pelsen og hud, kan løse sig helt af sig selv, hvis han fungerer optimalt på det han kommer over på.
    Foderet betyder tit mere end man lige tror.

Kommentér på:
Kornfrit fodder

Annonce