836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kornfrit fodder som skal tygges Kornfrit fodder som skal tygges

Hej

Min lille hund på 10 måneder har de sidste par måneder fået kornfrit Wolfsblut fisk, men han gider desværre ikke spise det. Skal derfor skifte til et andet kornfrit.

Han fik til "sund mund måned" konstateret en del tandsten, men det kan jeg egentlig godt forstå, da han ikke tygger sit fodder men sluger det helt. Fik en prøvepakke på RC dantal care, som han er vild med og tygger.. Meen det er jo ikke ligefrem kornfrit..

Derfor søger jeg et kornfrit fodder som kræver at blive tygget. Nogen gode forslag?

Rå ben har kun hans interesse i kort tid og han slikker kun på dem :S

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kornfrit fodder som skal tygges
  • #3   8. jun 2013 Essential skal i høj grad tygges, for bidderne er rimeligt store og runde. Selv vores hunde tygger det.

• #7   8. jun 2013 Maliq sluger også sit foder, og dental sticks er simpelthen for små selvom det er til de helt store racer, så vi giver ben en gang om ugen ca, først ligger han også og slikker lidt på det, og går fra det og så bliver det spist med stor velbehag! smiley

• #8   8. jun 2013 Prøvet at strø foderet ud i stedet for at fodre i skål? Det hjælper her...så bliver pillerne tygget og ikke slugt selvom vi har en wolfsblut variant med små foder piller smiley Fodre vi en sjælden gang i skålen sluger han det smiley

• #9   8. jun 2013 Vi giver også ben og rå gulerødder til bisserne smiley Og andre tyggeting så som okse-og klaverer...dentastick har ikke stor effekt som "renser"...andet end at være en hygge godbid smiley

• #10   8. jun 2013 han fodres aldrig i skål, altid i græsset eller i legetøj - derfor er vi heller ikke helt hug på at prøve ting som plaque off..

Rå ben får han også, men han slikker marv og løst kød for derefter at gemme det og aldrig vende tilbage - så ikke den store effekt på tænderne..

Måske er hunden ikke "designet" til at tygge, men nu tyggede han jo det RC - så eftersøger derfor et sundere fodder som han også vil tygge..

Tak for forslag - vil kigge nærmere på essentials og Olivers.

• #13   8. jun 2013 Når jeg giver ben er det med med kød på og ikke de der ben fra brugsen med marv i, det kan være kalkun halse, en halv kylling, okseben osv smiley

• #25   9. jun 2013 det er ikke de der marvben han får, men har prøvet forskellige rå ben med lidt kødrester på og rå marv i midten - og han slikker stadig kun lidt på dem - også selvom det er i stedet for hans fodder.. Men må prøve nogle af de andre forslag - han har aldrig fået lam eller halse, så måske han gider arbejde mere med det smiley

Det er de baggerste tænder han døjer med, så lidt tygning/kvasning hjælper nok på hans problem..

• #27   9. jun 2013 Stine H - ja det var også det jeg kaldte marvben til at starte med, men nogle forstod det som de der ikke-rå fra brugsen med korn/marv indeni.. Men ja jeg vil prøve nogle af de andre forslag - tak..

Skal dog stadig skifte fodder - kan man ikke få essentials i mindre sække (2-3 kg)? Gider ikke købe en kæmpe sæk igen, hvis han ikke vil røre det som det gik med wolfsblut.

Kommentér på:
Kornfrit fodder som skal tygges

Annonce