6.843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Betale for recept hos dyrlægen? Betale for recept hos dyrlægen?

Er det normalt at man skal betale for fornyelse af recept hos dyrlægen?

Min hund får Atopica som i sig selv koster mig over 500kr pr måned.. nu skal jeg så hente en ny recept med piller til 30 dage mere.. og denne recept skal jeg så betale 80 kr for...
Hvordan kan det være? Glemte helt at spørge dyrlægen om det, fordi jeg blev så forvirret i tlf.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale for recept hos dyrlægen?
  • #1   29. apr 2013 Ja da, jeg skal give 121 kr. i recept for piller til kattene, og det er HVER gang.

• #2   29. apr 2013 Nogle dyrlæger tager det gebyr - andre gør ikke. Vi vælger den dyrlæge, der ikke gør.

• #3   29. apr 2013 Jeg betaler ikke for recept heller..

Jeg betaler gebyr på apoteket, hvis recepten ringes ind af dyrlægen. Men hos min dyrlæge er det en del af pakken smiley
    - Negleklipning, tandeftersyn og hvad har vi er også med i en almindelig konsultation.

Vi har kun 1 gang betalt fuld konsultation, de andre gange har det været "eftersyn" som er billigere.

• #4   29. apr 2013 vi betaler heller ikke for recepter, negleklip og tømning af analkirtler, det er 'fast-kunde-service' smiley

• #5   29. apr 2013 Det er meget normalt , det kan man også komme ud for hos tandlægen

• #6   29. apr 2013 Få evt. en recept, der dækker en længere periode. Det er ret almindeligt, at man betaler receptgebyr, også for fornyelser.

Men skal din hund have pillerne "for altid", så få en aftale om gratis recept eller et årligt gebyr hos dyrlægen, de plejer at være til at tale med.

• #7   29. apr 2013 Vi har kun et dyrehospital eller rettere, vi har to, men det er de samme dyrlæger, der har det, så det er potato/potato, og da betaler jeg altid receptgebyr. Ingen service til en opdrætter der.

• #8   29. apr 2013 de fleste dyrlæger tager betaling for recept hvis det ikke er i forbindelse med en konsultation.
    Hvis hunden er i fast behandling og med fast dosis, så hør evt. om de næste gang vil udstede en som gælder til flere udleveringer. Så skal du heller ikke have fat i dyrlægen hele tiden.

• #9   29. apr 2013 Jeg har skam også betalt for recept i forbindelse med en navlebroksattest, så jo det gør de skam også. Hvorfor ikke plukke folk for den sidste kr., hvis de kan smiley

• #10   29. apr 2013 Nu hæfter jeg mig ved du skriver "Glemte helt at spørge dyrlægen om det, fordi jeg blev så forvirret i tlf." dvs. du har ringet efter en recept, kan det så ikke være du skal betale for en telefonkonsultation det er derfor?

• #11   29. apr 2013 Men det er vel egentlig ikke så mørkeligt at det koster at få en recept udstedt.
    Dyrlægen bruger jo tid på at tjekke efter behandlingen er i orden, og enten skrive recepten eller ringe til apoteket med informationerne. Ca. 80 kr. er billigt for den service.
    For resten hvis du skal have en til flere gange næste gang, skal den i øvrigt være på papir så du har den i fysisk form.. Så må dyrlægen ikke ringe den ind eller faxe den..

• #12   29. apr 2013 Det er fuldstændig normalt og det står da også på regningen som receptgebyr..

Nogle vælger at lade det indgå i konsultationsprisen, så er det ikke ligeså synligt, men der er med garanti ingen foræringer *GG*

• #13   29. apr 2013 Okay jeg har bare ikke oplevet det før. Min gamle hund var på daglig prednison og der ringede jeg da og fornyede recepter hos min gamle dyrlæge gratis, derfor det undrede mig smiley

Var hos dyrlægen sidste måned jo, hvor hun sagde han skulle være på denne medicin i 4-6 måneder. derefter gav hun mig en recept til 30 dages brug, og sagde at jeg skulle ringe og få en ny efter 30 dage. Dette skal jeg så gøre hver måned kan jeg så regne ud. Det syns jeg måske bare er lidt vildt. Hun kunne jo bare have givet mig en recept første gang til fx. 4 måneders forbrug.
    Atopica koster 572 kr HVER måned...+ 80 kr hver måned også..så kan det godt mærkes at man er på SU smiley

• #14   29. apr 2013 Det handler måske om, at det er temmelig potent medicin.

• #15   29. apr 2013 CH: Hvad mener du? smiley Altså ved jo godt at det er kradsbørstigt medicin, men hunden skal jo bruge det?

• #16   29. apr 2013 Måske dyrlægen gerne vil høre fra patienten løbende i behandlingen, så derfor ikke udskrive til længere tid.. Eller for at undgå behandling længere end nødvendigt.
    Hvis han vurderer at de 4 måneder er fint, så er det lidt træls kunden har købt medicin til 6 måneder..

• #17   29. apr 2013 Jo, men det hænder at folk ikke giver hunden medicinen tiden ud, der kan også være noget med holdbarheden af det - og så har Ginne en pointe. Det er supervigtigt at der er kontrol undervejs.

Under alle omstændigheder skal den slags medicin ikke stå i folks skabe.

• #18   29. apr 2013 Jeg kan godt se sammenhængen hvis dyrlægen ville snakke om medicinen virkede som forventet osv og evt også spurgte til hvordan hunden egentlig trives på det. men nej.. fik bare en ny recept uden videre.

• #19   29. apr 2013 jeg var lige forbi dyrlægen med fossi i dag og han fortalte at han lige havde fået brev om at der var kommet nye regler med posten.
    før kunne han købe medicin hjem til klinikken og give det antal med til dyret som han udskrev. nu skal der være dokumentation for hvad han brugte i klinikken og hvad dyret fik med hjem. så fik dyret en pille hos dyrlægen så kostede den en pris og fik man så en portion med hjem til de næste dage så var det en anden pris....desuden er der nu kommet en regel om at hvis dyret fx skal bruge noget medicin i 10 dag = 10 piller, men der ligger 20 stk i pakken, så må han ikke bare give 10 piller med hjem, men skal give en hel pakke..... hvor kommer der dog til at flyde med overflødig medicin i de små hjem..... eller måske tænker folk at hvis de den første gang dyret er syg får den dobbelte mængde medicin med hjem, så behøver man ikke at gå til dyrlæge hvis dyret igen får de samme symptomer...
    og pga dette besvær med at dokumentere og beregne skulle de så tage et gebyr.... hos min dyrlæge var det 40 kr + moms.

• #20   19. nov 2018 min hund skal have piller hver dag, for evigt. Pillerne koster ca 330 kr hver måned ish, og dyrelægen skal have 40 kr hver måned for at lave recept. Selv hvis dyrelægen laver recept for 3 måneder, så bliver det bare 40 x 3...

• #22   19. nov 2018 5 år gammel tråd, men ser ud til at være relevant stadigvæk

• #24   19. nov 2018 Wow, sikke en procent stigning, fra 47 til 250 smiley tror pokker, at evidensia har ry som pengemaskine

• #25   19. nov 2018 Receptgebyr er lige steget hos vores dyrlæge fra 14 kroner til 100 kroner. smiley

• #26   19. nov 2018 Susanne du mener vel t det er faldet?

I 2013 skrev du at du skulle give 121 i recept hver gang. ?

• #27   19. nov 2018 På dyrehospitalet Dorte. Nej det er ikke faldet - tværtimod. Jeg har blot skiftet dyrlæge og overvejer et nyt skifte.

Kommentér på:
Betale for recept hos dyrlægen?

Annonce