{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.407 visninger | Oprettet:

Operation for blød gane + næsebor (MOPS) {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Er der nogle herinde der vil dele jeres erfaringer med operation af blødgane samt operation af næseborene (samt ca. pris)? Og er der nogle der er gode til at gennemskue forsikrings policen, omkring hvorvidt de dækker? Jeg har alm. brand.

http://www.almbrand.dk/abdk/Privat/Forsikring/Forsikringer/IndboHusOgHusdyr/Hundeforsikring/idc/groups/abdk_web/documents/web_content/pdf_betingelser_hund.pdf

Nu hvor det bliver varmere, hiver min stakkels vaps efter vejret når han leger.. og det vil jeg simpelthen ikke byde ham!
Jeg bor i Aalborg, hvor der er en dyrlæge ved navn Bastholm, som har en laser til at opererer blødgane..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Operation for blød gane + næsebor (MOPS)
  • #1   6. maj 2013 Din forsikring dækker ikke medfødte/arvelige sygdomme, plastik operationer og laserkirugi, så umiddelbart nej den dækker ikke operationerne!

  • #2   6. maj 2013 Der er forresten mange andre ting den ikke dækker, men helt ærligt tror jeg godt du kan læse dig frem til det smiley ellers svarer dit selskab dig sikkert gerne smiley
    Held og lykke med hunden.


  • #3   6. maj 2013 Har læst den igen og igen, og så bliver jeg i tvivl. smiley Men tak.

  • #4   6. maj 2013 muffin

    Kan du ikke prøve at,vente lidt med den operation ;;

    Nu,ved jeg ikke hvor gammel muffin er,har ikke kigget på jeres profil.Men er han ca.2 år ;;

    Verner "halser" ikke særligt meget,jeg,mener jeg,at mopsen kan vokse fra den "halsen".MEN hæng mig ikke op på det.

    Jeg har altid masser af vand med.Jeg oversprøjter ham med det..Jeg cykler med ham,og er det meget varmt,op i kurven.

    KORTE ture,,sidde på en bænk i skyggen,og afkort turen.I sommerperioden,er der ingen grund til de lange gåture.
    Men sørg for vand,masser af vand,og sprøjt det på ham.

    Synes i lige skal vente,på om en evt.operation,er nødvendig.
    Spørg en anden dyrlæge.Måske en "kosmetisk"operation,kan hjælpe.
    Altså fjernelse af en evt.stor fold under næsen.

    Igen,på jeg påpege,jeg er ikke dyrlæge,men blot en "lægman".Så,tag ikke mine "mopseråd" for pålydende.

    alt godt til mopsen,herfra.

    Og,NEJ en forsikring,dækker ikke en mopserelateret sygdom(åndedrætsbesvær).

    pøj-pøj hilsen
    vibeke


  • #5   6. maj 2013 Hej. Tak for det fine svar smiley
    Muffin er 1½ år, og da han var mindre havde han ingen problemer om sommeren, men nu hvor der kun er 15grader, hiver han efter vejret, og har ALTID masser af vand med mig, og hælder det på ham(og det hjælper selvfølgelig), går ingen lange ture med ham. Han hiver så meget efter vejret når han er lidt ophidset (når min venindes hund er med) og han gerne vil lege. Folk vender sig om på gaden og kigger, og jeg synes simpelthen det er så synd for ham.. Vil selvfølgelig lige se det lidt an.. smiley

    Vil prøve at tage ham til hundefrisøren, så de kan få alt hans underuld væk, måske hjælper det lidt? Så han bedre kan komme af med varmen smiley


  • #7   6. maj 2013 5500 kr. lyder meget billigt, jeg tænker at det koster omkring de 10.000 kr. Men det kommer selvfølgelig an på hvilken dyrlæge man vælger. smiley
    Men tak for svaret, nu har jeg lidt af gå ud fra. Men jeg vil se det lidt an, håber han kan vokse fra det? Men hvis det bliver værre end det er, kan jeg simpelthen ikke byde ham det. Det har jeg ingen samvittighed til.. smiley


  • #8   6. maj 2013 muffin

    NEJ,gå ikke til hundefrisøren med ham..

    Altså,en mops,skal IKKE til frisør.Mopsepels kræver minium af pleje.
    Mopsen ville blive ked af det,med frisøren.
    OG,jeres pengepung,vil også blive ked af det.

    I skal købe en furminatur(ikke godt stavet).Og,red ca.hver 2.uge. og KUN hver 2.uge.Ifølge min dyrlæge.

    Og,så blæs hul i hvad folk synes,om hans halsen.Ignorer,og svar ikke.

    Altså 2.second opnion vedr: dyrlæge

    hilsen
    vibeke


  • #9   6. maj 2013 Jeg fik min lille Sif opereret for ca et år siden, både gane og næsebor.
    Jeg brugte Århus dyrehospital, som udføre mange af denne slags operationer, og derfor har stor erfaring inden for det. Jeg vil klart anbefale dem. smiley Alm Brand dækker ikke selve operationen, men de dækker undersøgelsen inden. Jeg gav omkring 9000kr i det hele.


  • mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #10   6. maj 2013 Vil gerne dele lidt erfaring med dig. Vi har lige fået opereret vores for blød gane og udvidede næsebor. Vi gjorde det af den årsag at han til tider ikke kunne få vejret og det kom pludseligt, han ku ligge og sove også vågne og ikk ku trække vejret, vi tænkte vores eneste mulighed for ham var operation. Men men men vi fortryder det lidt nu da det ikke har hjulpet vores ( dyrlægen vil tage ham ind igen i narkose og tjekke om der er sket en fejl) men vi vil lige se tiden an da der også er en risiko ved det. Prisen for det plus en vaccine blev lidt over 7000 og forsikringen dækker ikk, vi har også alm brand.
    Det med gå turene gør vi tidligt om morgenen eller aftenen når det er så varmt, tvivler lidt på det vil gå væk efter sådan en operation, men man skal aldrig sige aldrig. Men grynten, snorker osv forsvinder heller ikk efter operation. Håber du ku bruge det til noget.


  • mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #11   6. maj 2013 Mette n hva var grunden til du lod din operere? Og har det hjulpet? Og ku i mærke en forbedring med det samme hun kom hjem igen eller gik der noget tid?

  • #12   6. maj 2013 Jeg fik hende opereret fordi hun halsede og havde svært ved trække vejret. I starten var det i de varme perioder, men til sidst blev det mere og mere. Tog en snak med min dyrlæge om det, og blev henvist til Århus. Min egen dyrlæge kunne godt operere hvis jeg ville have det, men de foretrak at det blev Århus da de har langt mere erfaring med disse ting og operationen er ikke helt ufarlig. Jeg kan godt mærke forskel på før og nu, men de er jo stadig fladsnudet selv om de bliver opereret, så de vil stadig have det "hårdt" om sommeren, men slet ikke som før. Som dyrlægen sagde,: jeg kan jo ikke lave hende om til en langsnudet Schæferhund.

  • mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #13   7. maj 2013 Okay, mener mere om du ku mærke forskel med det samme? For vi synes vores blev endnu værre li efter, men er blevet lidt bedre efter en måned men ikk godt endnu, så vi kan stadig ikk mærke nogen forskel.

  • #14   7. maj 2013 Såret skal lige have tid til at hele. Kan ikke lige huske om det er 14 dage eller en måned de skal have blødt foder for ikke at skade i halsen. Bagefter skulle man gerne kunne mærke en forskel. De grynter og snorker stadig, men vejrtrækningen bliver bedre. Hvis i slet ikke kan mærke forskel ville jeg tage imod tilbuddet fra dyrlægen om et tjek, for hvis der ikke er fjernet nok af den bløde gane har operationen ingen effekt. Der kan vist også dannes for meget arvæv i halsen.

  • mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #15   8. maj 2013 Okay, tak fordi du gad svare trods det ikk li er min tråd;) men man skal jo forhøre sig hva andres erfaringer er;)

  • #16   28. maj 2013 Tak for jeres svar :O)

Kommentér på:
Operation for blød gane + næsebor (MOPS)

Annonce