{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Cavalier og blød gane {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nogen der har erfaringer med operation for blød gane ?
Jeg mistænker (det er ikke undersøgt endnu men hun skal til dyrlæge) at min kærestes Cavalier har noget blød gane værk og det genere hende.

Hun snorker for det første så vi sover med ørepropper for at være sammen med hende - og det bliver værre og værre.

Hun kan ligge med vidtåbne øjne og slappe af - og snorke helt forfærdeligt.

Når hun bliver overgearet lyder det som om hun er ved at kløjs i noget (ala reverse sneezing)

Hun virker generet hvis hun skal gå længere ture eller på de dage hvor der er lidt varmt.

Det har udviklet sig og har ikke altid været sådan. Hun er 6 år.

Har andre herinde erfaringer med en operation for blød gane og har det gjort noget godt for hunden efterfølgende?

Og er der andre med Cavalier der har prøvet det?

Jeg ved godt Cavalier har tendens til at snorke men det her er ekstremt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cavalier og blød gane
  • #1   29. apr 2019 vil sige alle hunde kan have for lang blød gane. min sheltie har det. plus begge mine Boston, men ingen er genere af det, kun når de er forkølet. men jeg ved fra min Boston gruppe at der er en der oplevede det samme med deres boston som også er 6 år. og han blev opereret og han har det meget bedre i dag smiley

  • #2   29. apr 2019 Min gamle franske bulldog Anton blev opereret af to omgange for blød gane plus åbnet hans næsebor mere op..

    De siger det ikk er værre end at få fjernet mandler.. De skal være på opblødet kost i nogle dage bagefter... Er iøvrigt billigst på KU life (landbohøjskolen i kbh/Frederiksberg) i forhold til andre steder! En hel del billigere som regel...

    Det havde en super god effekt på Anton.. Første gang virkede det også godt i starten men blev så igen lidt værre, men efter 2. Gang forblev effekten stor smiley Husk at få tjekket om næseborene er åbne.. Kan kun anbefale operation hvis det er blød gane! Anton var iøvrigt hurtigt frisk og virkede slet ikk generet af det.. Hvis du har nogle specifikke spørgsmål er du velkommen smiley


  • #3   30. apr 2019 1000 tak for at dele erfaringer smiley

    Vi bor i nordjylland så der er LIDT langt til KBH hehe

    Nu må vi se om dyrlægen vurdere det er blød gane som jeg tror.

    Jeg synes bare det er så synd at hun skal gå og døje hvis vi kan fixe det.


  • #4   30. apr 2019 Dengang min mors franske fik det opereret kostede det Ca 10.000kr i Ålborg og kun 4500kr i kbh, dvs selv med kørsel frem og tilbage var det, det værd at køre så langt plus de er SKIDE dygtige derovre!! De har ekspertise så det vil noget og de har fornyligt lavet et studie/undersøgelse af mange franske bulldogs med henblik på luftvejene/vejrtrækning/blød gane..

Kommentér på:
Cavalier og blød gane

Annonce