{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Ny hvalp meget blød afføring {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i kloge hoveder herinde
Jeg fik en lille 9 ugers Cavalier King Charles Spaniel hvalp i mandags.
Jeg har ikke haft hunde i 6 år nu, så husker ikke så godt mere.
Jeg synes hendes afføring er meget tynd, altså jeg har svært ved at samle det op i posen på turen.
Er det normalt? Jeg synes bare det burde være mere fast.
Hun har foder med fra opdrætter (virbac) som jeg giver hende 125 g. delt ud på 2 måltider, og intet andet, ligesom hos opdrætter.

Kan det være jeg burde foder flere gange, så det bliver mindre mængder, eller kan foderskifte være en løsning.
Jeg har tænkt på at lave lidt kylling og ris til hende, for at se om det vil ændre sig lidt.
Eller har i andre ideer ? Noget andet jeg skal købe.
Mange tak for svar og hjælp på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp meget blød afføring
  • #1   29. okt 2016 jeg ville give x 3 daglig,mavesækken hos så lille en hvalp er MEGET lille og så ville jeg måske overveje foderskift..

  • #2   29. okt 2016 Nu med en Oskar
    Jeg kan se du har samme race som mig, må jeg spørge hvad du foder med?


  • #4   29. okt 2016 Jeg barfer,altså råfodrer..


  • #5   29. okt 2016 Der er noget pulver der hedder "HUSK" det er rigtig godt til at stabilisere maven igen smiley

  • #7   29. okt 2016 Vbruger mælkesyrekapsler,købt i Matas,vi bruger dem også til hvis maven går amok..

  • #8   29. okt 2016 Jeg ville også fodre en hvalp 3 gange dagligt.
    Og så evt. bruge noget prokolin / zoolac til at stabiliser maven igen.
    - så kan flytningen mv også være en hård stressende omgang, så det kan også skyldes den linde afføring.


  • #9   29. okt 2016 Mange tak for svar alle - jeg vil nok lige vente med at overveje foderskift med det samme, men vil fra imorgen foder 3 gange, samt købe noget til at lindre med imorgen.
    Er altid dejligt der er så mange som er hurtige til at komme med nogen svar man kan bruge.


  • #12   30. okt 2016 Birgitte L
    Nej jeg bløder det ikke op med vand, hun får det bare kastet på gulvet.
    Jeg har selvfølglig spurt opdrætter, og hun blødte ikke op og gav kun 2 gange om dagen.
    Jeg har gjort lige nøjagtig som hun sagde jeg skulle.
    Men da det ikke rigtig virker her, spørge jeg jer i stedet for nu.

    Min datter er så glad for hende, har tigget om hvalp i et par år nu, så er dejligt endelig at have fået hende nu.


    profilbillede
  • #14   30. okt 2016 Hvor er den yndig,hvor har du købt den henne??undrer mig nemlig lidt over en opdrætter der kun fodrer to gange om dagen i den alder,det er jeg aldrig stødt på før

  • #17   30. okt 2016 Niks hun får intet andet, ingen godbidder, godter eller noget, er vi slet ikke startet op med endnu.

    Hun er fra et lille hygge opdræt ved Herning med to tæver.

    Jeg skal give hende foder her om en time, så prøver jeg at bløde det op inden jeg giver hende det.
    Jeg har ellers lige været ude og købe HUSK til at blande i, men min lille datter glemte at få det i posen i butikken, så vi må afsted imorgen, bor ikke lige i nærheden af en butik.

    Ja det et en utrolig bedårende og køn race.



  • #20   30. okt 2016 Maj-Britt
    Er opdrætter der siger det er den mest dominerende hvalp de har haft, og at dens 3 søskende ikke havde en chance mod den. Da jeg lige havde fået hende, og jo skulle skrive noget, så måtte det jo være hvad opdrætter siger om hende.
    Herhjemme ja hun er ihverfald ikke bange for noget som helst, men ja jeg skriver om hende selv, når jeg altså har noget at fortælle smil.
    Dog har jeg også antaget hende som sådan lidt bestemmende også, da hun flere gange har taget tingene fra min datter som sidder og leger, knurret af hende et par gange, tager hendes hovedpude hvis hun flytter hovedet et øjeblik, tager hun snoren sætter den sig bare på numsen osv.
    Men jeg har aldrig haft barn og hund samtidig før, så ved ikke om det er fordi hun prøver at bestemme over min datter, eller om det bare er helt normalt adfærd.


  • #22   30. okt 2016 Jeg føler heller ikke noget ved mig og den.
    Men som sagt har jeg ikke haft hund og barn samtidig før, men jo skal nok lige have det hele igen.
    Nu skal vi starte til hvalpetræning med hende, og tager min datter med, så vi alle kan lære.


  • #23   30. okt 2016 Hvad er grunden til at hvalpen ikke får godbidder?



  • #24   30. okt 2016 Desuden ved jeg godt en hvalp ikke viser dominans, så måske det forkerte ord at bruge.

  • #25   30. okt 2016 Fordi jeg synes afførringen var meget tynd, og var bange for at godbidder ville forværre det, så derfor har jeg ventet

  • #26   30. okt 2016 Har hvalpen fået sine ormekure?
    Orm kan give tynd mave.


  • #27   30. okt 2016 Opdrætter siger den har fået ormekur.

  • #28   30. okt 2016 Hvalpe skal have 2-3 ormekure... Min fik inden han kom hjem, og så igen da han var 9 uger og får igen når hsn er 12-13 uger.

  • #29   30. okt 2016 Hvor mange ormekure har den fået ?
    En enkelt er ikke nok.


  • #30   30. okt 2016 Vi giver vores hvalp på 17 uger 3x30g

    Morgenmad 30 g
    Aftensmad 30 g

    Så har vi de sidste 30g til godbidder hen over dagen.

    Hvalpe behøver ikke få godbidder udover deres normale mad da de hellere end gerne vil have deres egen mad frem for andre godbidder.
    Hvalpene har ikke en særlig stærk mave i starten, så jeg synes det bedste valg er ikke at skulle give sin hvalp nogen form for godbidder eller menneske mad indtil maven er klar, og hele hunden er vokset som den skal. Det er der selvfølgelig delte meninger om.
    Men det mener jeg og min opdrætter er det mest fornuftige.

    Prøv nu at give andre en chance i stedet for at gå til angreb lige med det samme. Bare fordi de har haft en lidt svær start.


  • #33   30. okt 2016 Emma
    30#
    Det er da godt nok noget af en påstand du kommer med.
    Alle mine hvalpe har kunnet tåle at få andet end tørfoder fra dag et de er flyttet ind.

    Hvalpe af eget opdræt har kunnet tåle forskelligt mad fra de har været 3 uger.

    Og hvornår mener du så at hvalpens mave er klar til at kunne få andet end dens kedelige tørpiller ?

    Des længere man venter med at give hvalpen forskellig mad, des mere sart mave får den, så det virker lige modsat af hvad du påstår.

    Og at hvalpen elsker sit tørfoder mere end lækre træningsgodbidder af rigtig kød er noget af en påstand.
    Tænk, hvis du kun fik havregryn hver eneste dag.
    Hunden bliver hellere ikke for tyk fordi de får godbidder.................

    Og hvor er det lige, at du ser at der er angreb ?
    Der bliver spurgt ind til problemet og der kommer diverse bud på hvad der evt kan være galt.

    Men da du nu er kommet med angrebs beskyldninger, så vil jeg da gerne komme med et.

    Din opdrætter kan ikke have alt for meget viden om hunde med de råd du har fået med derfra.
    Og så er jeg lykkelig for, at ingen af mine hvalpe er endt i et hjem med den indstilling du har til hvalpe/hunde


  • #34   30. okt 2016 Det er vores valg og ikke dit smiley

  • #35   30. okt 2016 Det er netop vigtigt at præsentere hvalpe for en masse forskellige typer mad/foder. Tørt, råt, rester, dåsemad, godbidder osv., jo større variation, jo stærkere mave får de.
    Ensidig fodring er næsten den sikre vej til en hund, der ikke tåler noget som helst, uden at maven reagerer.
    Hilsen en hundeejer og opdrætter, der giver sine hvalpe varieret kost fra de er 3 uger gamle og stort set aldrig har en hund med dårlig mave.

    Hvis en af mine hvalpe render ind i en omgang dårlig mave, det sker for de æder de underligste ting udenfor, fodrer jeg med
    Royal Canin Gastro Intestinal Junior og giver Canicur i nogle dage, indtil afføringen er fast igen.
    Herefter stopper jeg med Canicur og starter med at blande hvalpens vanlige foder i det fra Royal Canin i større og større mængde over nogle dage.
    Herefter fodrer jeg normalt og giver igen hvalpen godbidder, dåsemad, råt mv. blandet i sin mad.

    Jeg fodrer 3 gange dagligt til hvalpen er ca. ½ år gammel. Mine hvalpe/hunde har normalt så stabile maver, at foderskift også bare sker fra dag til dag, uden at det giver problemer.


  • #36   30. okt 2016 Emma
    Selvfølgelig er det dit valg.
    Men du kommer jo med påstande som ikke er sand.


  • #37   31. okt 2016 Hun har fået 3 ormekure, og blev hentet som 9 ugers hvalp.

    Når hun skal til 12 ugers vaccine, spørge jeg dyrlægen om en evt. ny ormekur for en sikkerhedsskyld.

    Jeg har blødt fodret op i går aftes for første gang, og synes afføringen var en lille smule bedre her i nat.
    Så nu bløder jeg op igen her til morgen.

    Jeg venter dog stadig med godbider, eller andet før jeg synes afføringen er helt i orden.
    Samt køre jeg lige til købmanden, og henter det HUSK vi glemte i går derinde, og giver hende i fodret.


Kommentér på:
Ny hvalp meget blød afføring

Annonce