{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

døjer med tynd mave {{forumTopicSubject}}

Min Cavalier døjer meget med tynd/meget blød afføring - og har derfor også store problemer med selv at tømme sine analkirtler.

Jeg har prøvet fodermærker som RC, Olivers og nu fra Acana.
Synes intet hjælper. Nogle der har gode råd eller har oplevet det samme??

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  døjer med tynd mave
  • #1   18. mar 2012 altså hvis mine får en omgang dårlig mave så koger jeg kylling og ris, evt med lidt grøntsager i, og fodrer med nogle dage, så retter det sig som regel ind.... som tørkost er jeg efter at have prøvet adskilligt havnet ved Kingsmoor Pure, synes mine fungerer godt på et.... lige nu prøver jeg Markus Mühle, men det tror jeg ikke man skal give til en hund med mave problemer....

  • #2   18. mar 2012 Hej har selv en cavaler godt nok en tæve,som også har tynd mave,vi har været til dyrlæge flere gange intil jeg mødte en som også havde cavalier,hun giver mad tre gange om dagen små portioner,dette er jeg også begyndt på har givet lidt ris oven i hendes tørkost,nu er der facon på så det er åbenbart noget flere at disse hunde har,håber også det hjælper dig.

  • #3   18. mar 2012 Hvis maven generelt er blød, så kig efter et foder med højere askeindhold, eller tilsæt selv aske =)

    VitalAnimin er askebaseret, det er egentlig til led og muskler - men asken hjælper til at holde maven stabil =)

    Aske og som Natasja siger - et svineben (ribben er ganske velegnede) i ugen, så kirtlerne kan blive tømt som de skal =)


  • #5   19. mar 2012 Kan være jeg ofte skal putte lidt ris i - har i hvert fald hjulpet når det har været helt slemt. og fodre noget oftere.

    Nina - tak tror jeg lige jeg vil undersøge.

    Hun er desværre en lille kræsen pind, så et rigtig griseben plejer ingengang at interessere hende, men må prøve igen smiley


  • #6   19. mar 2012 husk når i koger ris til jeres hunde skal det koge i op til 1-2 timer da de ikke kan fordøje det rigtig ellers ,man kan jo også prøve noget dansk foder det gjordet jeg ,

  • #7   19. mar 2012 Royal Canin hyper allergenic fra dyrlægen har virket på min hund som havde kronisk diarre i en længere periode og alt andet sygdom blev udelukket.

  • #8   19. mar 2012 Det lyder lidt som det samme vi var igennem med, med Buddy. Han fik både taget blodprøve, afføringsprøve osv + div forskelligt foder. Til sidst prøvede vi noget allergi foder der hjalp lidt på maven, men ikke på appetitten.
    Så gik vi over til at fodre med kalun - og wupti, hunden har aldrig fungeret bedre. Vi er så skiftet over til et tørfoder igen, som han heldigvis fungere fint på også, da vi syntes det var lidt for bøvlet at fodre med rå.


  • #9   20. mar 2012 hej trille har også prøvet alverdens hundefoder,taget face,blod prøve men intet hjalp,jeg køber ris i vores dyrehandler de er kogte,det er
    jo noget nemmerer for mig det med ben er prøvet fik endnu tynder mave og kastede op så ris kylling,lam,torsk,hvad de ellers har fungerer fint og så tre gange dagligt.


Kommentér på:
døjer med tynd mave

Annonce