{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.309 visninger | Oprettet:

Jeg har (åbenbart) en dræberhund {{forumTopicSubject}}

De sidste par dagen har turen stået på byvandring i Aalborg med mine hunde. Normalt når jeg går med de små kommer der et hav af folk hen og vil hilse, nogle nærmest skubber deres børn hen til os for at klappe hundene. Men jeg skal da lige love for at reaktionerne er noget blandede når jeg har Salik med.
Igår løb (og når jeg siger løb så mener jeg løb) en ældre dame ud på cykelstien (og ud foran en cykel) fordi hun så Salik. Jeg blev stoppet af en anden dame som udtalte "ved du hvad jeg synes godt nok det er dårligt af dig ikke at sørge for at have mundkurv på det dyr der - du ved godt det er ulovligt det du har gang i ik?" Desuden fik vi kommentarer som "fuck en sindsyg hund". Der sjoveste var næsten da vi gik på havnen og en ung fyr med guldkæder, muskler osv., som sad ved sidan af en utroligt rødnæset/grønøjet rød listehundelignende vovse med klippede øre og kæmpe halsbånd, prikkede til sin kammarat, pegede på Salik og sagde, "hold nu kæft, prøv lige at se den dræber hund det!".
Selvfølgelig er der også rigtig mange som kommer hen og vil hilse, og synes han er såååå fin osv. Men synes dog det er bemærkelsesværdigt hvor underlige nogle kommentarer man også kan for med. Ikke mindst fordi jeg ikke synes Salik rigtig ligner en dræber smiley (eller for dan sags skyld en race eller blanding af hunde fra forbuddslisten)
Bliver selvfølgelig gald når folk synes han er sød og fin og det går mig på ingen måde på at folk vælger at hoppe ud på cykelstien, gå en STOR bue udenom osv. Bliver dog irriteret når nogle påstår han er ulovlig (ikke mindst taget den aktuelle situation med hundeloven osv. i betragtning). Men ja ja nogle menneskers viden om hunden kan nok ligge på et meget lille sted og så kommer der pludselig nogle underlige kommentarer. Eksempeltvist er Cleo blevet beskyldt for en hel del forskellige ting lige fra at være halekuperet til at være en Samojed.

Hvad med jer oplever I også at blive beskyldt for at have ulovlige hunde, dræberhunde osv.


Kommentarer på:  Jeg har (åbenbart) en dræberhund
  • #2   8. maj 2013 Ej hvor ser han fantastisk og sjov ud.. hahaha

    Jeg tror noglegange mennesker er bange for det "fremmede" det de ikke kan se hvad er eller kender i forvejen..



  • #3   8. maj 2013 Nala er også blevet kaldt en kamphund.................. øhhhhhhhhhh helt sikkert en stor lalleglad krammebamse, hun slikker sikkert folk til døde.


    men ja mange underlige kommentar følger nok med bare fordi hunden er stor.


  • #4   8. maj 2013 Hæhæ.. En dræber! smiley

    Ja.. Da Alvin var mindre blev han også beskyldt for at være en "kamphund"...
    Eller en dalmatiner smiley

    Jeg griner bare lidt for mig selv... Det går gennem det ene øre og ud af det andet smiley

    Her er min kamphund!


    profilbillede
  • #6   8. maj 2013 Jeg er engang blevet stoppet af en ældre herre, der sagde han ville melde mig til politiet, hvis jeg ikke fin mundkurv på min kamphund. Jeg har en Keeshond.

    Prøvede høfligt at forklare at han altså ikke var en kamphund. Men manden havde åbenbart hørt at hvis de havde en spids snude, så var de kamphunde.
    Tror det værste min vil gøre, er at varme dig til døde, når han lægger sig med sin kæmpe pels på dig smiley


  • #7   8. maj 2013 Folk er bare for underlige nogle gang...... Men du har verdens flotteste dræberhund smiley

    Har selv en Jack russell, man nogle gange skulle tro var dræberhund smiley


  • #8   8. maj 2013 Årh den har vi også tit fået, når vi går med Tyson.. Har da også diskuteret med politiet et par gange.. smiley
    Spring op og fald ned på det - folk taler dom de har fornuft til.. smiley


  • #10   8. maj 2013 Cody er også blevet kaldt for en kamphund af en dame med en chi smiley

    Jeg tror, at folk reagerer på din hund pga. dens øjne. De er meget usædvanlige (smukke synes jeg), og de kan virke meget truende og ubehagelige på nogle mennesker smiley Men smuk og dejlig er Salik da - og jeg kan squtte se hverken dræberhund eller listehund i ham smiley


  • #11   8. maj 2013 jeg ville helt klart gerne snakke med din hund cmp han har nogle vilde øjne men special... alm hunde syntes jeg er lidt kedelige .. smiley

  • #12   8. maj 2013 Som schæfereejer er jeg helt vant til, at når man har hvalp tiltrækkes folk fra nær og fjern for at dappe hunden på hovedet og mærke på de søde ører.
    Når hunden er blevet voksen, så spredes folk som havet foran Moses....

    Det er ok. Det har altid været et vilkår med min race, så det er jo bare dagligdag.


  • #13   8. maj 2013 selvom en schæfer i mine øjne er alm kan jeg sku heller ik lade være med lige at skulle tale med ejeren .. det er en dejlig hund sådan en schæfer vaps ... os når de er voksen

  • #14   8. maj 2013 Der er sjovt nok heller aldrig noget som ville hilse på mine hunde (2 rottweiler) smiley
    Hvilket jeg har vænnet mig til - så fint for mig
    Balou er MEGET høj og langbenet af en rottweiler at være og jeg har da fået en del bemærkninger som : " der kommer damen med hesten og hold da kæft han er stor "
    hi hi smiley


  • #15   8. maj 2013 Jeg er blevet beskyldt for at have en tæppetisser, hmmm...
    For det første har vi ingen tæpper, og for det andet har hun ikke tisset på gulvet, siden hun var 10 uger gammel.
    Hun er i øvrigt meget venlig overfor alt og alle, på nær løse hunde der kommer fræsende hen i hovedet på hende, i skoven.

    Åh jo, min mand blev kaldt en brutal stodder forleden, da han satte foden ud og vippede en løs hund ud i grøften, som snerrede havde retning mod Dina. Dina var i snor (der er snorepåbud ) i skoven, den næste hund ændrede retning, da den så sin kammerat ende i grøften. Heldigvis løb de begge tilbage til deres ejer, som ikke havde prøvet på at kalde dem til sig, eller også kunne de ikke.
    Utroligt, at man går med dem løse, når der ikke er styr på dem. Men selvfølgelig kan det også være at de ikke kunne læse. Der var nemlig et skilt (hund i snor) 5 meter fra dem.

    Vi havde lige ti minutter forinden, måttet ringe til skovfogeden, fordi vi havde fundet et rålam med et brækket forben.


  • #16   8. maj 2013 Goofy blev igår aftes kaldt en Schæferhund og manden spurgte "kan han bide".
    Hvortil mit svar var. " han er en dobermann og ja, han kan bide, men det kan alle hunde der har en mund".
    Goofy gloede på manden og lettede træt ben op af et træ, hvor efter vi gik videre og jeg tænkte "goofy er da så godt nok den grimmeste schæfer nogen sinde set"

    Men rodesian rigdeback, GD, rotte, bokser, ulvehund, kamp/muskel hund er goofy også blevet kald. Hvortil man jo kun kan tænke at folk der er så dumme, burde holde mund.

    Jeg oplever dog at når jeg træner stå ude foran en butik (der har Goofy nu mundkurv på) så vader folk stadig hen til ham. Det er utroligt at folk ikke fatter der sku nok er grund til at goofy har mundkurv på. Han er ikke så go til fremmede, slet ikkepå egen hånd og sket ikke bundet. Folk er engang imellem dummere end tagpap, det kan vi sku ikke gøre noget ved.


  • #17   8. maj 2013 En dræber med blå øjne smiley har jeg nu aldrig set .. Hehe

    Har i øvrigt også en Aussie med stumphale som også er ulovlig hvis du spørger ubegavede mennesker smiley


  • #18   8. maj 2013 har selv haft en dober og ja der gik folk over på den anden side hvis jeg kom med ham ... der var ik noget ondt i ham han var en glad hund

  • #19   8. maj 2013 Hehe jamen jeg er da glad for jeg ikke er den eneste som oplever folks uvidenhed og fordomme i fuldt flor. Men må sige at jeg er overrasket over hvad nogle folk kan få sagt og bildt sig selv ind.
    Bare for at gøre turen igår helt perfekt stødte vi på et par i Kildeparken igår - fyren skynder sig hen og spørger om han må klappe Salik. Det må han selvfølgelg gerne. "neeej hvor har den bare nogle vilde øjne - har den kontaktlinser i" spørger han så- Den havde jeg alligevel ikke hørt før, og fik bare sådan en lyst til at rode mig ud i en laaang forklaring som hundelinser, hundebriller og bygningsfejl smiley Men jeg opførte mig pænt og lod være smiley
    Af en eller anden grund kan min søsters computer ikke skrive i indlæg hvis ikke der er et billede vedhæftet - så I får lige et gammel billede af min dræbermalteser i hundekamp..


    profilbillede
  • #20   8. maj 2013 Ha, ha, selvfølgelig er det da en dræberhund, det står der vel også i hans stamtavle (det er jo totalt moderne at have stamtavle på blandinger, så det har du vel også - ironi kan forekomme).

    Ej, han er da totalt lækker, og så de øjne, det er da ikke så mærkeligt, at folk tror, at han har kontaktlinser:-)

    Men din dræbermalteser er da også bare for lækker:-)

    Det er da også utroligt, at du ikke selv ved, at Cleo er en halekuperet samojede. Hvordan går det forresten med den skønne dame?


  • #21   8. maj 2013 Hej CMP.. Vil bare sige at vi er andre, som havde en anden opfattelse af salik. Jeg sad med nogle veninder på det grønne område på havnen i går, og vi bemærkede jer!! :-D.. Han så så glad ud, hoppede sådan frem i selen, og man kunne tydeligt se at han bare var en glad hund. Vi havde gætteleg om hvilken race han var, fordi vi syntes han var så flot ;-).. Sjovt at have snakket om din hund; og så se den herinde ;-).. Jeg synes IKKE han ser farlig ud smiley haha..

  • #22   8. maj 2013 Med alle de kamphunde og dræberhunde i har, så er det godt at jeg har en politihund


    profilbillede
  • #23   8. maj 2013 Chico tror selv, at han er den største dræber, og han angriber uden frygt Odin, store pinde, sten og sågar træer!
    Hmm, spøg til side.. Har oplevet, at folk er gået i en bue uden om Odin, men har jeg Chico med, lokker han folk hen for at snakke - alle elsker jo hvalpe smiley
    Her er et billede fra i går af mine dræberhunde - som lige har nedlagt et ben i haven


    profilbillede
  • #25   8. maj 2013 Jeg tænker nu mere myndeagtig et-eller-andet når jeg ser Salik. smiley

    Med Lias lange snude og pels er der ikke nogen som forveksler hende med en "dræberhund", men schæfer-blanding og collie-blanding får vi hele tiden. Sidste gang var i lørdags, men det er vi så vant til. Jeg er faktisk mere overrasket når folk kender racen.


  • #26   8. maj 2013 Oplever det samme som CH.

    Da Zenta var hvalp tog det 7 lange og 4 brede at lufte hende fordi ALLE skulle snakke og klappe.

    Nu hvor det er voksne Schæferhunde jeg har kommer ingen hen for at hilse.


  • #27   8. maj 2013 har fået flest positive kommentar til mine hunde dog er der mange der tror min Willow er dobberman / dobberman bladning og de mennesker har så været overbevist om han var dræber hvilket han jo ikke har han er heller ikke dobberman men bladning af hønse hund Schæffer rotte og lab men jeg er ligeglad
    jeg har også haft en am bulldog som desværre er gået bort og ham ville alle snakke med også efter hunde loven
    man jeg bare ryste på hovedet og tænke jeg er jo bare klogere end dem ;D


    profilbillede
  • #28   8. maj 2013 Åh ja, frygten for kamphunde smiley

    Her i byen, har vi et par unge gutter med deres egoboostere, suspekte blandinger, men de er nu nogle søde knægte der er rigtig fornuftige med deres hunde, så jeg har ingen problemer med dem..

    Altså udover det faktum at de er så hamrende imponerede over at mine Jacks kører deres egoVovser totalt rundt i manegen, når de leger smiley

    Så nej, jeg bliver ikke beskyldt for at ha listehunde, men samtlige Brian'er i området har døbt dem til at være Orn'lig Syge Hunde:)

    Det var i øvrigt en Brian, der døbte dem TurboVovserne smiley lige efter han havde proklameret at han ikke var voksen nok til at ha " sådan en", hvorefter han trak af med sin kalv af en AmBull( som er fra før loven)...

    Tænk at få så meget street Cred pga 2 åndsforsnottede jagt terrier smiley


  • #29   8. maj 2013 Jeg blev stoppet af en hundepatrulje(hvor den ene betjent var "smurt" ind i blod og havde et blåt øje:s ) der var 100% sikker på at min SBT skulle have mundkurv på. Det var lige udenfor Roskilde Internat så jeg tilbød dem vi kunne gå derind og få forklaret loven hvis de var i tvivl - det mente de dog ikk var nødvendigt da de havde et skrevet ned på stationen og jeg kunne forvente et opkald indenfor de nærmeste par dage.. Det så 14 dage siden nu og må jo gå ud fra at de fandt ud af han er lovlig og ikk skal bærer mundkurv, jeg syntes bare godt lige man kunne ringe op og sige "Hør her, nu har vi tjekket op på det og det viser sig vi tog fejl. du må have en god dag"

  • #31   8. maj 2013 Lise-Lotte K
    tak skal du have smiley
    Jamen det gør rigtig godt med Cleo. Hun er så glad for Salik og de fungrer bare så godt samme. Det går faktsik endnu bedre end forventet med Cleo. Hun er jo ved at være en ældre dame og hun havde problemer med ikke at kunne gå så langt mere fordi hendes ben drillede. Men efter hun har fået en taske (eller det er del mere mig som har fået den) som hun kan sidde i når hun gerne vil det, så er det begyndt at gå meget bedre. Hun styrer selv hvornår hun vil op i den og hvornår hun vil ned igen. Og det har gjort at hun nu fra kun at kunne gå en 1km ca nu sagtens kan gå en 3-5km om dagen igen. Hun har ikke brug for smertestillende eller noget så det er bare dejligt og der er ingen ting at mærke på hende.

    For nogle måneder siden løb en fri hund ind i hende og hun kom til skade med ryggen. Faktisk så meget at hun ikke kunne gå og ikke kunne mærke sine bagben overhovedet. Det var faktisk så slemt at dyrlægen spurgte om det var nu vi skulle aflive. Men nej det var det ikke. Cleo kom på 14 dages smertedækning og ro. Og allerede efter 3 dage var hun oppe at gå igen, men slingrede meget. Men det er hurtigt gået fremad og efter en måned er Cleo igen så god som ny smiley

    Så jo det går faktisk rigtg rigtig godt med Cleo hun er i aller højeste grad still going strong - elsker at komme med på tur, træne osv. Og så passer det hende RIGTIG godt at sommeren er på vej smiley

    Mine andre to Maltesere Carla og Asta og min græske gadehund Noah går det også rigtig godt med - ingen problemer her smiley

    Hvordan går det hos dig?


    profilbillede
  • #32   8. maj 2013 TurboVovserne
    Der bor et par i nærheden af os der har en eller anden lille pekingeser blanding, den er så sindsyg hurtig det lille kræ og så skifter den retning på en 25-øre smiley

    Grineren kommentar med at han ikke var voksen nok, hehe smiley


  • #33   8. maj 2013 i følge en dame i hundeskoven ser i her: min pitbull...

    profilbillede
  • #35   8. maj 2013 Marie B
    Ej hvor sjovt smiley
    Ja det er gang i ham og han vil MEGET gerne fremad. Han er BESAT af ænder og igår i Kildeparken var det primært ænder der stod i hovedet på ham - han ville såååå gerne ned og svømme en tur i søen smiley

    Han er primært den hundetype som kaldes Eurohound/Scandinavian Hound. Det er ikke en race men en type af hunde som er laet til at være mest muligt udholdende og hurtige - en slags slædehund som også kan løbe om sommeren. I ham er der Pointer, Alaskan husky og Greyhound) og så er der et pift af Malinois af brugslinjer og Border Collie af brugslinjer smiley

    ja og så kommer der lige et Cleobillede mere da jeg stadig ikke kan uploade uden billede ?? smiley


    profilbillede
  • #36   8. maj 2013 sarah er det ik walle ? lækker vovse haps.. nej nej sarah det er den hvide dræber smiley

  • #37   8. maj 2013 Mhj, man kan jo så godt forstå hvorfor de tror det om din hund, han falder jo altså en del ud fra racestandarden, så i dette tilfælde synes jeg ikke man kan bebrejde politiet for at stille spørgsmål ved racen, det havde jeg os gjort smiley

  • #38   8. maj 2013 rikke: jo det er da:)

  • #39   8. maj 2013 Her er min (ifølge en flok drenge) kamphund smiley

    profilbillede
  • #40   8. maj 2013 Ofte. De færreste er klar over, at der findes noget der hedder en bull terrier. Den er som udgangspunkt en pitbull i de flestes øjne..

  • #41   8. maj 2013 Her går det fint, jeg har pt 6 maltesere, de 3 "gamle", Emily fra sidste kuld, som vi selv beholder, og så er der de 2 frække Ludwig og Lucas, som vi skal have fundet nye hjem til:-)
    Men hele banden enes fantastisk, selv når der uddeles kødben:-) Det eneste problematiske er, når 1 af tæverne er i løbetid, så skal der virkelig holdes øje:-)

    Hvor er det dog dejligt, at Cleo har det godt, men sikke dog en forskrækkelse med besøg af en løs hund og så sådan en voldsom skade:-(


  • #42   8. maj 2013 Til TS.

    Det mig der har skrevet på din hundeprofil at din hund ser uhyggelig ud.......

    Det er faktis sådan at det mener jeg... jeg syntes ikke din hund er grim, dum, farlig eller noget i den stil, jeg får bare seriøst et chok når den dukker op herude til højre..og det gør den tit..;-) Måske bunder dine oplevelser i at andre har det på samme måde som jeg, og derfor giver den rearktion..


  • #43   8. maj 2013 TS
    Er simpelthen nød til og små grine lidt, har kigget på din utrolig smukke Salik mange gange og er helt forelsket! - Men dræber hund, med de lange stylter det forstår jeg simpelthen ikke xD

    Jeg er nu også selv meget vant til folk smutter over på den anden side af vejen når de ser min meget lille Rottweiler smiley Fordi hun er jo sindsygt farlig, eller det der .. Som regel plejer jeg nu godt nok (hvis jeg kan spotte på afstand de er lidt utrygge), at gå ind til siden og få hende til og sætte sig, så det som om de knap så bange smiley

    Syntes lige jeg ville være med på billed bølgen smiley

    Min "farlige" mini rotte :


    profilbillede
  • #44   8. maj 2013 Yup..

    Det her er min dejlige Chihuahua... På 8,6kg.. smiley


    profilbillede
  • #45   8. maj 2013 Og det her er min Gravhund... På 4,6kg... smiley

    profilbillede
  • #46   8. maj 2013 Franco er osse blevet beskyldt for at være kamphund og dødsens farlig! Han er sågar blevet slået af en anden hundeejer fordi han ikke skulle æde deres hund :S

    At han er jordens største kylling og verdens mest farlige hund ifølge ham, er en papillion, det er jo ligemeget, han er helt klart en dræber LOL


    profilbillede
  • Dyrehandler Persson
    Dyrehandler Persson Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #47   8. maj 2013 Til en start vil jeg lige sige at hold da ferie Salik er en flot hund og kan på ingen måde forstå reaktionerne som du beskriver! Igen folk er meget uvidende, desværre.
    Når det så er sagt kom jeg til et punkt i teksten hvor jeg studsede lidt. Da du skriver '' Der sjoveste var næsten da vi gik på havnen og en ung fyr med guldkæder, muskler osv., som sad ved sidan af en utroligt rødnæset/grønøjet rød listehundelignende vovse med klippede øre og kæmpe halsbånd, prikkede til sin kammarat, pegede på Salik og sagde, "hold nu kæft, prøv lige at se den dræber hund det!". '' Der syntes jeg historien i det lange træk bliver lidt dobbelt moralsk. DU vil ikke sætte i bås pga. Din hund samt dens udseende, så syntes jeg personligt du er den sidste til at dømme andres udseende samt deres ejeres. Jeg skal lige sige at jeg ikke siger det ikke var en ''ulovlig'' hund de sad med men igen det var mere måden du beskrev dem på der gjorde jeg skriver som jeg gør. smiley Mvh Sebastian


  • #48   8. maj 2013 Har aldrig oplevet, at Vaks er kaldt en dræberhund.
    Han er kaldt tæppetisser, rotte, ræv, bamse (I shit you not, en lille pige spurgte om jeg gik med en bamse LOL) og utallige gange blevet forvekslet med chi, pomeranian og lignende.


  • #49   8. maj 2013 Min dejlige Mastiff/Cane corso på 11 mdr. Er mærkværdig nok aldrig blevet beskyldt for at være kamphund. Til gengæld er alle overbeviste om at han er broholmer inkl. Min dyrlæge der altid omtaler Tiko som værende broholmer smiley

    profilbillede
  • #50   8. maj 2013 Der er nu heller ikke meget kamphund over ham. Han ligger sig altid ned i bedste Mastiff stil og lader de andre om at kravle rundt smiley
    Her sammen med Manfred på 8 uger:


    profilbillede
  • #51   8. maj 2013 Jeg får tit afvise når jeg ude og gå med min hund " hov hov den hund der er da vist ikke helt lovlig ?!?!"

    Andre siger bare at den er rigtig sød osv. Men det sjoveste var nu da den var hvalp og jeg gik en lille tur med den var en UNG familie de havde to børn med og så spørger det ene barn om de må gå hen og snakke med min hund ( til forældrene) men hvor moren siger nej skat se nu hvis den bider dig og så skal du måske ...( kan ikke huske hvad det var hun sagde smiley


  • #52   8. maj 2013 Min lab er blevet beskyldt af politiet til at være rottweiler mix

    Mit rotte mix


    profilbillede
  • #53   8. maj 2013 Jeg møder af og til folk der tror jeg går tur med en ræv ;-).

    profilbillede
  • #54   8. maj 2013 jeg har aldrig oplevet det med nogen af mine nuværende ti hunde men Otto vores gamle schæfer fik at vide han skulle være i snor i hundeskoven ved Ejby.......han var meget velopdragen, men der var nogle der syntes han så faaaarlig ud.
    har aldrig oplevet nogen der var bange for Trunte tror lassiefilmene har været gode for colliens ry som "god hund"....hvilket hun også er.......;)


  • #55   8. maj 2013 estrid h undskyld men den ligner en ræv en meget sød en smiley

  • #56   8. maj 2013 Det må være saliks øjne der skræmmer dem. For ellers ligner han da ikke en kamphund. smiley
    Her bliver Victor ofte kaldt rotteweileren, så lidt farlig må han da se ud


    profilbillede
  • #57   8. maj 2013 neeej Tine... victor er et KRAMME dyr er såååå søøøød, kan bestemt ikke skræmme nogen......ligesom familien heller ikke kan.....

    profilbillede
  • #58   8. maj 2013 Vi har faktisk aldrig hørt noget, men nu bor vi også i Aalborg Øst, herude har folk vist ingen fordomme om noget som helst. Men om 1½ måned flytter vi til en mindre by, og jeg er meget spændt på hvad naboerne har at sige deroppe.

  • #59   8. maj 2013 Ja man får virkelig nogle sjove kommentarerne med på vejen nogengange.
    Da Aica var 9 uger gammel gik jeg små ture med hende op og ned at vejen. En dag kom en af naboerne så ud og så helt skræmt ud og sagde at jeg skulle holde godt fast i hende, for det var jo den race som gik direkte efter struben på alt og alle.

    Hahaha en bette skid af en nuttet rottweiler, og så kommer den kommentar. Man kan ikke andet end bare at smile stort af folk smiley


  • #60   8. maj 2013 Familien rødtop. Han kan nu lyde helt farlig bag vores hæk. Sidste år blev han lukket i haven halv tolv om aftenen, samtidig med en bil drejede ind på vores lille vej med slukket motor. Da de steg ud for han hen og gøede helt vildt, næste sekund var de i bil igen og racede væk fra vejen igen. Meget mystisk. På den tid var der mange indbrud i biler i vores kvater. De gav sig ikke tid til at se at han bare var et krammedyr. Vi bor på hjørnet ved lille vej og det er de andre beboere glade for. Efter sidste år har der ikke været et eneste suk over at han gør af og til. Mest når det er fremmede og ukendte hunde.;-)

  • #61   8. maj 2013 Da Enzo var lige knapt 9 uger gammel havde vi ham med op til min moster en aften til et eller andet der skulle fejres. Vi havde ham med fordi han var for lille til at være alene hjemme. Vi havde taget et tæppe med og legetøj og tygge ben så han kunne ligge på jorden for enden af bordet. Mens vi spiser kommer en lille dreng (som vi ikke kender) langsomt hen mod Enzo der ligger ganske pænt på sit tæppe, og bagefter ham kom hans bedstemor (går jeg ud fra) og skynder sig at tage drengen i hånden mens hun kigger meget skræmt og fordømmende på Enzo, og så trækker hun ham ellers væk fra os.

    Der kunne jeg godt se at hun mente absolut ikke at drengen skulle hen til den farlige hvalp.

    Jeg har på fornemmelsen at folk er bange for brindlede eller bare mørke hunde?


  • #62   9. maj 2013 Alexandoria - Haha, jeg blev også spurgt om hvorfor jeg bar på en bamse og hvorfor jeg satte bamsen ned på jorden.. Bamser kan jo ikke gå..

    Måtte så pænt fortælle (med et lille smil på læben) at det altså var en hvalp på 8-9uger.. Havde næsten lige fået Aftodithe hjem, og når man er lille bitte hvalp, så er den store verden farlig.. Især når der pludselig kommer 5-6 unge mennesker.. Så hun legede "Frys forhelvede" ved den mindste ukendte lyd..

    Til de unge menneskers forsvar, vil jeg så sige at det vat mørkt, Afrodithe var lige vågnet og hun var en meget lille hvalp (vejede 1065g da hun var 8uger gammel).. smiley


  • #63   9. maj 2013 Jeg griner nu egentligt lidt når folk kalder Kato for en Chi.. Mest fordi at han altså vejer ca. 5kg +/- mere end en fuldvoksen Chi og Afrodithe en Gravhund fordi, ja det ved jeg ikke hvorfor, men har da fået det af vide et par gange.. smiley

    Kan nu bedre forstå hvis dr kaldte Aftodithe for en Chi, altså vægtmæssigt, for der er hun da klart tættere på end Kato.. smiley

    Har også mødt/gået forbi et ældre ægtepar, hvor konen siger til manden "Nej se ! Det er da vildt at 2 forskellige racer kan ligne hinanden så meget..

    Kan ikke andet end at små-grine lidt af det.. smiley


  • #64   9. maj 2013 Dyrehandler Persson

    Dømmer dem bestemt ikke pga. deres udseende - beskriver bare hvordan de og deres hund så ud. Jeg studsede bare over deres reaktion da det netop ofte er nogle som dem og deres hundetype som bliver dømt og udsat for mange fordomme.
    Desuden bør jeg nok tilføje at jeg ikke er tilhænger af hundeloven som den ser ud i dag, at jeg ikke tilslutter mig raceforbud eller hetz mod nogle racer. Men derimod gerne ser en massiv indsats mod inhabile ejere som ødelægger forskellige hundetyper og deres omdømme. smiley


  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #65   12. maj 2013 Catharina H skrev:
    "Men manden havde åbenbart hørt at hvis de havde en spids snude, så var de kamphunde. "

    Ha ha, så er jeg igang med min 4. kamphund. smiley
    Først havde jeg en (genbrugs)dværgpinscher, derefter 2 schipperke (en af gangen) og nu en dværgpinscher igen.

    I går mødte jeg en ældre dame, hun var meget betaget af min dværgpinscher-hvalp (4 mdr. på tirsdag). Hun spurgte, helt alvorligt, om den så fik sutteflaske.
    Men hun indrømmede så også, at hun slet ikke havde forstand på hunde.


  • #66   13. maj 2013 CMP

    Desværre er det dyrre at gøre den slags indsats. Og der skal måske nogle andre ændringer før policen kan få lov til at gå ind i folks hjem og fjerne hunde..
    Og du kan næppe få alle folk til at tage hundekørekort, da nogle tuper bare vil synes det er åndsvagt/dumt. Eller hvad med alm. fyre der bruger dem som potensforlængere, skal det være okay at de ikke for lov til at have hund. I mine øjne, nej han skal ikke have hund.. Men i regeringes øjne bliver det svært at gøre indgræb.
    Derfor er det nemmere at bare forbyde disse racer for regeringen.


  • #67   13. maj 2013 Jeg tænker det er de lyse øjne der gør det?

    Jeg har oplevet at gå og træne med Karla i en offentlig park. Jeg bruger ruskeleg med skind som belønning. Hunden er part gårdhund og knurrer når den leger. Jeg har godt set, at vi har fået tilskuere, men det tænker jeg ikke lige over, før en mand tager mod til sig og kommer iver for at fortælle mig, at jeg altså ikke må have min kamphund fri ... Huh? Kræet er 37 cm over ryggen og ligner en dansk / svensk gårdhund i sort udgave...


    profilbillede
  • #68   13. maj 2013 En sommeraften på stranden sønderstrand ved Køge fik jeg mig et godt grin for et par år siden. Jeg var taget derned for at soppe lidt sammen med hundene efter en ret lummervarm dag. Der sad en gruppe unge mennesker og hyggede sig. Da vi gik forbi dem spurgte de om de måtte hilse på hundene. Jo, da. Nå, men de hilste på hundene og det var altsammen meget fint. Så spurgte de hvad det var for hunde: Det er Irske Terriers. Nå, men var det ikke sådan en slags kamphund. Øhhh nej, det er jagthunde. De unge mennesker var meget insisterende på at det da måtte være kamphund, når de havde så mange muskler..... OK - det var begge rimeligt veltrænede hunde, meeeen så hører ligheden da vist også op: Benhår, skæg, lange snuder, lange ben, 'racy outline' .....
    Da vi gik videre kunne jeg hører den ene af dem stadig insisterede på at det helt 100 var kamphunde....
    Det var de to her:


    profilbillede
  • #69   13. maj 2013 Og den anden...

    profilbillede
  • #70   13. maj 2013 Flotte kamphunde du har, Mette Marie smiley
    Men synes godt nok ikke lige de hører ind under min egen definition på "kamphund"! smiley


  • #71   13. maj 2013 Havde - det er mine to gamle, der begge to døde i 2011 smiley Nej, synes jo heller ikke lige jeg kunne spotte kamphunden i dem smiley
    Måske det er 'terrier'-delen af racenavnet, der forvirrede den unge gut med hooddien uden på baseballkasketten.


  • #73   17. maj 2013 Hunden har øjne og muskler DET MÅ være en kamphund.
    Åhh Gud, tænk at folk er så tunge at danse med...
    Ved sku snart ikke om det er sjovt eller sørgeligt, men det ene udelukker jo ikke det andet.


  • Dyrehandler Persson
    Dyrehandler Persson Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #74   17. maj 2013 CMP undskyld misforståelsen smiley

  • #75   8. aug 2013 Nu har jeg 2 små hunde... Men oplever tit at folk med større hunde går uden om pga. min chihuahua har et stort tempramant og det kommer tit frem hvis der er større hunde.. Og os at hun har skræmt min eks's muskelhund..

    Når jeg er ude og lufte hundene går jeg bare videre hvis en af mine begynder at gø eller går uden om hvis folk har sat et gul bånd på deres hunde snor (:

    Og vil os være lettere hvis folk kendte til de regler med det gule bånd og det ikke kun var hunde ejere og flere brugte det for så ved man om man skal lade hunden være eller ej (:


  • #76   8. aug 2013 Vores lille wolf, er allerede inden han blot var 11 uger blevet beskyldt for at være lidt af hvert. Herunder, En corkie, en Ulv, og ikke mindst en "Kamphund" af en dame der luftede sin 7 måneder gamle hvalp, hvortil jeg måtte sige "aaargh, han er altså kun 11 uger, og en siberian husky.."

    Her er et billede af den berygtede kamphund i en alder af 11 uger..



    profilbillede
  • #78   8. aug 2013 Isabelle- jeg ryster lidt i bukserne, når jeg ser det billede smiley eller...

    Nu er der altså flere der tror at Berta er en "sygt farlig" kamphund og troet at hun var en pitbull.., argh


    profilbillede
  • #79   8. aug 2013 Isabella en glad rar hyggebamse ...ligesom Rødtop....der er INGEN der blir`bange for de to, så vagthunde duer de vist ikke til.,,,,9

    profilbillede
  • #80   22. sep 2013 min kamphund Joey bla, af Cairn terri og lasa apso

    profilbillede
  • #81   22. sep 2013 og et mere af Joey kamphund

    profilbillede
Kommentér på:
Jeg har (åbenbart) en dræberhund

Annonce