728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvor mange gange om ugen træner i? Hvor mange gange om ugen træner i?

Ja, som overskiften lyder.
Hvor mange gange om ugen træner i?

Og...
Er det forskellig træning?
Kan man træne for mange gange om ugen?

Pt. træner vi to gange om ugen.
Rally og alm. lydighedstræning. Jeg overvejer at starte på et rally hold mere, så vi jo så er oppe på at træne 3 gange om ugen. Vil i mene det er for meget?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange gange om ugen træner i?
  • #1   9. maj 2013 vi træner hver dag smiley Vi går ikke på nogen hold (starter dog op med ringtræning næste tirsdag).
    Joey bliver trænet i hinter/plads, indkald o.l. Hver dag - og flere gange om dagen smiley
    Derudover varierer vi imellem markering, udsending, blind udsending og ikke mindst ringtræning.

Altså alle basis ting bliver trænet hver dag og resten efter hvad Joey/fører kan (man kan ikke træne hund hvis man er meget sur fx).

Jeg synes ikke tre gange om ugen er for meget, så længe du kan se på din hund hvornår du skal stoppe.

• #2   9. maj 2013 Vi træner også hverdag herhjemme, men jeg tænkte nu mere på træning ude fra hjemmet om det kunne gå hen og blive for meget smiley

• #3   9. maj 2013 Tre gange holdtræning hver uge er for meget. Hunden skal have lov at restituere i to dage efter træning, så fungerer krop og sind bedst.

• #4   9. maj 2013 Jeg træner pt to gange om ugen i klub - tirsdag og lørdag.. Jeg regner med at starte op torsdag og søndag også.. Det vil dog variere fra uge til uge alt efter øvrige planer og mit overskud smiley

Vi går ik på hold - der er tale om selvtræning... Og det er IPO (b&c) vi træner i klubben..

• #5   9. maj 2013 Okay. Det ville ligge sådan at vi så ville træne tirsdag, torsdag og lørdag men var nemlig i tvivl om en dag i mellem var nok. Tak for svar smiley

• #6   9. maj 2013 Malene - hvor har du det fra?
    Vil vove og påstå at der ikke skal gå to dage i mellem (jeg forstår det sådan at hvis man træner mandag så skal man først træne igen torsdag, da tirsdag og onsdag er hvile dage).
    Det kommer da helt an på den fysiske + psykiske præstation hunden skal udøve? Vi kan godt træne vores "hårdere" hjemme end på hold - vi skal bare lave træningen nede i byen, fordi der kommer han ikke så tit og han er ikke på samme måde vant til at træne omkring mange mennesker.
    Så jeg vil påstå at det helt holdent kommer an på hunden og hvilken træning man har gang i.

• #7   9. maj 2013 Vi træner en enkelt gang om ugen. Når min søde hundetræner siger at vi selvfølgelig skal øve en masse hjemme, smiler jeg og nikker. Men det bliver aldrig til noget. smiley

• #8   9. maj 2013 Altså muskler har behov for at hvile i 48 timer efter træning, for at man ikke nedbryder dem. Rent mentalt er det også godt at oplade.
    Sådan siger osteopater og alle der arbejder med arbejdshunde.

• #9   9. maj 2013 Vi går på hold 2 gange om ugen smiley Agility om mandagen og almindelig lydighed om onsdagen. Engang imellem er vi også til hundeleg om søndagen og det virker som om at Cody synes det er super hver gang vi kommer væk fra hjemmetræningen smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #10   9. maj 2013 Så fordi jeg har trænet lydighed den ene dag kan jeg ikke gå et spor dagen efter.Så er der ikke meget arbejdshund over det syntes jeg ikke.Man kan træne så tit man selv og hunden har lyst.Der med ikke sagt at hunden skal brændes af alle dage uden hvile.

• #11   9. maj 2013 Malene - uden at være noget fint, så vil jeg vove at påstå at det handler om hvor meget du presser hunden. Der er ikke meget fysisk træning over alm lydighed.. Det er sikkert helt rigtigt hvis man trækker med hunden.
    Jeg kan sagtens cykle hver dag uden at have brug for yderligere hvile, men jeg kan ikke løbe 5 km hver dag (måske nogen kan det smiley ) uden hvile. Giver det mening?

Men ja - jeg kræver også af min hunde af den kan mere end kun træne to gange om ugen..

• #12   9. maj 2013 Nej max, man kan ikke træne så tit man vil - for så ødelægger man hunden. Langt de fleste hunde klør bare på, så her skal ejeren sige stop og give hunden hvile.

Selvfølgelig er der forskel på træningsformen. Vi laver jo små træningsøvelser og går tur hver dag, men vi bygger ikke muskler på, eller laver intensivt hjernearbejde hver dag, for det ville være at presse citronen.

• #13   9. maj 2013 Træner agility om mandagen og lydighed om lørdagen. Og så plejet vi at køre til hundesvømning en gang om ugen også.

Fra Juni kommer det til at blive agility om mandagen og spor om onsdagen og så stadig en dag med svømning.

• #14   9. maj 2013 Hvad er din definition af intensivt hjerne arbejde?
    Altså jeg tror bare at alm lydighedstræning ikke er specielt meget hårdere end en alm gåtur hvor man træner.
    Men dem jeg kender som fx har sweisshunde - de træner 4-5 gange om ugen i optræningsfasen (der hvor hunden skal dygtiggøre sig) også træner de 2-3 gange om ugen for at vedligeholde (hvor man trækker træning fra hvis man er kaldt ud til anskydning/påkørsel).
    Også i jagtsæsonen er de ude i gennemsnit en gang i døgnet (og det er uden overdrivelse, desværre er der en del anskydninger smiley )

Vil du sige at disse hunde bliver ødelagt? Det vil jeg nemlig ikke. Man skal selvfølgelig træne op til niveauet ligesom med ALT andet.
    Som eksempel kan vi bare tage en motionist der gerne vil løbe maraton. dag 1 kan h*n ikke løbe 42 km men efter 6 mdr. kan h*n godt. En der træner op til helmaraton skal løbe ca 90 km om ugen. Hvor man til slut løber ca 30-32 en gang om ugen i et stræk. Det er ikke noget en alm motionist der kun har løbet 5 km før kan. Men hvis man træner sig op kan man mere. Det gælder både fysisk og psykisk.
    Sådan noget som koncentration kan man også træne,.

• #15   9. maj 2013 Jeg ved faktisk ikke ret meget om hvorfor og hvordan, men vi har lært fra vores meget kompetente osteopat/hundekiropraktor, at opbygning af muskler, trækarbejde mv., skal efterfølges af en hvilepause på to døgn for at optimere hundens kræfter og muskelopbygning.
    For vores race er det sådan man træner hundene op, hvorefter man så giver den gas til et løb, og hunden jo udmattes fuldstændig. Herefter hviler den måske nogle uger, for så at starte træningen igen.
    Jeg ved ikke om de hunde der bruges i stor aktivitet daglig ødelægges, men jeg ved i hvert fald at det ikke er optimalt ikke at give hviletid.

• #16   9. maj 2013 Der er også stor forskel på hvordan man skal bruge en trækhund (som bruger sin krop fysisk) og hvordan man ellers træner hunde. En der stiller op til en bodybuilder konkurrencer træner også anderledes end hvis det var marathon smiley

• #17   9. maj 2013 Ja helt sikkert. Men jeg holder stadig på, at to gange holdtræning i ugen er rigeligt.

• #18   9. maj 2013 Hvis mine skulle hvile i 2 dage ville de løbe på væggene herhjemme, de bliver da brugt hver eneste dag. Men vi laver så ikke træk eller muskel opbygning, vi laver lydighed, spor osv. almindelig ABC træning.
    Lydighed kan du da træne 8 gange dagligt, på et hold eller derhjemme, bare man gør det i 15-30 minutters sessioner. Jo tiere man træner, jo hurtigere vil indlæringen foregå og des hurtigere kommer man i 'mål' smiley

• #21   9. maj 2013 ... jeg træner overhovedet ikke....

Pixel er så lille, at jeg et eller andet sted ikke regner hende for en 'rigtig' hund, så jeg er tilfreds bare hun kan daglidags kommandere, og opføre sig pænt når vi går hjemmefra.

• #22   9. maj 2013 Her er det ringtræning tirsdag og lydighed søndag.

• #25   9. maj 2013 Nu har jeg en meget aktiv hund, og det vi træner er heller ikke noget der slår hende fuldstændig ud. Hun er også frisk på at lege videre efter træning. Men ja, vi må prøve os frem smiley Tak for svar til alle.

Kommentér på:
Hvor mange gange om ugen træner i?

Annonce