{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange gange...
  • #1   10. aug 2010 så mange gange man har lyst!!!! han sys nok bare det er fedt???

  • #2   10. aug 2010 Men er det ikke noget med at hvis en hanhund parrer for ofte bliver sædkvaliteten dårligere, så lige et par hviledage imellem så der kan blive produceret nyt ? smiley

  • #4   11. aug 2010 Man kan jo heller ikke blive ved, er hannen blevet brugt en del stopper mn jo med at bruge ham, der skal jo helst nyt blod til (:

  • #6   11. aug 2010 Jaaa det er da også det mest logiske, ellers kommer hannens gener jo alt for meget ud, så kommer han til at være på alt for mange tavler, så er det jo svært at bruge de forskellige hvalpe fra kuldene sammen når de engang bliver gamle nok (-:

  • #7   11. aug 2010 Ja, jeg mener der er en grænse på hvor mange hvalpe en hanhund må lave, men er ikke inde i det, så det skal jeg ikke gøre mig klog på lige netop det:o)...

    Desuden synes jeg jo heller ikke man bare skal lade sin hanhund parre parre og parre i et væk....

    Det kan godt være en hanhund som sådan ikke tager skade af det(som en tæve kan gøre ved at få hvalpe hele tiden), men tror altså godt han kan blive øm og det tager mange kræfter + mange hanhunde ikke spiser særlig meget når de er sammen med en løbetids tæve, så taber de sig måske også og stresser måske meget. Det synes jeg ikke man kan tilbyde en hanhund i længde.

    Synes man som hanhunde ejer skal være MINDST lige så kritisk som tæveejere. Matcher hundene overhovedet hinanden i sind og udseende??....

    Har man overhoved en hanhund som kan "bidrage" med noget til racen?? Forstå mig ret, vi har jo alle dejlige søde vidunderlige hunde som betyder alt for os... Men der er bare SÅ mange chi hvalpe som slet ikke ligner en chihuahua efterhånden... Mange er bare ikke racetypiske og for store... Derfor kan de jo godt være de dejligste hunde i verden, men nogle gange må man se objektivt på sin egen hund fx når det handler om udstilling og avl:o)

    Sundheden og sindet skal om noget også være i orden...

    Nu kan jeg jo se du har en "lilla" hund eller blå bliver den kaldt i andre klubber.... Lige netop den farve kan være "farlig", det vil sige går du hen og parre ham med en blå tæve eller en tæve med blå linier kan det gå hen og gå helt galt. Genetisk farverealeteret pelstab, ville hvalpene kunne få hvor de taber pelsen forskellige steder på kroppen eller for helt tynd pels. Hvilket kan føre mange problemer med sig....

    Så jeg synes virkelig man skal tænke sig godt om før man begiver sig ud i avlens verden+ og da især med en blå hund skal man være mere obs...

    Malene,
    Jo der er noget med at sæden bliver dårligere hvis man parrer mange dage i streg, meeeeeen håber da godt nok ikke der er noget som bruger hanner til "parringsmaskine" at sådan noget skulle komme på tale....


  • #8   11. aug 2010 Marlene: Jeg er enig med dig smiley Det mest seriøse i mine øjne er også at lave et kuld eller tre og derefter se hvordan de hvalpe udvikler sig på forskellige tæver!! Før hvalpene er omk. 1 år kan man jo ikke sige noget om hvordan de bliver som voksne og hvis man så har lavet 6 parringer med en hund som det så viser sig laver en dårlig kvalitet af hvalpe, med eks. patella eller andre defekter så kan det blive en dyr fornøjelse for opdrætteren!!!

  • #9   11. aug 2010 Helle - lige præcis ... Jeg synes også et par prøvekuld er godt, så kan man jo se om hunden avler sunde hvalpe, han kan jo godt selv være sund med avle knap så gode vapsere (-:

  • #10   11. aug 2010 Fru Robbie: Jo desværre er der nogen der bare skal tjene penge på deres hanhunde!!! Jeg har engang overhørt en samtale til en udstilling hvor der var en der "pralede" med at have tjent 21000 kr. på parringe ved hendes chi´hanhund på en måned......... skræmmende tænkte jeg bare!!!!

    Marlene: Ja præsis...... man kan i realiteten parre to hunde som har indtil flere championater bag sig og de laver ALDRIG en hvalp der kommer i nærheden at racestandarden, og det er jo det man skal øve sig på og ikke mindst lære af smiley


  • #12   11. aug 2010 Hmm det trist... Er det ikke max 5 kuld man siger man må lave på en tæve ?

  • #13   11. aug 2010 Det er klamt at være sådan...:o/

  • #17   12. aug 2010 I DKK som det ser ud nu, må en chi han lave 41 hvalpe i sin levetid - som Mette snakker om - pga. matadoravlsgrænsen.

  • #18   12. aug 2010 41 hvalpe ... Sorry men når man så når mod enden skal man så bare satse og håbe kuldet ikke bliver kæmpe hahah ? ej bare lige en tanke, men hvad nu hvis det sidste kuld bliver for stort, ved godt chi'er ofte ikke får mange hvalpe, meeen hvad nu hvis ? smiley hehe

  • #19   12. aug 2010 Hvis det sidste kuld ikke overskrider en indavlsprocent på over 6,25 sker der så vidt jeg kan læse mig frem til ikke noget, hvis det sidste kuld bliver lidt større.

  • #20   12. aug 2010 Okay okay det lyder lidt kompliceret men er slet heller ikke inde i sådan noget og har ikke en dkk hund, desuden er min hund jomfru smiley hahah

  • #21   12. aug 2010 Inde på hundeweb som vi bruger, kan vi lave en fiktiv parring blandt dkk hunde og derved se en evt. indavlsprocent. Det gør tingene en del nemmere.

    Min er også jomfru ;P hehe


  • #22   12. aug 2010 Gud det var da egentlig godt nok smart, hahah ... (-:
    Det havde jeg aldrig nogensinde i mine vildeste tanker forestillet mig, en fiktiv parring, sejt nok smiley hihi


  • #23   12. aug 2010 ja altså man taster bare de to hunde ind, som man nu lige ønsker at teste - så ud fra de oplysninger der står i databasen, regner den selv indavlskofficient ud

  • #24   12. aug 2010 & det er bare smart smiley heheh ...

    Men nu vil jeg smutte i seng er ikke egnet til at svare herinde længere ... hehe


Kommentér på:
Hvor mange gange...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce