Hvalp 8 uger med dårlig mave & opkast Hvalp 8 uger med dårlig mave & opkast
Ja, som overskriften antyder har vores lille hvalp (der fyldte 8 uger i tirsdags) virkelig tynd mave. Han har skidt nogle gange i nat, sådan nogle store søer af flydende afføring og samtidig også kastet op.
Er det mon 'bare' fordi vi har været for gavmilde med tyggepindene?
Han får et par ben om dagen, for at styre den værste tyggetrang. (han har fået kallun og tørret kyllingfilet)
Igår fik han ydermere noget BioPlan vådfoder i maden, for at få ham til at spise. Hos opdrætter blandede de med leverpostej for at få dem til at spise.
Hvad gør jeg for at få maven i orden igen?
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
En hvalp på 8 uger skulle sandelig gerne spise sit tørfoder, uden at der skal blandet alt muligt i.
Hvornår har du hentet hvalpen? Man bør altid fodre den nye hvalp på samme måde som hos opdrætteren, da der jo sker rigtig meget nyt for den, og hvis man så samtidig blander alt muligt i dens foder, så kan det gå rigtig galt.
Men det lyder nu ikke særlig godt, at hvalpen både efterlader store søer af flydende afføring og samtidig kaster op. Hvordan er hvalpen ellers, er den sløv eller aktiv? Spiser og drikker den?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
nov 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg vil naturligvis til en hver tid tage ham til dyrlægen hvis jeg var bekymret for ham - men det er jeg som sådan ikke. Skulle egentlig bare høre om jeg kunne give ham noget for at få maven på ret køl igen.
Eftersom han hverken har skidt eller kastet op idag - vælger jeg nok lige at se hvad dagen bringer. Mon ikke det går an?
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
Ville stoppe med vådfoder og leverpostej og tilbyde ham tørkosten uden
Og så ville jeg finde nogle tyggepinde der holder i længere tid og give det tørret kylling som en ekstra godbid engang imellen
Held og lykke med ham
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 103
Skånekost består af kogt ris, blandet med enten kogt kylling eller torskerogn. Risene skal koge (ikke bulderkoge) i mindst 40 min, med rigtig meget vand, det ser lidt splattet ud når de er færdige, ligeledes skal kyllingekødet koge i væsentligt længere tid end normalt.
Du kan også give zoolac eller endnu bedre Pro-kolin+ til at genoprette den gavnlige bakterieflora i mave og tarme, enten sammen med skånekost eller dens normale kost den var vant til fra opdrætter. Nyt foder eller godbidder skal altid introduceres langsomt og i meget små mængder til at starte med, for at vænne maven til det nye.
God bedring med den.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 229
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
jan 2013
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 31
nov 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Lige for god ordens skyld vil jeg lige tilføje at jeg altså ikke lader min hvalp gå uden mad!! Det var kun lige igår morges/formiddags for at maven kunne få ro og samle sig.
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
Hvalp 8 uger med dårlig mave & opkast