8.707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Nu igen med sår! Nu igen med sår!

Ja, som i nok kan huske så havde lille cody noget hotspot for en månedstid siden, han bliver klippet ned i hvalpeklip, da hans pels ellers er umulig. I dag vil jeg så ordne ham og børste ham igennem. Først finder jeg en flåt, lille bitte, så den har nok ikke siddet længe men finder bayvantic frem. Så skal jeg ordne hans øre og lige ved øret, hen mod øjet finder jeg så et sår lign. Han er fuldstændig hysterisk med at jeg rør ved det og måtte kæmpe en kamp blot for at få billederne.

Nu har han jo allergi og mistænker ham for ikke at kunne tåle hvalpene foder som han ihærdigt prøver at æde hver gang jeg vender ryggen. Han klør sig en del men bliver jævnligt behandlet med bayvantic, så tror kun det kan være hans allergi som gør han klør sig. Men......

Skal jeg gøre noget ved hans sår? Det på størrelse med en 50 øre og ser helt sort og klamt ud, helt hårdt, vil tro det gammelt blod. Men hvordan skal jeg behandle det? Med klorhexidin eller skal det lades være i fred?

Beklager det lange indlæg!

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu igen med sår!
  • #1   18. maj 2013 Endnu et billede af det

profilbillede
  • #2   18. maj 2013 Der nærmest vokset hår igennem såret?

profilbillede
  • #3   18. maj 2013 jeg ville smide det bayvantic ad helvet til da det kan være det han ikke kan tåle ,jeg har selv og andre haft dårlig arfaren med netop det produkt ,når man kontakter dem siger de at det er nyt for dem det har de aldrig hørt før ,

• #4   18. maj 2013 Jamen det er noget tid siden han blev behandlet med det, faktisk "for" lang tid siden, da jeg tænkte efter hans hotspot at jeg ville se om det kunne være det som gjorde det.. Men umiddelbart vil jeg ikke tro det kan være bayvantic.. Men vi har prøvet frontline og det virker ikke super godt, så er der jo kun advantage tilbage?

Begynder at spekulere på om han kan have skab... Men det måske også liiige hysterisk nok da de andre hunde jo ikke har sår og de ville vel alle blive smittet når de går sammen?

• #5   18. maj 2013 Jeg havde dyrlægen med indover da han fik hotspot og de sagde det var fint at det var gået væk af sig selv med klorhexidin.. Men det så typisk at jeg opdager såret en lørdag, da det jo ikke er livsnødvendigt at komme afsted til dyrlægen i dag og de fleste siger at jeg godt kan vente til tirsdag..

Men de gange jeg har talt med dyrlægen omkring Codys kløen, så har de sagt at så længe han bliver behandlet med bayvantic så burde der ikke være noget og det sandsynligvis "bare" er hans allergi og jeg skal holde ham væk fra mad han ikke kan tåle..

• #7   18. maj 2013 Minder det om sådan noget ? for sådan så balder ud lige inden vi fandt ud af han ikke kunne tåle lagermider og husstøvmider ... smiley

profilbillede
  • #8   18. maj 2013 Tak for svaret, Birgitta smiley Det er nemlig helt hårdt, men han virker irriteret over at jeg rør ved det, som om det er ømt.. Men jeg vil klippe håret af der hvor han har såret og vaske det.. Han ligner efterhånden noget der er løgn, han blev jo også klippet i meget af panden/snuden da han fik hotspot lign. sår for en måned siden..

Jeg er ret så sikker på Cody IKKE kan tåle RC.. Ihvertfald er det hvad den lille spiser herhjemme og synes faktisk at hans kløen er blevet værre efter hun kom.. Pudsigt nok fordi han (næsten) altid har fået Acana, og engang imellem prøver han at snuppe hendes mad.. Bliver sjældent til mere end 1-2 små stykker, da jeg ofte når at fjerne det inden han prøver..

Men tror ikke det er bayvantic han er allergisk overfor, da det netop er noget tid siden jeg sidst behandlede ham.. Netop for at være sikker på at det ikke var det som havde udløst såret sidste gang..

Sidder og tænker om han mon havde skab eller hårsækkemider, men altså. Ingen af de andre hunde har sår eller hårtab.. han taber egentlig heller ikke pelsen, han er lidt tynd pelset ved øjene men det har jeg fået at vide af dyrlægen er normalt med alderen..

• #9   18. maj 2013 Simone: Lidt gør det måske.. Dog har det ikke bredt sig så meget, hans sår er kun 1 sted og på størrelse med en tommelfingernegl.. Hvordan klarer du den med husstøvmider? for den har dyrlægen nemlig haft oppe og vende førhen da han mente at Cody havde allergi.. Lagermider kræver vel at man fodre hunden mad uden korn? og Cody får acana kornfrit p.t og har fået det i snart 1 år.

• #10   18. maj 2013 Jamen Balder er altid ude når jeg støvsuger og tørre støv af og så bliver det gjort 3-4 gange om ugen, jeg har anskaffet mig allergivenligt sengetøj, da han tit sover i sengen med mig, og så har vi fået læder møbler der er lige til at tørre af smiley

og med lagermider det får han taste of the wild og så laver vi vores egne godbidder at kylling lever smiley

det eneste jeg kunne se af det før de barberet ham var en rund fedtet plet, med noget gul snask, men det her gemle sig neden under, og det på siderne (det andet billede) havde vi slet ikke set før de klippet ham smiley så der kan være mere end man lige tror desværre..

profilbillede
  • #12   18. maj 2013 hov! kan lige se det er billedet taget efter 20 dages behandling, og anden gang han blev klippet,.. smiley

• #13   18. maj 2013 Jeg har lige fjernet håret. Under selve skorpen der er de rødt og nærmest væsker. Er bange for at fjerne skorpen, i frygt for hvordan det ser ud under smiley men har prøvet at fjerne håret. Vedhæfter lige billeder af det.

profilbillede
  • #14   18. maj 2013 ..

profilbillede
  • #15   18. maj 2013 Birgitta: Nej, han er ikke blevet testet, da han begyndte at klø sig da Zoey kom.. Hun spiste RC og gør det stadig og dyrlægen mente at det højst sandsynligt var det som han ikke kunne tåle, ellers skulle vi kigge nærmere på husstøvmider.. Men det hverken blevet værre eller bedre, han havde jo det der hotspot og det forsvandt med brug af klorhexidin og fjernelse af håret.. Og det først nu jeg opdager hans nye sår eller gamle sår.. det ser lidt gammelt ud med alt det indtørret blod.

• #16   18. maj 2013 Jeg syntes du skal tag til dyrlægen med det uden af tøve,..

Da balder fik hans sår, troede jeg at jeg bare kunne slå det ned med klorhexidin og kopattesalve, hend over weekenden, men det vik bare lov til at sprade sig i stedet, det har taget Balder 2 måneder og en regning på 8500kr for balder at komme igennem..

Jeg vil anbefale dig at tak til dyrlæge, og ikke selv prøve at passe og pleje det, for det kan jo stadig vokse.. smiley

• #17   18. maj 2013 vil lige sige det også kaldte Balders sår for hotspot i starten, indtil de fandt ud af at pincilin ikke kunne slå det ned.. smiley

• #18   18. maj 2013 Simone, jeg vedhæfter lige et link til mit tidl. emne, hvor konklusionen blev hotspot og det forsvandt nemlig med klorhexidin og det her sår er et helt nyt sted..

Men jeg har ringet til dyrlægen og de siger det godt kan vente til tirsdag.

Og ja, han er sygeforsikret men jeg skiftede selskab i foregårs og ved ikke om de dækker nu hvor selskabet er nyt og han lige har fået sår?

• #19   18. maj 2013 Det ligner hotspot...... Og det passer fint med vejret smiley Hotspot kan være meget smertefuldt, så hvis han ikke vil have at du rører ved det, ville jeg ringe til dyrlægen og få dem til at kigge på det og eventuelt få noget smertestillende. Hvis det er hotspot kan du risikere at det er mangedoblet inden imorgen smiley

• #20   18. maj 2013 http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/542604-kloeen_og_saar_paa_hovedet_forsaettelse

det var min gamle tråd ang. hans andet sår

• #21   18. maj 2013 Dyrlægen siger at det kan vente til tirsdag? Har du forklaret at han har haft hotspot før? For så ville jeg skifte dyrlæge!

• #22   18. maj 2013 Mette: det tænkte jeg nok.. Dyrlægen sagde nemlig sidst at han kan få hotspot af hans allergi..Har fået lov at fjerne håret, men det var virkelig en kamp og under sårskorpen der væsker det.. Men da jeg ringede til dyrlægen tidligere sagde de bare vask det med klorhexidin og ring hvis det bliver værre.. Fordi sidste gang han havde det, klarede jeg det med at fjerne håret og vaske det.. Men han bliver jo dælme ved med at få det, hvis det altså er hotspot igen smiley

• #23   18. maj 2013 Det er ikke min normale dyrlæge, det er vagtdyrlægen.. Kender ham ikke.. Dyrlægen har jo lukket i dag, så blev stillet om og der sagde han at hvis det er hotspot igen så skal jeg gøre ligesom jeg gjorde sidst.. (det var også ham jeg talte med sidste gang da det var weekend og han fik hotspot)

• #24   18. maj 2013 din anden tråd liner det 100% hotspot, med det sår han har fået nu, liner på billederne noget helt andet, men det er godt du fik snakket med dyrlægen smiley

God bedring smiley

• #25   18. maj 2013 Visse racer er disponeret for hotspot. Det er ofte retrieverne. Derfor kalder/kaldte man det retrievereksem før i tiden.

Andre racer kan også sagtens få det og MIN teori er at enten er de disponeret for det eller også er de ikke. Din hund er åbenbart, så du skal være ekstra opmærksom, specielt i denne tid. Lugt til det og du vil aldrig glemme den lugt.

JEG ville få fat i en anden dyrlæge og bede dem kigge på det. Når du har problemer med at røre ved det, så er det fordi det er smertefuldt og så bør han have smertestillende. Bare MIN mening. Og jeg har haft en del retrievere med hotspot smiley

• #26   18. maj 2013 Ja, det gør nemlig.. Men synes at det jeg kan skimte igennem skorpen her ligner det samme sår som sidst.. Men er bange for at pille det af.... smiley Dyrlægen var ikke til meget hjælp, det irriterende for bliver sgu noget bekymret for ham når han bliver VED med at få sår.. Håber så sandelig ikke det bliver værre inden tirsdag, ellers må jeg ringe til en anden vagtdyrlæge..

• #27   18. maj 2013 Jamen jeg læste nemlig en del om det sidste gang han fik det, men der var han ikke nær så følsom omkring det.. Han syntes helt klart ikke det var rart men han lod mig gøre det.. Denne gang laver han ryk når jeg prøver at klippe det væk.. Dyrlægen sagde bare "klip håret væk og vask det, du bliver højst sandsynligt uvenner med ham, men så længe du kan få lov at røre det er det OK"...

Synes ikke helt jeg kan lugte det når jeg bare sidder og klipper i det.. Men har hørt det har en klam lugt... Men skal jeg lade være med at fjerne skorpen og så prøve at ringe til en ny dyrlæge eller skal skorpen fjernes, så man kan fjerne alt håret? Der er nemlig et sted hvor skorpen er "løs" så jeg kan se ind under den og det ligner virkelig meget det han havde sidst, da det væsker og ser "slimet" ud..

Men er nervøs for om han hyler op hvis jeg fjerner skorpen.. Har nemlig hørt det skal have luft så jeg tænker umiddelbart at skorpen skal væk.. Dyrlægen sagde bare ikke noget om jeg skulle fjerne det.

• #29   18. maj 2013 Sidste gang vaskede jeg det kun med klorheixidin og det tog det indenfor få dage.. Men jeg kan lige se under skorpen, da det er "gået op" et sted og der ser det fuldstændig ud som sidst.. Men såvidt jeg ved så skal såret have luft, også derfor man fjerner håret.. Men jeg vil ihvertfald vaske det en del..

Såret sidder helt oppe af øret, så hans øre hænger jo ned over det, så det godt nok svært at fjerne alt håret fra det.

• #31   18. maj 2013 Ja, jeg må prøve mig frem i løbet af dagen.. Det er dog et mareridt! Stakkels lille mand.. Men tak for det smiley

• #32   18. maj 2013 Lad skorpen sidde. Den klør han nok selv af. Men hele tiden hav i tankerne at han, højst sandsynlig, har smerter smiley

• #34   18. maj 2013 Mette: Jeg har prøvet at ringe til en anden vagt dyrlæge og hun sagde at jeg skulle komme ind med ham i morgen formiddag, men at jeg skulle vaske det og sørge for at han ikke kløede i det. Har været ude og gå en lang tur med ham og han er fuldstændig som han plejer at være men vi tager afsted til dyrlægen i morgen tidlig.. Det skulle ikke lyde som om at jeg er ligeglad med om hunden har ondt eller ej.. Det er jeg ihvertfald ikke.. Netop derfor jeg skriver herinde OG ringer til dyrlægen smiley

Birgitta: Jeg har vasket det 1 gang og det var som om at det fjernede noget af det tørret blød for vattet blev ihvertfald misfarvet. Han lod mig vaske det men han synes det var irriterende men det ligger også lige op af øret hvor han faktisk altid har været lidt kilden smiley Håber det bliver bedre, for jeg hader at se at han er skidt smiley

• #35   18. maj 2013 Jeg er næsten sikker på det er hotspot, hvis skorpen er løs skal du pille den af så såret kan få ordentlig luft, hvis ikke vi piller den af ved sofus tager det meget længere tid om at hele, hvor i landet bor du ?

• #36   18. maj 2013 Dyrlægen sagde også jeg skulle pille det af, ihvertfald nr2 dyrlæge som jeg talte med.. Men jeg er bange for det gør ondt på ham, men tænker at jeg måske kan få det væk når jeg vasker såret igen i aften.. Jeg bor i Næstved, Sydsjælland

• #37   18. maj 2013 Øv, ellers havde jeg haft noget creme du kunne have smurt med, du opbløder såret med klorhexadinen, og så falder det stille og roligt af smiley du må gerne "gnubbe" lige så forsigtigt for at få det væk, hader hotspot, god bedring smiley

• #38   19. maj 2013 Jeg har været hos dyrlægen og fået smertestillende, så jeg kan vaske det.. Det har ikke bredt sig og ser ud som det gjorde i går. Men hun sagde det var det rigtige at vaske det i klorhexidinen. Jeg skulle prøve at få skorpen af når jeg vasker det, for at give det luft. Men hun ville ikke pille for meget, da han var lidt irriteret over at blive pillet ved det. Men nu er han på smertestillende, så håber det er slut..

Zoey har også fået nyt foder, så jeg er igang med at trappe hende stille og roligt over på det, så RC kan smides af H til, så burde han ihvertfald stoppe med at få de skide hotspot..

Tak for jeres råd og hjælp. Og Lilly My: Tak for dit tilbud, hvad er det for noget creme? Noget der kan købes på apoteket eller lign? smiley

• #39   19. maj 2013 Det creme skal du have på recept ved dyrlægen, det burde hun sagtens kunne udskrive hvis du ringer i dag da du jo lige har været der, det hedder fuciderm, det er en blanding af antibiotika samt binyrebarkhormon, hvis vi opdager et lille hotspot på sofus plejer det og klorhexadin at kunne tage det, derimod hvis det er stort giver bi også piller, så skynd dig at ring til din dyrlæge og få det udskrevet smiley

Det er også kløestillende så hunden ikke kløer det:) vi har en recept på 5 gange vi kan få det udskrevet herhjemme da han så ofte døjer med det og dyrlægen ved vi selv kam behande det:) god bedring smiley

• #40   19. maj 2013 Omg min iPhone har sit eget liv, håber det er forståeligt:)

Og stop med bayvantic, selvom der er gået nogle måneder kam det stadig påvirke, vi er helt stoppet med det og han får ikke 60% så mange spots mere som da vi brugte det smiley

• #41   19. maj 2013 Mærkeligt hun ikke udskrev det da jeg alligevel var der.. Men hun mente ikke yderlig behandling var nødvendig da det så ud til at det var på vej væk.. Men må lige prøve at ringe og se om jeg kan få det.

Jamen at stoppe med bayvantic er jo kaos. For frontline virker ikke, advantage reagerede han også skidt på og hvis han nu ikke kan tåle bayvantic. Hvad er der så tilbage af muligheder? smiley

• #44   19. maj 2013 Jeg bruger Scalibor halsbånd og køber det i Frankrig smiley

• #46   19. maj 2013 Mette, skal man ikke stadig have recept selvom du køber det i Frankrig?

For ellers har jeg kun kunne google mig til Advocate og det måske lige voldsomt nok at give for holde lopper og flåter væk?

• #48   19. maj 2013 Smart. Men er det også imod lopper? For her i området er vi virkelig plaget af dem når sommer går igang.

• #49   19. maj 2013 http://www.msd-animal-health.no/products/117_19636_2/productdetails_117_116078.aspx

*Indikasjoner:Hund: Mot lopper (Ctenocephalides felis), skogflått (Ixodes ricinus), husflått (Rhipicephalus sanguineus), sandflue (Phlebotomus perniciosus) og mygg (Culex pipiens pipiens).*

• #50   19. maj 2013 Mette virker de ? Har du haft flåter ?

• #51   20. maj 2013 Lille-My:

Nu har mine tøser heldigvis hverken loppe- eller flåttække. Men jeg ved at Tine også bruger dem (for jeg køber hjem til os begge hvert år......*GG*) og hun er vildt begejstret for dem. Tøserne har dem på, for jeg tør ikke andet. Og ingen af dem har haft flåter siden smiley

• #52   20. maj 2013 Hvad koster sådan en og hvor længe holder den? For kunne da være vi skulle bestille sammen med dig en gang så kunne du jo hvis du ville være så sød sende dem til os smiley

• #53   20. maj 2013 Ooooog, skal halsbåndet sidde på 24/7 eller kun når man går tur? Og har du et billede af tøserne med et på ?:)

• #54   20. maj 2013 Det sidder på 24/7.... Undtagen i svømmeren og når de bliver vasket en meget sjælden gang imellem smiley

Jeg bruger dem så kun i flåtsæsonen, så jeg bestiller ikke hjem igen før til foråret. Men ellers gå nogle stykker sammen og bestil?

Kommentér på:
Nu igen med sår!

Annonce