11.368 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

5 mdr gammel hvalp bortgives 5 mdr gammel hvalp bortgives

Milo er blanding af rottweiler,boxer,labrador og mastiff. Han er skøn smuk og med det dejligste sind. Men.... han har allergi og skal udredes. Jeg har grebet hans eksem helt forkert an og i stedet for en udredning med det samme prøvede jeg alle mulige andre undersøgelser der kostede dyrt. Jeg har ikke penge til at fortsætte behandling og derfor håber jeg der dukker en op der vil. Han bortgives til rette ejer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5 mdr gammel hvalp bortgives
  • #2   28. maj 2013 Det var også en fejl. Har også lavet en annonce men nu kan jeg ikke finde ud af at slette den her.!

• #4   28. maj 2013 Håber du finder et godt hjem til ham smiley

• #5   28. maj 2013 Ja jeg har dokumentation!!!!!! Lad vær at skriv hvis i ingen gode intentioner har!! Det er sgu ikk særlig nemt for mig at skulle af med ham!!!!

• #9   28. maj 2013 Mette T - jeg ved selv hvor svært det er at skulle af med en ung hund, man ikke har råd til at behandle.. håber han får et dejligt hjem smiley

Men måske var det en god ide at slette dette forum, så det bliver ikke nemmere når folk bliver ved med at spytte deres kommentar ud om liste hunde osv...

Held og lykke frem over

• #12   28. maj 2013 Hvis hans allergi er voldsom allerede, når hunden kun er 5 måneder gammel, er det bedste måske at give ham fred? Siger ikke at han ikke nødvendigvis har fortjent en chance, men ud fra, at du vil give ham væk, har brugt mange penge er hans allergi sandsynligvis ret slem, og så er det måske bare at trække det hele i langdrag for den stakkels hund...

• #13   28. maj 2013 Jeg vil ikke sælge ham!!! Jeg vil finde en ejer der ved hvor omkostningsfuld en hund med allergi er og kan være!! Min gamle hund havde allergi han kostede også mig over 50.000 men han havde det godt i de 13 år han levede! Jeg har ikke økonomien til det igen derfor efterlyser jeg nogen som har og er villige til det før skridtet blor aflivning!!! Jeg har papirer på hans mor far og bedsteforældre. Kan ikke ikke for helvede ha en smule med følelse. Hvis i ikke vil min hund det bedste så hold jeres kommentarer for jer selv!!!

• #15   28. maj 2013 Maria a. Jeg tror du har ret. Jeg har bare afsindig svært ved det. Så jeg ville gi ham en sidste chance hvis nu en eller anden rig mand dukkede op og ville gi ham et godt liv.

• #19   28. maj 2013 Mette R: Det er ikke en skam at sige stop i tide....:-)
    Hos de allergihunde jeg har kendt til (har kendt en del til bulldogger), der har fået det allerede så tidligt, er det kun gået en vej. Og det er ned ad bakke til trods for hyposensibilisering osv..

Husk også at så snart du har givet ham væk, så er du ikke længere herre over hans skæbne og har ikke muligheden for selv at sige stop, når nok er nok ..

• #20   28. maj 2013 mette: Jeg tror, det bliver ganske svært at finde en ny ejer til ham, når han nu er syg og behandlingskrævende. Det er ikke mange, der frivilligt tager den byrde på sig, når man i stedet kan få en sund og rask hund. Det indebærer jo også en stor risiko for, at man vil miste hunden i en tidlig alder, det er de færreste, der ligefrem opsøger det. At den så ydermere ser suspekt ud, gør ikke ligefrem sagen lettere.

Hvordan ville du egentlig have det med ikke at kende hundens videre skæbne? At hunden måske bliver kastebold? Måske ikke bliver behandlet for sin allergi og lider? Helt ærligt, jeg synes, det bedste for både hunden og dig er at give den fred. Sorry.

• #21   28. maj 2013 Tak til jer der har forståelse for jeg blot vil det bedste for min hund. Det er med tåre ned af kinderne jeg skrev denne annonce og mange af jeres kommentare gjorde bare endnu mere ondt. Jeg vil ikke ha ham til at blive kastebold selvf. Jeg håbede på et mirakel. På en engel der meldte sig på banen. Ville aldrig forære ham væk til hvem som helst. Og jeg har lov at håbe på mirakler. Jeg har allerede en tid hos dyrlægen på fredag håbede bare sådan på det ikk skulle være hans skæbne..

• #23   28. maj 2013 Han har allergi men der vides ikke mod hvad

• #24   28. maj 2013 Min hund havde allergi, og det kostede mig mange knapper, indtil jeg valgte at give ham fred som 3 års, fordi han simpelthen havde givet op, han lå bare og havde det skidt.

Du skal ikke være i skam over, at tage den beslutning. Husk på, at han ej vil have det dårligt mere..

• #25   28. maj 2013 Jeg ville altså aflive, når den kun er 5 måneder..
    - Omend det er utrolig hårdt, så tror jeg bare, det ville være det bedste for hunden.

• #27   28. maj 2013 Ingen tvivl om at aflivning altid er et forfærdeligt svært valg, men desværre det rette valg i nogen situationer!

"Hellere et kort og godt liv, end et langt og forfærdeligt liv."

• #28   28. maj 2013 I er fulde af gode råd med at aflive. Jeg har besluttet han skal aflives det har jeg hele tiden haft en tid til. Men som sagt håbede jeg på et mirakel. For alle jer der har været kyniske kolde og direkte modbydelige håber jeg aldrig jeres hunde blir syge og har brug for jeres hjælp og støtte og store beslutninger for i er da nok de ledeste mennesker jeg har hørt på. Jeg har grædt og grædt over at skulle afgøre min hunds skæbne på den her måde. Det er ikke nemt for mig at lege gud og ta en andens liv!!!

• #29   28. maj 2013 Hold dog op hvor kan folk da tage hensyn her...nogle gange må man gerne tænke sig lidt om også inden man skriver...

Jeg syntes han ser super fin ud. Det er rigtig synd for ham at han lider af allergi.
    Jeg håber du finder nogen der vil give ham en chance. Men når han kun er 5 mdr og det åbenbart er slemt allerede, tror jeg det bliver svært.
    Havde jeg haft mange penge (hvor ville jeg gerne være milliardær) så havde jeg gerne givet ham en chance.

Har i tjekket om det er foder han evt ik kan tåle? Skifte til fx barf ? Se om det hjælper?

Jeg er desværre bange for at ingen tager ham, pga alder og så en allergi der ikke er udredet, og så er det nok den tunge vej smiley
    Men har du papirer på hans ophav, kan det da hjælpe en smule, mht til om den er ulovlig eller ej

• #30   28. maj 2013 Hvilken allergi har han, og hvad er det for nogle undersøgelser han har fået?

• #32   28. maj 2013 Medmindre alle 4 bedsteforældre har godkendte stamtavler, du har DNA test på alle 4 af dem, plus forældredyrene plus din egen, så kan du desværre ikke bevise at han er lovlig smiley

Der er nok desværre også større risiko for at der er en eller anden der bare tænker "gratis hund - Og den ser farlig ud!", der snupper tilbuddet, end en der reelt gider ofre den mængde tid og penge, som en syg hund koster.

Hvis du vil ham det bedste, bør du nok desværre bare aflive... Medmindre du selv kan skaffe pengene, hvilket jeg formoder du har forsøgt...

• Christine O
    Christine O Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #33   25. jun 2013 Kan man få et nummer, hvis ik du har fundet noget til den

• #34   4. nov 2013 HOLD NU KÆFT!
    hvad fanden er i for nogle hjerteløse mennesker, tag er dog sammen en hver idiot kan sku se den hund ikke er ulovlig.. OG seriøst der sidder en kvinde her med et hjerte i tusinde stykker og vil sin hund det bedste. og det ikke fair at aflive en hund fordi den har allergi, stop jer selv. i sku for meget at høre på!

Mette R - vil gerne høre lidt nærmere vil du skrive en privat besked med lidt info om behandling og om hunden, kunne muligvis være intre.

• #36   4. nov 2013 Katja; Det er fuldstændig ligegyldigt om man kan se, hunden ikke er ulovlig.
    - Problemet er, at det ikke kan bevises. Der er, obviously, ingen stamtavle på en blanding, og da den kunne ligne en ulovlig blanding, så vil politiet aflive den, selvom den muligvis ikke er ulovlig, fordi at det er ejer, der skal bevise dens lovlighed, ikke politiet der skal bevise, den er ulovlig.

Og hvis den i en alder af 5 måneder allerede har allergi, så forsvinder det sq nok ikke. Højest sandsynligt bliver det kun værre, og det er langt fra fair overfor hunden, at den skal leve med slem allergi hele dens liv.

• #39   4. nov 2013 Ja, det kan da godt være, den er det.
    Men det er jo ikke til at vide.

• #40   4. nov 2013 Er der nogen der gider at give Katja en snickers?

• #41   4. nov 2013 hm.. nu er jeg i familie med en del politimænd, og har lige snakket med nogle af dem, og sendt link til det her til dem, og de siger også den ikke ligner en ulovlig hund. og at hvis den gjorde ville de ikke aflive før de har fået undersøgt fuldstændig om den er ulovlig. og da kvinden som ejer den skriver hun har papirer på hundens forældre som kan dokumentere den ikke er ulovlig ville den ikke blive aflivet.

Og stadigvæk er det total uforskammet det der er skrevet i tråden, mange af jer herinde på siden er her kun for at skabe drama.

• #42   4. nov 2013 Ja, men nu er det ikke kun dine bekendte, der er politimænd i Danmark.
    Og det er altså ikke op til politiet at afgøre. Det er ejer der skal bevise det, der er omvendt bevisbyrde.

Kan ikke lige se, hvordan den kan have papirer, når en af dens forældre må have været en blanding?

Det er dig, der hiver en tråd op, som er lavet for et halvt år siden o.o Det er da også at skabe drama, eller?

• #43   4. nov 2013 Nu er det ret så llge meget hvad de betjente i din familie mener omkring dette. For det første så tråden gammel, og hunden med stor sandsynlighed aflivet (nok de færreste der vil ansakffe sig en syg hund, som der skal ofres mange penge på i behandling) for det andet, så er LOVEN sådan at det påhviler ejeren at kunne bevise hvad hunden indeholder. Det er nærmest umuligt med en blanding, da eneste form for dokumentation der godkendes er en stam tavle. Så politiet har i sin gode ret til at tage hunden.

• #44   4. nov 2013 Ja, men hev det op da jeg var interesseret og annoncen stadig lå her og stod som aktiv.. men man bliver total irriteret og sur hver gang man går ind på noget på den side, eller hvis man selv ligger ting ind, for folk går jo helt kolde...

• #45   4. nov 2013 Folk tænker på hunden, ikke ejeren.
    Og der bliver altså givet mange gode indlæg herinde, fx. om at hunden muligvis ville have bedst af at blive aflivet før allergien blev værre, og før den ender som kastebold.
    For det sker godt nok tit.

Der er meget lille chance for, at nogen vil have en hund, som kan ligne en ulovlig race, plus at den i en alder af 5 måneder allerede er syg.
    Så ville jeg hellere beholde den i en måned eller to, og var der ikke bedring, så ville jeg aflive. Det er ikke fair overfor hunden at holde den i live og smide den videre med allergi, der allerede er brudt ud.

• Maria T
    Maria T Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 2 Svar: 1
    #46   16. nov 2017 Smuk smuk hund havde jeg vundet i lotto havde jeg hentet den med det samme så sku vi nok have fået styr på den allergi..
    Men alle emsige personer og dem som der tror de er bedre end andre fordi de er i familie med panserne og tror det så giver dem ret til straks at kontakte de fjolser i uniform hjælper slet ik nogen overhovedet og er en egoistisk handling fordi man TROR man Ska sku vide...
    Det er sku hunden det går ud over og den ser ik ligefrem frygtindgydende ud ej heller et monster...
    Tænk over den Katja L

• #49   16. nov 2017 Tråden er 4 år gammel...

• #52   16. nov 2017 .... de fjolser I uniform passer bare deres arbejde... mens de skal døje med tåbelige trunter der sviner dem til....

Kommentér på:
5 mdr gammel hvalp bortgives

Annonce