1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Metacam overdosis (del 3) Metacam overdosis (del 3)

Tænkte at jeg lige ville give en update på hvordan det går med Franco smiley

Igår startede han på behandling med 3 forskellige typer medicin i forbindelse med hans meget kraftige mavesår.. Han var meget træt, og meget omsorgssøgende, og han havde ingen appetit..

Idag er han stadig meget træt, og da jeg var meget i tvivl mht. at få ham til at spise noget, ringede jeg til dyrlægen for råd.. Hun anbefalede A38, mælkeprodukter, ris og kogt kylling..
Så nu har Franco for første gang siden mavesåret begyndte, rigtig spist noget smiley Han virker lidt mere frisk nu og er osse begyndt at vove sig lidt mere udenfor smiley

Så ligenu er vi rigtig positive smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Metacam overdosis (del 3)
  • #2   29. maj 2013 Sikke en omgang for jer..

• #3   29. maj 2013 han er vel også træt eftersom han ikke rigtig har fået og holdt noget foder i sig der kan give energi .... så godt du får noget mad i ham ... så skal det nok gå den rigtige vej ....

I er ihvertfald tydeligvis ovre det værste, og det er da dejligt selvom det nok varer lidt inden han er helt ovenpå efter den omgang ....

• #5   29. maj 2013 Ej hvor er det synd for ham:( men supergodt han spiser igen....tak for update

• #6   29. maj 2013 God bedring !

• #7   29. maj 2013 Hold da op Kamilla. Har slet ikke fulgt med de sidste dage og har fået slettet din allerførste tråd.

Godt Franco har det godt. Et mavesår siger du, jamen så er det da underligt han ikke har kastet blod op? Det plejer man at gøre ved et blødende mavesår.

Den allerførste dyrlæge skulle have givet ham kul. Det er som sagt godt han drikker og tisser for det er netop det der er med til at få nyrerne til at udskille det fra kroppen.

Godt han er på rette vej, det har ikke været nogle sjove dage for dig og ham.

• #8   29. maj 2013 Madam mim - kiggede slet ikke efter blod i opkasten til at starte med smiley og min alm dyrlæge fik stoppet opkastningerne med kvalmestillende mandag omkring middag.. Men mandag aften var hans afføring fuldstændig knald sort smiley

Jeg er simpelthen så ked af at dyrlæge 1 og 2 ikke sagde at han skulle have aktivt kul, for har det endda liggende i skabet og kunne selv have givet ham det smiley

Til jer allesammen - tusind tak fra både mig og Franco

• #9   29. maj 2013 Ja for netop det at "holde øje med ham" der burde dyrlægen netop sige at sort afføring skal man være obs på, da der så er blod i afføringen!
    Det er ikke særlig gode råd du har fået fra dyrlægen må jeg sige. Det er jo vigtigt de samtidig med informerer dig ordentligt om hvad du skal holde øje med.

• #10   29. maj 2013 Madam min - Dyrlæge 1 og 2 skulle have haft nogle tæsk for de råd de har givet smiley Dyrlæge 3 var faktisk god til at forklare, og min egen dyrlæge er så guldværd, og dyrlæge 5 (vagtdyrlæge mandag) skulle osse have et par alvorsord for ikke at give mavesårsmedicin med det samme...

Så stoler kun på min egen dyrlæge for fremtiden

• #11   30. maj 2013 Det kan jeg godt forstå Kamilla. Der er virkelig her også tale om "for mange kokke fordærver maden"!
    Jeg stoler også kun på mine egne dyrlæger og jeg er panisk ræd der skal ske noget med mine hunde hvis det ikke er dem der har vagten når der er weekend og helligdage.

• #12   30. maj 2013 Sidste nyt er at han måske skal have lavet blodprøver imorgen, hvis afføringen stadig er sort... Hvis han mangler blod vil min dyrlæge give ham noget fra donor hunde smiley Men hun siger at det er 100% sikkert at han kommer sig nu smiley

Kommentér på:
Metacam overdosis (del 3)

Annonce