{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

trimme, klippe eller børste ? {{forumTopicSubject}}

hejsa
jeg har en bla. af Lasa apso (far) og Cairn terri (mor). Han er Kasteret og meget fin og blød i pelsen. nærmest over i en silke terris pels. Han er halv lang håret. og har ikke meget under uld ( han fryser om vinteren) så han får en huetta vindter jakke på og så klare han sig fint smiley han vejer 9,5- 10 kg så i også har størrelsen med smiley

og så er mit spørgsmål hvad skal jeg gøre med hans pels trimme, klippe eller børstes?

Jeg har ind til nu kun børstet ham og klippet hans pande hår og hår imellem trædepuderne.

og hvordan fjerner man hår i ørne og er det nødvendigt ? hvis der ikke er så mange hår i ørene smiley

og hvilken børste, trimme knive osv. er det best at bruge ?

jeg bruger lige nu en alm. hårbørst, en kam og en saks, og er det meget filtret så sådanne en kam med 3 knive på men det er sjældent den bliver brugt.

håber i kan hjælpe mig.

vh Winnie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trimme, klippe eller børste ?
  • #1   29. maj 2013 jeg har en ren lhasa apso, og ham klipper jeg, enten med saks eller trimmer.. Det bliver klart pænest med trimmeren..
    du skal vælge en trimmer der er beregnet til kraftig og blød pels, ellers risikerer du bare den ikke kan klippe det..

    Du kan købe en special saks/tang til at fjerne hår i ørerne med,, om det er nødvendigt afhænger af din hund. min har meget hår i ørerne, som filtre sammen hvis ikke det fjernes smiley


  • #2   29. maj 2013 Victor blandet af pekingeser, papillion og pomeranian. Kastreret. Lang pels uden underuld. Han er til frisør hver 3 md, hvor hun redder den godt igennem og kommer helt i bund. Redder selv 1 gang om ugen. Frisør siger vi ikke skal trimme eller klippe da pelsen så først bliver besværlig at arbejde med. Han bliver kun klippet poter og rundt øjne. Vi bruger karte og en svinehåsbørste og kam til øre og skæg

  • #3   29. maj 2013 Det kommer helt helt an på hvad DU er til. Nu er han blanding af racer og så er pelsen derefter. Muligvis kan han trimmes (plukkes) som en cairn terrier, muligvis sidder det fast og kan kun klippes, hvis det er hvad du ønsker.

    Jeg har lige været inde og se ham på din profil og kom han ind på min salon, så ville jeg bamseklippe ham og forme ham så han fik lidt facon, rundt hovedet, kortere hår på ørerne, da de er lidt "flyvske" smiley

    Det er ud fra en professionels mening, men vi ordnes altid hundene som kunderne ønsker, men vi hjælper dem hvis de er i tvivl.



  • #4   29. maj 2013 Tine: Jeg vil gerne vide hvilken hundefrisør der siger det. Håber ikke at det er en af mine kollegaer..

  • #5   29. maj 2013 Christina. hvor holder din salon til henne ? kunne være jeg skulle komme forbi hvis det ikke er alt for langt væk smiley
    jeg tror bare jeg bliver ved som nu da jeg er til en pjuske som han er nu hihi elsker hans frække blik sådanne en rigtig gade dreng men har da overvejet at klippe lidt af ørene også, jeg tror ikke han kan rykkes for han piper hvis jeg prøver at rykke smiley så det er grunden til jeg ikke rigtig har gjort det.

    også tak til i andre smiley


  • #6   29. maj 2013 Jeg er ved Årslev www.salonsika.skysite.dk på fyn, men en skønne dag starter jeg op i Vejle smiley

  • #7   29. maj 2013 Christina: Et hurtigt spørgsmål, jeg kiggede lige på din hjemmeside, hvordan kan det være I klipper trimmehunde? Jeg kiggede på jeres før/efter billeder, kan se I klipper både dværgschnauzer, skotsk terrier og westies som jo alle er trimmehunde.

  • #8   29. maj 2013 øv så er der lige langt nok smiley kan du anbefale nogen i Midtjylland ?

  • #9   30. maj 2013 A-S: Godt spørgsmål smiley

    Den første dværgsschnauzer kom til os da den var 3-4 år og da havde den altid være klippet, så er det sådan, det kan ikke laves om. Den anden Dværgschnauzer var ikke gammel da hun kom og ejerne ville ikke have den ruhåret?!?! Hmmm..
    Skotten er 4 hund som kommer på salonen, min mesters salon, og alle hende 4 skotter er blevet klippet. Ejeren har for 1 år siden købt en "brugt" skotte som var trimmet, men nej det skulle også klippes... Og så er der ikke så meget mere at sige, det er ikke rigtigt nej, men folk skal selv bestemme om deres hundes pelse.
    Vi har kun 1 skotte som bliver trimmet ud af 7-8 stykker som kommer hos os, og vi har nu erhvervet os helt op til 3 dværgs schnauzer og en enkelt schnauzer (vi har kun den) der bliver trimmet, og resten bliver klippet.
    Jeg skal også have taget et billede af en dværg schnauzer. Jeg har en super lækker model, gudesmuk, rap lille sag men ville vente til hun blev voksen og med god pels før jeg tog billede, men nu vil hendes mor havde taget noget af skægget smiley Så nu synes jeg ikke at hun kan bruges.

    Jeg må vente til den rette kommer smiley
    Men jeg trimmer alt hvad jeg kan når jeg kan komme til det, elsker at trimme smiley


  • #10   30. maj 2013 Winnie: Jeg kan kun anbefale dem som er i vores forening: www.lhs-dk.dk

  • #11   30. maj 2013 Christina: Ok, ja som ny i trimmehundeverdenen hører man jo en del om "de der hunde-saloner" så måtte lige høre jeres grund smiley Men kan sagtens forstå I må efterleve kundernes krav, det er da bare super underligt hvorfor de vil have det sådan... Hvis man klipper begynder hundene vel også at fælde?
    Jeg vil selv super gerne selv trimme, når min vuf kommer så langt, så får heldigvis ikke brug for at lede gade op og ned her i KBH efter en kompetent Dværgschnauzer-trimmer smiley


  • #12   30. maj 2013 Christina. Hundefrisør i Virum.

  • #13   30. maj 2013 Altså vi er jo til for kunderne, og vi vil efterleve kundernes krav, for det er jo dem som skal se på hundene til hverdag. Men vi vil selvfølgelig altid prøve at påvirke dem i den rigtige retning, af hvad der er "rigtigst" for hundens pelstype, men som sagt ejerne skal have det som de vil have. Ellers kan man jo ikke drive en forretning smiley

    Nej, de fælder ikke meget mere. Har ikke indtrykket af at dværgschnauzerne fælder, for de har jo ikke "løst" underuld som en westie eller cairn. Og de fælder heller ikke mere af at bliev klippet, for de har stadig denne underuld som skal af engang imellem. Men de går ikke og drysser som en spaniel eller labrador.



  • #14   30. maj 2013 Nej det er jo det - kunderne har trods alt altid ret smiley

    Okay, jeg har gået og tænkt lidt over det nemlig. Kender en enkelt DS som bliver klippet (fordi den er 15 og pelsen li'som har sat sig fast de sidste par år) og den fælder nemlig ikke, men i diverse DS bøger står der altid at hvis man ikke trimmer begynder de at fælde.. Men mon ikke det er en lille hvid løgn for at få folk til at tage dem til trimmer, hihi smiley


  • #15   30. maj 2013 Nu kunne godt tænkes smiley Man klipper jo fordi det sidder forfast oftest, og hvis det sidder fast hvorfor skulle de så begynde at fælde... Ahaaaaa smiley

  • #16   30. maj 2013 Logisk nok smiley

Kommentér på:
trimme, klippe eller børste ?

Annonce